آرشیو دی ماه 1401

ارائه خدمات روانشناسی

مشاوره روانشناسی رشت | بهترین مشاور در رشت

۲۵ بازديد

مشاوره روانشناسی در رشت دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی رشت و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی رشت | بهترین مشاور در رشت

مشاوره روانشناسی رشت

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی رشت به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی رشت

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره رشت صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در رشت برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در رشت استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

4- مشاوره روانشناسی در رشت برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی رشت بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

برای دریافت خدمات مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

8- مشاوره روانشناسی در رشت حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم. به همین خاطر بهتر است راجع به این مسئله از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

سایر خدماتی که می‌توانید از مراکز مشاوره روانشناسی دریافت کنید به شرح زیر است. مشاوره کودک ، مشاوره شغلی ، مشاوره نوجوان ، مشاوره آنلاین ، مشاوره طلاق و..

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی رشت بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی رشت یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در رشت می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی رشت | بهترین مشاور در رشت

دوران بازنشستگی | روزهای بازنشستگی را چطور بگذرانیم؟

۲۱ بازديد

دوران بازنشستگی را چطور بگذرانیم؟ این سؤال اضطراب زیادی را در خیلی از خانم‌ها و آقایان به وجود می‌آورد. وقتی مدت طولانی را درگیر کار و فعالیت بوده‌ایم کنارگذاشتن ناگهانی آن‌ها می‌تواند بسیار سخت باشد. وقتی کاری برای انجام‌دادن نداشته باشیم مشکلات بسیاری را نیز تجربه خواهیم کرد. این مشکلات از مسائل ساده‌ای مثل سر رفتن حوصله تا اتفاقات جدی‌تری مثل افسردگی و احساس بی‌ارزشی را شامل می‌شود. به همین خاطر باید به دنبال راه حلی برای شرایط موجود باشیم. یا به‌عبارت‌دیگر باید واقعاً به این سؤال پاسخ بدهیم که دوران بازنشستگی را چطور بگذرانیم؟ ما در این مطلب سعی می‌کنیم تا پاسخ‌های مختلفی را برای این سؤال ارائه کنیم. این نکته را نیز به‌خاطر داشته باشید که یک راه‌حل مناسب برای برنامه‌ریزی‌کردن این دوره از زندگی این است که از یک مشاوره تلفنی متخصص روانشناسی کمک بگیرید.

منبع: دوران بازنشستگی | روزهای بازنشستگی را چطور بگذرانیم؟

دوران بازنشستگی

بازنشستگی دوره‌ای از زندگی است که همه ما دیریازود وارد آن خواهیم شد. شاید خیلی از روزهایی که سرکار بوده‌اید به این دوران فکر کرده باشید. خیلی اوقات، وقتی فشار کاری بالا می‌رود ما آرزو می‌کنیم که ای‌کاش در دوران بازنشستگی بودیم. اما آیا واقعاً برای این دوره از زندگی آماده هستید؟ بازنشستگی زمانی است که شما دیگر فشار و استرس‌های کاری را تجربه نخواهید کرد؛ و این موضوع قطعاً آن را شیرین خواهد کرد. بااین‌حال باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که بسیاری از بیماری‌های روحی در همین دوران می‌توانند شما را درگیر خودشان بکنند.

بسیاری از افراد وقتی احساس می‌کنند کاری برای انجام‌دادن ندارند فکر می‌کنند که دیگر مفید نیستند. این موضوع به‌تدریج مشکلاتی مانند ازدست‌دادن اعتمادبه‌نفس، احساس بی‌ارزشی و افسردگی را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر بسیار مهم است که شما با آگاهی و برنامه‌ریزی مناسب وارد این دوره شوید. این کار باعث خواهد شد که واقعاً از روزهای بازنشستگی‌تان لذت ببرید.

چرا باید برای دوران بازنشستگی برنامه ریزی بکنیم؟

بالاخره روزی با این سوال مواجه خواهید شد. مطمئنا شما در جوانی برای بازنشستگی اقداماتی کرده یا در حال انجام آن هستید. اما حتما از خود بپرسید آیا کافی است؟ هرچه اندوخته های روانی و مادی شما بیشتر باشد دوران سالمندی آسوده تری خواهید داشت. فراموش نکنید که مساله فقط پول نیست. کافی است با بازنشسته ها صحبتی بکنید؛ می بینید که بزرگ ترین دغدغه آن ها بی دغدغگی است. به همین دلیل احتمال ابتلا به افسردگی و ناامیدی در سالمندان بیشتر است.

بنابراین شما باید برای دوران بازنشستگی برنامه ریزی داشته باشید. این گونه نه تنها زندگی برای شما و همسرتان تمام نشده. بلکه می‌توانید از فصل جدید زندگی تان لذت هم ببرید.

دوران بازنشستگی را چطور بگذرانیم؟

اگر منتظر این هستید که همسر و فرزندان تان برای شما کاری بکنند، سخت در اشتباهید. بله شما اکنون تمام وقت تان آزاد است و آن ها فرصت بیشتری برای با شما بودن دارند. اما هنوز هم این شما هستید که باید برای زندگی تان برنامه ریزی نمایید.

مدیریت اقتصادی

بازنشستگی یکی از دوره‌های پرخرج زندگی ماست. در این دوران احتمالاً شما منبعی برای کسب درآمد بیشتر ندارید. و باید با حقوق دوران بازنشستگی خود زندگی کنید. این درحالیست که هزینه‌های ما در این روزها بیشتر خواهد شد. هزینه‌های درمانی، ازدواج فرزندان یا خرید هدیه برای عروس، داماد و نوه‌ها از جمله مخارجی هستند که در این دوران خواهید داشت. پس مدیریت شرایط اقتصادی یکی از موضوعاتی است که در این دوران باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

فعال باشید

همان‌طور که گفتیم بیکاری‌های دوران بازنشستگی می‌توانند بسیار مشکل‌آفرین باشند. به همین خاطر یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که فعالیت خود را حفظ کنید. برای خودتان برنامه‌های ساده‌ای داشته باشید که شما را همچنان پویا و فعال نگه دارند.

روابط اجتماعی خود را حفظ کنید

دوستان همسنی که شرایط مشابهی دارند و دوره بازنشستگی را می‌گذرانند یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه کنید. این دوستان شرایط اجتماعی و فکری مشابهی با شما دارند. به همین خاطر می‌توانید لحظات خوبی را در کنار آن‌ها بگذرانید. به‌علاوه شما می‌توانید از راهکارهایی که آنها در زندگی استفاده می‌کنند کمک بگیرید.

ارتباط با خانواده را تنظیم کنید

بازنشستگی زمانی است که شما فرصت بیشتری برای بودن در کنار خانواده خواهید داشت. این می‌تواند بسیار جذاب و خواستنی باشد. بااین‌حال همین موضوع می‌تواند مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد. شما حالا زمان بیشتری کنار هم هستید. این می‌تواند دلیل بروز بسیاری از اختلافات نیز باشد. آیا برای این شرایط آماده هستید؟

بهتر است ارتباطات خود با خانواده را به شکلی تنظیم کنید که این مشکل پیش نیاید. برای مثال شاید لازم باشد مهارت‌های ارتباط با خانواده و همسر را یاد بگیرید. یا شاید بهتر باشد زمان کنار آنها بودن را مدیریت کنید. برای برنامه‌ریزی این شرایط می‌توانید از یک مشاور متخصص کمک بگیرید.

انجام‌دادن کارهای لذت‌بخش

اکنون زمان آن است تا فعالیت‌هایی که همیشه آرزوی انجام آن را داشتید به پایان برسانید. در این دوران وقت بیشتری برای انجام بسیاری از کارها دارید. یک لیست از فعالیت‌هایی که برایتان لذت‌بخش است و به آن علاقه دارید تهیه کنید و سعی کنید تمام آن‌ها را انجام دهید.

اهمیت یادگیری‌های جدید

یکی از برنامه‌هایی که می‌توانید برای دوره بازنشستگی داشته باشید این است که به دنبال یادگیری‌های جدید بروید. این کار زمان شما را پر خواهد کرد. به‌علاوه احساس توانمندی و باارزش بودن خواهید کرد. در کنار همه این‌ها یادگیری یک فعالیت جدید ذهن شما را فعال نگه می‌دارد. باتوجه‌به اینکه شما در سنین رو به سالمندی قرار دارید فعالیت‌های مغزی بیشتر یکی از مهم‌ترین نکاتی است که به آن نیاز دارید.

تفریح کنید

خانه‌نشینی و نداشتن تفریح می‌تواند مشکلات بسیاری را برای روحیه شما به همراه داشته باشد. این کار باعث می‌شود که شما درگیر روزمرگی و یکنواختی در زندگی شوید. بهتر است برنامه‌هایی برای تفریح در نظر بگیرید. برای این کار فهرستی از کارهایی که به شما احساس آرامش می‌دهد تهیه کنید. و این کارها را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

ورزش منظم

یکی از مسائلی که به سلامت جسم و روان فرد بازنشسته کمک می‌کند ورزش و فعالیت روزانه و مداوم است. هیچگاه فعالیت بدنی خود را قطع نکنید و همیشه ورزش را در برنامه روزانه‌تان قرار دهید. بااین‌حال توجه داشته باشید که ورزش‌هایی را انجام دهید تا به سلامت جسم و روان شما کمک کند و منجر به آسیب رساندن به بدنتان نشود. ورزش صحیح و منظم باعث می‌شود تا از دوران بازنشستگی و سالخوردگی خود لذت ببرید.

دوران بازنشستگی و اهمیت مشاوره

همان‌طور که در ابتدای این بحث هم گفتیم بازنشستگی دوره‌ای است که شما می‌بایست برای آن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. بی‌توجهی به این مسئله می‌تواند مشکلات و بیماری‌های روحی بسیاری را به همراه داشته باشد. بااین‌حال خیلی از ما با اصول برنامه‌ریزی برای زندگی آشنا نیستیم. یا شاید شما از نیازها و ویژگی‌های دوره‌ای که وارد آن می‌شوید آگاهی کافی نداشته باشید.

به همین خاطر گفته می‌شود که کمک‌گرفتن از یک مشاور متخصص در این شرایط می‌تواند بسیار مفید باشد. مشاور به شما کمک خواهد کرد تا با درنظرگرفتن جنبه‌های مختلف دوران جدید زندگی‌تان برای آن برنامه‌ریزی کنید.

برای دریافت مشاوره خانواده تلفنی در زمینه دوران بازنشستگی از طریق تلفن 02191002360 با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

چطور از بیماری‌های روحی بعد از بازنشستگی پیشگیری کنیم؟

سعی کنید تا جای ممکن خودتان را فعال نگه دارید. انجام کارهای مختلف، برعهده گرفتن مسئولیت‌ها، ارتباط با دیگران و کمک گرفتن از یک مشاور متخصص همگی می توانند بسیار مفید باشند.

منبع: دوران بازنشستگی | روزهای بازنشستگی را چطور بگذرانیم؟

قرص پاروکستین 20 | عوارض و نحوه قطع کردن پاروکستین

۲۲ بازديد

قرص پاروکستین یکی از داروهای کاربردی در درمان افسردگی است. از این دارو برای درمان اختلالات مختلفی از جمله اضطراب، وسواس، استرس پس ازسانحه و… نیز استفاده می‌شود. بسیاری از افراد برای درمان اختلال افسردگی به دنبال داروهای مختلفی هستند. متخصصان با توجه به شرایط بیمار از این داروها به شما تجویز می کند. مصرف این دارو تنها بر اساس تشخیص و تجویز پزشک اعصاب و روان امکان پذیر است. در ادامه مقاله در رابطه با عوارض، کاربرد، مکانیسم اثر، منع مصرف، تداخلات دارویی و نحوه مصرف توضیحات داده‌ایم. برای پاسخ به سوالات دارویی با حتما برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

منبع: قرص پاروکستین 20 | عوارض و نحوه قطع کردن پاروکستین

قرص پاروکستین چیست ؟

پاروکستین از دسته داروهای ضد افسردگی است. برای درمان اختلال افسردگی، وسواس فکری_عملی،اضطراب اجتماعی،اضطراب فراگیر، حملات پانیک، اختلال استرس پس از سانحه و ملال پیش از قاعدگی استفاده می‌شود. شواهدی نیز وجود دارد که این دارو برای سردردهای مزمن، زود انزالی و دردهای عصبی دیابتی موثر است.

پاروکستین‌در سال 1992 ساخته شد. همانند داروهای گروه SSRI ها غلظت سروتونین را در دستگاه عصبی مرکزی بالا می‌برد و مقدار کمی نور اپی نفرین را مهار می‌کند. در گروه SSRI ها بیشترین قطع مصرف دارد و این به دلیل طول عمر کوتاه پاروکستین است.

پاروکستین‌در سال2007 پرمصرف ترین داروی ضد افسردگی در هلند شناخته شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با علائم افسردگی کلیک کنید.

کاربرد قرص پاروکستین

کاربرد اصلی‌پاروکستین ضد افسردگی است. درمان های زیادی توسط این دارو صورت می‌گیرد که عبارتند از.

  • اختلال استرس پس از سانحه
  • اختلال وسواس فکری-عملی
  • اختلال ملال پیش از قاعدگی
  • اختلال اضطراب فراگیر
  • اختلال اضطراب اجتماعی
  • اختلال افسردگی
  • اختلال هراس(حملات پانیک)

در برخی از کشورها برای درمان زود انزالی از این دارو استفاده می‌کنند. برای آشنایی با سایر انواع داروهای ضد افسردگی کلیک کنید.

مکانیسم اثر پاروکستین

مانند تمامی داروهای SSRI ها، پاروکستین‌از باز جذب سروتونین توسط فرستنده عصبی پیش سیناپسی جلوگیری می‌کند. غلظت سروتونین در دستگاه عصبی مرکزی بالا می‌رود و مقدار اندکی نور اپی نفرین مهار می‌کند. پاروکستین نیمه عمر کوتاهی دارد که به طور میانگین 1روز است. درصد وابستگی آن به پروتئین پلاسمای خون 95% است. غلظت این دارو در پلاسمای خون پس از 4 تا 6 ساعت به حداکثر می‌رسد.

نحوه مصرف قرص پاروکستین

مصرف دارو در صورت نیاز توسط پزشک تجویز می‌شود. پیش از مصرف بروشور داخل جعبه و دستورات پزشک را با دقت بررسی کنید.

  • هر روز صبح طبق تجویز پزشک به صورت خوراکی، همراه غذا یا بدون غذا مصرف کنید.
  • مصرف این دارو به همراه غذا توصیه می‌شود، زیرا حالت تهوع ناشی از مصرف را کاهش می‌دهد.
  • در صورت خواب آلودگی در مصرف روزانه با پزشک خود مشورت کنید.
  • دوز مصرفی پاروکستین بستگی به سن، مصرف داروها، وضعیت بیماری و پاسخگویی بدن دارد.
  • برای جلوگیری از عوارض جانبی، دوز دارو با توجه به دستور پزشک از دوز کم و به تدریج افزایش می‌یابد.
  • هر روز در ساعت مقرر دارو را مصرف کنید.

تداخلات دارویی

مصرف برخی از داروها با پاروکستین توصیه نمی‌شود. در صورت مصرف دارو با پزشک خود مشورت کنید. برخی تداخلات دارویی را در ادامه نام برده‌ایم.

  • ایبوپروفن
  • وارفارین
  • کلوپیدوگرل
  • آسپرین
  • اتوموکستین
  • داروهای خواب آور
  • بازدارنده های مونو آمین اکسیداز
  • تترابنازین
  • فنوتیازین
  • پیموزاید
  • تاموکسیفن
  • فلکاینید و پروپافنون
  • دزیپرامین، آمی تریپتیلین و داروهای دیگر ضد افسردگی

عوارض پاروکستین

در صورت تجویز و تشخیص پزشک عوارض جدی شما را تهدید نمی‌کند. اما عوارضی که شاید در برخی افراد مشاهده شود را به چند دسته تقسیم کرده‌ایم. که به شرح زیر است.

عوارض‌جانبی رایج:

  • تهوع
  • خواب آلودگی
  • سرگیجه
  • خشکی دهان
  • ضعف
  • سردرد
  • تاری دید
  • بی اشتهایی
  • خمیازه مداوم
  • عرق کردن شدید

عوارض جانبی جدی: در صورت تجربه عوارض جدی سریعا به پزشک مراجعه کنید.

  • ناتوانی در حفظ تعادل اعضای بدن
  • لرزش بدن
  • کاهش میل جنسی
  • ناتوانی در روابط جنسی
  • تپش قلب نامنظم
  • بی حسی بدن
  • مورمور شدن بدن
  • کبودی بدن
  • خونریزی بدن
  • اسپاسم و ضعف عضلانی
  • تشنج

عوارض جانبی بسیار جدی: در صورت بروز این عوارض به سرعت به پزشک مراجعه کنید.

  • گشاد شدن مردمک چشم
  • قرمز شدن چشم
  • تیره شدن مدفوع
  • استفراغ
  • درد
  • تغییرات در بینایی
  • بروز رفتار تهاجمی
  • میل به خودکشی

واکنش آلرژیک: عوارض آلرژیک داروی پاروکسین نادر است.

  • اختلال تنفسی
  • علائم پوستی
  • خارش
  • گیجی شدید
  • تورم در صورت، زبان و گلو

سندرم سروتونین: سندرم سروتونین یا مسمومیت با سروتونین اگرچه درصد کمی مبتلا می‌شوند اما یک از عوارض مصرف پاروکستین است.

  • در صورتی که داروهایی مصرف می‌کنید که سطح سروتونین را افزایش می‌دهد. خطر ابتلا به این سندرم افزایش می‌یابد.

هشدارها

  • قبل از مصرف داروی پاروکستین سوابق پزشکی خود و خانوادگی تان را به پزشک معالج اطلاع دهید.
  • داروی پاروکستین ممکن است موجب گیجی، تاری دید و ناهوشیاری شود.
  • از رانندگی و فعالیت های نیازمند به هوشیاری اجتناب ورزید.
  • از مصرف الکل و ماری جوانا خودداری کنید.
  • سالمندان بیشتر در معرض خطر عوارضی چون خونریزی و از دست دادن تعادل هستند.
  • افراد سالمند با مصرف پاروکستین به کاهش سطح خون یون و سدیم مبتلا می‌شوند.
  • کودکان بیشتر در معرض عوارض کم اشتهایی و کاهش وزن هستند.
  • برای بانوان باردار توصیه نمی‌شود.
  • بانوانی که در 3 ماه آخر بارداری از پاروکستین استفاده می‌کنند. کودکشان دچار مشکلات تنفسی، تغذیه، تشنج، گریه های شدید و گرفتگی عضلات می‌شود.
  • در دوران شیردهی با مشورت پزشک مصرف شود.
  • در افراد با بیماری کبدی و کلیوی کاهش دوز الزامی می‌باشد.

منع مصرف قرص پاروکستین

قرص پاروکستین با تجویز پزشک مشخص می‌شود. مواردی برای منع مصرف این دارو وجود دارد که در ادامه اشاره کرده‌ایم.

  • در صورت داشتن بیماری کبدی و کلیوی از مصرف خودداری کنید.
  • بانوان باردار از مصرف پاروکستین خودداری کنند.
  • در زمان شیردهی مصرف پاروکستین توصیه نمی‌شود.

روان درمانی افسردگی

برای درمان اختلالات افسردگی، اضطرابی و وسواس درمان های زیادی صورت می‌گیرد. دارو درمانی یکی از درمان های این اختلالات است که با تجویز پزشک مصرف می‌شود. درمان های فراوانی نیز برای اختلالات افسردگی وجود دارد. روان درمانی کمک به تغییر الگوی رفتار در فرد می‌شود. شناخت درمانی نیز یکی از درمان های کوتاه مدت روانشناختی است. درمان توسط متخصص و روانشناس صورت می‌گیرد. برای اطلاع از درمان های افسردگی کلیک کنید.

کلام آخر

پس از مطالعه مقاله اطلاعات مفیدی از داروی پاروکستین به دست آورده اید. برای درمان اختلالات افسردگی، اضطرابی، وسواس، استرس پس ازسانحه و ملال پیش از قاعدگی علاوه بر دارو درمانی، روان درمانی نیز نقش مهمی دارد. مرکز مشاوره آواژه با حضور متخصصین در حوزه روانشناسی خدمات تلفنی و حضوری به شما ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: قرص پاروکستین 20 | عوارض و نحوه قطع کردن پاروکستین

زندگی بعد از خیانت | نجات زندگی بعد از خیانت

۲۵ بازديد

زندگی بعد از خیانت شاید از نظر شما هم غیر قابل قبول باشد، ولی هستند بسیاری از زنان و مردانی که پس از تجربه خیانت، باز هم به زندگی مشترکشان ادامه می‌دهند. اگر شما هم خیانتی دیدید و در مورد ادامه زندگی بعد از خیانت شک دارید، باید بگوییم هیچ مشکلی ندارد که بعد از خیانت نیز تصمیم به بخشش و ادامه زندگی مشترک بگیرید. در این مقطع از زندگی، آنچه بیش از هر چیزی اهمیت دارد کاهش آسیب‌های رابطه و جلوگیری از تکرار خیانت هست. اگر خیانتی در رابطه‌تان رخ داده، حتما مشکلی وجود دارد که باید حل کنید. انکار مشکل و تصمیم عجولانه کمکی به زندگی‌تان نمی‌کند. در ادامه این مقاله نکاتی را می‌گوییم که برای ادامه رابطه‌ای که از خیانت آسیب دیده‌، باید به آنها توجه کنید. حتما برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

منبع: زندگی بعد از خیانت | نجات زندگی بعد از خیانت

زندگی با همسر بعد از خیانت

یکی از سخت‌ترین تصمیمات و کارهایی که همسر خیانت دیده می‌تواند انجام دهد، اعتماد دوباره به همسرش است. شاید هنوز مهر و محبت گذشته به همسرتان در دل شما باقیست و تمایل دارید با همسر خود به زندگی ادامه دهید. ولی از طرفی هم اعتماد دوباره به همسر بعد از خیانتی که به شما روا داشته، وفاداری او را نسبت به شما مانند گذشته تضمین نمی‌کند. با همه این‌ها، هر چقدر هم که اعتماد به همسرتان بعد از خیانت بسیار مشکل و دشوار باشد، گاهی اوقات این تصمیم، واقعا بهترین و منطقی‌ترین کاری خواهد بود که شما می‌توانید اتخاذ کنید. می‌توانید در این راه از تجربه، آگاهی و راهنمایی‌های مفید یک روانشناس و مشاوره خیانت یا خانواده نیز استفاده کنید. اینگونه بیشتر و بهتر می‌توانید در مورد ادامه زندگی با همسر و اعتماد به او پیش بروید و با انتخاب اولویت‌هایی در تصمیمتان با آن کنار بیایید.

مراحل بازگشت به زندگی بعد از خیانت زن یا مرد

ما قصد داریم به شما کمک کنیم تا یاد بگیرید زندگی بعد از خیانت هم می‌تواند ادامه یابد. خیانت، زندگی مشترک و رابطه عاشقانه را بسیار به خطر می‌اندازد و موجب احساساتی چون خشم و عصبانیت نسبت به همسر، کاهش اعتماد به نفس و عدم اعتماد به همسر می‌شود. اما توجه صرف به این اثرات بعد از خیانت مانع از درک صحیح شرایط موجود می‌شود. درست‌تر این است که برای مقابله واقعی با تاثیرات منفی خیانت و اعتماد از دست رفته، به دنبال بهبود روابط و اعتماد و بازگشت دوباره به زندگی مشترک باشید. زیرا تعهد ازدواج بسیار مقدس است و ارزش گذشت و بخشش را دارد. برای انجام این کار مراحلی به شرح زیر پیشنهاد می‌شود.

مرحله اول: انکار

بعد از خیانت دیدن، اولین مرحله‌ای که در ارزیابی مجدد موقعیت باید انجام دهید، انکار است. غالبا انکار خود را با رفتارهای اجتنابی نشان می‌دهد. در حقیقت باید وانمود کنید که چنین اتفاقی (خیانت) اصلا نیفتاده است تا درد این اتفاق ناخوشایند حس نشود.

مرحله دوم زندگی بعد از خیانت : شناخت و درک خیانت

برای تسکین درد خیانت و بازسازی مجدد رابطه، باید قادر به تشخیص واقعیت باشید و آن را قبول کنید. هر قدر هم که این یک واقعیت تلخ و ناراحت کننده است و طبیعتا پذیرشش هم کمی طول خواهد کشید.

مرحله سوم: احساس درد و رنج

طبق دیدگاه روانشناسانه بعد از این که خیانت را قبول کردیم، در مرحله بعد موجی از احساسات دردناک به سراغتان خواهد آمد که البته تحملش هم سخت است. شاید شما بخواهید این مرحله را نادیده بگیرید و نمی‌خواهید قبول کنید که به شما خیانت شده است. ولی این بسیار مهم است که درد و رنج و حقیقت را بپذیرید تا با بررسی علل آن، راهی برای بازگشت به زندگی و اعتماد مجدد بیابید.

مرحله چهارم زندگی بعد از خیانت : شروع خشم

چهارمین مرحله برای شروع زندگی بعد از خیانت، معمولاً عصبانیت و خشم همراه است. این خشم هم نیروزاست و هم محدودکننده. گرچه عصبانیت احساس خوبی نمی‌باشد، اما می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور مهم برای بهبودی عمل کند. خشم و عصبانیت بعد از خیانت، درگیری و درد بیشتری دارد؛ ولی برای این که بفهمید آیا ادامه زندگی بعد خیانت کار درستی است یا خیر، گذر از این مرحله نیز لازم است.

مرحله پنجم: کنار گذاشتن توهمات

اکنون که واقعیت خیانت را پذیرفتید و عصبانی، ناراحت و شاید افسرده هستید، به مرحله‌ای رسیدید که می دانید باید توهمات را دور بیاندازید و با واقعیت‌ها و تصمیم واقعی روبرو شوید.

مرحله ششم زندگی بعد از خیانت : تغییر

وقتی توهمات را از بین ببرید و شرایط خود را همانطور که هست بپذیرید، نگرش و دیدگاهتان به زندگی و اهمیت زندگی مشترک بسیار تغییر خواهد کرد. حالا بهتر می‌توانید خوب را از بد تشخیص دهید. ولی اگر هنوز هم شکاک باشید و در گذشته سیر کنید، تغییرات نگرش شما منفی خواهد بود. بهتر است روی آینده و چیزهای تحت کنترل خود متمرکز شوید، تا تغییرات ی تجربه کنید. در این مرحله انتخاب با خود شما است، ولی یادتان باشد زمانی به تغییر نگرش مثبت می‌رسید که دردها و بدیها را رها کنید و برای اعتماد و زندگی مجدد بعد از خیانت به هر دویتان فرصت دهید.

چطور زندگی بعد از خیانت را نجات دهیم؟

می‌دانیم که تجربه خیانت سخت و دردناک است مخصوصا از سوی کسی که واقعا دوستش داشتید. ولی برای نجات زندگی و رابطه، شما باید سعی در فراموش کردن خیانت کنید. در این راستا می‌توانید توصیه‌های زیر را دنبال کنید.

زخم‌های خیانت را پاک کنید

اگر همچنان زخم‌های خیانت را با خود حمل کنید، به قدری در ضمیر ناخودآگاه شما غوطه‌ور خواهند شد که دیگر نمی‌توانید آن را فراموش کنید. مراقبه می‌تواند یک راه حل برای ریشه‌کنی اثرات افسردگی بعد از خیانت و شروع روند بهبود باشد. توصیه می‌کنیم روزانه چند دقیقه در آرامش مدیتیشن کنید. و از این طریق خاطرات قدیمی یا الگوهای فکری راکد را از مغز خود پاک کنید.

ببخش

وقتی می‌گوییم بخشش، منظور این نیست که رفتار غلط دیگران را بپذیرید؛ بلکه به معنای جدایی از درد، ناامیدی و تلخی درونتان است. سعی کنید نشانه‌های پشیمانی بعد از خیانت را در همسرتان پیدا کنید و روی‌ آن تمرکز کنید تا زیبایی‌های زندگی پیش رو را بهتر ‌ببینید. برای آشنایی با راه های بخشش خیانت کلیک کنید.

کم‌کم اعتماد کنید

اینکه بعد از خیانت بتوان با همسرتان به زندگی ادامه داد یا خیر؛ تا حد زیادی به خود شما و احساسات درونی‌تان بستگی دارد. زیرا شما اول از همه باید به خودتان اعتماد کنید. از آنجا که زندگی بدون اعتماد ممکن نیست، لازم است که شما بعد از خیانت همسرتان سعی در اعتماد دوباره به او نیز داشته باشید. زیرا بدون اعتماد یا زندگی‌تان به جدایی می‌کشد و یا زندگی توام با شک و نگرانی خواهد شد که لذتی برایتان نمی‌گذارد. مسلما اعتماد مجدد در مدت کوتاهی ایجاد نخواهد شد، ولی سعی کنید کم‌کم و با تمرکز بر دلجویی‌ها و نکات مثبت همسرتان، آن را بدست آورید.

از افراد غیر قابل اعتماد جدا شوید

گام مهم دیگر برای فراموشی خیانت و بازگشت به زندگی بعد از خیانت، این است که از افراد دورو و غیرقابل اعتماد اطرافتان هم دوری کنید. شما مجبور به تحمل افراد غیر قابل اعتمادتان نیستید، و در زندگی نیازی به آنها ندارید. وجود اینگونه افراد در روابط دوستانه، کاری و… موجب می‌شوند که به همه شکاک باشید و اعتماد نکنید. از آنها دور شوید تا راحت تر بتوانید بر احساس بد بعد از خیانت غلبه کنید.

آینده‌ای بدون خیانت را تصور کنید

برای اعتماد به همسرتان بعد از خیانت، اشکالی ندارد که آینده‌ای زیبا و به دور خیانت را تجسم کنید. اینکه بتوانید با وجود مشکلات فعلی، یک آینده ایده‌آل را تصور کنید، ذهنتان را بازتر و برای زندگی بهتر آماده می‌کند.

احساسات خود را کنترل کنید

سوال بسیاری از شما این است که بعد از خیانت چطور می‌شود به زندگی با آن آدم ادامه داد؟ مگر با چنین درد و رنجی می‌توان زندگی کرد؟ یادتان باشد احساسات می‌تواند هم بهترین دوست آدم باشد هم بدترین دشمن او؛ انتخاب باشماست. احساسات جوهره وجودی انسان است، ولی اگر در آن افراط شود، می‌تواند زندگی را مسدود کند و شما از احاظ ذهنی و جسمی در آن گیر خواهید کرد. بنابراین باید در زندگی بعد از خیانت، احساسات خود را کنترل کنید و در دام اتفاق گذشته نیفتید. اگر زیاد به خیانت حساس شوید، افسرده خواهید شد؛ ولی اگر منطقی فکر کنید و بفهمید که شما نیاز به حرکت رو به جلو دارید، اینجاست که می‌توانید بر احساسات خود غلبه کنید.

برای پیشگیری از خیانت و وقوع مجدد کلیک کنید.

سخن پایانی

علاوه بر مطالب و راهکارهایی که برای زندگی بعد خیانت به شما گفتیم، لازم است بدانید که زمان واقعی اعتماد مجدد به همسر بعد از خیانت وقتی خواهد بود که خود او هم بعد از بخشش شما، با گفتار و رفتارش پشیمانی از رفتار خود را بیان کند. باید از شما دلجویی کند و تا حد ممکن اعتماد شما را هر چند نه مانند گذشته جلب کند. فرد خیانتکار بعد از اینکه بخشیده شد، باید تا مدت‌ها از اعتماد دوباره شما به او مراقبت و پاسداری کند. تا درنهایت اعتماد کامل شما را بدست آورد و ثابت کند وفادار است.

برای دریافت مشاوره خیانت تلفنی در زمینه زندگی بعد از خیانت از طریق تلفن 02191002360 با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: زندگی بعد از خیانت | نجات زندگی بعد از خیانت

مشاوره روانشناسی گرگان | بهترین روانشناس در گرگان

۱۷ بازديد

مشاوره روانشناسی در گرگان دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی گرگان و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی گرگان | بهترین روانشناس در گرگان

مشاوره روانشناسی گرگان

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی گرگان به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی گرگان

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره گرگان صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در گرگان برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در گرگان استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

4- مشاوره روانشناسی در گرگان برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی گرگان بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

برای دریافت خدمات مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

8- مشاوره روانشناسی در گرگان حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم. به همین خاطر بهتر است راجع به این مسئله از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

سایر خدماتی که می‌توانید از مراکز مشاوره روانشناسی دریافت کنید به شرح زیر است. مشاوره کودک ، مشاوره شغلی ، مشاوره نوجوان ، مشاوره آنلاین ، مشاوره طلاق و..

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی گرگان بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی گرگان یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در گرگان می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی گرگان | بهترین روانشناس در گرگان

هدف زنان از ازدواج | انگیزه زنان از ازدواج چیست ؟

۲۶ بازديد

هدف زنان از ازدواج بستگی به شخصیت و انگیزه های درونی فرد دارد. ازدواج مسئله بسیار مهم و پر اهمیتی است که نیاز به تصمیم گیری و انتخاب درست دارد. قضیه ازدواج نه تنها برای خانم ها، بلکه برای آقایان نیز حائز اهمیت است. انتخاب صحیح شریک احساسی و اهداف مناسب برای ازدواج، فارق از هر جنسیتی باید با چشم باز بررسی شود. هدف از ازدواج در افراد به دو دسته صحیح و اشتباه تقسیم می‌شود. هدف‌زنان از ازدواج به شیوه درست شامل: تکامل، علاقه، درک متقابل و … است. اما هدف اشتباه شامل: چشم و هم چشمی، ازدواج دوستان، وضعیت مالی و … است. که در ادامه در رابطه با این موضوعات توضیح داده ایم. به یاد داشته باشید که هر وصلتی با هر هدفی نیاز به مشاوره ازدواج دارد. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: هدف زنان از ازدواج | انگیزه زنان از ازدواج چیست ؟

هدف زنان از ازدواج

ازدواج و انتخاب همسر مهم ترین تصمیم زندگی هر فردی است. انتخاب دقیق شریک مناسب، زندگی خوب را برای عمر طولانی در کنار شریک احساسی تضمین می‌کند. اما مهم ترین عامل برای ازدواج، انگیزه و هدف است. اما هدف از ازدواج در تمام افراد (مرد و زن) متفاوت است. برخی از خانم ها علاقه دارند تا به طور مستقل زندگی کنند و برخی دیگر از سن کم علاقه خود را به ازدواج نشان می‌دهند. حس مادر شدن، دوست داشته شدن، نیاز به همدل، همدم و … شامل هدف زنان از ازدواج است. اما دقت داشته باشید که انتخاب درست نیاز به مشاوره ازدواج دارد. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

هدف زنان از ازدواج

هدف زنان از‌ازدواج را به چند دسته تقسیم کرده ایم. در ادامه به طور کلی به این اهداف اشاره کرده ایم.

1. احساس دوست داشته شدن

اولین نیاز و هدف زنان از ازدواج، توجه و دوست داشته شدن است. خانم ها دوست دارند فردی را در کنار خود داشته باشند تا به او عشق بورزد، ابراز علاقه کند و به نیازهای او توجه کند. نیاز به همدلی، هم دردی، شریک روزهای خوب و بد، دیده شدن و شنیده شدن نیاز هر فردی است که با ازدواج سالم رفع خواهد شد. درک از طرف مقابل و رفع نیازهای یکدیگر از جمله هدف‌ زنان از‌ ازدواج‌می‌باشد.

2. رشد شخصیت

دومین اصل مهم هدف زنان از ازدواج را می‌توان رشد شخصیت نامید. رشد شخصیت با ازدواج در هر دو جنسیت به تکامل خواهد رسید. رشد شخصیت را تکامل نیز می‌نامند. در این تعامل دو طرف با یکدیگر گفتگو می‌کنند، افکارشان را در میان می‌گذارند. به یکدیگر در زمینه های مختلف کمک می‌کنند و به پیشرفت و رشد یکدیگر کمک خواهند کرد.

3. بدست آوردن آرامش

سومین جنبه هدف از ازدواج زنان کسب آرامش است. آرامش به یکدیگر از لحاظ روحی و جسمی در ازدواج بسیار حائز اهمیت است. هرچه آرامش در زندگی بیشتر باشد، زندگی استخوان دار خواهد شد. رعایت اصول و قوانین زندگی مشترک به کسب آرامش کمک خواهد کرد. زمانی که زندگی مشترک سالمی دارید قطعا با آرامش بیشتر و بهتری به کارهای دیگر خود می‌پردازید.

4. صمیمیت با همسر

چهارمین هدف زنان از ازدواج را کسب صمیمیت می‌نامیم. خانم ها علاقه زیادی به دوستان صمیمی دارند و همین طور ترجیخ می‌دهند تا همسرشان را دوست خود بدانند. صمیمیت در ازدواج زندگی را زیبا تر و قشنگ تر خواهد کرد. خانم ها علاقه دارند تا همانقدر که با دوستان خود راحت هستند، با همسرانشان نیز راحت باشند.

5. رفع نیازهای جنسی

رفع نیازهای جنسی فارق از جنسیت برای همه افرار ضروری است. یکی از جنبه های هدف زنان از ازدواج بر طرف کردن نیازهای جنسی است. رفع این نیازها علاوه بر اینکه زندگی را پایدار تر خواهد کرد، به پیشرفت زوجین نیز کمک خواهد کرد.

6. حس مادرانه

تجربه مادر شدن و حس مادرانه را می‌توان هدف زنان از ازدواج نامید. بسیاری از خانم ها به دلیل تجربه حس مادرانه به ازدواج علاقه پیدا می‌کنند. و به دنبال در آغوش کشیدن، رشد و تربیت فرزندان هستند.

7. تجربیات جدید

هفتمین هدف زنان از ازدواج را تجربیات جدید می‌نامیم. خانم ها به کسب تجربیات جدید علاقه دارند و به دنبال چالش های زیبا و جدید هستند. ازدواج نیز اتفاقات شیرین و زیبایی را برای زوجین رقم می‌زند و هر دو نفر با کمک یکدیگر تجربیات جدیدی را کسب می‌کنند. اهداف جدید، اتفاقات جدید، ورود به دنیای فرد مورد علاقه تان و انگیزه های جدید را می‌توان از علایق خانم ها به شمار آورد.

هدف های اشتباه زنان از ازدواج

در ابتدای مقاله راجب هدف زنان از‌ازدواج صحبت کرده ایم. اما در رابطه با هدف های جدید و مناسب صحبت کرده ایم. در این قسمت از مقاله در رابطه با هدف‌اشتباه زنان از ازدواج توضیح داده ایم.

1. رهایی از خانه پدری

رهایی از خانه پدری را می‌توان هدف زنان از ازدواج به صورت اشتباه نامید. بسیاری از افراد به دلیل اتفاقات ناگوار و شرایط دشوار زندگی در خانه پدری، به دنبال شروع زندگی با هر فردی هستند. عدم شناخت کافی از فردی که اولین بار او را می‌پسندند یا اعتقاد به اینکه اولین خواستگار بهترین گزینه است سبب ازدواج اشتباه افراد خواهد شد. رهایی از خانه پدری و ورود به زندگی بدون شناخت تبعات دشواری را به همراه دارد.

2. ازدواج همسالان و دوستان

ازدواج دوستان، هدف زنان از ازدواح به صورت کاملا اشتباهی است. برخی از خانم ها با مشاهده زندگی مشترک زیبای دوستان خود علاقه زیادی به ازدواج پیدا می‌کنند. و به این موضوع فکر نمی‌کنند که شاید فرد مقابل من یا خودم برای ازدواج مناسب نیستم. مشاهده زیبایی های زندگی دیگران تن به ازدواج های بدون شناخت می‌دهند. بنابراین ازدواج دوستان و همسالان هدف و انگیزه خوبی برای ازدواج نیست.

3. نیازهای مالی

یکی از اشتباهات تکراری هدف زنان از ازدواج، رفع نیازهای مالی است. برخی از خانم ها ازدواج را فقط کسب موقعیت مالی خوب می‌دانند. و حتی نیازهای خود را نادیده می‌گیرند تا به موقعیت مالی مناسب دست یابند. بله پول بسیاری از نیازهای فرد را رفع می‌کند. اما صرفا ازدواج به دلیل رفع نیازهای مالی خوشبختی نمی‌آورد.

کلام آخر

ازدواج مساله مهمی است که نیاز به بررسی های گوناگونی دارد. اما علاقه به ازدواج در هر فردی متفاوت است. برخی از افراد هیچ علاقه ای به ازدواج ندارند. اما برخی برای ازدواج انگیزه و اهدافی را در نظر گرفته اند. همانطور که اشاره کردیم، هدف زنان از ازدواج را به 7 دسه تقسیم کردیم. اما به یاد داشته باشید که ازدواج چه با هدف و چه بی هدف برای بررسی شخصیت ها و تفاهمات نیاز به روانشناس و مشاوره دارد. مرکز مشاوره آواژه به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه هدف زنان از‌ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: هدف زنان از ازدواج | انگیزه زنان از ازدواج چیست ؟

جنب شدن در خواب | علت جنب شدن در خواب چیست

۱۸ بازديد

جنب شدن در خواب یک فرایند طبیعی است که در طول زندگی همه ما اتفاق می‌افتد. جنب شدن در خواب یا رؤیای خیس به معنی خروج مایع منی در آقایان یا مرطوب شدن واژن در خانم‌ها است. اگرچه این اتفاق بسیار طبیعی است و تقریباً در زندگی همه ما پیش می‌آید. بسیاری از خانم‌ها و آقایان به خصوص در نخستین تجربه‌ای که از این مسئله دارند احساسات متفاوت و حتی منفی را راجع به خودشان تجربه می‌کنند. دانستن این نکته نیز بسیار مهم است که شما می‌توانید تا حدودی این مسئله را کنترل کنید. پس برای اولین قدم بهترین کار این است که آگاهی خود را راجع به این مسئله افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: جنب شدن در خواب | علت جنب شدن در خواب چیست

جنب شدن در خواب

جنب شدن در خواب یا nocturnal emission نام یک فرایند طبیعی است که در بدن همه ما اتفاق می‌افتد. در این شرایط بدن فرد در طول خواب دچار تخلیه مایع منی می‌شود. مرحله‌ای از خواب وجود دارد که به آن مرحله REM گفته می‌شود. در این مرحله تغییرات بسیاری در بدن اتفاق می‌افتد که یکی از آنها افزایش جریان خون است. و همین موضوع تبدیل به دلیلی برای انزال می‌شود. ممکن است در طول شب از خواب بیدار بشوید و جنب شدن را احساس کنید. درعین‌حال ممکن است تا صبح هیچ احساسی از این ماجرا نداشته باشید. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که جنب شدن در خواب یک فرایند طبیعی در بدن است و همه ما کم یا زیاد آن را تجربه می‌کنیم. پس جای نگرانی در این باره وجود ندارد.

 

تعداد دفعات جنب شدن در خواب

چند بار جنب شدن در خواب عادی است؟ این سؤالی است که برای بسیاری از ما پیش می‌آید. اما باید گفت که هیچ جواب مشخصی برای این سؤال وجود ندارد. اگرچه هستند کسانی که در طول عمر خود تنها دو یا سه بار این موضوع را تجربه می‌کنند اما درعین‌حال دسته دیگری نیز هستند که دو یا سه بار در هفته چنین تجربه‌ای خواهند داشت. متخصصان معتقدند تعداد دفعات جنب شدن در خواب باتوجه‌به شرایط فیزیولوژیکی، تغذیه و تجربه‌های جنسی هرکدام از ما متفاوت است.

دلایل جنب شدن در خواب

عوامل و دلایل مختلفی در زمینه جنب شدن در خواب وجود دارد. که این دلایل به شرح زیر هستند.

1. نداشتن رابطه جنسی در طولانی‌مدت

شایع‌ترین علت جنب شدن در خواب را می‌توان به عدم برقراری رابطه جنسی در بلند‌مدت نسبت داد. بدن مردان در طول زندگی آنها ساختن سلول جنسی یا اسپرم را ادامه می‌دهد. اسپرم‌ها در لوله‌های خاصی در بیضه نگهداری می‌شوند. سپس از طریق رابطه جنسی تخلیه شده و اسپرم‌های جدیدی در لوله‌ها ذخیره می‌شود. باتوجه‌به اینکه ظرفیت این لوله‌ها محدود است اگر شما از نظر جنسی فعال نباشید بدن به طور طبیعی اسپرم را خارج می‌کند. و این همان چیزی است که به‌عنوان جنب شدن یا احتلام می‌شناسید.

2. تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی که عمدتاً در دوره بلوغ به اوج خودش می‌رسد یکی دیگر از علت‌های جنب شدن فرد در خواب است. برای مثال تحقیقات نشان داده که افزایش هورمون تستوسترون با افزایش میل جنسی و همین‌طور جنب شدن رابطه مستقیمی دارد.

3. تصورات جنسی

یکی از موضوعاتی که با تجربه احتلام رابطه مستقیم دارد این است که شما در طول روز چقدر درگیر مسائل جنسی هستید. تصورات جنسی، تماشای پورنوگرافی و صحبت‌کردن با دوستان راجع به این مسئله همگی از موضوعاتی هستند که می‌توانند احتمال جنب شدن در خواب را بالا ببرند.

4. رژیم غذایی

مواد غذایی که فرد مصرف می‌کند می‌تواند منجر به افزایش تحریک‌پذیری و میل جنسی شوند. مواد غذایی چرب و شیرین از جمله مواردی هستند که منجر به افزایش میل جنسی می‌شوند. و احتمال جنب شدن در خواب را افزایش می‌‌دهند.

راهکارهایی برای پیشگیری از جنب شدن در خواب

راهکارهایی برای پیشگیری از جنب شدن در خواب وجود دارد که عبارتند از.

مدیریت محرک‌های جنسی

همان‌طور که گفتیم اینکه شما در طول روز چقدر در معرض محرک‌های جنسی مختلف باشید تأثیر مستقیمی روی جنب شدن خواهد داشت. پس اگر می‌خواهید این مسئله را مدیریت کنید در درجه اول باید محیطی که در آن هستید و محرک‌هایی که با آن روبه‌رو می‌شوید را مدیریت کنید.

رابطه جنسی

هرچقدر شما زندگی جنسی منظم‌تری داشته باشید احتمال جنب شدن در خواب کاهش پیدا می‌کند. به همین خاطر است که جنب شدن بیشتر در افراد مجرد اتفاق می‌افتد تا متأهل‌ها. یک زندگی جنسی سالم که در آن نیازهای شما به طور طبیعی تأمین بشوند بهترین راه برای کنترل این مسئله است.

کنترل رژیم غذایی

مصرف مواد قندی، فلفل، تخم مرغ، سیر، بادمجان، گوشت قرمز، پیاز و چربی‌های حیوانی از جمله عواملی هستند که روی نیازهای جنسی ما تأثیر می‌گذارند. شما می‌توانید با کنترل کردن مواد غذایی که استفاده می‌کنید تا حدودی نیازهای جنسی و همین‌طور احتلام در خواب را کنترل کنید.

راهکارهای دیگر برای کاهش جنب شدن در خواب

  • از مشاهده صحنه های تحریک آمیز خودداری کنید.
  • در مکان های خنک بخوابید و از خواب در مکان های گرم پرهیز کنید.
  • 2 ساعت قبل از خواب از مصرف مایعات خودداری کنید.
  • تا حد امکان از دمر خوابیدن خودداری کنید.
  • نصف شب به دستشویی بروید.
  • از لباس های جذب و چسبان استفاده نکنید.

جنب شدن در خواب و مشاوره روان‌شناسی

زندگی جنسی ما نیز درست مانند هر بعد دیگر از زندگی‌مان نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. بااین‌حال به دلیل باورهای فرهنگی ما معمولاً راجع به این قضیه صحبت نمی‌کنیم. گاهی اوقات علت جنب شدن‌های بیش از حد این است که فرد راهکاری برای مدیریت‌کردن نیازهای جنسی‌اش ندارد. بعضی مواقع نیز پیش می‌آید که شما خودتان را برای این موضوع سرزنش می‌کنید. یا حتی گناهکار و ناپاک می‌دانید. در همه این موقعیت‌ها می‌توانید از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین بدون اینکه شما را قضاوت کنند صحبت‌هایتان را گوش کرده و برای پیداکردن راه‌حل مناسب به شما کمک می‌کنند.

 

جنب شدن در خواب بیماری است یا خیر؟

جنب شدن در خواب بیماری نیست و مشکل خاصی تلقی نمی‌شود. این اتفاق امری طبیعی است و نشان از فعالیت های طبیعی بدن است. این اتفاق باعث کاهش فشارهای میل جنسی در افراد مجرد خواهد شد. اما این نکته را در نظر بگیرید که بدن افراد با یکدیگر متفاوت است و گاهی افراد این انزال ها را به طور واضح تجربه نمی‌کنند. اما به یاد داشته باشید که جنب‌شدن در خواب نه گناه است و نه بیماری. تنها یک اتفاق طبیعی است که افراد در زمان ها و سنین مختلف تجربه خواهند کرد.

کلام آخر

بسیاری افراد از جنب شدن در خواب اطلاعی ندارند. یا به دنبال کاهش این اتفاق هستند. بهترین راهکار برای کاهش جنب شدن در خواب، مشاوره و کمک از روانشناس است. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما عزیزان خدمات ارائه می‎‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افسردگی بعد از طلاق با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جنب‌شدن در خواب می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

 

سؤالات متداول

چند بار جنب شدن در خواب طول یک ماه طبیعی است؟

این موضوع کاملاً به شرایط جسمی و موقعیت زندگی جنسی شما بستگی دارد. اما اگر هر شب درگیر این مسئله می‌شوید بهتر است راجع به آن از یک متخصص کمک بگیرید.

منبع: جنب شدن در خواب | علت جنب شدن در خواب چیست

درمان استرس و اضطراب | بهترین و سریع ترین درمان در کمتر از 1 هفته

۲۵ بازديد

درمان استرس و اضطراب بستگی به شدت اختلال دارد. اختلال اضطرابی و استرسی مانند فوبیا، استرس پس از سانحه، اضطراب جدایی و … . طبق نظر روانشناس و متخصص شناسایی می‌شود. سپس بر اساس شدت و نوع روش مناسب درمان اتخاذ می شود. اما استرسی که همه ما در طول زندگی تجربه می‌کنیم طبیعی است. زمانی این استرس و اضطراب اختلال می‌شود که به صورت مکرر و فلج کننده ادامه داشته باشد. با ما همراه باشید تا با انواع درمان های استرس و اضطراب آشنا بشوید. برای شروع درمان و دریافت خدمات روی مشاوره استرس کلیک کنید.

منبع: درمان استرس و اضطراب | بهترین و سریع ترین درمان در کمتر از 1 هفته

استرس و اضطراب چیست؟

استرس واکنش بدن هر فرد به یک اتفاق است که می‌تواند ناشی از هر چیزی باشد و باعث بروز عصبانیت و ناامیدی در فرد می‌شود. با افزایش برخی از هورمون ها در بدن، هوشیاری در مغز افزایش می یابد. و با علائم ظاهر می شود. استرس و اضطراب در جامعه، آمار زیادی را به خود اختصاص داده است. اما استرس و اضطراب در مواقعی خاص ضروری است. گاهی همین استرس باعث حرکت شما به انجام فعالیت هایی می‌شود. اما تکرار مداوم این استرس ها به اختلال تبدیل خواهد شد.

تفاوت بین استرس و اضطراب در حضور یا عدم حضور محرک خارجی است. اگر یک عامل خارجی (مار، عقرب، سگ) وجود داشته باشد که باعث بروز ترس شود، استرس نامیده می‌شود. اما اگر محرکی وجود نداشته باشد و فکر کردن (اندیشیدن به امتحان، جلسه مهم و…) باعث بروز نگرانی شود را اضطراب می‌گوییم.

انواع استرس و اضطراب

به طور کلی استرس به دسته های زیر تقسیم می‌شود.

  • استرس حاد: نگرانی و تنش های کوتاه مدت را استرس حاد می‌گویند.
  • استرس مزمن: نگرانی ها و تنش های طولانی مدت را استرس مزمن می‌گویند.
  • استرس پس از سانحه: پس اتفاقات خطرناک مانند تصادف، فرد دچار استرس پس از سانحه می‌شود.

اختلالات اضطرابی به چند دسته تقسیم می‌شود. که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اختلالات اضطرابی کلیک کنید.

  • فوبیاهای خاص
  • پانیک
  • اضطراب تعمیم یافته
  • اضطراب جدایی
  • آگورافوبیا

نشانه های استرس و اضطراب

افرادی که دچار استرس و اضطراب می‌شوند، نشانه هایی از خود بروز می‌دهند که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

  • نگرانی بیش از حد
  • خستگی
  • بی قراری
  • اختلال در تمرکز
  • افکار رقابت
  • عصبانیت
  • ناتوانی در انجام فعالیت های روزمره

تاثیر استرس و اضطراب در زندگی

استرس و اضطراب به معنای نگرانی، تنش و تحت فشار بودن است. این وضعیت اثرات منفی و مخربی در بدن و زندگی روزمره می‌گذارد. در ادامه به تاثیرات استرس و اضطراب اشاره کرده ایم.

  • ناتوانی در انجام امور روزمره
  • ناتوانی در انجام فعالیت های همیشگی
  • کاهش ایمنی بدن
  • افزایش رخ دادن بیماری
  • کاهش عملکرد صحیح بدن
  • کاهش توانایی های ذهن و حافظه
  • رفتار نامناسب در موقعیت حساس
  • کمبود اعتماد به نفس
  • کاهش عزت نفس
  • گرفتگی عضلانی
  • بروز تیک های عصبی
  • مشکلات پوستی
  • ریزش مو
  • کاهش یا افزایش اشتها
  • اختلالات خواب
  • اختلال در تناسب اندام
  • بروز سر درد
  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • عملکرد نامناسب اعضای بدن (قلب، کلیه، کبد،روده)

درمان استرس و اضطراب

استرس و اضطراب یکی از واکنش های بدن است که تمام انسان ها درجه اندکی تجربه کرده‌اند. اگر علائم به طور مداوم و پیوسته ادامه داشته باشد دچار اختلال می‌شود. استرس و اضطراب مداوم موجب ناراحتی های قلبی، دردهای عصبی و بیماری های جسمی می‌شود. برای بهبود کیفیت زندگی و مبتلا نشدن به بیماری های جسمانی، استرس و اضطراب نیاز به درمان دارد. در ادامه انواع درمان استرس و اضطراب را توضیح داده ایم.

1. روان درمانی

یکی از روش های استاندارد درمان استرس و اضطراب، روان درمانی است. در روش روان درمانی الگوهای نادرست ذهنی که موجب استرس و اضطراب می‌شود بررسی و حذف می‌کنند. و الگوهای درست ذهنی را جایگزین این الگوهای نادرست می‌کنند.

2. تحریک مغناطیسی مغز (rTMS)

یکی از روش های درمانی استرس و اضطراب، تحریک مغناطیسی مغز است. در این روش از پالس‌های مغناطیسی مداوم برای تحریک سلول های عصبی مغز استفاده می‌شود. تحریک مغناطیسی مغز یک روش بدون درد است که نیازی به بیهوشی و بی حسی ندارد. دستگاه rTMS دارای تائیدیه سازمان غذا و داروی آمریکا بوده و روشی برون برگشت و کاملا درمانی است.

3. تحریک الکتریکی مغز (tDCS)

در روش تحریک الکتریکی مغز از جریان های خیلی ضعیف برای تحریک سلول های عصبی خاصی از مغز استفاده می‌کنند. از این روش برای درمان استرس و اضطراب شدید استفاده می‌کنند. تحریک الکتریکی مغر نیازی به بی حسی و بیهوشی ندارد. و روش درمانی ایمن و دارای کمترین عوارض جانبی است.

4. نوروفیدبک

نوروفیدبک یک روش درمانی بدون درد، بی خطر و بدون عارضه است. در این روش درمانی برای مراجعه کننده سنسورهایی روی مغز وصل می‌کنند و ویدئو به نمایش می‌گذارند، و عملکرد مغز را بر روی دستگاه ثبت می‌کنند. زمانی که سنسورها نمایانگر استرس و اضطراب باشد، ویدئو تارتر و کمرنگ تر می‌شود. این روند درمانی به مراجعه کننده کمک می‌کند به جای افکار استرسی به تصاویر ویدئو دقت و تمرکز کند. برای درمان استرس از درمان نوروفیدبک استفاده می‌کنند. تحقیقات نشان دهنده تاثیرات 56% درصدی این روش درمانی برای استرس و اضطراب است. اما از معایب این روش درمانی می‌توان به تاثیرات کوتاه مدت نوروفیدبک اشاره کرد.

5. دارو درمانی

دارو درمانی روشی کوتاه مدت برای رفع نشانه های استرس و اضطراب است. در این روش درمانی، با تشخیص متخصص داروی مناسب تجویز می‌شود. داروهای ضد اضطراب و ضد استرس گوناگونی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم. برا کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با داروهای ضد اضطراب کلیک کنید.

  • داروهای خانواده بنزودیازپین ها
  • پروپرانولول
  • مورفین

6. ریلکسیشن(Relaxation)

هنگام بروز استرس و اضطراب ماهیچه های بدن سفت و منقبض می‌شود. در روش ریلکسیشن، درمانگر به مراجعه کننده آموزش می‌دهد تا با روش های گوناگون ماهیچه های سفت شده بدن را از حالت انقباض خارج کند. طبق بررسی های صورت گرفته، این روش درمانی بهترین پاسخ را در برابر کاهش علائم استرس زا داده است.

7. رفتار درمانی شناختی (CBT)

این روش درمانی باید توسط روانشناس و متخصص دوره دیده به مدت 6 جلسه 60 تا 90 دقیقه ارائه شود. اما طبق تشخیص متخصص طول درمان مشخص می‌شود. معمولا این روش درمانی پس از دو هفته تحت استرس و اضطراب شدید قرار داشتن انجام می‌شود. شروع درمان بستگی به محرک های استرس زای پس از اتفاق تنظیم می‌شود. در این روش به مراجعه کننده اجازه کاهش زمان اضافی برای علائم گذرا و کاهش محرک های استرس زا پس از سانحه داده می‌شود.

8. ذهن آگاهی

تمرینات مدیتیشن و تنفس در روش درمانی ذهن آگاهی آموزش داده می‌شود. ذهن آگاهی برای مدیریت و بینش برای کنترل استرس و اضطراب است.

راهکارهای خانگی برای درمان استرس و اضطراب

برای درمان استرس و اضطراب بهترین روش مراجعه به روانشناس و درمانگر است. اما روش های خانگی برای آرام کردن شرایط وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

منبع استرس را ریشه یابی کنید

برای ریشه یابی پاسخ به چند سوال به شما کمک خواهد کرد.

  1. استرس برای شما از درون تولید می‌شود یا از بیرون؟
  2. محیط خارجی به شما استرس وارد می‌کند یا از رفتار کسی دچار استرس می‌شوید؟
  3. آیا برای رفع استرس و اضطراب اقدام می‌کنید؟

ورزش کنید

یکی دیگر از راه های خانگی رفع استرس، ورزش با آهنگ شاد است. به مدت 30 دقیقه روزانه در خانه یا بیرون از خانه در طبیعت ورزش کنید.

ارتباط برقرار کنید

معاشرت و دوستی ها به شما کمک می‌کند متوجه گذر زمان نشوید. گشت و گذار با کسانی که دوست دارید روحیه شما را تغییر و از استرس دور می‌شوید.

استراحت کنید

برای خودتان زمانی در نظر بگیرید تا استراحت کنید. تفریح، خواب کافی، مسافرت، رستوران و … از استرس شما می‌کاهد.

ماساژ بگیرید

طبق تحقیقات ، استرس باعث گرفتگی عضلات بدن می‌شود. با ماساژ گرفتن عضلات بدن شل می‌شود و از حالت انقباض خارج می‌شود. بنابراین علائم استرس در بدن کاهش می‌یابد.

کلام آخر

برای اینکه بتوانید از تکنیک های آرام بخش، استرس و اضطراب خود را کاهش دهید، از روانشناس و متخصص در حوزه استرس و اضطراب کمک بگیرید. بهترین راهکار برای مواجه با این مشکل، مشورت با روانشناس و متخصص خانواده است. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به مراجعان عزیز خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان استرس و اضطراب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان اضطراب و استرس می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: درمان استرس و اضطراب | بهترین و سریع ترین درمان در کمتر از 1 هفته

ریلکسیشن | آموزش تمرینات ریلکسیشن

۱۹ بازديد

ریلکسیشن از روش های نوین برای کاهش‌استرس است. در زبان انگلیسی اصطلاحی به نام ریلکس داریم که به استراحت کردن افراد پای تلویزیون، نفس‌های عمیق و… اطلاق می‌شود. بسیاری از مردم نیز وقتی کلمه ریلکسیشن را می‌شنوند به یاد کارهایی مانند دراز کشیدن و استراحت می‌افتند. ولی منظور ما در اینجا نوعی ریلکسیشن عضلانی است و در واقع به تکنیک‌های ارزشمندی اشاره دارد که نام دقیق‌تر آن ریلکسیشن تدریجی عضلات می‌باشد که اولین بار توسط دکتر ادموند جاکوبسن اختراع شد. در این مقاله در مورد تمرین‌‌های اصلی ریلکسیشن توضیح می‌دهیم تا با آن بیشتر آشنا شوید و پاسخ هر سوالی که ممکن است در مورد تکنیک‌های ریلکسیشن داشته باشید را بگیرید. برای دریافت خدمات مشاوره استرس کلیک کنید.

منبع: ریلکسیشن | آموزش تمرینات ریلکسیشن

ریلکسیشن چیست

کلمه ریلکسیشن بطور کلی به دو مفهوم اشاره دارد:

تکنیک ریلکسیشن عضلانی که نوعی تکنیک ذهن آگاهی محسوب می شود. این روش توسط دکتر جاکوبسن ابداع شد. این روش را در ادامه شرح داده ایم.

روش های دیگری که در ریلکسیشن به کار می رود، انجام کارهایی است که موجب آرامش بدن و ذهن شما می شود. به کارگیری یک یا ترکیبی از چند تکنیک با هدایت متخصص انجام می شود. برای مثال شل کردن ماهیچه‌ها، شنیدن آهنگ خواب آرامش بخش، تصویرسازی، تمرین‌های ذهنی، مدیتیشن و … از جمله این تکنیک ها هستند.

انواع تکنیک‌های ریلکسیشن

در این بخش می‌خواهیم به آموزش ریلکسیشن بپردازیم و عملا بهترین تکنیک‌های تن‌آرامی را که به رفع استرس کمک می‌کند، به شما آموزش دهیم.

آرامش تدریجی عضله‌ها (ریلکسیشن جاکوبسن)

وقتی شما دچار استرس می‌شوید، ناخواسته بخش‌هایی از عضلاتتان را منقبض می‌کنید و حتی متوجه آن نمی‌شوید. مثلا برخی در شرایط استرس‌زا عضلات فک و دهان‌شان را سفت می‌کنند و برخی هم به عضلات بخش شانه فشار می‌آورند. در ریلکسیشن تدریجی عضلانی، شما باید سعی کنید کم‌کم به خود یادآوری کنید که تفاوت عضله آزاد و عضله سفت شده، چیست.

بدین ترتیب دفعات بعد که دچار استرس شدید، اجازه نمی‌دهید که عضله بدن‌ منقبض شود و درد بگیرد و موجب افزایش استرس‌ گردد. به دلیل اینکه این تکنیک ذهن شما را به لحظه حال می‌آورد، یک نوع تکنیک ذهن آگاهی است و موجب کاهش استرس و افزایش تمرکز و توجه‌ می‌شود. با انجام آن، عضلاتی از بدن که ناخواسته دچار گرفتگی شدند را هم آزاد می‌کنید.

طریق انجام آرامش تدریجی عضله‌ها

  • در مکانی آرام، بنشینید و یا دراز بکشید.
  • لباس‌های گشاد بپوشید و کفش‌هایتان را درآورید.
  • ابتدا بین ۴ تا۱۰ ثانیه نفس عمیق بکشید.
  • در همان حالت، به پای راست فکر کنید و به آن تمرکز کنید.
  • آرام عضلات پای راست را سفت کنید، سپس تا جای ممکن‌ آن را منقبض و بیشتر فشار دهید.
  • ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید.
  • پس از ۱۰ ثانیه، پایتان را شل کنید و از بین رفتن تنش را حس کنید.
  • چند بار نفس عمیق بکشید.
  • حالا همین تمرینات را با پای چپ انجام دهید.
  • بعد از پاها به سراغ عضلات ماهیچه و سپس ران پا، باسن، شکم، سینه، بازو، شانه، گردن و صورت بروید و تمرینات را تکرار کنید.

نکته: چنانچه سابقه اسپاسم عضلانی، مشکلات کمر یا آسیب‌های جدی بدنی دارید، بهتر است قبل از این تمرین ریلکسیشن با پزشک مشورت نمایید.

نکته دوم: تاکنون تحقیقات زیادی راجع به این تمرین انجام شده و تایید کردند که می‌تواند به درمان بی‌خوابی، کاهش درد گردن، کاهش کمردرد، کاهش فشار خون، دفع حملات میگرنی و… کمک نماید.

مراقبه آرامش

مدیتیشن یا مراقبه روشی است که در آن در حالت خوابیده یا نشسته، با چشمان باز یا بسته، بر چیزی مانند صدای تنفس خود یا یک آهنگ ملایم تمرکز شود. در حقیقت مدیتیشن مهم‌ترین تکنیک ذهن‌آگاهی است و کمک می‌کند شدت استرس‌کاهش یابد و موجب افزایش تمرکز، آرامش، توجه و… می گردد.

شما می‌توانید برای اجرای دقیق و کامل‌ مدیتیشن، از صوت راهنمای فارسی مدیتیشن یا توضیحات ادامه مقاله استفاده کنید.

انجام مراقبه مدیتیشن ذهن‌آگاهی

  • به مکانی آرام بدون مزاحمت یا حواس‌پرتی‌ بروید.
  • روی یک صندلی‌ راحت پشت‌تان را صاف کنید و بنشینید.
  • چشمانتان را ببندید و تمرکز را روی نفس‌هایی که می‌کشید دهید.
  • به بالا و پایین آمدن شکم هنگام تنفس دقت و تمرکز کنید.
  • نگران فکرهایی که موجب حواس‌پرتی شما می‌شوند یا اجرای خوب یا بد مدیتیشن خود نباشید.
  • اگر فکری به ذهنتان آمد سعی کنید بدون مقابله با آن، دوباره به حالت قبل برگردید و مدیتیشن را ادامه دهید.

تجسم (تصویرسازی بصری)

در تکنیک تجسم ریلکسیشن، شما با ساختن تصاویر ذهنی وارد یک سفر ذهنی به یک مکان یا موقعیت آرامش‌بخش می‌شوید. برای آرام‌سازی کامل باید سعی کنید تا حد ممکن با تجسم، حواس‌تان از جمله حس بویایی، بینایی، صدا و لامسه را مداخله دهید. برای نمونه: استراحت خود در کنار را تجسم می‌کنید، بوی آب‌شور دریا، صدای به هم خوردن موج‌ها و گرمای خورشید را روی بدنتان تصور کنید. در این هنگام خودتان را در محل فرضی، غرق در آرامش حس کنید و ذهن را از تمام خستگی‌ها و نگرانی‌های احتمالی دور کنید.

ریلکسیشن با یوگا

از بهترین ورزش‌هایی که این چند ساله به ایران وارد شد، یوگاست. خوشبختانه امروزه مراکز و کلاس‌های آموزشی آن نیز در حال افزایش می‌باشد. یوگا بیشتر روی حرکات کششی تمرکز دارد که گذشته از بهبود احساس، تاثیر زیادی روی بدن و عضلات نیز می‌گذارد. اگر به یوگا علاقه‌مندید، در شهر خودتان به ‌دنبال مراکز یا کلاس‌های آموزشی آن باشید و حتما در کلاس‌های یوگا با مربی معتبر ثبت نام نمایید.

متاسفانه برخی از مربیان یوگا، وقتی تکنیک‌های ریلکسیشن و مدیتیشن را آموزش می‌دهند، برخی مفاهیم غیر علمی را هم در آموزش استفاده می‌کنند. نیز استفاده می‌کنند. مثلا مفاهیمی چون چاکراها، اعداد شانس و… . بنابراین توصیه می‌کنیم معلمی را انتخاب نمایید که همه چیز را به ‌شکل علمی آموزش دهد یا لااقل خودتان مراقب باشید و هر چیزی را باور نکنید. بطور کلی ورزش یوگا تاثیر زیادی روی سلامت جسم و ذهن دارد.

اسکن بدن

در روش اسکن بدن، شما باید مانند تمرین آرام‌سازی عضلات به بخش‌های مختلف بدن‌ تمرکز کنید. هنگام انجام این تمرین، باید سعی کنید از احساسی که در هر نقطه از بدنتان وجود دارد، بیشتر آگاه شوید.

طریقه انجام اسکن بدن

  • به پشت دراز بکشید، و پاها را عادی و خمیده نگه دارید، طوری که کف پاها روی زمین باشند. می‌توانید پاها را هم دراز کنید.
  • ابتدا با چشمان باز یا بسته، تقریبا ۲ الی ۳ دقیقه به نفس‌ها و دم و بازدم‌تان توجه کنید.
  • سپس، تمام تمرکز خود را به انگشتان پای راست بدهید.
  • تصور کنید هر نفس عمیقتان به سمت انگشتان پای‌ راست می‌رود.
  • تقریبا ۵ تا ۱۰ ثانیه تمرکزتان را روی این قسمت از بدن نگه دارید و سعی کنید به احساسات آن (هر حسی، درد، گرما یا سرما، لمس زمین و…) آگاه شوید.
  • سپس از انگشتان، به سمت کف پای راست بروید و از احساسات آن آگاه گردید.
  • حالا کم‌کم بالا بیایید و دقیقا مثل همین تمرین، تمرکزتان را در هر نقطه (از کف پا به بالا؛ مچ پاها، ماهیچه و ساق پا، ران تا باسن) بین ۵ تا ۱۰ ثانیه یا حتی کمی بیشتر نگه دارید.
  • بعد سراغ پای چپ بروید و همین مسیر را دوباره طی کنید.
  • بعد از باسن، سراغ شکم بروید و بخش‌بخش شکم‌تان را در این حرکات ریلکسیشن، آنالیز نمایید.
  • سپس سینه‌ها و گردن، قسمت‌های مختلف سر شامل دهان، دماغ و چشم‌ها و حتی کف سر را بررسی کنید.
  • در پایان مدتی را در سکوت بگذرانید. تمرکزتان را به نفس‌هایی که می‌کشید، بدهید.

نکته: مور مور شدن بدن هنگام انجام این تکنیک، عادی است پس اصلا از آن نترسید.

روش ریلکسیشن خود ماساژدهی

همه می‌دانید که ماساژ از تکنیک‌های عالی و موثر جهت کاهش استرس، درمان مشکلات اضطراب و… است. وقتی ماساژ را با ریلکسیشن و ذهن‌آگاهی انجام دهید، تاثیرش هم بیشتر می‌شود. در این تکنیک ریلکسیشن، شما با ماساژ دادن خود به آرامش می‌رسید. شما می‌توانید این راهکار را در روز و در بازه‌های زمانی مختلف حتی بدون هیچ محدودیت مکانی انجام دهید. انجام روش خود ماساژدهی به ویژه شب‌ها قبل از خواب با روغن‌های معطر توصیه می‌شود.

روش انجام خودماساژدهی

  • برای شروع دستان‌تان را با روغن چرب کنید و انگشتتان را روی ماهیچه‌های پشت گردن‌ قرار دهید.
  • همینطور که آرام‌آرام این ماهیچه‌ها را به‌شکل دَوَرانی ماساژ می‌دهید، به احساسی که ماهیچه‌های گردن دارد، توجه کنید.
  • به هیچ موضوعی جز احساس بدن‌تان حین ماساژ توجه نکنید.
  • سعی کنید از ماساژتان حس خوبی بگیرید و کمی لبخند بزنید.
  • انگشتان شصت را در دو طرف گردن روی ماهیچه‌ها قرار دهید و به سمت بالا ماساژ دهید.
  • بعد از رسیدن انگشتان شصت به نزدیکی موها، دوباره آن‌ها را پایین بیاورید و بالا ببرید، نیازی نیست زیاد فشار دهید.
  • حالا با انگشتان جلوی پیشانی و بین ابروهای‌تان را به‌ شکل دورانی و دایره‌ای، ماساژ بدهید.
  • بعد دستانتان را آزاد کنید، ۲ دقیقه روی نفس‌ها تمرکز کنید و تمرین ریلکسیشن را تمام نمایید.

نفس عمیق

ساده‌ترین حرکت ریلکسیشن که اثربخشی زیادی هم دارد، تمرین نفس عمیق است. این تمرین هم یادگیری‌اش بسیار آسان است و هم براحتی در هر مکانی قابل انجام است.

  • در گوشه‌ای آرام بنشینید.
  • برای اینکه خسته نشوید، ستون فقرات‌ و شانه‌هایتان را صاف نگاه دارید و اجازه ندهید بیفتند.
  • یک دست‌ را روی سینه‌تان قرار دهید و دست دیگر را روی شکم.
  • از راه بینی هوا را به داخل بکشید.
  • اگر تنفس‌تان صحیح و اصطلاحا تنفس دیافراگمی انجام دهید، شکم‌تان باید بالا و پایین شود نه سینه‌.
  • هوا را یا همان بازدم را از راه دهان بیرون دهید.
  • موقع بازدم، عضلات شکم را منقبض و سفت کنید، نه آنقدر که درد بگیرد.
  • هنگام درون دادن هوا، آنقدر هوا به داخل شکم بدهید که حتی قسمت پایین شکم نیز کمی بیرون بیاید.

این تمرین در حالت نشسته برای‌تان سخت است، می‌توانید به حالت خوابیده انجام دهید و به جای دست نیز یک کتاب روی شکم‌ بگذارید.

پیلاتس

اگر اهل ورزش باشید، حتما نام پیلاتس را شنیده‌اید. اگر بتوانید در یک کلاس روزانه پیلاتس ثبت نام نمایید، یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود. زیرا این ورزش از تمرین‌های ذهن آگاهی که موجب ریلکسیشن و آرامش اعصاب می‌شوند، تشکیل شده است. همچنین پیلاتس شامل تمرین‌های بدنی است که موجب افزایش آرامش بدن شما می‌شود.

شنیدن آگاهانه

یک تمرین ریلکسیشن لذت‌بخش! این تمرین، هم موجب آرامش اعصاب و هم تقویت قدرت شنوایی‌ می‌شود. (این یکی از تمرین‌های مورد اجرای خوانندگان است). جهت انجامش، کافی است آهنگ مورد علاقه‌تان را پخش کنید و به موارد زیر توجه کنید:

  • در این آهنگ چه صداهایی وجود دارد؟
  • همه صداها را تشخیص دهید. مثلا صدای گیتار، پیانو، یا صدای ریزی که نمی‌دانید از چه سازی بیرون می‌آید و …
  • به زیر و بم آهنگ دقت کنید.
  • در این حالت به حس و حال خود توجه کنید.
  • به معنای متنِ آهنگ نیز خوب توجه کنید.
  • اگر ذهنتان مشوش شد، نگران نباشید و با آرامش دوباره روی آهنگ متمرکز شوید.

در نهایت کدام ریلکسیشن به درد ما می‌خورد

اگر برای یافتن یک روش آرامش‌بخش برای چند لحظه لذت، کلمه ریلکسیشن را جستجو کردید و به این مقاله رسیدید، می‌توانید هر یک از تکنیک‌های بالا که به نظر شما جذاب بود را انجام دهید. همه آن‌ها مزایا و فواید زیادی دارند. اما اگر هدفتان از جستجوی کلمه ریلکسیشن، یادگیری دقیق اصلی‌ترین تکنیک ریلکسیشن یا همان ریلکسیشن عضلانی جاکوبسن است، خب تکنیک دوم بهترین انتخاب است.

به طور کلی از میان راهکارهایی که بالا اشاره کردیم، تکنیک جاکوبسن با توجه به تمرکز روی انقباض و شل کردن عضله‌ها، تاثیر زیادی در کاهش استرس دارد. اگر می‌خواهید از این به بعد یک تمرین را به برنامه روزانه‌تان اضافه کنید و از مزایای آن بهره‌ ببرید، قطعا مدیتیشن‌هایی مانند مدیتیشن صبح ، خواب و آرامش انتخاب‌های بسیار ارزشمندی می‌باشند. (انجام مداوم مدیتیشن روی کاهش استرس، بهبود خواب، کنترل احساسات و… تاثیر مطلوبی دارد).

سخن آخر

در این مقاله با فنون، تمرینات، حرکات و تکنیک‌های ریلکسیشن آشنا شدید. ما سعی کردیم با آموزش عملی به شما یاد دهیم چگونه ریلکسیشن کنید. به نظر ما از بین تمرین‌های مختلف بالا، ریلکسیشن آرامش تدریجی عضلات، تکنیک بسیار خوبی است. البته سایر نرمش‌های ریلکسیشن مانند خود ماساژدهی و… هم انتخاب‌های خوبی هستند. هر کدام از شما می‌توانید با توجه به علاقه خود یک یا چند مورد از آنها را انجام دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ریلکسیشن می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: ریلکسیشن | آموزش تمرینات ریلکسیشن

مشاوره روانشناسی شیراز | بهترین روانشناس در شیراز

۲۴ بازديد

مشاوره روانشناسی در شیراز دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی شیراز و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی شیراز | بهترین روانشناس در شیراز

مشاوره روانشناسی شیراز

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی شیراز به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی شیراز

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره شیراز صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در شیراز برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در شیراز استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

4- مشاوره روانشناسی در شیراز برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی شیراز بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

برای دریافت خدمات مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

8- مشاوره روانشناسی در شیراز حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم. به همین خاطر بهتر است راجع به این مسئله از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

سایر خدماتی که می‌توانید از مراکز مشاوره روانشناسی دریافت کنید به شرح زیر است. مشاوره کودک ، مشاوره شغلی ، مشاوره نوجوان ، مشاوره آنلاین ، مشاوره طلاق و..

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی شیراز بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی شیراز یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در شیراز می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی شیراز | بهترین روانشناس در شیراز