آرشیو آذر ماه 1402

ارائه خدمات روانشناسی

ارگاسم دروغین خانم ها | راه های تشخیص تظاهر به ارگاسم

۷ بازديد

ارگاسم دروغین عبارت است از وانمود کردن به ارضا شدن در رابطه جنسی. این رفتار بیشتر در خانمها رخ می‌دهد. اما مردان نیز شاید گاهی از این ترفند در روابط خود استفاده کنند. به ارگاسم رساندن همسر، از وظایف همسر در رابطه جنسی محسوب می‌شود. در واقع اگر افراد به طور مکرر در راوابط جنسی خود رگاسم را تجربه نکنند؛ احتمالا پیامد های بدی را تجربه خواهند کرد.

اما فراموش نکنید که شرایط بدنی افراد و همچنین چرخه پاسخ جنسی آنها متفاوت بوده؛ و نمی‌توان برای همه از یک روش خاص استفاده کرد. همچنین گاهی شرایط نیز بر روند رسیدن به اوج لذت جنسی، تاثیرگذار است و مشکل از عملکرد شما نیست. در این مقاله به بررسی دلایل و همچنین نشانه های این رفتار در رابطه جنسی خواهیم پرداخت. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ارگاسم دروغین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ارگاسم دروغین خانم ها | راه های تشخیص تظاهر به ارگاسم

ارگاسم دروغین

تحقیقات حاکی از آنند از هر 10 خانم، 6 نفر آنها به ارگاسم دروغین دارند. این آمار نشان دهنده شیوع عدم ارگاسم و همچنین این رفتار میان خانم هاست. آنها به دلایل مختلفی، دست به این رفتار می‌زنند. بهتر است با وجود هر مشکلی در رابطه، زوجین در مورد آن با یکدیگر و همچنین یک مشاور صحبت کرده و مشکل را حل کنند.

این رفتار به هیچ عنوان راه حل مناسبی نبوده و بعد از مدتی دیگر کارساز نخواهد بود.هورمون هایی که بعد از تجربه ارضای جنسی در بدن ترشح می‌شوند؛ برای سلامتی ضروری بوده، افراد به آن نیاز دارند. پس نمی‌توان مشکل عدم ارگاسم را نادیده گرفت.

دلایل ارگاسم دروغین

همانطور که پیش تر هم گفته شد؛ هم مردان و هم زنان برای این رفتار خود دلایل مختلفی را بیان می‌کنند. اما به طورکلی انجام اینکار به هر دلیلی اخلاقی نبوده، و سبب آسیب به رابطه خواهد شد. یعنی نه تنها بر رابطه جنسی تاثیر داشته؛ بلکه رابطه خارج از اتاق خواب افراد را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. برخی از شایع ترین دلایل برای ارگاسم دروغین، شامل موارد زیر می‌شود.

دعوای بچه ها در مدرسه | روش برخورد با دعوای بچه ها در مدرسه

۹ بازديد

دعوای بچه ها در مدرسه یکی از نگرانی های والدین و حتی مربیان آموزشی است. این موضوع به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. اغلب آن را اقتضای سن کودکان، تلقی می‌کنند. اما گاهی دلایل دیگری برای این دعوا ها وجود دارد که ریشه ای تر هستند و جنبه های دیگری از زندگی دانش آموز را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در بعضی موارد ایم دعواها منجر به عواقب بدی می‌شوند که نباید به سادگی از کنار آنها گذشت. کودکان به خاطر عوامل متعددی از خود ناسازگاری نشان می‌دهند. همچنین مخالفت خود را به شیوه های مختلفی بیان می‌کنند. به طور کلی دعوا کردن با هم سن و سالان رفتار مناسبی نبوده، هم والدین و هم معلمان باید در این زمینه اقداماتی را انجام دهند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه دعواکردن بچه ها در مدرسه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: دعوای بچه ها در مدرسه | روش برخورد با دعوای بچه ها در مدرسه

دعوای بچه ها در مدرسه

ابراز خشونت به صورت فیزیکی و در غالب دعوای بچه ها در مدرسه، از موضوعات قابل توجه برای شناسایی انواع رفتارهای آنان است. از آنجایی که بچه ها زمان زیادی را در مدرسه می‌گذرانند؛ باید در مورد واکنش های آنان نسبت به دیگران، حساسیت نشان داد و حتی با آنان برخورد کرد. اما نحوه برخورد با آنان بسیار مهم است.

چراکه گاهی رفتارهای اطرافیان است که سبب بروز این رفتارها می‌شود. افراد باید در ابتدا علت این موضوع را یافته و در قدم بعدی برای برطرف کردن آن تلاش کنند. همکاری خود دانش آموز نیز بسیار موثر است.

دلایل دعوای بچه ها در مدرسه

به طور کلی قلدری کردن و ابراز قدرت به روش های مختلف، احساس خوبی در افراد ایجاد می‌کند. این غریزه از سنین مدرسه و وقتی کودک با افراد هم سن و سال خود در یک مکان قرار می‌گیرد؛ بروز می‌کند. اما علاوه بر این، دلایل دیگری نیز برای دعوای بچه ها در مدرسه وجود دارد. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شود. 

ترس از طلاق | از طلاق گرفتن می ترسم

۱۱ بازديد

ترس از طلاق یک واکنش طبیعی در مورد این موضوع است. افراد به دلایل مختلفی به طلاق و جدایی فکر می‌کنند؛ اما به طور کلی عملی کردن آن کار ساده ای نیست. برای جدایی از همسر به عوامل مختلفی توجه داشت. همچنین نمی‌توان در این مورد عجولانه تصمیم گرفت. گاهی طلاق روشی موثر تر از ادامه زندگی مشترک است؛ اما به هر حال با مشکلاتی همراه بوده و افراد را می‌ترساند.

جدایی یکی از تصمیات بزرگ و مهم در زندگی محسوب می‌شود که احتمالا تاثیرات آن برای مدت زمان طولانی در زندگی باقی می‌مانند. از طرفی کاملا یک تصمیم شخصی بوده و هیچ کس نمی‌تواند به جای شما و بهتر از شما تصمیم بگیرد. بهتر است در این زمینه تنها از دیگران مشورت گرفته و در نهایت خودتان در این مورد تصمیم بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ترس از طلاق | از طلاق گرفتن می ترسم

ترس از طلاق

همیشه در زندگی مشترک، شرایطی پدید می‌آید که ادامه زندگی مشترک را برای افراد سخت می‌کند. از طرفی ترس از طلاق نیز مانع جدایی آنها می‌گردد. این مورد هم در مردان و هم در زنان وجود دارد؛ ولی افراد، واکنش های متفاوتی نسبت به آن نشان می‌دهند. این موضوع احساسات مختلفی را درون افراد برمی‌انگیزد و حتی گاهی آنها را منصرف می‌کند.

نمی‌توان به راحتی از کنار مشکلات زناشویی گذشت؛ از طرفی گاهی افراد همه تلاش خود را کرده اند؛ اما تلاش های آنان بی فایده بوده است. به همین دلیل شاید جدایی بهتر از ادامه این رابطه باشد. کمک گرفتن از یک مشاور می‌تواند تا حد زیادی در این زمینه به شما کمک کند. 

علل ترس از طلاق

ترس از طلاق به دلایل مختلفی در افراد بروز می‌کند. تجربه این شرایط اصلا خوشاید و راحت نیست. افراد احتمالا فشار و اضطراب زیادی را در این دوران تحمل می‌کنند. از طرفی باید در این مورد تصمیم گرفته و اوضاع را کنترل کنند. شاید حتی این دلایل برای اطرافیان منطقی به نظر نرسد؛ اما به هر حال موضوعی است که برای فرد اضطراب آور است. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شود.

مراحل سوگ بعد مرگ و از دست دادن نزدیکان

۱۱ بازديد

مراحل سوگ شامل پنج مرحله می‌شود که در شرایط مختلف آنها را تجربه می‌کنیم. مدت زمان دقیقی برای هر مرحله وجود ندارد اما معمولا ترتیب آنها یکسان است و بدون گذراندن یکی نمی‌توان به مرحله بعد رفت. برای همه ما شرایط سختی در زندگی روی می‌دهد که مواجهه با آنها آسان نیست و احتمالا دوران بدی را سپری می‌کنیم. اما همیشه شرایط یکسان نمی‌ماند و در نهایت چاره ای به جز پذیرفتن و کنارآمدن نداریم. با اینکه احتمالا در پایان این دوران شخص یا چیزی را از دست داده ایم که بسیار برایمان مهم بوده است؛ اما به طور کلی تجربه این دوران اجتناب ناپذیر است. دانشمندان مختلفی در این زمینه به تحقیق و پژوهش پرداخته اند و نظریات متفاوتی نیز ارائه داده اند. در این مقاله به بررسی سوگ و عوامل موثر بر آن می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه مراحل سوگ می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: مراحل سوگ بعد مرگ و از دست دادن نزدیکان

مراحل سوگ

کنارآمدن با ناراحتی و همچنین پشت سر گذراندن سختی ها برای هر فردی متفاوت است. افراد احتمالا احساسات مختلفی را تجربه کرده و همپنین استراتژی های متفاوتی نیز برای مواجهه با آن دارند. اما مراحل سوگ معمولا برای همه افراد یکسان است. کوبلر راس نظریه پرداز این مراحل عنوان می‌کند که شاید برخی از افراد در نهایت نتوانند با غم خود کنار بیایند از طرفی این مراحل با یکدیگر تداخل و همپوشانی های زیادی دارند.

همچنین برخی از افراد احتمالا همه مراحل سوگ را به طور کامل تجربه نکنند. اما قطعا افرادی که می‌توانند احساسات خود را مدیریت کنند؛ بعد از گذشت بحران، از حال روحی بهتری برخودار خواهند شد.

انواع مراحل سوگ

مراحل سوگ امروزه در دنیا از طرف افراد و همچنین نهادهای مختلف پذیرفته شده؛ با این حال همچنان برخی از افراد قادر به شناسایی احساسات مختلف در مورد خودشان نیستند و همین موضوع در شرایط مختلف، آنها را دچار مشکلات زیادی می‌کند. در این قسمت به توضیح مراحل مختلف سوگواری می‌پردازیم.

کنارآمدن با خیانت همسر | چطور با خیانت همسر کنار بیایم

۱۳ بازديد

کنارآمدن با خیانت همسر آسان نیست. به طور کلی مطلع شدن از خیانت همسر شرایط زندگی مشترک را به طور کلی تغییر داده و زوجین را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند. افراد باید در زندگی مشترک خود روحیه بخشش و از خودگذشتگی داشته و به هر دلیل به جدایی فکر نکنند. اما بخشش خیانت موضوعی نیست که افراد به راحتی بتوانند از آن بگذرند. این موضوع باعث از بین رفتن اعتماد بین زوجین شده و احساسات مختلفی را به دنبال دارد. همچنین فردی که مورد خیانت واقع شده است؛ تصمیمات مختلفی در این مورد اتخاذ می‌کنند. به طور کلی افراد باید احتمالات مختلف را در نظر گرفته و در این مورد جوانب مختلفی را در نظر بگیرند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنارآمدن با خیانت همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کنارآمدن با خیانت همسر | چطور با خیانت همسر کنار بیایم

کنارآمدن با خیانت همسر

خیانت به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. تعهد و وفاداری یکی از اصلی ترین ملزومات زندگی مشترک است. افراد باید حتی پیش از ازدواج به طور واضح در مورد مرزها و خطوط قرمز خود صحبت کرده و حساسیت خود را در این مورد نشان دهند. ترمیم رابطه بعد از خیانت بسیار کار دشواری است.

به همین دلیل زوجین باید تا حد امکان از این مورد پیشگیری کرده و به اصول اخلاقی پایبند باشند. این یکی از دوراهی سخت در زندگی است. حتی گاهی باعث پشیمانی می‌‍شود. از طرفی شاید کیفیت رابطه بعد از تجربه خیانت، افزایش نیز پیدا کند اما نمی‌توان از این موضوع ساده گذشت.

روش های کنارآمدن با خیانت همسر

بعد از مطلع شدن از این موضوع، افراد باید به صورت جدی در این مورد فکر کرده و تصمیم بگیرند. گاهی افراد تصمیمات اشتباهی در این مورد اتخاذ می‌کنند و دست به روش های نادرستی می‌زنند. برای مثال انتقام گرفتن یکی از روش هایی است که برخی از زوجین از آن استفاده می‌کنند تا به طرف مقابل قدرت خود را نشان دهند.

اما به طور کلی کنارآمدن با با خیانت همسر به عوامل مختلفی بستگی دارد و افراد از راهکارهای مختلفی در این زمینه استفاده می‌کنند. برخی از این روش های موثر در این زمینه، شامل موارد زیر می‌شود. 

از خواستگار چی بپرسم | 6 موضوع برای سوال از خواستگار

۹ بازديد

از خواستگار چی بپرسم ؟ یکی از دغدغه های دختر خانم ها این است که در مراسم خواستگاری باید چه سوالاتی از فرد مقابل بپرسد. برای شروع آشنایی در مراسم خواستگاری، در اقدام اول باید مقدمه چینی صورت بگیرد. به دلیل اینکه بسیاری از دختر ها و پسر ها به شیوه سنتی ازدواج می‌کنند؛ باید نسبت به این موضوع اطلاعات داشته باشند. فرقی ندارد که با چه فردی در حال مکالمه هستید. حتما باید بدون رودروایسی از خواستگار خود سوالاتی جهت رفع ابهام بپرسید. تا برای آینده با برنامه ریزی مناسب پیش بروید. در این مقاله برای آگاهی بیشتر شما راجع به این سوالات توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز از روانشناس راهنمایی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه از خواستگار چی بپرسم می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: از خواستگار چی بپرسم | 6 موضوع برای سوال از خواستگار

از خواستگار چی بپرسم؟

به طور کلی سوال از خواستگار اگر همراه با جواب صادقانه باشد؛ شما را به شناخت نسبی از او می‌رساند. به همین دلیل در این زمینه باید خجالت را کنار بگذارید و هر چیزی که ذهن شما را درگیر کرده است بپرسید. موضوعاتی که در زمینه از خواستگار چی بپرسم قرار دارند، در دسته های گوناگونی جا گرفته اند.

حتی در این زمینه مسائل جنسی نیز نقش پر رنگی دارد. برای اینکه بدون آگاهی وارد زندگی مشترک نشوید؛ حتما باید در اقدام اول به پاسخ سوالات خود برسید. در این مقاله تمامی سوالاتی که به شما کمک می‌کند تا به شناخت نسبی برسید؛ توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

از خواستگار در زمینه های مختلف چی بپرسم؟

در پاسخ به سوال از خواستگار چی بپرسم، باید در زمینه های مختلفی توجه کرد. چند موضوع در زمینه سوال از خواستگار وجود دارد که می‌توانید با دریافت پاسخ از آنها؛ به شناخت کمی دست یابید. در این بخش مقاله زمینه های سوال از خواستگار را بررسی کرده ایم؛ و راجع به هر زمینه سوال پرسیده ایم.

وسواس جنسی | از بین بردن وسواس در رابطه

۱۲ بازديد

وسواس جنسی یکی از اختلالات جنسی محسوب می‌شود که تا حد زیادی تحت تاثیر مسائل روانی است. در این شرایط شرایط جسمانی افراد باعث بروز این مشکل نشده و یا در روند درمان نیز تاثیر چندانی ندارد. اما فرد به دلایل مختلفی این نوع از وسواس مبتلا شده و علاوه بر آسیب به شریک جنسی و رابطه، سلامت روان خود را نیز دچار مشکلاتی می‌کند. ماهیت افکار وسواسی، حالت اجبارگونه و ناراحت کننده دارد. افراد از وسواس فکری عملی خود در رابطه جنسی و حتی افکار خود در این زمینه، به هیچ عنوان احساس لذت نمی‌کنند؛ اما کنترلی نیز بر روی آنان ندارند. رفتارهای وسواسی در رابطه جنسی حالت سلسه مراتبی داشته و نه برای خود فرد و نه شریک او منجر به لذت بیشتر نمی‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه وسواس جنسی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: وسواس جنسی | از بین بردن وسواس در رابطه

وسواس جنسی

برای صحبت کردن در مورد وسواس جنسی باید در ابتدا دو موضوع را از یکدیگر تفیکیک کنیم. رفتارهای وسواسی در عملکرد جنسی و همچنین افکار وسواس گونه در مورد رفتارهای جنسی. برخی افراد در رابطه جنسی خود دچار وسواس بوده و باید همه چیز را کنترل کنند. آنها پس از انجام دادن فعالیت های غیرضروری قبل از رابطه جنسی، بازهم از رابطه جنسی هیچ لذتی نبرده و تنها به پایان آن فکر می‌کنند.

از طرفی در مورد دوم نیز افراد در مورد افکار خود احساس گناه زیادی کرده اما از طرف دیگر خود را ملزم به فکر کردن در مورد آنها می‌دانند. افراد هر دو دسته نساز به درمان دارند. این اختلال نشانه ها و علل زیادی دارد؛ بهتر است افراد به کمک متخصص آنها را شناسایی کرده و درمان کنند.

نشانه های وسواس جنسی

وسواس جنسی از انواع وسواس فکری محسوب شده که پیامدهای زیادی داردو از طرفی نشانه های آن به راحتی قابل تشخیص نیست. به همین دلیل فرد باید برای شناسایی دقیق آنها از یک متخصص کمک گرفته و برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر از متخصص کمک بگیرد. برخی از علائم این مشکل، شامل موارد زیر می‌شود.

مصرف شیشه در بارداری | 5 عارضه مصرف شیشه در بارداری

۹ بازديد

مصرف شیشه در بارداری تاثیرات بسیار زیادی بر جنین و خود مادر می‌گذارد. زمانی که مردان و زنان از مواد مخدر استفاده می‌کنند؛ دچار اختلالات زیادی در بارداری می‌شوند. اما مصرف شیشه در بارداری به راحتی می‌تواند بارداری را مختل کند. و همچنین اثر منفی بعد از وقوع بارداری داشته باشد. بسیاری از داروها و مواد می‌تواند بارداری را تحت تاثیر قرار دهد. حتی مصرف شیشه در مردان اسپرم های آنها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. و برای اینکه یک خانم بارداری خوبی را سپری کند، لازم است که سیستم بدنی خوبی داشته باشد.

به این دلیل که فرد معتاد به عنوان مریض شناخته می‌شود؛ بارداری در این افراد نیز با سختی های زیادی همراه است. در این مقاله به طور کامل راجع به مصرف شیشه در بارداری توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است که از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: مصرف شیشه در بارداری | 5 عارضه مصرف شیشه در بارداری

مصرف شیشه در بارداری

مصرف شیشه در بارداری اثرات جبران ناپذیری می‌گذارد. تمامی مواد مخدر و شیشه از طریق مختلفی بر بارداری خانم ها تاثیر می‌گذارد. معمولا شیشه چرخه قاعدگی خانم ها را مختل می‌کند؛ اثرات مطلوبی بر اندام های تناسلی می‌گذارد و همراه با رفتارهای جنسی پر خطر است. یکی از شایع ترین تاثیرات مصرف شیشه در خانم ها، ناهنجاری در سیستم قاعدگی است. که تا 10 ماه یا بیشتر بعد از ترک شیشه نیز باقی می‌ماند. مصرف شیشه در بارداری علاوه بر اینکه جنین را معتاد به شیشه می‌کند، باعث سقط جنین نیز می‌شود.

این ماده مخدر عوارض بسیار زیادی دارد که در بارداری نیز بروز می‌یابد. آمفتامین ها در بارداری اثراتی مانند کم خونی، خونریزی قبل از زایمان ، پارگی کیسه آب، زایمان زودرس، سقط جنین، سرطان دهانه رحم و … دارد. همچنین مصرف این ماده مخدر قبل از بارداری اثرات خود را بر جای می‌گذارد. در این مقاله تمامی ابعاد مصرف شیشه در بارداری را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

شیشه در بارداری چه تاثیری دارد؟

همانطور که گفته شد، مصرف شیشه در بارداری تاثیرات جبران ناپذیری را به همراه دارد. نوزادانی که مادران معتاد به آمفتامین دارند؛ آسیب های بسیار جدی را دنبال می‌کنند. البته که میزان مصرف شیشه در بارداری نیز در آسیب های آن نقش دارد. زمانی که مادرها در ماه های اولیه بارداری شیشه مصرف کنند؛ سلول های مغز جنین را بدون تاثیر نمی‌گذارند. آسیب هایی که مصرف شیشه در بارداری به همراه دارد در این بخش مقاله توضیح داده ایم.

شوخی با همسر را از حد نگذرانید

۱۰ بازديد

شوخی با همسر یکی از نکات مهم در رابطه است. به طور کلی داشتن تفریح و سرگرمی با همسر بسیار مهم است که آثار مثبتی بر رابطه دارد. حس شوخ طبعی در پیشبرد رابطه زناشویی بسیار موثر است. افراد باید علاوه بر شوخی با یکدیگر، خود نیز از این موضوع استقبال کرده و ظرفیت خود را بالا ببرند. برخی تنها با دیگران شوخی کرده و حتی گاهی آن‌ها را مسخره می‌کنند. اما اصلا تحمل شنیدن شوخی های دیگران در مورد خودشان را ندارند. زندگی مشترک بدون وجود شوخی بسیار خسته کننده و بی روح می‌شود. همسر، نزدیک ترین فرد به ما است؛ به همین دلیل باید بتوانیم با او احساس راحتی کرده و حتی شوخی کنیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوخی با همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: شوخی با همسر را از حد نگذرانید

شوخی با همسر

به طور کلی با شوخی کردن مخصوصا شوخی با همسر، تحمل شرایط آسان تر می‌شود. شوخ طبعی یکی از ویژگی های جذاب در افراد است که گاهی برای برخی تبدیل به یکی از ملاک های اصلی برای ازدواج می‌شود. اما اگر این ویژگی تبدیل به طعنه زدن و وسیله ای برای ناراحتی دیگران شود؛ نه تنها خوب نیست بلکه خود فرد را نیز تنها می‌کند. این مورد جزو مهارت های ارتباطی محسوب می‌شود که در رابطه با همسر بسیار موثر واقع می‌شود.

بهتر است برای شوخی کردن به مکان و زمان آن نیز توجه کنید. همچنین شرایط همسر را در نظر بگیرید برخی از افراد به طور طبیعی حساس تر بوده  و نسبت به این موضوع  تحریک پذیر اند.

مزایای شوخی با همسر

قطعا شوخی با همسر دارای مزایایی است که در صورت استفاده درست از آن می‌توانید تحکیم در رابطه را مشاهده کنید. اما فراموش نکنید که در این مورد به اصول اخلاقی نیز پایبند بوده و در مورد هر چیزی شوخی نکنید. شوخی با دیگری بعد از یک روز طولانی و خسته کننده می‌تواند روش خوبی برای استراحت فکری و همچنین ارتباط موثر با همسر باشد. زوجین با این روش قطعا صمیمیت بیشتری را تجربه خواهند کرد و به یکدیگر بیشتر نزدیک می‌شوند.

این موضوع مخصوصا در روزهای اول رابطه که زوجین شناخت کمتری نسبت به یکدیگر دارند؛ کمی دشوار است. اما بعد از مدتی افراد با حد و حدود یکدیگر بیشتر آشنا شده و می‌توانند از این روش استفاده کنند. شوخی کردن نشانه اعتماد به نفس بالا و همچنین احساس راحتی است. پس بهتر است در این مورد به همسر خود سخت نگرفته و حتی آن را بیاموزید. 

بایدها و نبایدهای شوخی با همسر

فراموش نکنید که شوخی با همسر نیز اصولی دارد. با اینکه افراد باید همواره با همسر خود احساس راحتی کرده و در مورد مسائل مختلف شوخی کنند. اما برخی از موضوعات برای اینکار مناسب نیستند. و یا طرف مقابل علاقه ای ندارد که در مورد آنها صحبت کند. برخی از این نکات، شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از علل بدرفتاری زن با شوهر کلیک کنید.

تحقیر همسر | 3 علت تحقیر همسر

۱۲ بازديد

تحقیر همسر در رفتار بسیاری از خانم ها نمایان می‌شود. برخی از خانم ها در زندگی زناشویی خود همیشه در حال داد و فریاد هستند و هر صحبت و خواسته ای را با تحقیر همسر پیش می‌برند. همه زندگی ها بالا و پایین های زیادی دارد؛ اما نحوه برخورد با این سختی ها مهم است. زمانی که تحقیر ادامه دار باشد، آسیب های زیادی بر روابط شما وارد می‌شود. همسرتان از شما فاصله می‌گیرد و علاقه ای به ارتباط با شما نشان نمی‌دهد.

اینکه شما از برخی رفتارهای شوهر یا زن خود ناراضی و عصبانی باشید طبیعی است، اما به جای تحقیر شوهر یا زن، به مکالمه بپردازید. باید رفتارهایی را جایگزین تخریب همسر آموزش ببینید. در این زمینه نیز می‌توانید از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره در زمینه همسر و خانواده می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: تحقیر همسر | 3 علت تحقیر همسر

تحقیر همسر

برخی از خانم ها هستند که همیشه در حال انتقاد از همسر خود هستند. اما این انتقاد ها زمانی مناسب است که منطقی باشد و باعث اذیت او نشود. زمانی که انتقاد از شریک احساسی همراه با تحقیر و مقایسه باشد، عواقب خوبی را به دنبال نخواهد داشت.

تحقیر همسر در هنگام عصبانیت و نارضایتی، شرایط را بدتر می‌کند. به جای تحقیر شوهر یا زن توصیه می‌شود که حتما به دنبال رفتارهای متفاوت تری باشید. یا اگر که شخص مورد تحقیر شما هستید، حتما باید به دنبال واکنش مناسب باشید. اگر متوجه چنین موضوعاتی شده اید؛ برای جلوگیری از آسیب به زندگی مشترک، از روانشناس راهنمایی بگیرید. در این مقاله راجع به عواقب و واکنش مناسب تحقیر همسر صحبت کرده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عواقب تحقیر همسر

زمانی که زوجین شروع به تحقیر همسر خود می‌کنند، باید مراقب مشکلات این رفتار نیز باشند. وقتی که از رفتارهای شوهر یا زن ناراحت و ناراضی می‌شوید، و شروع به تحقیر می‌کنید؛ باید به عواقب رفتار خود نیز آگاه باشید. زمانی که انتقاد از همسر به صورت مداوم باشد؛ زندگی زناشویی با مشکل روبرو خواهد شد. این رفتار آسیب های زیادی به دنبال دارد و زوجین را از یکدیگر دور می‌کند. در این شرایط امنیت و ارتباط از زوجین گرفته می‌شود و فرد مقابل احساس بی ارزشی را تجربه می‌کند. به همین دلیل است که گفته می‌شود عواقب تحقیر همسر بسیار زیان بار است.

علت تحقیر همسر چیست؟

معمولا زمانی که تحقیر همسر آغاز شود؛ دلیل دارد. افرادی که تحقیر می‌کنند فعل و انفعالاتی را در ذهن خود بررسی می‌کنند. و همیشه این سوال برای همه پیش می‌آید که علت تحقیر شوهر یا زن چیست؟ در این بخش مقاله راجع به دلیل این رفتار توضیح داده ایم.