آرشیو آبان ماه 1402

ارائه خدمات روانشناسی

هوش موسیقیایی یا موسیقی کودکان

۱۴ بازديد

هوش موسیقیایی یکی از انواع هوش‌ های چند گانه گاردنر است. طبق نظر گاردنر، هوش موسیقیایی، توانایی انسان در درک الگو های آهنگ‌ ها، اصوات و شنیداری است. افرادی که از این هوش برخوردار هستند؛ نسبت به سایر افراد توانایی‌ های بسیار بیشتری در تشخیص و تمایز نوا های موسیقی دارند. در طول تاریخ افراد بسیار زیادی که مشهور هم بودند؛ از این هوش برخوردار بودند. آن ها علاوه بر تشخیص صدا ها و آهنگ ‌ها، در تولید آهنگ و موسیقی نیز توانایی‌ های زیادی داشتند.

اما توجه کنید که برای اطمینان از اینکه این هوش را دارید یا نه، لزومی به آهنگ سازی، نوازندگی و یا خوانندگی نیست. همین که قدرت شنیداری بالایی دارید، آهنگ‌ ها و نوا ها را به راحتی به خاطر می‌سپارید؛ یعنی از هوش موسیقیای بالایی برخوردار هستید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینکه هوش موسیقیایی دارید یا خیر، از یک روانشناس راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک خجالتی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 منبع: هوش موسیقیایی یا موسیقی کودکان

هوش موسیقیایی چیست؟

 

پیش از گاردنر، روانشناسانی مانند اسپیرمن به هوش عمومی معتقد بودند. و برای ارزیابی هوش افراد از هوش عقلی و ضریب هوش استفاده می‌کردند. اما گاردنر هوش موسیقیایی را بیان کرد؛ که یکی از انواع هوش بود. هوش موسیقیای گاردنر میزان درک فرد را از ریتم آهنگ، صدا و همچنین توانایی او در ساختن یا نواختن قطعات موسیقی را نشان می‌دهد. اما این هوش لزوما تنها محدود به موسیقی نیست.

فردی که هوش موسیقیای بالایی دارد؛ لزوما نوازنده حرفه ‌ای نیست. حتی زمانی که یک فرد بتواند ارتباط عمیقی با صدا و آهنگ برقرار کند؛ یعنی از این هوش برخوردار است. از زبان گاردنر هوش موسیقیایی هم راستا با هوش زبانی کلامی است. و از طرفی معتقد است که هوش موسیقیایی با سایر هوش‌ های چند گانه تفاوت آنچنانی ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هوش موسیقیایی تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

افرادی که هوش موسیقیای بالایی دارند؛ چه نشانه‌ هایی از خود بروز می‌دهند؟

 

افرادی که هوش موسیقیای بالا دارند؛ برخی از نشانه ‌ها را از خود بروز می‌دهند. در این بخش مقاله به نشانه ‌های افرادی که هوش موسیقیای بالایی دارند اشاره کرده‌ ایم.

عاشق زن متاهل شدم

۶ بازديد

عاشق زن متاهل شدن یکی از انواع احساساتی است که اکثر مردان در طول زندگی آن را تجربه می‌کنند. این مورد ارتباطی با وضعیت تاهل آنان نیز ندارد. معمولا این احساسات زودگذر بوده و به دلایل مختلفی نیز ایجاد می‌شود. اگر در چنین شرایطی مرد نیز متاهل باشد؛ وضعیت پیچیده تر شده و احتمال بروز مشکلات زیادی هست. فراموش نکنید که رفتارهای زنان نیز در این مورد بی تاثیر نیست. اما نمی‌توان آنها را مقصر دانست. گاهی برخی از زنان متاهل تمام نکات را رعایت می‌کنند اما بازهم مردانی هستند که درگیر هوی و هوس شده و احساساتی را نسبت به آنها بروز می‌دهند. بهتر است افراد احساسات و هیجانات خود را مدیریت کرده و از تفکر در این مورد جلوگیری کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه عاشق زن متاهل شدن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: عاشق زن متاهل شدم

عاشق زن متاهل شدن

با اینکه در بیشتر موارد عاشق زن متاهل شدن هیچ نتیجه ای جز پشیمانی به دنبال ندارد؛ اما بازهم برخی مردان درگیر این موضوع می‌شوند. وقتی افراد برای خود و ارتباطاشان حد و مرزی قائل شوند؛ کمتر شاهد بروز چنین موضوعاتی خواهیم بود. فراموش نکنید که این مورد یکی از جنبه های خیانت محسوب می‌شود و برخلاف اصول اخلاقی است. ازدواج و تعهد به دیگری نیازمند مراقبت و برخورداری از ویژگی های اخلاقی دارد که هم مردان و هم زنان باید آنهارا دارا باشند. در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف این موضوع می‌پردازیم. 

دلایل عاشق زن متاهل شدن

این احساسات به دلایل مختلفی در مردان ایجاد می‌شود. به طور کلی مردان سریعتر از زنان احساسات خود را پذیرفته و آن را بروز می‌دهند. همچنین اکثر آنها نمی‌‍توانند تفاوت میان عشق واقعی و احساسات زودگذر را تشخیص دهند. به همین دلیل نسنجیده عمل کرده و باعث بروز مشکلات زیادی می‌شوند. برخی از علل عاشق زن متاهل شدن شامل موارد زیر می‌شود. 

زگیل تناسلی

۶۷ بازديد

 

زگیل تناسلی، یک زائه گوشتی که در سطح پوست نواحی مختلف بدن ظاهر خواهد شد. دلیل اصلی بروز آن ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV است. ابتلا به این بیماری، با عوارضی برای افراد همراه خواهد بود که منع از رابطه جنسی یکی از آنها محسوب می‌شود. ویروس   یکی از انواع بیماری های مقاربتی است که امروزه بسیار شایع شده است. این ویروس سویه های زیادی دارد که انواع خوش خیم آنها سبب بروز زائده های پوستی می‌شوند. با ابتلا به انواع دیگر آن احتما ایجاد سرطان و بیماری های دیگر نیز وجود دارد. از آنجایی که شیوع آن نسبت به دیگر بیماری های جنسی، بسیار زیاد است؛ داشتن اطلاعاتی در این زمینه، ضروری خواهد بود.

منبع: زگیل تناسلی

زگیل تناسلی

تفاوت ویروس پاپیلوما با دیگر بیماری های آمیزشی در این است که از طریق تماس پوستی نیز منتقل می‌گردد. یعنی اگر زگیل تناسلی که دارای ویروس فعال ایت با پوست شخص سالم برخورد کند؛ احتمالا ابتلای فرد سالم، بسیار زیاد است. انتقال این ویروس از طریق استخر، دستگاه لیزر و دستشویی های عمومی، هنوز به طور قطعی اثبات نشده است؛ اما باید در این موراد، بهداشت را رعایت کرد. همچنین کاندوم نیز به طور کامل نمی‌تواند از انتقال این بیماری جلوگیری کند.

دلایل ابتلا به زگیل تناسلی

از آنجایی که  HPV یک ویروس مقاربتی محسوب می‌شود؛ در اکثر موارد از طریق رابطه جنسی منتقل می‌گردد. اما همانطور که گفته شد؛ تماس جنسی نیز می‌تواند راهی برای انتقال این ویروس باشد. همچنین پاپیلوما از طریق رابطه دهانی و مقعدی نیز منتقل می‌شود.

خبر خوب این است که زگیل تناسلی به علت وجود سویه های خوش خیم ایجاد می‌شود و قابل درمان است. همچنین در بیشتر موارد در صورت جوان بودن فرد و همچنین قوی بودن سیستم ایمنی بدن، ویروس به صورت خودجوش از بین رفته و فرد حتی متوجه آن نیز نخواهد شد. بهترین راه جلوگیری از ابتلا به این ویروس، تزریق واکسن و استفاده از کاندوم در رابطه جنسی است.

افرادی که در معرض ابتلا به زگیل تناسلی قرار دارند

در واقع افراد با هر سن و جنسیتی، با شروع فعالیت های جنسی، در معرض ابتلا به زگیل تناسلی قرار می‌گیرند. اما بیشترین موارد ابتلا، در افراد زیر دیده شده است:

بازی های جنسی با همسر را امتحان کنید | 7 بازی جنسی

۱۶ بازديد

بازی های جنسی با همسر یکی از ابعاد رابطه جنسی و همچنین پیش نوازی محسوب می‌شود. برای برقراری رابطه جنسی زوجین به تحریک کافی نیاز داشته باید به سطح مشخصی از برانگیختگی برسند. اضافه کردن کمی خلاقیت و تنوع به روش های همیشگی رابطه جنسی، رابطه را از حالت همیشگی خارج کرده و باعث صمیمیت و علاقه بیشتری میان زوجین می‌شود. البته اینکار نیاز به شناخت بدن همسر و همچنین علایق او دارد.

به همین دلیل بهتر است بعد از گذشت مدتی از رابطه، راهکارهای جدید را امتحان کنید. نحوه تحریک افراد با یکدیگر متفاوت است و هر فردی فانتزی های جنسی مختلفی دارد. زوجین باید راه های مختلفی را امتحان کرده تا سلیقه خود و همسرشان را پیدا کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بازی های جنسی با همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: بازی های جنسی با همسر را امتحان کنید | 7 بازی جنسی

بازی های جنسی با همسر

استفاده از بازی های جنسی با همسر در رابطه جنسی، نیاز به خلاقیت و انرژی دارد. بسیاری از زوجین به دلیل ویژگی های شخصیتی شان از این کار خجالت کشیده و یا لزومی به انجام این کار نمی‌بینند. اما فراموش نکنید که رابطه جنسی یکی از بخش های مهم رابطه محسوب می‌شود و افراد باید برای آن برنامه ریزی داشته و به آن اهمیت دهند. بهره گیری از روش های مختلف به افراد کمک می‌کند تا انگیزه بیشتری برای برقراری رابطه داشته و در این زمینه با شریک خود نیز همکاری کنند. در این مقاله به بررسی چند مورد از این روش ها می‌پردازیم.

 

انواع بازی های جنسی با همسر

منظور از بازی های جنسی با همسر، استفاده از تکنیک های بیشتر برای تحریک است. برخی از افراد به روش های معمولی برانگیختگی را تجربه نمی‌کنند و یا نیاز به میزان تحریک بیشتری دارند. با استفاده از این بازی ها افراد نه تنها می‌توانند رابطه جنسی خود را راحت تر آغاز کنند؛ بلکه لذت بیشتری نیز دریافت می‌کنند. برخی از این بازی ها به شرح زیر هستند.

ایراد گرفتن از کودک | 7 پیامد ایراد گرفتن از کودک

۱۸ بازديد

ایراد گرفتن از کودک در بزرگسالی او را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند. گاهی به شیوه ای این ایراد گرفتن ادامه پیدا می‌کند که کودک استعدادهای خود را بروز نمی‌دهد و از پیشرفت او جلوگیری می‌شود. اگر با کودک به این شیوه رفتار شود؛ در آینده با اعتماد به نفس کم و مشکلات رفتاری روبرو خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌شود که در تربیت کودک با دقت بسیار بالا باید عمل کرد. زمانی که رفتار با کودک و شیوه های تربیتی والدین به شیوه ای مناسب نباشد، فرزندان در بزرگسالی با مشکلات پی در پی روبرو خواهند شد و همین امر باعث عدم پیشرفت زندگی خوب او می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای تربیت کودک از روانشناس کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: ایراد گرفتن از کودک | 7 پیامد ایراد گرفتن از کودک

ایراد گرفتن از کودک

ایراد گرفتن از کودک همراه با سرکوب استعداد های کودکان است. زمانی که والدین به شیوه مناسبی کودک را تربیت نکنند؛ و دائم از او ایراد بگیرند در واقع کودک را تحقیر می‌کنند و مانع بروز استعدادهای کودک می‌شوند. در نهایت همین امر باعث می‌شود که کودک پیشرفت نکند و در آینده با مشکلات اقتصادی، اجتماعی، ارتباطات و … روبرو شود. زمانی که به کودک بی توجهی شود، والدین سخت گیری کنند، به شیوه افراطی با کودک رفتار کنند و دائم از رفتار ها و کارهای او ایراد بگیرند؛ استعدادهای کودک سرکوب می‌شود.

اگر والدین در تربیت کودک به خوبی عمل نکنند؛ در رشد کودک خلل ایجاد می‌شود. و ایراد گیری از کودک مشکلات و عوارضی را به دنبال دارد. موضوع تربیت کودک بسیار مهم است و حتما باید جدی گرفته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ایراد گرفتن از فرزند و عوارض چنین رفتاری، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عوارض ایراد گرفتن از کودک

ایراد گرفتن از کودک همراه با عوارض و مشکلات زیاد است. به همین دلیل است که این شیوه تربیتی هرگز پیشنهاد نمی‌شود. در این بخش مقاله راجع به عوارض ایراد گرفتن از فرزند توضیح داده ایم.

افراد دمدمی مزاج | خصوصیات و نحوه رفتار با دمدمی مزاج ها

۱۷ بازديد

افراد دمدمی مزاج ثبات خلق و خو نداشته و به طور کلی تصمیات دائمی برای زندگی خود نمی‌گیرند. همه ما در اطرافیان خود شاهد فردی بوده ایم که نوسانات اخلاقی داشته و هر لحظه رفتاری را از خود نشان می‌دهند. رفتارهای این افراد ناخودآگاه بوده و هیچ کنترلی بر آن ندارند. آنها معمولا فقط به احساسات خود توجه می‌کنند به همین دلیل افرادی خودخواه شناخته می‌شوند. بروز این رفتار به دلایل مختلفی برمی‌گردد؛ از طرفی این افراد از خود نشانه  هایی بروز می‌دهند که می‌توان به راحتی آنها را شناسایی کرد. باید در برقراری ارتباط با چنین افرادی دقت کرد. همچنین می‌توان با روش هایی به آنها کمک کرد تا رفتار پایدار تری از خود نشان دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه افراد دمدمی مزاج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: افراد دمدمی مزاج | خصوصیات و نحوه رفتار با دمدمی مزاج ها

افراد دمدمی مزاج

با اینکه برقراری ارتباط با افراد دمدمی مزاج آسان نیست؛ اما فراموش نکنید که این افراد نیاز به مراقبت و شنیده شدن دارند. اگر مشکل آنها در مراحل اولیه متوقف نشود؛ احتمالا به انواع اختلالات روان دیگر نیز مبتلا می‌شوند. این افراد  هیچ وقت نمی‌توانند تصمیم درست و مشخصی برای طولانی مدت برای زندگی خود بگیرند. گاهی از آنها به عنوان آواره یاد می‌شود. آواره شخصی است که به هیچ جا تعلق ندارد؛ هیچگاه عقاید و سبک زندگی اش مشخص نیست و هدف مشخصی ندارد. درست مانند افراد دمدمی مزاج! در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف این موضوع خواهیم پرداخت.

نشانه های افراد دمدمی مزاج

همانطور که گفته شد؛ رفتارهای افراد دمدمی مزاج به قدری مشهود است که می‌توان به راحتی آنها را شناسایی کرده و در این زمینه اقداماتی انجام داد. با اینکه شدت رفتارها و همچنین نشانه ها در افراد مختلف، متفاوت است؛ اما برخی از شایع ترین علائم آنها شامل موارد زیر می‌شود. 

طولانی شدن دوران نامزدی | 6 مشکل در طولانی شدن دوران نامزدی

۱۲ بازديد

طولانی شدن دوران نامزدی علاوه بر اینکه خستگی و سردی بین زوجین ایجاد می‌کند؛ باعث افزایش اختلاف نظرها و سو برداشت‌های مختلف از رفتار یکدیگر می‌شود. نامزدی به عنوان دوران شناخت است. اما طولانی شدن آن جنبه‌های مثبت و منفی خاصی دارد. دلیل اینکه دختر و پسر در دوران نامزدی محدودیت‌هایی دارند، بسیار زود خسته و کلافه می‌شوند. محدودیت و محرومیت‌های دوران نامزدی، شور، اشتیاق و آرامش خاطر را از زوجین می‌گیرد.

در بسیاری از موارد دوران نامزدی طولانی باعث برهم خوردن ازدواج می‌شود. اما همانطور زمانی که دوران‌نامزدی کوتاه باشد، زوجین به شناخت کافی از یکدیگر نمی‌رسند و مشکلات زیادی را باید در زندگی مشترک تحمل کنند. برای دوران نامزدی خوب باید زمان متوسطی را انتخاب کنید و در آن دوران به شناخت یکدیگر برسید. اگر طولانی شدن نامزدی باعث بروز آسیب‌های فراوانی در رابطه شما شده، حتما از یک روانشناس و متخصص برای رفع این مشکلات راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه نامزدی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: طولانی شدن دوران نامزدی | 6 مشکل در طولانی شدن دوران نامزدی

طولانی شدن دوران نامزدی

احتمالاً افراد زیادی را دیده‌اید که طولانی شدن دوران نامزدی مشکلات زیادی را برای آنها فراهم کرده است. اگر دوران نامزدی طولانی شود، دخالت‌های دیگران نیز در آن افزایش پیدا می‌کند. خانواده عروس و داماد بیش از اندازه سخت‌گیری می‌کنند و همچنین موجب شکست حریم‌ها می‌شود. در بسیاری از موارد خانواده دختر به دلیل حساسیت‌های زیادی که دارند، ارتباط این زوجین را محدود می‌کند. شناخت خوبی صورت نمی‌گیرد؛ و همچنین اختلافات بسیاری پدید می‌آید.

دوران نامزدی نه طولانی مدت خوب است و نه کوتاه مدت، باید به مدت ۶ ماه تا یک سال باشد. تا زوجین در این مدت به شناخت، خصوصیات شخصیتی، خانواده، موقعیت اجتماعی و…  همدیگر برسند. بهتر است که دوران نامزدی را با یک روانشناس در میان بگذارید تا بر اساس ویژگی‌های شما زمان مشخصی را تعیین کند، که به شناخت یکدیگر برسید. در این مقاله تمامی جوانب طولانی شدن نامزدی را بررسی کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دوران طولانی نامزدی چه مشکلاتی را به همراه دارد؟

همانطور که گفته شد و احتمالاً همه شما مشاهده کرده‌اید، طولانی شدن دوران نامزدی عواقب بسیاری به همراه دارد. اما در این بخش مقاله راجع به مشکلات دوران نامزدی توضیح داده‌ایم.

اهمیت ندادن به حرف دیگران

۱۰ بازديد

اهمیت ندادن به حرف دیگران یکی رفتارهای دشوار محسوب می‌شود. معمولا ما نمی‌توانیم جلوی حرف زدن دیگران را بگیریم. حتی خودمان نیز گاهی در مورد دیگران صحبت می‌کنیم. اما به طور کلی این مسائل همیشه وجود داشته اند. اگر بخواهیم  زندگی خودمان را مطابق نظرات دیگران پیش ببریم؛ دچار مشکلات زیادی خواهیم شد. حرف های اطرافیان، به صورت ناخودآگاه بر تفکرات و شیوه زندگی ما تاثیر خواهد گذاشت. این موضوع خود را به شکل های مختلفی نشان داده و عوامل زیادی بر آن موثر هستند. به همین دلیل نباید اینگونه حرف را مبنا و معیاری برای تصمیم گیری در مورد مسائل مهم قرار دهیم. افراد در زندگی شرایط مختلفی دارند و نمی‌توان برای همه نسخه ای واحد پیچید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اهمیت ندادن به حرف های دیگران می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: اهمیت ندادن به حرف دیگران

اهمیت ندادن به حرف دیگران

برای همه ما پیش آمده که مورد قضاوت دیگران واقع شده ایم. احتمالا در این شرایط احساسات بدی را تجربه کرده ایم. اما باگذشت زمان و انجام تمریناتی می‌توان اهمیت ندادن به حرف دیگران را آموخت. فراموش نکنید که اگر به بالاترین درجه موفقیت و خوشبختی از نظر خود برسید؛ بازهم دیگران نظراتی برای ارائه دارند.

به همین دلیل باید صرفا نسبت به آنها شنونده بود. اینکه به نظرات برخی از متخصصین گوش بدهیم و یا مطابق آنها عمل کنیم؛ با حرف های بی پایه و اساس دیگران که گاها به دلیل حسودی حرف هایی را بیان می‌کنند؛ متفاوت است.

دلایل اهمیت ندادن به حرف دیگران

اینکه چرا باید نسبت به حرف دیگران بی توجه باشیم؛ دلایل متعددی دارد. گاهی افراد بعد از مدتی خود به این نتیجه می‌رسند که عمل کردن طبق نظر دیگران، مشکلی را از آنان حل نخواهد کرد. برخی از دلایل اهمیت ندادن به حرف دیگران، شامل موارد زیر می‌شود.

نظرات دیگران مدام در حال تغییر است و نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

هیچکس از شرایط زندگی ما به طور کامل مطلع نیست

برخی از نطرات آنها هیچگونه منطقی ندارد

هیچ وقت نمی‌توانیم آنها را راضی نگه داریم

در نهایت شما در زندگی خود نقش دارید؛ نه دیگران

مسائل زندگی ما برای دیگران اهمیتی ندارد  و آنها دلسوز ما نیستند

چگونگی اهمیت ندادن به حرف دیگران

برخی از افراد همواره تلاش می‌کنند تا از این موضوع در امان باشند. اما در جوامع امروزی که ما وقت زیادی را با دیگران می‌گذرانیم و همواره با دیگران در ارتباط هستیم؛ نمی‌توان از این موضوع فرار کرد. اما راه هایی برای کنترل آن وجود دارد.همچنین می‌توانیم با اهمیت ندادن به حرف دیگران، تاثیر آن را بر شرایط روانی خود، کاهش دهیم. 

استرس بی دلیل | 2 نوع استرس بی دلیل

۱۰ بازديد

استرس بی دلیل یکی از شایع ترین اختلالات ذهنی در سرتاسر جهان است. و هر از گاهی تاثیرات بسیاری در زندگی ما می‌گذارد. گاهی استرس ها باعث تصمیم گیری های اشتباه می‌شود. اما تا زمانی که دلایل اضطراب های خود را متوجه نشویم، نمی‌توانید به خوبی تصمیمات خود را به جهات مثبت سوق دهید. استرس‌ها و اضطراب زمانی ناخوشایند می‌شود که دلیل آن را ندانیم. اما این استرس ها کم و بیش باعث بروز اختلالات اضطرابی یا پانیک می‌شود. و شیرینی و زیبایی زندگی از شما گرفته می‌شود. اگر دچار اختلالات اضطرابی هستید، نگران نباشید و بدانید که تنها نیستید. و افراد بسیاری روزانه استرس‌های بی دلیل را تجربه می‌کنند. برای رفع استرس‌های بی دلیل خود حتما باید از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

منبع: استرس بی دلیل | 2 نوع استرس بی دلیل

استرس بی دلیل چیست؟

تا به حال استرس بی دلیل را تجربه کرده اید؟ آیا تا به حال حملات استرسی خود را در طول روز شمارش کرده اید؟ یا اصلا متوجه اضطرابات خود می‌شوید. استرس‌های بی دلیل تاثیرات بسیار زیادی در زندگی افراد می‌گذارد. و شرایط کاری، تحصیلی، خانوادگی و … را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تمامی این شرایط باعث ایجاد استرس‌ها و تنش های بی دلیل می‌شود. شاید از نظر شما بی دلیل باشد؛ اما نشات گرفته از ناخودآگاه و نگرانی های داخل ذهن است. در این مقاله علت بروز استرس‌های بی دلیل و نحوه کنترل آن را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا ادامه همراه ما باشید.

انواع استرس بی دلیل

استرس بی‌دلیل به دو دسته تقسیم می‌شود. که در این بخش مقاله راجع به آن توضیح داده ایم.

برخورد با بچه های طلاق | 13 راهکار مناسب برای برخورد با بچه های طلاق

۱۸ بازديد

برخورد با بچه های طلاق، بچه هایی که ویژگی های حساسی دارند باید مناسب و در شان آن ها باشد. سالانه هزاران کودک به دلیل جدایی والدین آسیب های روانی را تجربه می‌کنند. این افراد زندگی پر فراز و نشیبی را تجربه کردند. حال اگر دیگران با آنها رفتارهای مناسب نداشته باشند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ صدماتی که والدین بر فرزندان خود وارد می‌کنند به اندازه کافی در کاهش کیفیت زندگی آنها اثر دارد. شما به عنوان اطرافیان باید برخورد‌با بچه های طلاق را آموزش ببینید. فرزندانی که والدین جدا دارند معمولا از طرف جامعه طرد می‌شن و دوستان زیادی ندارند. جهت جلوگیری از چنین رفتارهایی توصیه می‌کنیم از روانشناس راهنمایی بگیرید.
منبع: برخورد با بچه های طلاق | 13 راهکار مناسب برای برخورد با بچه های طلاق

برخورد با بچه های طلاق

طلاق گاهی تنها راه چاره است. و حتی موهبت شناخته می‌شود. اما بچه های طلاق به دلیل اینکه والدین را جدا از هم ملاقات می‌کنند؛ طلاق و جدایی را خیلی سخت و دشوار تلقی می‌کنند. فرزندان طلاق باید این موضوع را بدانند که آسیب های روانی که والدین به آنها وارد می‌کنند خیلی سنگین تر از جدایی است. اما به دلیل اینکه بچه های طلاق از طرف جامعه و همسالان طرد می‌شوند؛ دوستان زیادی ندارند و همیشه با حساسیت عاطفی بودند، منزوی و افسرده می‌شوند. در این مقاله برخورد با بچه های طلاق را توضیح داده ایم؛ تا به خوبی با آنها برخورد کنید.

پیامدهای عدم برخورد مناسب با بچه طلاق

برخورد با بچه های طلاق اگر به شیوه مناسب و خوبی نباشد؛ همراه با آسیب های روحی و روانی است. در این بخش مقاله راجع به پیامدهای برخورد نامناسب با بچه طلاق صحبت کرده ایم.