آرشیو مرداد ماه 1402

ارائه خدمات روانشناسی

سیاست های زنانه | کاربرد سیاست زنان در موقعیت های مختلف

۱۹ بازديد

سیاست های زنانه در زمینه های مختلفی قابل استفاده هستند. اینکه افراد از جنسیتی به عنوان اهرم فشاری برای انجام کارهای خود استفاده کنند؛ اخلاقی نیست. اما سیاست های زنان در مورد موضوعات مختلف به افراد کمک می‌کند تا راه حل های دیگر را امتحان کرده و خلاقانه عمل کنند. داشتن سیاست در رفتار یکی از اصول حرفه است و جزو هوش هیجانی محسوب می‌شود. گرچه برخی به صورت ذاتی بیشتر از این استعداد برخوردار هستند؛ اما می‌توان آن را کسب کرد. اینکه زنان بدانند در چه موقعیتی، چه رفتاری را از خود نشان بدهند؛ اصلا بدنبوده و حتی باعث پیشرفت آنان نیز خواهد شد.

منبع: سیاست های زنانه | کاربرد سیاست زنان در موقعیت های مختلف

سیاست های زنانه

فراموش نکنید که استفاده از سیاست های زنانه، یک موضوع کاملا وابسته به فرهنگ و شرایط اجتماعی است و نمی‌توان در مورد آن به صورت خودسرانه عمل کرد. بسیاری از افراد این ویژگی را با اغواگری و یا عدم صداقت یکسان می‌دانند؛ که این اصلا درست نیست.

زنان می‌توانند در کمال قاطعیت، صداقت و پایبندی به اصول، سیاست نیز داشته باشند. همچنین این رفتارها فقط در مورد همسر کابرد نداشته و می‌توان در زمینه های مختلفی از آن بهره گرفت. همچنین این روش برای بالابردن کیفیت سلامت روان زنان نیز موثر خواهد بود.

برخی از موارد استفاده از سیاست های زنانه

سیاست های زنانه را می‌توان در شرایط مختلفی به کار برد. در نظر گرفتن شرایط و همچنین آشنایی با قواعد استفاده از این سیاست ها بسیار اهمیت خواهد داشت. همچنین رفتار طبق این اصول به معنای دورویی و تظاهر نیست. بلکه در بسیارس از موقعیت ها می‌تواند زمینه ساز انجام سریع تر و راحت تر امور باشد.

تربیت جنسی کودکان | روش های تربیت جنسیتی کودک

۲۰ بازديد

تربیت جنسی کودکان یکی از اصول تربیتی بوده که والدین و یا نهادهای آموزشی باید به آن بپردازند. در بسیاری از موارد این خود کودکان هستند که در این مورد کنجکاوی کرده و سوالاتی را با شما مطرح می‌کنند. اما اگر اینگونه نبود؛ بهتر است والدین در سن مناسب برخی از مسائل را با آنان در میان بگذارند. ارائه اطلاعات درست به کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است و باید با آنان صادق بود. بسیاری از والدین در این مورد نگران و دغدغه مند هستند. برخی دیگر این موضوع را به شخص دیگری واگذار کرده و یا از صحبت کردن در مورد آن سرباز می‌زنند. در این مقاله به راه‌های صحیح صحبت کردن در مورد این موضوع و اهمیت آن خواهیم پرداخت.

منبع: تربیت جنسی کودکان | روش های تربیت جنسیتی کودک

تربیت جنسی کودکان

جالب است بدانید که کنجکاوی کودکان در مورد مسائل جنسی، بخشی از فرایند رشد طبیعی آنهاست و والدین نباید در این مورد خشمگین و یا نگران شوند. تربیت جنسی کودکان نیز از این رو اهمیت دارد که آنها را از بسیاری از خطرات حفظ می‌کند. در واقع این موضوع به معنای ایجاد شناخت، احساس ارزش، بروز رفتار مناسب و قدرت تصمیم گیری است.

مطرح کردن این مسئله در فضایی امن و راحت، بسیار مهم است. به همین دلیل بهتر است خانواده در مورد این موضوع به کودک اطلاعات بدهد. در غیر این صورت کودک در معرض اطلاعاتی قرار خواهد گرفت که در مورد آنها مطمئن نبوده و حتی در آینده او نیز تاثیرگذار است.

روش های تربیت جنسی کودکان

بهتر است تربیت جنسی کودکان با روش های درست و اصولی انجام شود. اگر اطلاعات متناسب با سن آنها نباشد و یا کودک واکنش درستی دریافت نکند؛ احتمال بروز رفتارهای ناهنجار توسط کودک وجود دارد. استفاده از روش هایی که در این قسمت مطرح می‌شود؛ کمک بزرگی به والدین خواهد کرد.

قهر با همسر | پیامد های قهر طولانی با همسر

۱۹ بازديد

قهر با همسر رفتاری نادرست و بچگانه است. معمولا زوجین به دلایل مختلفی با یکدیگر قهر می‌کنند. اما با این رفتار نه تنها مشکل حل نشده بلکه اوضاع بدتر هم می‌شود. زمان دادن به یکدیگر و ایجاد فضا برای مدتی با قهر و متفاوت است. اگر آنها از مهارت های مختلفی که برای یک زندگی مشترک لازم هستند؛ برخوردار باشند، دیگر نیازی به قهر و آشتی نیست.

همچنین قطعا دعوا و مشاجره میان همه زن و شوهرها اتفاق می‌افتند و کاملا طبیعی است. اما نحوه واکنش آنها نسبت به این موضوع بسیار مهم است. این رفتار نباید به صورت مداوم تکرار شود و زوجین باید در راستای جلوگیری از آن اقداماتی انجام دهند. 

منبع: قهر با همسر | پیامد های قهر طولانی با همسر

قهر با همسر

همیشه نمی‌توان به صورت منطقی با تفاوت ها و اختلافات برخورد کرد. اما در صورت قهر با همسر هم نباید اجازه دهید این زمان طولانی شده و یا اینکار برای شما و یا همسرتان تبدیل به عادت گردد. اگر برای مدت زمان طولانی با همسر خود صحبت نکنید و یا از او فاصله بگیرید؛ دیگر نمی‌توانید مشکل به وجود آمده را حل کنید. از بین بدن چالش ها نیاز به ارتباط و همراهی دو طرف دارد. به همین دلیل زن و شوهر حتی در صورت ناراحتی از یکدیگر نیز باید ارتباط خود را حفظ کنند.

دلایل قهر با همسر

همانطور که پیش تر هم گفته شد؛ قهر با همسر، دلایل مختلفی دارد. معمولا افراد معیار های متفاوتی دارند. و طرز فکر آنان نیز فرق می‌کند. معمولا با گذشت مدت کوتاهی از زمان آشنایی و یا ازدواج  دفعات قهر و آشتی ها بیشتر است. چراکه دو طرف شناخت کمتری نسبت به یکدیگر دارند و بیشتر احتمال دارد که دچار سوتفاهم شوند. برخی از دلایل قهر کردن زوجین با یکدیگر شامل موارد زیر می‌شود.

⭕عدم کنترل هیجانات و احساسات

طبیعی است که برخی از زوجین مهارت کنترل هیجانات و احساسات خود را نداشته باشند. در این صورت آنها احتمالا تمام هیجانات منفی و انرژی های منفی خود را بعد از یک روز سخت و شلوغ، به همسر خود منتقل می‌کنند. باید بدانید که همسر شما مسئول اتفاقات مختلف نیست و یا نمی‌توان او را مقصر همه چیز دانست.

بهتر است احساسات خود را به درستی شناخته و آنها را مدیریت کنید. در اینگونه موارد یکی از طرفین بدون هیچ دلیل خاصی و به صورت ناگهانی تصمیم به قهر با همسر می‌گیرد. این قطعا واکنش درستی نسبت به مسائل نیست.

⭕توقعات غیرواقعی | قهر با همسر

گروهی از زوجین برای اینکه به اهداف خود برسند؛ طرف مقابل را تحت فشار عاطفی قرار می‌دهند. معمولا هم توقعات آنها غیرواقعی است. اما برای رسیدن به آنها دست به هر کاری می‌زنند. این رفتار از کودکی آنها نشات می‌گیرد. احتمالا آنان در دوران کودکی نیز برای رسیدن به خواسته هایشان از قهر کردن استفاده می‌کردند. اما قهر با همسر کاملا متفاوت است و به معنای باجگیری عاطفی خواهد بود.

⭕تنبیه همسر

یکی دیگر از دلایل قهر با همسر، تنبیه او است. آنان خشم و کینه خود را نسبت به همسر به صورت قهر بروز می‌دهند. اما این رفتار نه تنها اثربخش نبوده، بلکه فقط خود آنان اذیت می‌شود. وقتی با همسر خود قهر هستید؛ قطعا با او در مورد دلایل آن صحبت نکرده و سکوت می‌کنید.

پس او نیز هرگز متوجه نخواهد شد که چه کار اشتباهی انجام داده است و یا دلیل عصبانیت شما چیست. اگر اینکار را برای تنبیه و جلوگیری از بروز مجدد این رفتار در همسر انجام می‌دهید؛ باید با او نیز در این مورد صحبت کنید.

⭕بی توجهی به نیازهای دیگری

خودخواهی و بی توجهی به نیازهای دیگری باعث بروز قهر با همسر خواهد شد. برخی در همه شرایط فقط به خود و نیازهایشان توجه می‌کنند. اما در زندگی مشترک، افراد باید دیگری را نیز در نظر گرفته و به خواسته های اونیز احترام بگذارند. اینگونه افراد با کوچک ترین انتقاد و یا حرفی ناراحت شده و قهر می‌کنند. قهر با همسر با اینکه رفتار صحیحی نیست؛ اما دلیل آن نیز بسیار مهم است. برای مثال وقتی شخصی صرفا به دلیل اینکه همسرش از او انتقاد کرده؛ قهر می‌کند، شریک خوبی برای زندگی نیست.

پیامدهای قهر با همسر به صورت مکرر

اگر این قهر وآشتی ها به صورت مکرر در مدت زمانی کوتاه، اتفاق بی‌افتند؛ زنگ خطری برای رابطه خواهد بود. این نشان دهنده عدم بلوغ عاطفی و فکری آنان است. همچنین به این معناست که آنها از مهارت های ارتباطی موثر برخوردار نیستند. قطعا این رفتارها عواقبی خواهد داشت که از زوجین برای آنها اقدامی نکنند؛ رابطه آنها به زودی شکست خواهد خورد.

دخالت در زندگی دیگران | 8 دلیل دخالت در زندگی دیگران

۲۱ بازديد

دخالت در زندگی دیگران مانع پیشرفت در زندگی خود می‌شود. احتمالا با افرادی روبرو شده اید که دائم در حال دخالت در کارهای دیگران هستند؛ اما از زندگی خود غافلند. یکی از دلایل اختلافات در زندگی ها نیز دخالت دیگران در زندگی است. این دخالت ها حتی اگر خیرخواهانه باشد و به دلیل دلسوزی باشد، مشکلات و تاثیرات بدی در زندگی دیگران بر جای می‌گذارد.

زمانی که زوجین متوجه شوند که دخالت دیگران در زندگی باعث بروز مشکلات آنها شده است، به دنبال راهکار برای جلوگیری از دخالت در زندگی هستند. جهت راهنمایی و آگاهی از روش های مقابله با دخالت در کارهای دیگران، از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید.

منبع: دخالت در زندگی دیگران | 8 دلیل دخالت در زندگی دیگران

دخالت در زندگی دیگران چیست؟

امروزه دخالت در زندگی دیگران بسیار مشاهده می‌شود. افرادی همیشه در صحنه هستند که بدون خواست افراد نظرات خود را در زندگی آنها اعمال می‌کنند و راجع به هرچیزی نظر می‌دهند. این افراد همیشه باعث دردسر و مشکلات بین زوجین می‌شوند. برای جلوگیری از دخالت دیگران در زندگی روش هایی وجود دارد که بهتر است از روانشناس کمک بگیرید. اما در این مقاله روش هایی را توضیح داده ایم که در برخورد با چنین افرادی مفید است. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

دلیل دخالت در زندگی دیگران چیست؟

دخالت در زندگی دیگران دلایلی دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته | ازدواج با دختری که دوست پسر داشته

۲۱ بازديد

ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته یک انتخاب شخصی است و کاملا به زوجین بستگی دارد. امروزه به دلیل گسترش فرهنگی غربی، احتمال برقراری رابطه جنسی قبل از ازدواج هم در دختران و هم در پسران شکل گرفته. طبق چارچوب های اخلاقی افراد نباید گذشته شریک خود را مورد کنکاش قرار دهند و از طرفی دیگر دانستن برخی نکات برای ادامه رابطه ضروری خواهد بود.

برخی از پسران بعد از اطلاع از این موضوع، سریعا جبهه گرفته و یا نسبت به دختر سرد می‌شوند. قطعا که این نوع روابط مخرب است و عوارض زیادی دارد. اما به طور کلی نباید این مورد را مبنای تصمیم نهایی قرار داد. همه افراد در گذشته خود تجربیاتی دارند که شاید برای همه خوشایند نباشد. به همین دلیل شاید بهتر باشد که در این مورد سخت گیری نکنیم. 

منبع: ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته | ازدواج با دختری که دوست پسر داشته

ازدواج با دختری که دوست پسر داشته

صحبت در مورد گذشته، تا جایی مهم است که در زمان حال تاثیری داشته باشد. داشتن دوست پسر و یا رابطه جنسی در گذشته دختر، شاید هیچ لطمه ای به آینده او و فرد مورد نظرش وارد نکند. ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، قطعا نتایجی خواهد داشت که مدیریت آنها به عهده دو نفر است. چرا که همسر او نیز باید این موضوع را پذیرفته و با آن کنار بیاید. البته در این موارد همیشه دختران بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرند. معمولا پسران به دلیل چنین تصمیماتی در گذشته مورد مواخذه قرار نمی‌گیرند. برای اطلاع از نکات موثر بر ازدواج با دوست دختر کلیک کنید.

چرایی تردید در ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته

اینکه چرا افراد در مورد ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، دچار شک و تردید می‌شوند؛ به عوامل زیادی بستگی دارد. نمی‌توان پسران در این مورد قضاوت کرد. معیارهای افراد برای انتخاب شریک زندگی متفاوت است و باید در این مورد با حساسیت تصمیم گیری کرد. با وجود علاقه و تفاهم، گذر زمان بسیاری از مشکلات را حل کرده ودیگر نیازی به نگرانی نیست.

ترس از خیانت | از بین بردن ریشه ترس از خیانت

۱۹ بازديد

ترس از خیانت یکی از دغدغه های رایج میان زوجین است. از آنجایی که امروزه ارتباطات افراد بسیار گسترده تر از پیش شده است ؛ زمینه های خیانت نیز فراهم است. به هرحال شرایط آن شاید برای هر زوجی ایجاد شود. اما ترس مداوم از این موضوع پیامدهای بدتری خواهد داشت. این نوع ترس به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود؛ که گذشته نقش بزرگی در آن دارد. طبیعی است که بروز خیانت در زندگی زناشویی افراد را بی اعتماد و بدبین کند. اما نباید اجازه بروز این گونه احساسات را بدون هیچ دلیلی، داد. اینکه همواره نگران مورد خیانت قرار گرفتن باشیم؛ رفتار سالمی نبوده و تاثیرات منفی بر سلامت روان ما خواهد داشت. 

منبع: ترس از خیانت | از بین بردن ریشه ترس از خیانت

ترس از خیانت

برخی از موضوعات در زندگی مشترک هستند که صحبت کردن و حتی فکر کردن به آنها آسان نیست. ترس از خیانت نیز از این قبیل موضوعات است. اینکه چرا بدون هیچ دلیل و نشانه ای مدام در هر حال فکر کردن به این موضوع هستیم؛ برای بسیاری از افراد عجیب است. این افکار بیشتر در زنان بروز می‌کنند. اما به طور کلی نباید به راحتی در مقابل این افکار که گاها هیچ پایه و اساسی ندارند؛ تسلیم شد. برای از بین بردن ترس ها، ضعف های خود را برطرف کرده و نگران نباشید. .

دلایل ترس از خیانت

ریشه برخی از ترس ها مثل فوبیاهای مختلف، به هیچ عنوان منطقی نیستند. یعنی هیچ دلیل خاصی برای آنها وجود ندارد. در برخی موارد، ترس از خیانت نیز به همین دلیل رخ می‌هد. یکی از اقدامات مهم در جهت از بین بردن اینگونه ترس ها، ریشه یابی علت آنها است. در این قسمت به توضیح برخی از این دلایل می‌پردازیم. 

⭕تجربیات دوران کودکی

یکی از دلایل ترس از خیانت، به کودکی افراد برمی‌گردد. وقتی افراد در کودکی خود شاهد خیانت والدین خود بوده اند و یا آن را در اطرافیان خود به طور مکرر دیده اند؛ طبیعی است که در دوران بزرگسالی یا خود دست به خیانت بزنند و یا از خیانت همسر خود واهمه داشته باشند. این موضوع در دوران کودکی باعث بروز احساس ناامنی در افراد می‌شود که بزرگسالی آنان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

⭕کمبود اعتماد به نفس | ترس از خیانت

عدم احساس کافی بودن و همچنین کمبود اعتماد به نفس در روابط، سبب ایجاد ترس از خیانت خواهد شد. فراموش نکنید که همه افراد ضعف هایی دارند و هیچ کس کامل نیست. به همین دلیل نباید به دلیل ضعف های کوچک، روحیه خود را از دست داد و تسلیم شد. بهتر است به جای بزرگ کردن ایرادات کوچک، روی آنها کارکرده و اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. این ویژگی در زمینه های مختلفی به شما کمک خواهد کرد و در روابط زناشویی نیز بسیار موثر خواهد بود.

⭕شکست در روابط گذشته

طبیعی است که با تجربه شکست در روابط قبلی یا حتی وجود خیانت در آن، نسبت به آینده بدبین باشید. اما ترس از خیانت در این مورد حاصل تعمیم دادن تجربیات گذشته است. قطعا همه افراد مانند یکدیگر نیستند و شما نیز در حال حاضر واکنش درست تری نسبت به این موضوع خواهید داشت. شکست در گذشته، به معنای شکست در آینده نیز نیست. با تغییر رفتارها و همچنین درس گرفتن از گذشته قطعا دیگر شاهد بروز چنین اتفاقی نخواهد بود.

⭕وابستگی افراطی به همسر | ترس از خیانت

وابستگی شدید در زمینه های مختلف و همچنین الگوی دلبستگی ناایمن، از دلایل عمده ترس از خیانت هستند. برای مثال زنانی که به همسر خود از لحاظ مالی وابستگی زیادی دارند؛ طبیعی است که ترس از دست دادن او را داشته باشند. چراکه دیگر از لحاظ مالی تامین نمی‌شوند. بهتر است بیش از حد به شریک خود وابسته نبوده و به او آزادی عمل بدهید. از طرفی خودتان نیز از استقلال روانی و عاطفی داشته باشید. با وجود این روحیه حتی در صورت بروز خیانت نیز واکنش منطقی تری نسبت به آن خواهید داشت.

نشانه های ترس از خیانت

اینکه افراد برای حفظ رابطه خود تلاش کنند؛ بسیار خوب است. در واقع ترس از خیانت تا حدی طبیعی است. اما اگر این احساس تا حد زیادی پیش رود؛ اثرات بدی خواهد داشت. برخی از نشانه های ناسالم بودن این ترس شامل موارد زیر می‌شود. 

دلزدگی زناشویی | علائم دلزدگی مردان و زنان چیست؟

۱۸ بازديد

دلزدگی زناشویی و کمرنگ شدن احساسات نسبت به همسر برای هر زوجی اتفاق می‌افتد. زندگی مشترک، فراز و فرود های زیادی دارد که پشت سر گذاشتن آن‌ها شاید تغییرات بزرگی را در روند زندگی ایجاد کند. این تغییرات گاهی خوب و گاهی مخرب هستند. سرد شدن نسبت به رابطه زناشویی به دلایل مختلفی اتفاق افتاده و عوامل زیادی بر آن موثر هستند.

به طور کلی این موضوع به معنای نداشتن هیچ گونه اختلاف و دعوایی میان زوجین نیست. شاید آنها زوج کاملی هم به نظر برسند؛ اما در واقع دیگر علاقه ای به یکدیگر نداشته و یا هیچ نقطه اشتراکی ندارند. در این شرایط زوجین با همکاری یکدیگر باید رابطه را بهبود بخشند.

منبع: دلزدگی زناشویی | علائم دلزدگی مردان و زنان چیست؟

دلزدگی زناشویی

دلزدگی زناشویی معمولا در زوجینی که سال های زیادی از زندگی مشترک شان می‌گذرد؛ بیشتر دیده می‌شود. اما به طور کلی شاید حتی با گذشتن مدت زمانی کوتاه از ازدواج، زوجین به طور ناگهانی از شرایط موجود احساس سردی و فرسودگی کنند. در مواردی این احساس گذرا و کوتاه مدت استو فقط به دلیل بروز یک تعارض ایجاد می‌شود. اما اگر این حس ادامه دار شود؛ قطعا تبعات بدی در رابطه خواهد داشت. واکنش زوجین نیز نسبت به این موضوع، بسیار حائز اهمیت است. برخی با کوچک ترین نشانه این تصور می‌کنند که زندگی مشترک شان به پایان رسیده و دیگر هیچ تلاشی نمی‌کنند. 

نشانه های دلزدگی زناشویی

معمولا در روابط زناشویی، برخی از نشانه ها هشداردهنده هستند. به این معنا که با وجود آنها، زن و شوهر باید تلاش بیشتری برای رابطه بکنند. دلزدگی زناشویی نیز با نشانه هایی همراه است. زوجین باید آنها را جدی گرفته و در جهت برطرف کردن آنها تلاش کنند. برخی از این علائم، شامل موارد زیر می‌شوند.

کشف خیانت همسر | از کجا بفهمم بهم خیانت می کنه

۲۰ بازديد

کشف خیانت همسر زمانی به وقوع می‌پیوندد که یکی از زوجین به شک و شبه افتاده باشد. همه افراد خیانت کار تصور می‌کنند که هرگز خیانت آنها آشکار نخواهد شد و مبهم باقی خواهد ماند. اما اطلاع ندارند که نشانه های رفتاری آنها به راحتی همسرشان را به شک می‌اندازد. زمانی که یکی از زوجین به همسر خود شک کند؛ دلهره و استرس کشف واقعیت تمام رابطه را در بر می‌گیرد. با رفتارهای متداول همسر، بدون بازجویی به راحتی می‌توانید به خیانت او پی ببرید. برای تشخیص بهتر و راحت تر کشف خیانت همسر بهترین پیشنهاد، دریافت کمک روانشناس است. 

منبع: کشف خیانت همسر | از کجا بفهمم بهم خیانت می کنه

کشف خیانت همسر

برای کشف خیانت همسر باید راه و روش اصولی انتخاب کنید. هرگز تهمت نزنید که مانند همان خیانت برای رابطه آسیب زاست. اگر شک به همسر باعث کنجکاوی و نگرانی شما شده است، در ابتدا از رفتار او مطلع شوید تا مبادا دچار اشتباه و توهم شده باشید. اما به طور کلی حساسیت بیش از اندازه باعث بروز چنین رفتاری می‌شود. و زوجین را به کشف چیزهای عجیب در رابطه سوق می‌دهد.

جهت کشف خیانت همسر لازم به بررسی و توجه برخی نکات است. حتما بر اساس اصول مناسبی به کشف خیانت همسر بپردازید. از روش های این مقاله کمک بگیرید و برای کسب اطلاعات بیشتر از روانشناس و متخصصین در این حوزه کمک بگیرید. تا از روند رفتار و برخورد خود جهت کشف خیانت همسر اطمینان حاصل کنید.

آیا راهی برای کشف خیانت همسر وجود دارد؟

در برخی روابط احتمال زیادی برای خیانت همسر وجود دارد. در واقع با بررسی برخی از نشانه ها و رفتارها متوجه خواهید شد که فرد خیانت کرده است یا خیر؟ بنابراین بررسی نشانه ها باعث جلوگیری از وقوع آن خواهد شد. یا راهکارهایی را جهت بهبود روابط می‌توانید استفاده کنید.

گاهی اوقات به دلیل حساسیت بالای یکی از زوجین؛ دغدغه فکری اش، خیانت همسر است. به چنین افرادی توصیه می‌شود که در جستجوی راهی برای رهایی از این افکار باشند. زیرا باعث بروز اختلال در وجود شما و تشکیل رابطه سمی می‌شود.

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که برخی از رفتارهای همسر بوی خیانت بدهد. اما به جای کمک اصولی از روانشناس؛ دست به اقدامات ناسالم می‌زنید. در واقع از نزدیکان و اطرافیان کمک می‌گیرید که به کشف خیانت همسر بپردازید. اما این روش ها باعث آسیب به رابطه به شیوه شدید تری می‌شود.

اگر نگران رابطه و زندگی زناشویی خود هستید، حتما از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید. با کمک آنها هم از بروز آسیب و اختلال جلوگیری خواهید کرد و هم اوضاع را بهبود می‌بخشید. 

از کجا بفهمم همسرم بهم خیانت می کنه؟

برای کشف خیانت همسر راه و روش هایی وجود دارد که در این مقاله راجع به آن توضیح داده ایم. در راه کشف خیانت همسر نیازمند گذراندن برخی از مراحل هستیم. و تنها با شک و تردید نمی‌توانید به همسر خود شک و انگ خیانت بزنید. برای کسب اطلاعات در زمنیه از چگونه خیانت همسر را کشف کنیم؛ تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اضطراب جنسی را چطور کاهش دهیم؟

۱۵ بازديد

اضطراب جنسی نوعی از اضطراب بوده که در حین و یا حتی با فکر کردن در مورد رابطه جنسی ایجاد خواهد شد. مفهوم اضطراب در روانشناسی، حوزه های مختلفی را در برمی‌گیرد؛ که رابطه جنسی نیز در آن قرار دارد. این نوع از استرس بر کیفیت رابطه جنسی بین زوجین تاثیر منفی دارد و آنها را در معرض بروز مشکلات دیگری قرار می‌دهد.

معمولا حوزه های مختلف اضطراب بر هم تاثیر داشته و عوارضی را برای افراد ایجاد می‌کند. باورهای اشتباه زوجین در مورد رابطه جنسی و یا وجود مشکلاتی در رابطه باعث ایجاد این موضوع می‌شود. البته این اختلال درمان پذیر بوده و جای نگرانی وجود ندارد.

منبع: اضطراب جنسی را چطور کاهش دهیم؟

اضطراب جنسی

اضطراب جنسی، اصولا یک نوع اختلال جنسی شایع بوده که معمولا نادیده گرفته می‌شود و یا افراد واکنش درستی نسبت به آن ندارند. از آنجایی که رابطه جنسی همواره با مفهوم لذت همراه بوده، برخی از افراد نمی‌توانند ابتلا به اضطراب را در این هنگام درک کنند. به همین دلیل به شریک خود فشار زیادی آورده و اوضاع را بدتر می‌کنند. این موضوع افراد را هم از لحاظ روانی و هم از نظر جسمانی درگیر می‌کند. حتی در مواردی سبب جدایی و یا تصمیم به عدم ارتباط تا پایان عمر، خواهد شد.

علت ایجاد اضطراب جنسی

این نوع از اضطراب، به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. و تا زمانیکه فرد تصمیمی برای برقراری رابطه جنسی نداشته باشد؛ خود را بروز نخواهد داد. البته بعد از اطلاع از این موضوع قطعا افراد حتی از فکرکردن در مورد فعالیت جنسی نیز، دچار استرس می‌شوند. شدت اضطراب جنسی در افراد متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از دلایل وجود این استرس، به شرح زیر خواهند بود.

ابتلا به اختلال اضطراب فراگیر

ابتلا به بیماری های جنسی مختلف مثل، اختلال نعوظ، زودانزالی، واژینیسموس و… ( رابطه بین ابتلا به اختلالات جنسی با اضطراب دو طرفه است. چرا که با وجود این مشکلات فرد در حین رابطه جنسی شده و از طرفی دیگر ابتلا به اضطراب جنسی، خود باعث شکل گیری اختلالات جنسی خواهد شد.)

سابقه مورد تجاوز قرارگرفتن

وجود باورهای اشتباه در مورد رابطه جنسی

اعتیاد به خودارضایی و یا تماشای فیلم پورن

تصور بدنی منفی

تاثیر اضطراب جنسی بر رابطه

فراموش نکنید که اضطراب جنسی به هر دلیلی که رخ دهد؛ تاثیرات منفی بر رابطه خواهد داشت. رابطه جنسی یکی از بخش های مهم رابطه محسوب می‌شود که با وجود استرس در آن، دچار مشکلاتی خواهد شد. پس بر رابطه خارج از اتاق خواب نیز تاثیر خواهد داشت. وجود هرگونه اضطرابی منجر به برهم خوردن تعادل هورمون ها و آسیب به سیستم ایمنی بدن خواهد شد. از طرف دیگر همسر نیز دچار بی میلی جنسی شده و به فکر راه های دیگری برای برطرف کردن نیاز جنسی خود می‌افتد. به همین دلیل برای جلوگیری از ایجاد مشکلات شدید تر در رابطه، باید به موقع برای درمان این موضوع اقدام کرد.

علائم اضطراب جنسی

وجود اضطراب جنسی در افراد، قطعا سبب بروز نشانه های جسمانی و روانی زیادی خواهد شد. با مشاهده آنها در خود و یا شریک جنسی تان، بهتر است در مورد این موضوع صحبت کرده و علت ان را پیگیری کنید. این علائم از نظر شدت متفاوت بوده و همچنین زمان بروز آنها نیز فرق می‌کند. این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شود.

زودانزالی و یا عدم ارگاسم

تعریقو لرزش حین رابطه

احساس تنگی نفس

مشکل در ایجاد و حفظ نعوظ

بی میلی جنسی

احساس درد

بالارفتن ریتم قلبی

خشکی واژن

درمان اضطراب جنسی

مهم ترین اقدام در جهت درمان اضطراب جنسی، شناسایی علت آن و بالابردن خودآگاهی است. با شناخت بیشتر از خود و همسر می‌توان واکنش بهتری به این موضوع نشان داد و از بروز مشکلات دیگر جلوگیری کرد. در برخی موارد احساس این استرس خود باعث ایجاد ترس بیشتری در مورد مسائل مختلفی با همسر می‌شود. این چرخه تا زمانی که با روش درست متوقف نگردد؛ تاثیر خود را خواهد داشت. 

صحبت با همسر

تحقیقات انجام شده در این زمینه حاکی از آنند که در بیشتر موارد، صحبت کردن با همسر در این مورد، سبب برطرف شدن اضطراب جنسی می‌شود. و دیگری نیازی به انجام روش های دیگر نیست. گاهی افراد برای غلبه بر این استرس، خود را مجبور به رابطه جنسی می‌کنند؛ که همین مورد، اوضاع را بدتر خواهد کرد. علت اضطراب خود را با همسر در میان گذاشته و اگر باهم قادر به حل مشکل نیستید؛ از یک روانشناس یا سکستراپیست کمک بگیرید.

صحبت با روانشناس

مراجعه به روانشناس یا سکستراپیست علاوه بر اینکه علت این اضطراب را شناسایی می‌کند؛ به افراد برای داشتن ارتباط بهتر نیز کمک می‌کند. آموزش روش های ذهن آگاهی و شناخت بدن، همچنین تغییر باورهای اشتباه در مورد رابطه جنسی، اضطراب جنسی را از بین می‌برد. برای درمان این مشکل تکنیک های زیادی وجود دارند که افراد باید با یکدیگر همکاری داشته و در این مسیر به یکدیگر کمک کنند.

تغییر سبک زندگی

علاوه بر روش های ذکر شده در بالا بهتر است خود نیز از راهکارهایی در در طول روز استفاده کنند. برای مثال در طول روز به مسائل جنسی فکر کرده و ذهن خود را برای آن آماده کنید. همچنین ورزش و مراقبه از روش های بسیار موثر برای کاهش اضطراب جنسی هستند. مصرف دخانیات و الکل نیز عملکرد جنسی را تحت تاثیر قرار می‌دهند که با ترک و یا کاهش مصرف آنها می‌توان این موضوع را تا حد زیادی کنترل کرد.

دارودرمانی

داروهایی که برای درمان اضطراب جنسی تجویز می‌شوند؛ عموما برای کاهش استرس بوده و بر مشکلات جنسی تاثیری ندارند. اط رفی مصرف برخی از داروها نیز خود باعث بروز بالارفات اضطراب و یا مشکلات جنسی می‌شود. به همین دلیل پزشک با تغییر دوز و یا تغییر دارو ها به درمان این مشکل می‌پردازند. برای مصرف دارو در این زمینه حتما با پزشک مشورت کرده و از مصرف خودسرانه خودداری کنید. 

سخن پایانی

طبیعی است که عوامل زیادی سبب بروز اضطراب شوند. بروز استرس و اضطراب در مواردی طبیعی است. اما نباید اجازه داد این موضوع فراگیر شده وهمه جنبه های زندگی را تحت تاثیر قرار دهد. زندگی جنسی افراد از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به حفظ سلامت آن اهمیت داد. برای افرادی که به تازگی وارد زندگی مشترک شده اند و یا برای اولین بار رابطه جنسی را امتحان می‌کنند؛ تا حدی این استرس عادی است. اما در صورت ادامه دار شدن آن باید از یک روانشناس کمک گرفت. در این دوران با شریک خود همراه بوده و به او کمک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب جنسی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

تاثیر اضطراب بر روابط زناشویی چگونه است؟

اضطراب جنسی علاوه بر رابطه جنسی، بر جنبه های مختلفی از رابطه زناشویی تاثیر خواهد داشت. قطعا با طولانی شدن این مشکل زوجین دچار بی میلی جنسی شده و حتی شاید به جدایی نیز فکر کنند. به همین دلیل باید با مشاهده علائم آن، سریعا برای درمان اقدام کرد.

منبع: اضطراب جنسی را چطور کاهش دهیم؟

چگونه با دیگران همدردی کنیم ؟

۲۰ بازديد

همدردی با دیگران کار ساده نبوده و نیاز به مهارت زیادی دارد. احتمالا برای شما هم پیش آمده که با افرادی برخورد داشته باشید که قدرت همدردی بالا و جذابیت خاصی دارند. و همین عامل بر بلوغ رفتاری آنها افزوده است. نکته ی قابل توجهی که درمورد قدرت همدلی و همدردی وجود دارد ظرفیت رشد دادن این ویژگی می باشد. شرایط سخت برای همه افراد پیش خواهد آمد و یکی از اقدامات در این دوران همدردی خواهد بود. احساسات دیگران بسیار مهم است و باید در برخورد با آنها محتاطانه عمل کرد. در ماهیت این مقاله سعی شده است در مورد همدردی و همدلی با دیگران و تکنیک های افزایش این مهارت ارتباطی بحث شود. 

منبع: چگونه با دیگران همدردی کنیم ؟

معنای همدردی با دیگران

اگر بخواهیم همدردی با دیگران را تعریف کنیم باید بیان کنیم که همدردری همان نیروی قدرتمندی است که به استحکام نظم و ارتباط اجتماعی کمک می کند. این مهارت رفتاری به شما امکان می دهد دیگران را درک کنید و با آنها ارتباط مناسب و درخوری برقرار کنند. افزایش همدردی باعث افزایش احساس اعتماد، تعلق و صمیمیت می شود. بر اساس تحقیقات افراد همدل شادترند. همدردی نوعی رفتار انسان دوستانه است. این مولفه در دراز مدت باعث افزایش حس همکاری و بخشش و کاهش پرخاشگری و قضاوت نا به جا و بهبودسلامت روانی می شود.

چرا همدردی مهم است ؟

همدردی با دیگران  نه تنها به شما این امکان را می‌دهد که دیگران را درک کنید، بلکه می‌تواند انگیزه لازم برای کمک به خودتان و دیگرن را نیز برایتان به ارمغان آورد. این انگیزه می تواند به معنای دلداری دادن به یک دوست، خرید یک هدیه کوچک برای کسی که نیازمند است، یا کمک مالی برای کمک به قربانیان بلایای طبیعی باشد، در واقع همدردی زمانی مؤثرتر می شود که از آن به عنوان انگیزه ای برای رفع مشکلی استفاده کنید.

وقتی خبردار می شوید که شخصی دوران سختی را سپری می کند، حتما برای او وقت بگذارید و با همدردی کنید و به این فکر کنید که چگونه می توانید به او کمک کنید. همدردی به معنای آغاز تغییرات مثبت در زندگی خودتان و دیگران است. نکته ی  جالب در مورد همدردی این است که وقتی دیگران با کمک شما شروع به خودشکوفایی می کنند، کیفیت زندگی شما نیز به شکل قابل توجهی بهبود می یابد.

تکنیک هایی برای همدردی با دیگران

همدردی با دیگران اصول و روش هایی دارد که با کمک آنها می‌توان بهتر اطرافیان را یاری داد. برخی که با این نکات پایبند نیستند؛ شاید حتی تاثیر معکوس بر حال فرد گذاشته و شرایط او را سخت تر کنند. بهتر است در همدردی عوامل زیر را در نظر گرفته و با از آنان حمایت کنید.