آرشیو شهریور ماه 1402

ارائه خدمات روانشناسی

علائم اعتیاد به هروئین

۲۰ بازديد

علائم اعتیاد به هروئین با گذشت مدتی پس از مصرف آن به طور مکرر، مشهود خواهد شد. هروئین باعث بروز تغییراتی در مغز شده که هم در سلامت روان و هم در سلامت جسمانی موثر است. هروئین جزو مواد مخدر افیونی بوده که از خشخاش تهیه می‌شود. این ماده بسیار اعتیادآور است و معمولا به شکل های مختلفی وجود دارد. یکی از اشکال آن مانند پودر سفید یا قهوه ای است و نوع دیگر آن قیرسیاه وچسبناک است. همچنین این ماده به روش های مختلفی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده، اثربخشی بالایی داشته و به سرعت نشانه های آن در فرد مصرف کننده ظاهر می‌شود. در او ایجاد وابستگی کرده و عوارضی را ایجاد می‌کند. بهتر است افراد در این مورد اطلاعات کافی داشته تا از بروز مشکلات ناشی از آن جلوگیری کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم اعتیاد به هروئین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: علائم اعتیاد به هروئین

علائم اعتیاد به هروئین

هروئین جزو اپیوئیدها بوده و در این خانواده جزو قوی ترین مواد مخدر است. علائم اعتیاد به هروئین ودیگر مواد این خانواده، شامل تغییرات رفتاری که زندگی فرد را به طور کلی دچار تغییر می‌کند. با اینکه بعد از مدتی نشانه های مصرف این ماده در افراد مشخص می‌شود؛ اما گاهی بدن نسبت به آن مقام شده و حتی نشانه ای ظاهر نمی‌شود. در چنین شرایط فرد فقط برای جلوگیری از بروز عوارض ترک هروئین مصرف کرده و هیچ لذتی تجربه نمی‌کند. در این مقاله به بررسی نشانه های مصرف این ماده و همچنین عوامل موثر بر آن خواهیم پرداخت.

نشانه های مصرف هروئین

به طور کلی اعتیاد و مصرف مواد مخدر نشانه هایی را در افراد ایجاد می‌کند. علائم اعتیاد به هروئین نیز هم جسمانی هستند و هم روانی. برخی از نشانه ها برای مدت زمان کوتاه و برخی دیگر برای طولانی مدت ادامه خواهند داشت. بعضی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

کودک خجالتی | 10 راه کار کمک به کودک خجالتی

۱۴ بازديد

کودک خجالتی معمولا از نظر والدین دشوار ساز است. والدین تمام تلاش خود را می‌کنند تا کودکشان از خجالتی بودن فاصله بگیرد. اما همه کودکان در دوره ای از زندگی کمرو هستند. و از قرار گیری در موقعیت های جدید احساس ناراحتی می‌کنند. خجالتی‌ بودن کودک در بسیاری از مواقع و موقعیت ها عادی است. اگر نگران این موضوع هستید که فرزندتان توانایی دوستی با کسی ندارد و نمی‌تواند با دیگران ارتباط بگیرد. و زمانی که این روند خجالتی بودن کودک ادامه دار باشد، باید حتما از روانشناس و مشاورین کودک‌ راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک خجالتی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: کودک خجالتی | 10 راه کار کمک به کودک خجالتی

کودک خجالتی کیست؟

به چه کودکانی خجالتی می‌گویند؟ خجالتی بودن کودک باعث آزار و اذیت شما می‌شود؟ به طور کلی کودک‌خجالتی به کسی گفته می‌شود که سرش را در میان جمع پنهان می‌کند و برای برقراری ارتباط با دیگران مقاومت می‌کند. حتی شاید به این نتیجه رسیده باشید که این رفتار کودک طبیعی است. این کودکان معمولا هنگام تعامل با افراد یا موقعیت های نا آشنا؛ اندکی مضطرب و بی قرار می‌شوند.

حتی در برخی از مواقع نیز گریه می‌کنند. اما به مرور زمان در این موقعیت ها راحت تر خواهد شد و عادت می‌کند. با تمامی این سختی ها باید به خاطر داشته باشید که کودک‌خجالتی رفتاری شرمنده کننده ندارد. حتی بسیاری از افراد خجالتی زندگی شاد و موفقی را تجربه می‌کنند. اما اگر خجالتی بودن کودک باعث آسیب به برقراری ارتباط و حتی یافتن دوست برای او شده است؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید.

علت خجالتی بودن کودک

کودک خجالتی به دلایل مختلفی این ویژگی را دارد. قبل از اینکه علت خجالتی بودن کودک را بگوییم؛ باید بدانید که این رفتار صفت منفی نیست. در این بخش مقاله علل بروز رفتار خجالتی بودن کودک را توضیح داده ایم.

رفتار درست با دوست پسر و سیاست هایی که باید بدانید

۱۹ بازديد

رفتار با دوست پسر برای دختران زیادی یک دغدغه محسوب می‌شود. نحوه رفتار با دوست پسر به عوامل زیادی بستگی دارد. دختران در روابط عاطفی همواره انتظار رفتار صحیح را از شریک خود دارند. اما برای دریافت واکنش درست از طرف دوست پسر، باید آنان نیز درست رفتار کنند. آداب معاشرت با دوست پسر، اصولی دارد که دختران باید در مورد آنها اطلاعات داشته و به آنها عمل کنند. باورهای اشتباه زیادی در این مورد وجود دارد که علاوه بر آسیب به رابطه به احساسات پسران نیز صدمه خواهد زد. فراموش نکنید که با رعایت برخی نکات و پایبندی به اخلاق می‌توانید رابطه ای پایدار و با کیفیت را تجربه کنید.

منبع: رفتار درست با دوست پسر و سیاست هایی که باید بدانید

رفتار با دوست پسر

در اولین قدم برای رفتار با دوست پسر، بهتر است افراد برای خود مرزهایی داشته باشند. گاهی دختران زیاده روی کرده و یا کمتر از انتظار برای رابطه انرژی می‌گذارند؛ که هردوی اینها آسیب زننده بوده و باعث دوری آنها از یکدیگر می‌شوند. دختران باید تعادل را رعایت کرده و احساسات خود را مدیریت کنند. در یک رابطه دو نفر نقش داشته و باید هر دو برای حفظ آن تلاش کنند. 

نحوه رفتار با دوست پسر

پسران نیز احساسات و خواسته هایی دارند که باید به آنها توجه شود. نیازی به انجام رفتارهای افراطی و یا توجه بیش از حد نیست. اما نباید آنها را نادیده گرفت. برخی از راهکارهایی که برای رفتار با دوست پسر می‌توان استفاده کرد؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

اصول تربیت کودک | 14 روش تربیت کودک

۱۷ بازديد

اصول تربیت کودک باید بر اساس قوانین علمی باشد. شاید بزرگ کردن و تربیت کودکان، یکی از سخت ترین و لذت بخش ترین کارها در دنیا باشد. همانطور ممکن است والدین کمترین آمادگی ممکن را برای تربیت کودکان خود داشته باشند. و ندانند برای آموزش کودک خود از کجا شروع کنند. همه می خواهند که بهترین والدین برای کودک خود باشند اما با وجود توصیه های متناقضی که درمورد تربیت کودکان وجود دارد؛ این کار کمی سخت شده. اما در کل مهم است که بر روی ایجاد تعادل بین اولویت ها، مسئولیت ها و نیازهای کودکتان تمرکز کنید. جهت آشنایی با اصول تربیت کودک، حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. در این مقاله، ما راه های تربیت کودک را به شما معرفی کرده ایم.

منبع: اصول تربیت کودک | 14 روش تربیت کودک

اصول تربیت کودک

به زبان ساده تر، تربیت کودک یک فرایند آموزشی برای کودکان است. وقتی صحبت از تربیت بچه ها می‌شود، سبک های مختلفی به ذهن خطور می‌کند. با این حال، یک موضوع مشترک بین تمام روش های تربیتی کودکان وجود دارد؛ که بیش از هر استراتژی خاص دیگر کمک کننده می باشد. و آن هم مشارکت والدین در تربیت کودک است. به این منظور که والدین هر روشی برای تربیت کودک در نظر می گیرند، باید باهم مشارکت داشته باشند؛ و تفاوتی قائل نشوند. اصول تربیت کودک باید بر اساس پایه های علمی باشد. تربیت کودک از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر والدین بدون دقت و آگاهی با کودکان خود رفتار کنند؛ نتیجه خوبی نخواهند گرفت. حتما در برنامه تربیتی خود از روانشناس و مشاورین کودک راهنمایی بگیرید. 

روش ها و اصول تربیت کودک چگونه است؟

همانطور که گفته شد اصول تربیت کودک از اهمیت بالایی برخوردار است. و والدین باید از روش های نوین تربیتی آگاهی داشته باشند. در ادامه، چند نکته اصلی و راهکار مهم برای تربیت کودکان را شرح داده ایم.

والدین سهل گیر | 8 خصوصیات والدین سهل گیر

۱۶ بازديد

والدین سهل گیر به والدینی گفته می‌شود که به فرزندان خود بسیار آسان می‌گیرند. این والدین باب میل فرزندان هستند؛ و تقریبا همه افراد علاقه دارند که در زندگی چنین والدینی را داشته باشند. اما اطلاعی ندارند که این شیوه تربیتی چه عواقب و پیامدهایی را برای خود فرد به همراه دارد. در این شیوه تربیتی والدین اعتقاد دارند که فرزندان باید آزادانه زندگی کنند و هر کاری که علاقه داشته باشند را انجام دهند. آنها با تنبیه کودک مخالف هستند و آنها را غرق در محبت خود می‌کنند.

کودکانی که با این سبک فرزند پروری رشد می‌کنند؛ به هیچ قانون و هدفی پایبند نیستند. اما اگر به خواسته های آنها پاسخ مناسبی داده نشود؛ با جیغ، داد و فریاد اعتراض خود را نشان می‌دهند. به طور کلی این والدین به عنوان فرزندان پر توقع و سرکش شناخته می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از روانشناس کودک راهنمایی بگیرید. 

منبع: والدین سهل گیر | 8 خصوصیات والدین سهل گیر

والدین سهل گیر

به طور کلی 4 سبک فرزند پروری داریم که 3 نوع ناسالم و یک نوع سالم است. والدین سهل گیر در سبک فرزند پروری ناسالم قرار دارند. حالا منظور از سبک فرزند پروری ناسالم والدین سهل گیر چیست؟ والدین سهل گیر تمایل دارند که رفتار سرشار از محبت و علاقه داشته باشند.

این والدین از فرزندان خود انتظار رفتارها بالغانه ندارند و مانند یک دوست رفتار می‌کنند. اعتقادی به تنبیه ندارند و همیشه طبق خواسته فرزندان خود رفتار می‌کنند. افرادی که با سبک فرزند پروی سهل گیرانه رشد کرده اند؛ هیچ قوانین مشخصی ندارند و بسیار پرتوقع هستند. این شیوه تربیتی آسیب های زیادی را به فرزندان وارد می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویژگی والدین سهل گیر و خصوصیات افراد با این سبک تربیتی صحبت کرده ایم.

ویژگی والدین سهل گیر

والدین سهل گیر ویژگی هایی دارند که در این بخش مقاله راجع به آن توضیح داده ایم.

تست خیانت با چند روش ساده و علمی

۱۹ بازديد

تست خیانت یکی از موضوعات اضطراب آور همه زوج ها است. خیانت به دلایل مختلفی رخ می‌دهد و عوامل مختلفی بر آن موثر هستند. برخی از افراد نسبت به این موضوع، بسیار حساس شده و شرایط زندگی مشترک را برای خود و همسرشان سخت می‌کنند. یکی از ملزومات رابطه زناشویی اعتماد است و بدون آن افراد دچار مشکلات زیادی خواهند شد. با اینکه دقت به رفتارهای همسر و توجه به او لازم است؛ اما اینکه مدام او را زیر نظر گرفته و یا او را محدود کنیم، خود منجر به دوری و حتی خیانت خواهد شد. این نوع تست نیز، از موضوعاتی که هنوز نتایج آن قابل استناد و استفاده نیست. 

منبع: تست خیانت با چند روش ساده و علمی

تست خیانت

جالب است بدانید که هیچ گونه آزمونی در غالب تست خیانت، در روانشناسی و حتی علوم دیگر وجود ندارد. از آنجایی که این موضوع بسیار حساس است و همه آزمون ها دارای درصدی خطا هستند؛ نمی‌توان برای خیانت افراد از آزمایش و خطا استفاده کرد. همچنین رفتارها و روابط انسانی، به قدری پیچیده است که در مورد هیچ چیزی نمی‌توان با قطعیت نظر داد. از بین بردن زندگی زناشویی با یک تست به هیچ عنوان کار عقلانی نبوده و جز پشیمانی نتیجه ای نخواهد داشت.

چگونگی تست خیانت همسر

پیشنهاد می‌کنیم، افراد به جای استفاده از تست خیانت و روش های غیرمنطقی، به رفتارهای همسر خود دقت کرده و یا با او به طور مستقیم در این مورد صحبت کنند. شاید تمام رفتارهای همسر، درست به نظر برسد اما تست خیانت او مثبت شود. در این شرایط تنها فردی که باید در این مورد تصمیم بگیرد؛ خود شخصی است که در این مورد کنکاش کرده است. برخی از رفتارهایی که باید در نظر بگیرید؛ شامل موارد زیر می‌شوند. 

⭕میزان ابراز علاقه

یکی از نشانه های خیانت همسر، کم شدن میزان ابراز علاقه و اهمیت دادن است.در واقع می‌توانید از این موضوع به عنوان تست خیانت استفاده کنید و احساسات او را نسبت به خود بسنجید. افرادی که در حال خیانت به همسر خود هستند؛ معمولا دوگونه رفتار می‌کند. یا سعی می‌کنن بیشتر از قبل به همسر خود ابراز احساسات کنند تا او متوجه چیزی نشود و یا علاقه آنها فروکش می‌کند. سرد شدن و بی علاقگی زوجین نسبت به یکدیگر علامت هشداردهنده ای برای خیانت است.

⭕ تست خیانت | وقت گذرانی با یکدیگر

زوجین باید مدت زمانی را به یکدیگر اختصاص داده و با یکدیگر وقت بگذرانند. اگر همسر شما مدتی است که زمان کافی برای شما ندارد و یا از زیر بار تفریحات مشترک در می‌رود؛ بهتر است به تست خیانت فکر کنید. احتمالا او به بهانه های مختلف از خانه خارج شده و بیشتر از قبل تمایل دارد که تنها باشد. حتی در خانه نیز با شما صحبت نمی‌کند و یا به سردی پاسخ می‌دهد. زمان گذاشتن برای خانواده، از وظایف زوجین محسوب می‌شود و همین امر موجب افزایش صمیمیت نیز خواهد شد.

⭕کیفیت رابطه جنسی

یکی از اصلی ترین مولفه های تست خیانت، کیفیت رابطه جنسی زوجین و میل جنسی آنها نسبت به یکدیگر است. امروزه مشکلات جنسی، یکی از اصلی ترین دلایل جدایی و طلاق است. به همین دلیل این موضوع در مورد خیانت نیز نقش خواهد داشت. بسیاری از زوجین با گذشت مدتی از زمان رابطه، دیگر به این موضوع اهمیت نداده و یا آن را به طور کلی نادیده می‌گیرند. اگر همسر شما به طور ناگهانی دیگر تمایلی به برقراری رابطه جنسی با شما ندارد؛ بهتر است این نشانه را جدی گرفته و دلیل آن را شناسایی کنید.

⭕ تست خیانت | تغییر ناگهانی رفتار

شاید شما هم از تغییر رفتار همسر خود به صورت ناگهانی، دچار تعجب شده اید. حتی گاهی با وجود خوب بودن اوضاع و عدم وجود مشکل خاصی، او رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌دهد. برای مثال بهانه گیری نسبت به موضوعات بی اهمیت و یا بزرگ جلوه دادن تفاوت های کوچک و رفتارهایی از این قبیل. این مورد می‌تواند تست خیانت قابل اعتمادی باشد. اگر افراد نتوانند هیچ توجیه مناسبی برای رفتارهای همسر خود پیدا کنند. طبیعی است که آنها دلایل مختلفی برای این موضوع بیاورند. اما باید با دید بازتری نسبت به این موضوع برخورد کرد.

⭕تست خیانت با توجه به ویژگی های شخصیتی

توجه داشته باشید که برخی از اوقات وجود مشکلات شخصیتی و یا بیماری های روان سبب بروز تعارضات مختلف می‌شود. بر اساس تحقیقات اخیر، افرادی که به این مشکلات دچار هستند؛ بیشتر احتمال دارد که به همسر خود خیانت کنند. تست خیانت در چنین شرایطی، تقریبا بی نتیجه خواهد بود. چرا که شما از نتایج آن و رفتارهای همسر خود، سردرگم می‌شوید. برای مثال فردی که دچار اختلال افسردگی است؛ میل جنسی را خود را تا حد زیادی از دست می‌دهد. اما شاید همسر خود را دوست داشته و به او خیانت نمی‌کند. اما رفتارهای او، این را نشان نمی‌دهد.

⭕اختلافات و دعواهای مداوم

با وجود خیانت همسر، بروز مشاجرات و اختلافات، بیشتر از همیشه خواهند شد. در همه روابط زناشویی مشکلاتی وجود دارند که نمی‌توان به کمک تست خیانت، آنها را توجیه کرد. فردی که در حال خیانت است؛ معمولا تحریک پذیر شده و همه چیز را تبدیل به بحران می‌کند. در واقع او یک چالش بزرگ را شکل می‌دهد و برای برطرف کردنش، هیچ تلاشی نمی‌کند. همسر باید این تله را شناسایی کرده و درگیر آن نشود.

نحوه برخورد با خیانت

مثبت شدن تست خیانت، یکی از بزرگ ترین ترس های زوجین است. افراد معمولا به عشق و علاقه رابطه خود را شروع کرده و اتمام این موضوع، برایشان سخت خواهد بود. اما حتی در صورت بروز این مشکل، می‌توان با استفاده از راهکارهایی، شرایط را بهبود بخشید و به زندگی مشترک ادامه داد. 

✅صحبت کردن با همسر

در قدم اول این موضوع را باهمسر خود مطرح کرده و دلیل آن را جویا شوید. حتی اگر بعد از تست خیانت، قصد جدایی از او را هم دارید؛ بازهم باید در مورد مشکلات با او حرف بزنید. توضیحات او را شنیده؛ بر این اساس برای زندگی مشترک خود تصمیم بگیرید. قطعا در میان گذاشتن این موضوع با همسر سخت خواهد بود. اما بهترین روش برای برخورد با این مشکل، در ابتدا همین است. اگر قادر به اینکار نیستید؛ از یک زوج درمانگر کمک بگیرید. 

✅کمک گرفتن از مشاور

یک روانشناس می‌تواند به شما در مورد عواقب استفاده از تست خیانت، هشدار داده و شما را از اینکار منع کند. اما اگر بعد از استفاده از این روش ها به مشاور مراجعه کنید؛ بازهم می‌توان جلوی بروز مشکلات بیشتری را گرفت. زوج درمانگر جنبه های دیگری از زندگی مشترک را به شما نشان خواهد داد. همچنین با آموزش تکنیک و مهارت هایی سبب بالابردن کیفیت رابطه شما در زمینه های مختلف می‌شود.

سخن پایانی

اگر به انجام تست خیانت و یا استفاده از راه هایی برای اطلاع از خیانت همسر خود هستید؛ باید بگوییم، این روش ها نه تنها نگرانی شما را از بین نبرده بلکه شما را دچار وسواس فکری در زمینه های مختلف خواهد کرد. باید در این زمینه به صورت احساسی تصمیم نگرفته و به نکات زیادی توجه داشته باشید. فراموش نکنید که اگر مورد خیانت قرار گرفتید؛ شما قربانی نیستید. احتمالا شما نیز در شرایطی کوتاهی کرده اید. به همین دلیل تصمیم گیری و قضاوت در این مورد تنها به عهده خود زوجین است و در این زمینه می‌توانند از یک روانشناس نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دوست پسر خسیس و نحوه برخورد با پسری که خرج نمی کنه

۱۳ بازديد

دوست پسر خسیس یک از چالش های رابطه محسوب می‌شود. همیشه در ابتدای رابطه، شناخت پیدا کردن از یکدیگر یکی از اقدامات لازم است. همچنین درون یک رابطه عاطفی انجام یک سری از رفتارها ضروری است. افراد باید در رابطه وقت و انرژی بگذارند و حتی گاهی هزینه بپردازند. این از وظایف دو طرف است و خساست هرکدام از آنها در هر یک از این موضوعات، سبب بروز تعارضاتی خواهد شد. اینکار باعث القای حس بی ارزشی و بی اهمیتی از طرف دوست پسر می‌شود که برای دختر ناراحت کننده خواهد بود. در این مقاله از جوانب مختلف این موضوع را بررسی می‌کنیم. 

منبع: دوست پسر خسیس و نحوه برخورد با پسری که خرج نمی کنه

دوست پسر خسیس

طبیعی است که افراد تمایل داشته باشند تا برای فردی که به آن علاقه دارند؛ وقت بگذارند و یا هزینه کنند. گاهی افراد در این مورد زیاده روی و افراط کرده و از طرف مقابل هم همین توقع را دارند. اما به دلیل شرایط اقتصادی و یا حتی از لحاظ اخلاقی، نباید به افراد از لحاظ مالی فشار آورد. دوست پسر خسیس، نه تنها باعث رنجش طرف مقابل می‌شود؛ بلکه در مواردی باعث آسیب به خود نیز خواهد شد. دختر، می‌تواند علت این موضوع را شناسایی کرده و در این باره اقداماتی انجام دهد. برای جلوگیری بروز خیانت دوست پسر کلیک کنید.

چرایی خسیس بودن دوست پسر

چرایی پدیدایی دوست پسر خسیس، به عوامل مختلفی بستگی دارد. افراد با دانستن این دلایل، شاید بتوانند برخورد موثرتری در این زمینه داشته باشند. به طور کلی برخی از دلایل بروز خساست در افراد می‌شود؛ شامل موارد زیر می‌شوند. .

سبک های فرزند پروری | 4 سبک اصلی فرزند پروری

۱۸ بازديد

سبک های فرزند پروری به 4 دسته تقسیم می‌شود. سبک سهل گیرانه، مقتدرانه، مستبدانه و بی اعتنا از سبک های فرزند پروری هستند. شیوه تربیتی والدین بر همه چیز کودک تاثیر می‌گذارد. زیرا نحوه تعامل والد با فرزند می‌تواند تا پایان عمر بر زندگی او اثر بگذارد. تقریبا شیوه تربیتی و سبک های فرزند پروری خانواده ها با یکدیگر متفاوت است. برخی از والدین به شدت به فرزندان خود سخت می‌گیرند، اما عده ای دیگر اجازه هر کاری به فرزند خود می‌دهند. اما به طور کلی از این 4 سبک فرزند پروری، 3 سبک نا سالم اما یک سبک سالم است. در این مقاله راجع به شیوه های فرزند پروری به طور کامل توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از روانشناس راهنمایی بگیرید.

منبع: سبک های فرزند پروری | 4 سبک اصلی فرزند پروری

سبک های فرزند پروری 

اولین بار شخصی به نام بامیرمند سبک های فرزند پروری را به 4 نوع تقسیم کرد. که این سبک ها عبارتند از سبک مقتدرانه، سبک سهل گیرانه، سبک مستبدانه و سبک بی اعتنا. از این سبک ها 3 نوع آن نا سالم و یک نوع سالم داریم. هر خانواده ای نیز یکی از این سبک‌های فرزندپروری را برای تربیت فرزندان خود انتخاب می‌کند. و از نظر هر پدر و مادری، شیوه تربیتی آنها مناسب ترین است.

اما قبل از اینکه شیوه و سبک های فرزند پروری خود را پیاده کنید، از روانشناس و مشاورین کودک راهنمایی بگیرید. از آنها بخواهید که شیوه مناسب تربیت کودک را به شما آموزش دهند تا روش مناسبی را در تربیت فرزندان خود استفاده کنید. در این مقاله هر 4 نوع سبک‌های فرزندپروری را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

سبک های فرزند پروری مقتدرانه 

یکی از سبک های فرزند پروری، مقتدرانه است. که بهترین نوع و شیوه تربیتی کودکان می‌باشد. در این سبک فرزند پروری احترام متقابل وجود دارد و اعضای خانواده برای هم ارزش قائل هستند. در این سبک والدین انرژی بسیار زیادی را برای تربیت فرزندان خود صرف می‌کنند و اصولا سیستم پاداش و تشویق برقرار است. این والدین پر محبت، سخت گیر هستند؛ اما در رفتار خود تعادل دارند. همیشه کودکانی که با این شیوه تربیتی رشد کرده اند؛ کودکان سالم تری دارند. و به شیوه بهتری با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند. به شیوه کلی تری بخواهیم بگوییم؛ سبک های فرزند پروری به شیوه مقتدرانه به روش زیر است.

آسیب های خیانت | 6 مورد از مهم ترین آسیب های خیانت

۱۷ بازديد

آسیب های خیانت می‌تواند به قدری شدید باشد که جبران ناپذیر باقی بماند. زمانی که به فردی خیانت می‌شود بدون شک حال روحی خوبی را تجربه نخواهد کرد. در این شرایط فرد خیانت دیده همش به دنبال علت است و درگیری های ذهنی زیادی را تجربه می‌کند. و زمانی که نتواند این مساله را برای خود حل کند، با آسیب های روحی و روانی بسیار زیادی روبرو می‌شود. برخی از افراد علائمی مانند خشم، عصبانیت، سردرگمی، افسردگی و شوک را تجربه می‌کنند. و عده ای نیز به فکر انتقام هستند. اما اگر تلاش برای رفع و حل خیانت هستید؛ تنها خودتان هستید که می‌توانید موفق شوید. فرد خیانت دیده باید به کمک روانشناس برای حل این موضوع تلاش کند.

منبع: آسیب های خیانت | 6 مورد از مهم ترین آسیب های خیانت

آسیب های خیانت

همه ما حداقل یکبار شاهد خیانت اطرافیان به یکدیگر شده ایم. و کاملا متوجه آسیب های روحی و جسمی فرد خیانت دیده شده ایم. بنابراین در پاسخ به سوال آسیب خیانت چقدر است؟ باید بگوییم که آسیب های روانی زیادی به این فرد وارد می‌شود. بسیاری از افرادی که خیانت دیده اند، موضوع برایشان باز مانده است. و همش به دنبال دلیل این کار شریک احساسی خود هستند.

فرد خیانت دیده باید به این موضوع فکر کند که او مقصر نیست و هرگز نباید خود را مقصر بشمارد. خیانت هیچ توجیهی ندارد، بنابراین خود را سرزنش نکنید. اگر در این دوران قرار گرفته اید و خیانت را تجربه کرده‌اید؛ حتما به روانشناس مراجعه کنید و کمک بخواهید. کمک از روانشناس مساوی با یافتن مسیر درست است.

موثرترین عامل خیانت

خیانت به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. که مهم ترین دلیل آن عدم رضایت از زندگی زناشویی است. کمبود محبت، نارضایتی در رابطه جنسی، بی احترامی و … عاملی در بروز خیانت هستند. اما دلایل دیگری در خیانت کردن دخیل هستند که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

گرایشات جنسی چند نوع است؟ | 8 نوع گرایش جنسی

۱۷ بازديد

گرایشات جنسی طیف وسیعی از تمایلات را در بر می‌گیرد. این گرایشات فقط مختص میل جنسی به فرد دیگر نمی‌شود. بلکه برقراری رابطه عاطفی را نیز در برمی‌گیرد. عوامل زیادی بر تعیین گرایشات جنسی موثر هستند. همچنین این گرایشات نیز بر جنبه های مختلف زندگی او تاثیر می‌گذارند.

بسیاری از انواع مختلف گرایش ها هنوز شناخته شده و یا پذیرفته شده نیستند. این موضوع، اهمیت شناخت انواع گرایش جنسی را به خوبی نشان می‌دهد. به طور کلی تمایلات جنسی، بخش مهمی از وجود ما است و باید هویت جنسی خود را کشف کنیم. فراموش نکنید که مسائل جنسیتی مانند یک طیف هستند که ممکن است در طول زمان، دچار تغییراتی بشوند.

منبع: گرایشات جنسی چند نوع است؟ | 8 نوع گرایش جنسی

گرایشات جنسی

گرایشات جنسی و یا جهت گیری جنسی الگوی نسبتا پایداری از میل جنسی، عاطفی و یا هر دو است. تمایلات جنسی انسان بسیار پیچیده است و انواع مختلفی دارد. طبیعی است که بسیاری از خانواده ها و جوامع در مقابل پذیرش این موضوع، مقاومت کنند. چرا که گاهی این گرایشات جنسی، غیر معمولی به نظر رسیده و توجیح منطقی ندارند. اما این کاملا موضوعی غیرارادی بوده وخود فرد در شکل گیری آن نقشی ندارد. امروزه گرایشات بیش از علاقه صرف به زن و یا مرد هستند و افراد باید نسبت به این موضوع دید بازتری داشته باشند.

انواع گرایشات جنسی

گرایشات جنسی انواع مختلفی داشته؛ که هر کدام از آنها نیز خود دارای زیرشاخه های مختلفی هستند. امروزه گرایش های مختلفی شناخته شده است که در زندگی جنسی و عاطفی افراد دخیل است. فراموش نکنید که گرایش جنسی را، جنسیت تعریف نکرده و افراد با جنسیت های مختلف می‌توانند گرایشات جنسی متفاوتی داشته باشند.