آرشیو بهمن ماه 1402

ارائه خدمات روانشناسی

کمبود محبت در پسران

۱ بازديد

کمبود محبت در پسران در بسیاری از خانواده ها مشاهده می‌شود. چرا که خانواده ها ابراز علاقه به پسران را نادیده می‌گیرند. آن‌ها محبت خود را به صورت فیزیکی و کلامی از فرزند پسرشان دریغ کرده و به مرور زمان پسر خانواده دچار کمبود محبت می‌شود. فرزند پسر درست مانند دختر نیاز به دریافت محبت از والدین دارد. در غیر اینصورت با مشکلات زیاد روحی و روانی مواجه خواهد شد. کمبود محبت در پسران به شدت بر اعتماد به نفس آنها نیز اثر می‌گذارد و کل آینده او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بهتر است که در تربیت کودک از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید تا شیوه تربیتی مناسبی را در پیش بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: کمبود محبت در پسران

برای دریافت مشاوره در زمینه کمبود محبت در پسران می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

کمبود محبت در پسران

والدین باید این موضوع را بدانند که لمس کودک از اهمیت بالایی برخوردار است. کودک نیازمند عشق و محبت از سوی والدین است. و نیازمند دریافت تماس محبت آمیز می‌باشد تا احساسات مثبت و حس امنیت را از خانواده دریافت کند. فرقی هم بین کودک دختر و پسر ندارد و والدین نباید بر اساس جنسیت کودک فرقی برای ابراز محبت بگذارند. کودک پسر نیز زمانی که مورد محبت قرار نگیرد؛ با کمبود محبت روبرو می‌شود.

و کمبود محبت در پسران نیز پیامدهای خوبی را به همراه ندارد. به همین دلیل است که والدین باید شیوه ابراز علاقه و محبت به فرزند را آموزش ببینند تا کودک نه با کمبود محبت مواجهه شود و نه محبت بیش از اندازه باعث پر توقع شدن آنها شود. کمبود محبت در پسران همراه با نشانه هایی است که در این مقاله راجع به این موضوع به طور کل توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

نشانه های کمبود محبت در پسران

 

کمبود محبت در پسران همراه با نشانه هایی است که اگر جدی گرفته نشوند؛ پیامدهای بدی را به دنبال دارد. در این بخش مقاله راجع به نشانه های کمبود محبت در پسران توضیح داده ایم.

 ناتوانی در مهارت ها

یکی از نشانه های کمبود محبت در پسران، ناتوانی در مهارت ها است. کودکانی که والدینشان به آنها محبت نکرده اند؛ در بخش عظیمی از زندگی خود با مشکل و ضعف روبرو خواهند شد. این کودکان کمبود محبت خود را در ارتباط با دیگران، مهارت های ارتباطی و اجتماعی بروز می‌دهند. و در آینده با مشکلات زیادی در این قبیل روبرو می‌شوند.

 ناتوانی در شناخت احساسات

یکی از بزرگ ترین نشانه های کمبود محبت در پسران، ناتوانی در شناخت احساسات است. کودکانی که با کمبود محبت والدین روبرو می‌شوند، با شناخت احساسات خود به مشکل بر می‌خورند. و در آینده توانایی بروز مناسب و واکنش درست احساسات را ندارند. که اولین تاثیر کمبود محبت در پسران نیز همین ناتوانی در شناخت احساسات است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سبک های فرزند پروری کلیک کنید.

 کمبود اعتماد به نفس

از بزرگترین نشانه های کمبود محبت در پسران، کمبود اعتماد به نفس است. در این شرایط کودک به دلیل اینکه ارتباط مناسبی با والدین خود نداشته است، از اعتماد به نفس و عزت نفس کمی برخوردار است. علاقه ای به خود ندارند و احساس می‌کند که دوست داشتنی نیست. این مشکل کل زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و او را در آینده با چالش های زیاد در تمامی موارد زندگی روبرو می‌کند.

 عدم اعتماد به دیگران

کمبود محبت در پسران باعث عدم اعتماد به دیگران می‌شود. کودک توانایی اعتماد به دیگران را ندارد و احساس می‌کند که همه قصد آسیب و لطمه به او را دارند. اگر کودک در سن کم محیط امن و خوشایندی نداشته باشد؛ اعتماد به دیگران در آینده برای او چالش بر انگیز خواهد بود. در این شرایط روابط احساسی و عاطفی او با مشکل روبرو خواهد شد. و توانایی پایداری در رابطه را نخواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بی توجهی مادر به فرزند کلیک کنید.

روش های بهبود کمبود محبت در پسران

برای کاهش کمبود محبت در پسران باید والدین راه و روش هایی را استفاده کنند. تا در وهله اول کودک آسیب نبیند و در قدم دوم آینده فرزند آنها تحت تاثیر کمبود محبت نباشد. در این شرایط کودک آسیب های روحی و روانی زیادی را تجربه خواهد کرد. که با کمک روش های بهبودی ذکر شده در این بخش مقاله می‌توان ابراز علاقه به فرزند را نشان دهید.

 کودک خود را اولویت قرار دهید و در تمامی شرایط به او محبت خود را نشان دهید.

 هر شب قبل از خواب اندکی او را در آغوش بگیرید.

سعی نکنید که بین والد و فرزند فاصله ایجاد کنید.

 هر روز صبح هنگامی که کودک بیدار می‌شود، او را در آغوش بگیرید.

 روز با محبت و پر عشقی را با کودک آغاز کنید.

هنگام خروج کودک از خانه او را در آغوش بگیرید و ببوسید.

 هنگام ورود کودک به خانه او را ببوسید و در آغوش بگیرید.

 اگر قصد خروج از خانه را دارید؛ حتما با او خداحافظی کنید و قبل از خروج او را بغل کنید.

امنیت را به کودک نشان دهید.

 از کلمات دوست دارم و … کلماتی که سرشار از عشق است، بیشتر استفاده کنید.

 از متخصص و روانشناس در این زمینه راهنمایی بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه والدین بیخیال و بی توجه کلیک کنید.

کلام آخر

کمبود محبت در پسران بسیار زیاد مشاهده می‌شود. عده زیادی از والدین احساس می‌کنند که پسر بچه ها نیاز به ابراز محبت ندارند و نیازی نیست که به صورت فیزیکی و کلامی محبت خود را نشان دهند. به همین دلیل با این شیوه تفکر کودک به کمبود محبت دچار می‌شود که همین شیوه رفتاری مشکلات زیادی را به همراه دارد. معمولا زمانی که این رفتار وجود داشته باشد، فرد با کمبود اعتماد به نفس شدید روبرو است و تنها با کمک روانشناس باید درمان شود. به همین دلیل بهتر است که حتما والدین در تربیت خود از روانشناس راهنمایی بگیرند تا کودک سالمی را تربیت کنند.

مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمبود محبت در پسران می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع: کمبود محبت در پسران

تالاسوفوبیا

۳ بازديد

تالاسوفوبیا به ترس های غیر منطقی و شدید از دریا و آب های عمیق گفته می‌شود. به این فوبیا ترس از اقیانوس نیز گفته می‌شود. کلمه تالاسو از کلمه یونانی گرفته شده است و فوبیا به معنای ترس است. این فوبیا به روش های مختلفی مانند ترس از امواج، ترس از غرق شدن یا ترس از موجودات درون آب ظاهر شود. معمولا این ترس به واسطه تجربیات تلخ واقعی یا رسانه ای و حضوری پدید می‌آید.

منبع: تالاسوفوبیا

تالاسوفوبیا یا ترس از اقیانوس می‌تواند توانایی لذت را از فرد بگیرد و ناتوان کننده باشد. این افراد از شنا کردن یا از قرار گیری در نزدیکی اقیانوس هراس دارند. اما کسانی که به این فوبیا مبتلا هستند نباید نگران باشند. زیرا با روش های متنوعی قابل درمان است. البته باید توسط متخصص سلامت روان این ترس درمان شود. برای دریافت مشاوره استرس کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تالاسوفوبیا می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

تالاسوفوبیا یا ترس از اقیانوس چیست؟

 

یکی از فوبیاهایی که وجود دارد، تالاسوفوبیا است. در این فوبیا فرد از اقیانوس ها و آب های عمیق هراس دارد. این نوع ترس به مقدار زیادی از آب دریا اشاره دارد و با مقادیر کم آب فرد پریشان نمی‌شود. به همین دلیل شاید فرد در آب استخر شنا کند در صورتی که در کنار اقیانوس نمی‌تواند بماند.

تالاسوفوبیا در صورتی ایجاد می‌شود که فرد در گذشته اتفاقات تلخی را تجربه کرده باشد، با افرادی که تجربه بد در اقیانوس دارند مواجهه شوند و یا از طریق مشاهده تصاویر به این فوبیا مبتلا شده باشند. این ترس از اقیانوس قابل درمان است و با کمک روان درمانی های متفاوت صورت می‌گیرد. در این مقاله تمامی جوانب تالاسوفوبیا را بررسی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انواع تالاسوفوبیا

تالاسوفوبیا یا ترس از اقیانوس به 5 نوع تقسیم می‌شود. این ترس با روش های مختلفی بروز می‌کند که در این بخش مقاله راجع به انواع آن توضیح داده ایم.

 تالاسوفوبیا دریایی: ترس از هر چیزی که به مرتبط با فعالیت های دریایی باشد. مانند غواصی، قایق، سفرهای دریایی

 تالاسوفوبیا همراه با هیدروفوبیا: ترس از آب به طور کلی که می‌تواند به دریاچه ها، استخرها و سایر آب ها نیز مرتبط باشد.

 تالاسوفوبیا با آکوا فوبیا: ترس از وسعت اقیانوس و احساس گرفتاری در آب های آزاد و ترس از آب.

مگالوهیدرو تالاسوفوبیا: ترس از موجودات بزرگ اقیانوس مانند کوسه ها، نهنگ ها یا ماهی های مرکب غول پیکر.

Submechanophobia: ترس از کشتی های غرق شده، زیر دریایی ها، خطوط لوله زیر آب و دست ساز های زیر آب.

علائم تالاسوفوبیا

تالاسوفوبیا طیف وسیعی از علائم روانی و جسمی را بروز می‌دهد. که در این بخش مقاله راجع به علائم گوناگون ترس از اقیانوس توضیح داده ایم. حالت تهوع

 سرگیجه

لرزش

 عرق کردن

 تنگی نفس

ترس از غرق شدن

 افکار مزاحم در زمینه اقیانوس

 غوطه ور شدن در آب

مشکلات تنفسی

 ترس از موجودات موجود مانند کوسه

 اجتناب از فعالیت هایی که شامل آب و اقیانوس می‌شود. مانند شنا و یا قایق سواری

 ترس یا وحشت شدید هنگام فکر کردن یا نزدیکی به اقیانوس

 اضطراب و نگرانی بیش از حد هنگام برنامه ریزی سفر یا فعالیت که شامل آب و اقیانوس می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان فوبیاها کلیک کنید.

علت بروز تالاسوفوبیا

تالاسوفوبیا هنوز به طور دقیق و کامل شناخته نشده است. اما عوامل متعددی در بروز این فوبیا نقش دارند. در این بخش مقاله راجع به علت ترس از اقیانوس توضیح داده ایم.

 عوامل تکاملی

یکی از علل بروز تالاسوفوبیا، عوامل تکاملی است. برخی از کارشناسان به این باور رسیده اند که ترس از اقیانوس واکنش تکاملی است. زیرا انسان برای دوری از محیط های خطرناک و ترسناک تکامل یافته است.

 عوامل فرهنگی

عوامل فرهنگی از دیگر دلایل بروز تالاسوفوبیا هستند. مثلا فرهنگ هایی که به شنا و فعالیت های مبتنی بر آب ارزش قائل هستند، بیشتر در معرض آب قرار دارند که این ترس را بیشتر می‌کند.

 رفتار آموخته شده

ترس از اقیانوس یا تالاسوفوبیا از طریق مشاهده یا قرارگیری در معرض رسانه هایی که اقیانوس را به تصویر می‌کشد صورت می‌گیرد.

 عوامل بیولوژیکی

از دیگر دلایل بروز تالاسوفوبیا، عوامل بیولوژیکی است. برخی از تحقیقات نشان از استعداد ژنتیکی برای این فوبیا هستند.

 تجربیات تروماتیک

تجربیات تروماتیک یکی از دلایل بروز تالاسوفوبیا می‌باشد. مانند نزدیک به غرق شدن، مشاهده غرق شدن دیگری و … منجر به بروز این ترس می‌شود.

 اختلالات اضطرابی

تالاسوفوبیا با اختلالات اضطرابی دیگری مانند اختلال هراس و اختلال اضطراب فراگیر همراه است. در نتیجه این احتمال وجود دارد که این ترس همراه با اضطراب ها چنین فوبیایی را پدید آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان استرس و اضطراب کلیک کنید.

روش های درمانی تالاسوفوبیا

 

با کمک روش های روان درمانی می‌توانید به درمان تالاسوفوبیا بپردازید. در این مقاله راجع به روش های درمانی ترس از اقیانوس توضیح داده ایم.

 مواجهه درمانی

مواجهه درمانی از دیگر روش های درمانی برای تالاسوفوبیا است. در این روش درمانی به صورت تدریجی فرد در معرض موقعیت یا شی که کنترل شده است قرار می‌گیرد. در حین مواجهه فرد روش های کنترل و مدیریت اضطراب را آموزش می‌بیند. این درمان حساسیت فرد را کاهش می‌دهد و باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مواجهه درمانی کلیک کنید.

 درمان شناختی- رفتاری

یکی از روش های درمان تالاسوفوبیا، درمان شناختی رفتاری است. در این روش درمانی درمانگر به شناسایی، تغییر افکار و باورهای منفی آب می‌پردازد. و به توسعه روش های مقابله ای برای مدیریت و کنترل اضطراب مناسب با موقعیت می‌پردازد.

 درمان با واقعیت مجازی

یکی از روش های درمانی برای تالاسوفوبیا، درمان با واقعیت مجازی است. در این روش درمانی با قرار دادن فرد در معرض شبیه سازی های کامپیوتری قرار می‌گیرد. این درمان به کاهش ترس و حساسیت فرد منجر می‌شود. و در نهایت اعتماد به نفس فرد را افزایش می‌دهد.

 دارو درمانی

از دیگر روش های درمان تالاسوفوبیا، دارو درمانی است. در این روش درمانی داروهایی مانند ضد اضطراب برای کنترل اضطراب، کاهش ضربان قلب و تعریق استفاده می‌کنند. اما دارو به تنهایی درمان نیست و باید همراه با روان درمانی صورت بگیرد.

کلام آخر

در این مقاله با تالاسوفوبیا یا ترس از اقیانوس آشنا شدید. افرادی که به این ترس مبتلا هستند به دلایل مختلفی مانند تجربه های قبلی از خود نشانه های ترس را بروز می‌دهند. و تا زمانی که تحت درمان قرار نگیرند؛ این ترس همیشه با آنها خواهد بود. برای درمان از روانشناس و مشاورین متخصص در زمینه سلامت روان کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تالاسوفوبیا می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

 

منبع: تالاسوفوبیا

تف کردن کودکان | علت زیاد شدن بزاق دهان کودک

۵ بازديد

تف کردن کودکان یا خارج کردن آب دهان به صورت عمدی یا غیرعمدی یکی از موضوعات نگران کننده برای والدین است. به طور کلی از زمانی که کودکان متولد می‌شوند به طور دوره ای واکنش ها و بازتاب هایی را از خود نشان می‌دهند. این موارد تا حد زیادی بخشی از فرایند رشدی آنها هستند. اما برخی از رفتارها برای طولانی مدت باقی مانده و یا به شدت بیشتری بروز می‌کنند. در چنین حالتی والدین باید این موضوع را پیگیری کرده و حتی خود نیز در این زمینه اقداماتی انجام دهند. گاهی این واکنش های اشتباه والدین است که منجر به اختلال در فرایند رشد و یادگیری طبیعی و حتی ماندگاری برخی از رفتارها می‌شود. 

برای دریافت مشاوره در زمینه تف کردن کودکان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: تف کردن کودکان | علت زیاد شدن بزاق دهان کودک

تف کردن کودکان

در برخی موارد تف کردن کودکان با خارج کردن غذا از دهان شان همراه است. در چنین حالتی این رفتار از یک بیماری جسمانی نشات می‌گیرد. البته ریفلاکس معده یکی از مشکلات شایع میان کودکان است که بعد از گذشت مدتی، بهبود می‌یابد. اما در موارد دیگر کودک به صورت عمدی، این رفتار را از خود نشان می‌دهد. به طور کلی برای بررسی این رفتار و دلایل آن، سن نقش مهمی ایفا می‌کند. اما از طرفی بعد از تقریبا سن 5 یا 6 سالگی، دیگر انجام این رفتار طبیعی نیست. و والدین باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند. در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

علت تف کردن کودکان

معمولا تف کردن کودکان، بیشتر جنبه سرگرمی و هیجان طلبی داشته و آنها در مورد واکنش اطرافیان خود کنجکاو هستند. اما وقتی والدین و یا دیگران همواره به این رفتار بخندند و یا حتی کودک را تشویق کنند؛ این رفتار ماندگار شده و پیامدهایی نیز به همراه خواهد داشت. برخی از دلایل این رفتار کودکان، شامل موارد زیر می‌شود.

چرا همه پسرا سکس میخوان؟

۵ بازديد

سکس خواستن پسرها، همواره یکی از نگرانی ها و دغدغه های دختران، در رابطه عاطفی است. به طور کلی داشتن یا نداشتن رابطه جنسی در یک رابطه عاطفی قبل از ازدواج برای دختران مشکلات زیادی ایجاد می‌کند. معمولا دختران در این مورد محتاطانه تر عمل کرده و نیاز به زمان بیشتری دارند. اما پسران در روابط قبل ازدواج جسورانه تر عمل کرده و گاها این موضوع را به صورت مستقیم بیان می‌کنند. برخی پسران نیز با رد درخواست سکس شان، به رابطه پایان می‌دهند. به طور کلی هر دو طرف باید در این مورد خط قرمزها و شرایط خود را بیان کرده و به نظرات یکدیگر احترام بگذارند. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سکس خواستن پسرها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: چرا همه پسرا سکس میخوان؟

سکس خواستن پسرها

امروزه افراد از روابط پیش از ازدواج خود، اهداف مختلفی دارند. برخی از افراد تنها به این هدف وارد رابطه می‌شوند. به همین دلیل نمی‌توان از آنها انتظار دیگری داشت. سکس خواستن پسرها بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از رابطه، معمولا چنین معنایی داشته و معمولا با بروز چالش هایی همراه است. فراموش نکنید که نیاز جنسی، مخصوصا در دوران جوانی یک نیاز طبیعی بوده؛ اما باید به روش درست به آن پاسخ داده شود.

از طرفی نمی‌توان این موضوع را به همه پسرها تعمیم داد و برخی از آنها به دنبال برقراری رابطه سالم و هدفمند هستند. عوامل زیادی در این مورد موثر هستند که هم دختران و هم پسران باید به آنها توجه کنند.

در مواجهه با سکس خواستن پسرها باید چه کرد؟

واکنش مناسب در این مورد، بسیار اهمیت دارد. دخترها می‌توانند قبل از پذیرش و تن دادن به سکس خواستن پسرها برای راضی کردن آنها، به خوبی در این مورد فکر کرده و حتی مخالف یا موافقت خود را به روش صحیحی بیان کنند. اینگونه روابط باید چهارچوب های مشخصی داشته باشد تا از بروز مشکلات جلوگیری گردد.

خودکشی فرزند | جلوگیری و برخورد با خودکشی فرزندان

۶ بازديد

خودکشی فرزند یکی شرایط بسیار ناخوشاید در خانواده است. حتی اگر خودکشی فرد منجر به خودکشی هم نشود؛ اما بازهم باعث بروز مشکلات زیادی خواهد شد. سالانه افراد زیادی در اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند.  و مخصوصا افراد جوان تر نیز بیشتر در معرض این خطر هستند. شرایط محیطی و همچنین ویژگی های شخصیتی افراد بسیار در این مورد موثر بوده و آنها را مستعد بروز رفتارهای پرخطر می‌کند. حتی داشتن افکار خودکشی نیز بسیار خطرناک است و باید برای از بین بردن آن، کمک بگیرند. در این مورد خانواده ها باید با مدارس و یا مراکز آموزشی دیگر همکاری کرده و از این موضوع جلوگیری کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودکشی فرزند می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: خودکشی فرزند | جلوگیری و برخورد با خودکشی فرزندان

خودکشی فرزند

طبیعی است که افرادی که افکار خودکشی دارند؛ به متخصص مراجعه نکنند. اما اطرافیان با توجه به نشانه های این موضوع در مورد فرزندشان، تا حد زیادی می‌توانند در این مورد موثر باشند. خودکشی فرزند، پیش از وقوع آن، علائم زیادی دارد که اطرافیان به راحتی می‌توانند از آن جلوگیری کنند. با اینکه ماهیت خودکشی کاملا بغرنج و مانند یک بحران کوتاه مدت است؛ اما شدت آن در افراد مختلف متفاوت است.

بهتر است خانواده ها فرزندان خود را به دلیل داشتن افکار خودکشی مورد ملامت و سرزنش قرار ندهند. چرا که همین مورد باعث مصمم شدن آنها برای انجام اینکار می‌شود. فراموش نکنید که داشتن افکار خودکشی و اقدام به آن، دو امر جداگانه هستند؛ که باید در هر در مورد واکنش صحیحی نشان داد.

نشانه های خودکشی فرزند

همانطور که گفته شد؛ خودکشی فرزند نشانه هایی دارد. در واقع در بیشتر موارد افراد قبل از اقدام برای اینکار، به شکل های مختلف به اطرافیان خود در این مورد هشدار می‌دهند. اما به دلیل نادیده گرفتن شدن و یا حتی مورد سرزنش قرار گرفتن، این تصمیم خود را عملی می‌کنند. به همین دلیل اهمیت به نشانه های خودکشی فرزند، بسیار حائز اهمیت است. 

⭕یاداشت های خطرناک

برخی از افراد قبل از خودکشی، شروع به نوشتن یادداشت هایی در مورد مرگ و خودکشی می‌کنند. این نوشته ها گاهی اقدامی برای کمک گرفتن، گاهی وصیت و در برخی موارد تنها تخلیه افکار است. البته نمی‌توان سراغ این نوشته ها رفت و از آنها به راحتی مطلع شد. چرا که اینکار نقض حریم خصوصی افراد است. اما بهتر است اگر چنین نوشته ای را مشاهده کردیم؛ در این مورد با فرد مورد نظر صحبت کرده و آن را پیگیری کنیم.

⭕تهدید به خودکشی فرزند

تهدید به خودکشی نیز یکی دیگر از نشانه های خودکشی فرزند است. در برخی از شرایط، افراد به دلیل مشکلات و فشار های روانی، خانواده خود را به خودکشی تهدید می‌کنند. معمولا خانواده نیز این کار را روشی برای جلب توجه تلقی می‌کند. اما این مورد بسیار هشداردهنده بوده و  افراد باید آن به توجه کنند. وقتی فردی به مرحله ای رسده است که در این مورد صحبت می‌کند؛ پس بهتر است در مورد آن اقدام جدی گردد.

⭕تلاش های ناموق در گذشته

سابقه خودکشی در گذشته، احتمال انجام مجدد خودکشی فرزند را بیشتر می‌کند. افرادی که در گذشته خودکشی ناموفق داشته دیگر ترس خود را در این مورد از دست داده و با کوچک ترین عاملی دوباره به انجام آن اقدام می‌کنند. در صورتی که یکی از فرزندان یکبار دست به خودکشی زده است؛ بهتر است بیشتر از گذشته به او توجه و محبت کرده و نشانه های رفتاری و اخلاقی او را جدی بگیرید.

⭕آسیب زدن به خود به روش های مختلف

افرادی که افکار خودکشی دارند؛ رفتارهای خودجرحی نیز از خود نشان می‌دهند. این مورد مخصوصا در نوجوانان شایع تر است. در بعضی مواقع این افراد از درد کشیدن لذت می‌برند. از طرفی فردی که بسیار و به عمد به خود آسیب می‌زند؛ بیشتر احتمال دارد که دست به خودکشی نیز بزند. معمولا رفتارهایی که اینگونه افراد از خود نشان می‌‌دهند؛ شامل پریدن جلوی ماشین ها، سوزاندن و بریدن نواحی مختلف بدن، پریدن از بلندی ها و… است. 

⭕سو مصرف مواد مخدر و الکل

یکی دیگر از نشانه های خودکشی فرزند، سومصرف مواد مخدر و الکل است. چنین افرادی معمولا به قصد اوردوز از مواد مخدر و الکل استفاده می‌کنند. این دسته، ترس خود را از دست داده و از هر روشی برای آسیب رساندن به خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل اگر در اطرافیان خود شاهد نوشیدن بیش از حد الکل و همچنین استفاده از مواد مخدر، بیش از حد هستید؛ بهتر است در این مورد اقداماتی انجام دهید.

⭕بخشیدن وسایل به دیگران

گاهی افرادف با افکار خودکشی، شروع به بخشیدن وسایل شان به دیگران کرده و یا حتی حرف هایشان حالت وصیت گونه به خود می‌گیرد. این رفتار به صورت ناگهانی رخ داده و فرد بسیار گوشه گیر و منزوی می‌شود. این تغییر رفتار ناگهانی می‌تواند یکی از نشانه های اصلی خودکشی فرزند باشد که باید به موقع از آن جلوگیری گردد.

برخورد یا پیشگیری از خودکشی فرزند

تقریبا صحبت کردن و یا حتی انجام اقداماتی در این مورد، برای هیچکس آسان نیست. اما اعضای خانواده نزدیک ترین و حتی بهترین افراد در این زمینه هستند. به همین دلیل یکی از وظایف اصلی آنها محسوب شده و می‌تواند به موقع از این موضوع جلوگیری کند. برای اینکار افراد بهتر است با احتیاط و سنجیده عمل کنند. برخی از اقدامات در جهت جلوگیری از بروز و یا حتی بعد از اتفاق افتادن آن، شامل موارد زیر می‌شود. 

ناامیدی از زندگی | راه های غلبه بر ناامیدی چیست؟

۲ بازديد

ناامیدی از زندگی در بسیاری از افراد دیده می‌شود. به طور کلی ناامیدی حالتی است که فرد در آن انگیزه خود را به طور کامل از دست داده و نگرش مثبتی نسبت به زندگی ندارد. حتما شما هم ضرب المثل انسان به امید زنده است را شنیده اید. این مفهوم تا حد زیادی درست است. چرا که اگر افراد امیدی برای ادامه دادن نداشته باشند؛ دست از زندگی کشیده و گاها به روش های خطرناکی رو می‌آورند. با اینکه امیدواری حالتی درونی بوده؛ اما عوامل خارجی نیز بر آن موثر هستند. ناامیدی به دلایل مختلفی در زندگی ایجاد شده و پیامدهای زیادی نیز برای افراد ایجاد می‌کند. اینکه همواره به زندگی و شرایط، امیدوار باشیم؛ دشوار است. اما می‌توان با روش هایی این روحیه را در خود تقویت نمود. ‎ 

برای دریافت مشاوره در زمینه ناامیدی از زندگی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: ناامیدی از زندگی | راه های غلبه بر ناامیدی چیست؟

ناامیدی از زندگی

فراموش نکنید که احساسات، بخش مهمی از وجود ما هستند و گاهی بر بروز آنها هیچ اراده ای نداریم. ناامیدی از زندگی نیز گاهی ایجاد شده و ما حتی از دلیل آن هم مطلع نیستیم. در برخی موارد همه چیز خوشایند و درست به نظر می‌رسد؛ اما با این حال، احساس خوبی نداریم. ناامیدی نیز احتمالا به صورت دوره ای بروز کرده و بعد از مدتی از بین می‌رود. به طور کلی زندگی روزهای خوب و بد زیادی دارد که نباید به آنها دل سپرد. همچنین اگر حالت ناامیدی و بی انگیزگی برای مدت زمان طولانی بروز کند؛ افراد باید در این زمینه اقداماتی انجام دهند. 

علل ناامیدی از زندگی

همانطور که گفته شد؛ ناامیدی از زندگی به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. این موضوع تا حد زیادی به تجربیات شخصی افراد و همچنین روحیه تاب آوری آنها بستگی دارد. اما برخی از رایج ترین دلایل این موضوع، شامل موارد زیر می‌شود. 

خواستگار بیکار | 4 عواقب قبول کردن خواستگار بیکار

۳ بازديد

خواستگار بیکار به عنوان مسئولیت های یک مرد در ازدواج، پیامدهای سختی به دنبال دارد. اما با توجه به مشکلاتی که امروزه برای افراد جوان پیش می‌آید؛ بیکاری تعجب بر انگیز نیست. اگر فردی که به او علاقه مند هستید و به خواستگاری شما می‌آید بیکار باشد، چه واکنشی نشان می‌دهید؟ اغلب افرادی که در زندگی مشترک خود با فرد بیکار ازدواج کرده اند؛ با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده اند.

اگر بخواهیم منطقی راجع به مادیات صحبت کنیم؛ پول اصل مهمی برای شروع زندگی است. همه افراد برای گذراندن زندگی خود نیازمند هزینه مناسب هستند. بنابراین اگر بخواهید با خواستگار بیکار ازدواج کنید؛ با مشکلات و چالش های زیادی روبرو خواهید شد. برای اینکه از ازدواج و پاسخ مناسب خود اطمینان حاصل کنید؛ از روانشناس پیش از ازدواج کمک بگیرید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خواستگار می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: خواستگار بیکار | 4 عواقب قبول کردن خواستگار بیکار

خواستگار بیکار

تا به حال با خواستگار بیکار روبرو شده اید؟ از نظر شما قبول کردن خواستگار بیکار با عواقب روبرو نیست؟ اگر با این فرد ازدواج کنید زندگی خوبی را آغاز خواهید کرد؟ همیشه قبل از اینکه برای ازدواج تصمیم بگیرید؛ باید احساس خود را خاموش کنید و از منطق استفاده کنید. اگر به صورت کاملا منطقی بخواهید فکر کنید؛ پول از اهمیت بالایی برخوردار است.

بدون پول هیچ زندگی مشترکی آغاز نخواهد شد. خواستگار بیکار نیز پولی برای آغاز زندگی نخواهد داشت. اما اگر بخواهیم از دید دیگری نگاه کنیم؛ کار هویت مرد است. مردی که کار نداشته باشد؛ هویت ندارد. حالا اهمیتی ندارد که کار با در آمد بالا است با پایین. به همین دلیل با فردی ازدواج کنید که هویت داشته باشد. و بعد از شروع زندگی مشترک به دنبال شغل نباشد. در این مقاله عواقب قبول کردن خواستگار بیکار و نکات مهم در این زمینه را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عواقب قبول کردن خواستگار بیکار

ازدواج خواستگار بیکار بدون عواقب نیست. به همین دلیل زمانی که قصد ازدواج دارید, حتما از روانشناس و مشاورین راهنمایی بگیرید و مزایا و معایب انتخاب خود را بررسی کنید. ازدواج با مرد بیکار شاید همراه با ابراز علاقه و عشق باشد؛ اما پولی برای سپری کردن زندگی روزمره نخواهید داشت. در این مقاله سعی کرده ایم  عواقب ازدواج با خواستگار بیکار را توضیح دهیم.

تاثیر طول آلت تناسلی در رابطه

۸ بازديد

تاثیر طول آلت تناسلی در لذت جنسی یکی از سوالات محققین و همچنین زوجین است. معمولا مردان در این مورد بسیار حساس هستند و گاهی باعث می‌شود که اعتماد به نفس خود را در مورد عملکرد جنسی از دست بدهند. اما این تنها به دلیل عدم اطلاعات کافی در مورد بدن خود و حتی بدن همسرشان است. بر اساس تحقیقات انجام شده در کشورها و جوامع مختلف، مشخص شده که تنها دو درصد از مردان مبتلا به کوتاهی آلت تناسلی هستند که در بیشتر موارد نیز به علت مشکلات مادرزادی است. برخی از مردان برای ایجاد تغییرات در سایز الت تناسلی خود، دست به روش های نامناسبی می‌زنند که باعث ایجاد عوارض زیادی برای آنان می‌شود. 

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر طول آلت تناسلی در رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: تاثیر طول آلت تناسلی در رابطه

تاثیر طول آلت تناسلی در لذت جنسی

به طور کلی نمی‌توان تاثیر طول آلت تناسلی در لذت جنسی را انکار کرد. اما این تاثیر به قدری نیست که افراد را وادار به انجام روش های غیراصولی کند. در واقع این خود مردان هستند که نسبت به این موضوع حساس هستند و برای زنان انقدر اهمیت ندارد. طول الت تناسلی بیشتر مردان برای دخول کافی است و حساسیت آنها در بیشتر موارد به دلیل عوامل روانی است. بخشی از این نگرانی به دلیل تاثیرات رسانه ها و تبلیغات افراطی در این زمینه است.

برخی از تاثیرات طول آلت تناسلی در لذت جنسی

تاثیر طول آلت تناسلی در لذت جنسی هم برای مردان و هم برای زنان، بروز می‌کند. مردان به دلیل اینکه طول آلت تناسلی را یکی از عوامل موثر در جنبه مردانگی و قدرت می‌دانند؛ همواره تلاش می‌کنند تا همسر خود را در این مورد راضی نگه دارند. اما با کسب اطلاعات در این زمینه متوجه خواهند شد که رضایت جنسی به عوامل زیادی بستگی داشته و می‌توانند با روش های دیگری نیز رابطه جنسی بهتری را تجربه کنند. برخی از تاثیرات طول آلت تناسلی در رابطه جنسی، شامل موارد زیر می‌شود.

خودکشی در نوجوانان | 8 علل خودکشی در نوجوانان

۵ بازديد

خودکشی در نوجوانان یکی از معضلات امروزه در جامعه هست. بسیاری از نوجوانان امروز به جای حل مسائل و گفتگو با والدین خودکشی را تنها راه حل می‌داند و به دلایل مختلفی به این رفتار علاقمند می‌شوند. متاسفانه بر اساس بررسی‌ها خودکشی در نوجوانان با افزایش ۲۳ درصدی روبرو بوده است. به همین جهت موضوع خودکشی باید در جامعه و خانواده‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار باشد. روانشناسان بسیاری از پژوهش‌های خود را در زمینه خودکشی انجام می‌دهند تا به دنبال راهکارهایی برای پیشگیری از این رفتار تخریبی داشته باشند.

به دلیل اینکه نوجوانان رفتارهای هیجانی بسیاری دارند، خودکشی در آنها نیز بیشتر مشاهده می‌شود. خودکشی پدیده‌ای مسری است و بسیاری از نوجوانان بی‌اطلاع از آنکه چه عواقبی به همراه خواهد داشت؛ این رفتار را برای تخلیه هیجانی و یا خودنمایی انجام می‌دهند. به همین دلیل توصیه می‌شود که در حضور نوجوانان راجع به خودکشی زیاد صحبت نشود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راهکارهای جلوگیری از خودکشی‌در نوجوانان حتما از یک روانشناس و متخصص کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: خودکشی در نوجوانان | 8 علل خودکشی در نوجوانان

خودکشی در نوجوانان چیست؟

این امر اتفاقی مسری در بین نوجوانان است. حتی نوجوانان از عواقب و پیامدهای خودکشی اطلاعی ندارند اما جهت بزرگنمایی خودنمایی و یا تخلیه هیجانی دست به این روش می‌زند. متاسفانه خودکشی دومین عامل مرگ و میر در میان نوجوانان شناخته می‌شود. اگر صحبت‌های راجع به خودکشی را از زبان نوجوانان خود می‌شنوید این موضوع را به عنوان تهدید در نظر بگیرید و فورا این موضوع را بررسی کنید. و از یک روانشناس و روانپزشک راهنمایی بگیرید.

صحبت راجع به خودکشی در نوجوانان بسیار زیاد مشاهده می‌شود. به همین دلیل والدین باید اطلاعات خود را راجع به خودکشی در نوجوانان افزایش دهند و نحوه برخورد با چنین افکاری را بدانند. خودکشی‌در نوجوانان به عوامل و دلایل گوناگونی بستگی دارد که خانواده و همسالان در رتبه‌های بالاتری قرار دارند. در این مقاله تمامی جوانب خودکشی در نوجوانان را سنجیده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

علل خودکشی در نوجوانان

خودکشی در نوجوانان به عوامل مختلفی بستگی دارد. که در این مقاله راجع به آن صحبت کرده‌ایم.

سندرم استکهلم | 4 روش جلوگیری از سندرم استکهلم سازمانی

۵ بازديد

سندرم استکهلم یک پدیده روانی بسیار جالب و تعجب برانگیز است. در این پدیده روانی فرد گروگان به گروگان گیر خود احساس وفاداری، همدلی و همدردی پیدا می‌کند. حتی وفاداری فرد به گروگان گیر خود به شیوه ای است که مال، جان و آزادی خود را فدای علاقه فرد گروگان گیر می‌کند. روانشناسان علت این رفتار را به نوعی ساز و کار دفاعی می‌دانند. در این سندرم فردی که مورد آزار و اذیت دیگری قرار می‌گیرد، به فرد مقابل وابسته می‌شود و احساس همدردی نشان می‌دهد.

همه ما افرادی را در اطراف زندگی خود مشاهده کرده ایم که با آزار و اذیت های متفاوت باز هم شخص مقابل را دوست دارد! نمونه رایج این سندرم معمولا در روابط زناشویی یا والد فرزندی مشاهده می‌شود. سندرم استکهلم در موارد آزار جنسی، سوء استفاده از کودکان و همسر آزاری نیز مشاهده می‌شود. اگر احساس می‌کنید که در مقابل اذیت های گوناگون در حال درک شخص آزار دهنده هستید؛ حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه سندرم استکهلم می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: سندرم استکهلم | 4 روش جلوگیری از سندرم استکهلم سازمانی

سندرم استکهلم چیست؟

مثلا در نظر بگیرید که یک آقایی دائم در حال آزار، اذیت و شکنجه همسر خود است. اما خانم قصد جدایی ندارد و به شدت به همسر خود علاقه مند است. و چندین سال نیز به این مقاومت ادامه می‌دهد. این سندرم یک واکنش روانی است که فرد احساس همدردی و وابستگی نسبت به شخص آزار دهنده نشان می‌دهد. این سندرم در روابط والد- فرزندی، آزار همسر، سوءاستفاده های جنسی، سوء استفاده جسمی و … مشاهده می‌شود.

افرادی که به سندرم استکهلم مبتلا هستند؛ بر پایه ترس، گروکشی عاطفی، تهدید، وابستگی مالی، محدودیت، جداسازی فکری، نا امیدی، توجیه رفتار های خشن و … از خود چنین واکنشی نشان می‌دهند. این عارضه در اغلب موارد در موقعیت های گروگان گیری رخ می‌دهد. اگر با دقت بیشتری به روابط خود با دیگران و اطرافیان نگاه کنید؛ متوجه بروز شایع این سندرم خواهید بود. در این مقاله جوانب مختلف سندرم استکهلم را بررسی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تاریخچه سندرم استکهلم

سندرم استکهلم اصطلاحی است که بعد از سرقت از بانک در میدان نورمالمستوری نورمالمستورگ استکهلم سوئد توسط نیل بپروت روانشناس که آغاز تا پایان گروگان گیری به پلیس مشاورع می‌داد و به بانک رفت و آمد داشت. همزمان با پوشش خبری روبرو شد و بعد ها به واسطه روانشناس دیگری با نام فرانک اوخبری نام گذاری شد. در این گروگان گیری چهار کارمد به مدت 6 روز گروگان گرفته شده بودند. در این 6 روز قربانیتن به گروگان گیر ها وابستگی عاطفی پیدا کرده بودند. این وابستگی در حدی بود که از همکاری با پلیس سر باز می‌زدند و بعد از 6 روز به دفاع از گروگان گیرها پرداختند.

ویژگی های سندرم استکهلم

سندرم استکهلم برای همه گروگان گیر ها رخ نمی‌دهد. و از سوی دیگر با توجه نظر گوناگون پژوهشگران؛ فهرست درستی از ویژگی های این سندرم در دسترس نیست. اما برخی از ویژگی های را در این بخش مقاله توضیح داده ایم.