آرشیو خرداد ماه 1402

ارائه خدمات روانشناسی

تعداد دفعات نزدیکی در هفته | در هفته چند بار نزدیکی کنیم؟

۱۴ بازديد

تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی درهفته چند بار است؟ خیلی از زوج ها به دنبال یک استاندارد کلی در این خصوص هستند. در ابتدا توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که نیاز به رابطه جنسی یک نیاز غریزی و فطری است مانند نیاز به آب یا غذا که باید به روش درست به آن پاسخ بدهیم. اما این نیاز دارای تفاوت هایی نیز هست. که پاسخ به مناسب ترین تعداد دفعات نزدیکی در هفته را با چالش مواجه می‌کند. اگر در این خصوص با همسرتان اختلاف نظر دارید، حتما از خدمات مشاوره جنسی استفاده نمایید. در ادامه توضیحات کامل تری درباره تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی را داده‌ایم.

منبع: تعداد دفعات نزدیکی در هفته | در هفته چند بار نزدیکی کنیم؟

تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی

افراد معمولا بسته به نیاز خود رابطه جنسی  دارند اما سکس یک رفتار دونفره است که میل و خواسته های دیگری نیز در این امر اهمیت دارد. باید به طور واضح بگوییم که هیچ عدد مشخصی برای رابطه جنسی در یک مدت مشخص وجود ندارد. اغلب این موضوع تبدیل به یکی از دغدغه های افرادی شده است که میل جنسی کمی دارند از رابطه خود رضایت ندارند. علاوه بر تعداد باید به  کیفیت رابطه جنسی جنسی نیز اهمیت داد. بسیاری از زوجین جوان در ماه فقط یک بار رابطه جنسی دارند اما از این بابت احساس رضایت می کنند.

عوامل موثر در تعداد دفعات نزدیکی

فاکتورهای مختلفی روی این موضوع تاثیر دارند که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. در برهه های زمانی مختلف نیاز به رابطه جنسی تغییر می کند و افراد به شیوه های مختلفی به آن پاسخ می دهند. خیلی از افراد تعداد دفعات رابطه را فقط به دفعاتی که دخول داشته اند محدود می کنند اما معاشقه و پیش نوازی نیز جزو این امار محسوب می شود.

◀️تاثیر سن در تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی

تحقیقات نشان داده اند یک یا دو بار نزدیکی در هفته بین زوجین 18 تا 29 سال طبیعی است و با افزایش سن از این میزان کاسته می شود. به عنوان مثال بزرگسالان 60 بار در سال و 60 ساله ها 20 بار در سال رابطه جنسی دارند. این آمارها شامل استثنائاتی نیز می شوند مثلا افرادی که در سنین بالا هنوز به تعدد رابطه جنسی اهمیت می دهند.

◀️بارداری و زایمان

به طور طبیعی تعداد دفعات نزدیکی در در زمان بارداری و بعد از کاهش می یابد که به دلیل نوسانات هورمونی یا عوارض عمل جراحی است. برعکس شاهد افرادی هستیم که بعد از زایمان با فاصله ی زمانی کم دوباره باردار می شوند؛ در این زمان هیچ محدودیتی نداریم اما به دلیل مسائل روانی و جسمانی بعد از زایمان ممکن است زوجین از رابطه جنسی امتناع کنند.

◀️میل جنسی و تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی

گاهی میل جنسی دو طرف همسان نیست و یک نفر همیشه از رابطه سر باز می زند و آن را به تعویق می اندازد. با وجود علاقه به همسر و بدون وجود هیچگونه اختلالی باز هم به رابطه جنسی علاقه ندارد. افراد با توافق در این مورد و درمان های هورمونی می توانند آن را حل کنند.

◀️رضایت زناشویی

فقدان یا کمبود رضایت زناشویی، عامل دیگری است که بر روی تعداد دفعات رابطه جنسی تاثیر دارد. این شرایط باعث بروز تنش هایی بین دو طرف می شود که رابطه جنسی را هم تحت الشعاع قرار می دهد. معمولا زوجین با تعداد دفعات بیشتر رابطه جنسی، رضایت بیشتری را گزارش می کنند.

◀️تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی | اختلالات روان

اختلالاتی مثل افسردگی، دوقطبی، اضطراب و… می توانند تعداد دفعات رابطه را کاهش یا افزایش دهند. مصرف دارو های مختلف نیز به طور غیر مستقیم بر روی میل جنسی موثر است.

چگونه تعداد دفعات رابطه را افزایش بدهیم؟

به طورکلی تعدد رابطه ی جنسی با همسر مشکلی ایجاد نمیکند اما افراط در هر کاری عوارضی دارد. هیچ ایده الی برای تعداد رابطه جنسی وجود ندارد و کاملا بسته به توافق و علاقه ی دو نفراست.

مسائل مربوط به رابطه

رابطه ی خود را با همسر، خارج اتاق خواب نیز تقویت کنید و رابطه فیزیکی و عاطفی را با شریک خود افزایش دهید. صحبت یا حتی فکر کردن در مورد مسائل جنسی نیز به شما کمک خواهد کرد. ایجاد تنوع در رابطه با تغییر محیط رابطه یا پوزیشن های جدید هم مسیر جدیدی را به شما نشان خواهد داد.

کمک گرفتن از یک متخصص

مشورت با یک سکستراپیست یا یک روانشناس به شما و همسرتان در بالا بردن سواد و مهارت جنسی با تغییر دادن باورهایتان نسبت به رابطه جنسی بسیار موثر است.

ارگاسم محور نباشید

خیلی از افراد از به ارگاسم نرسیدن خود در رابطه نگران هستند. البته برای اختلال انورگاسمیا دلایل زیادی وجود دارد اما گاهی سیستم بدن فرد به گونه ای است که ارگاسم را به سختی تجربه می کند. در چنین شرایطی می توانید به جای فکر کردن به مقصد، از مسیر لذت ببرید. درصد کمی از زنان در رابطه به ارگاسم می رسند اما در طول رابطه به اوج لذت جنسی می رسند و در این مورد مشکلی ندارند.

آیا هر چه تعداد دفعات نزدیکی زیاد باشد بهتر است؟

هورمون هایی که در زمان ارگاسم در بدن ترشح می شوند؛ روی تنظیم کارکرد بدن موثر هستند. به عنوان مثال ترشح پرولاکتین به تنظیم خواب و دوپامین و اکسی توسین به افزایش شادمانی کمک می کنند.

رابطه جنسی سالم و به طور منظم به افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس منجر می شود. کاهش استرس نیز یکی دیگر از تاثیرات رابطه جنسی است.

تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی | عوارض رابطه جنسی زیاد

رابطه ی جنسی زیاد وکنترل نشده در نهایت به اعتیاد جنسی منجر می شود که عوارضی مثل خشکی واژن، دردهای جسمانی، افزایش احتمال عفونت های واژینال و… در زنان و اختلال در نعوظ، زودانزالی وعفونت های دستگاه ادراری در مردان است. بارداری های ناخواسته و انتقال بیماری های امیزشی از دیگر عارضه های اعتیاد جنسی است.

سخن پایانی

فکر میکنم تا اینجا پاسخ سوال خود را گرفته باشید که برای تعداد دفعات رابطه در هفته یا ماه عدد دقیقی وجود ندارد و حتی امار ها نیز نشان دهنده میانگینی از دفعات است. سکس یک تفریح و نیاز دو نفره است که لازمه آن برنامه ریزی و مدیریت است. پس در این مورد با همسر خود صحبت کنید. با این حال در صورت اختلاف و عدم رضایت از تعداد روابط جنسی تان با همسر متخصصین در این زمینه کمک بزرگی به شما خواهند کرد. با دریافت مشاوره علت بی میلی و دوری های همسرتان را کشف کرده و به گرمای از دست رفته را به زندگی مشترک خود برگردانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متدوال

در هفته چندبار باید رابطه جنسی داشته باشیم؟

عدد مشخصی برای پاسخ به این سوال وجود ندارد و به علاقه و میل طرفین بستگی دارد.

آیا نزدیکی زیاد ضرر دارد؟

به طور کلی افراط در هر کاری عوارض خودش را دارد حتی رابطه جنسی اما تعدد سکس اگر با علاقه و خواست دو طرف باشد؛ ضرری ندارد.

عوارض رابطه جنسی زیاد چیست؟

اعتیاد جنسی باعث شکل گیری عوارض روانی و جسمانی زیادی مثل خشکی واژن، زودانزالی،بارداری های ناخواسته و شیوع بیماری های امیزشی و… می شود که در مقاله به طور مفصل به توضیح انها پرداخته ایم.

منبع: تعداد دفعات نزدیکی در هفته | در هفته چند بار نزدیکی کنیم؟

ترشحات واژن نشانه چیست | معنی رنگ ترشحات که باید بدانید

۱۶ بازديد

ترشحات واژن ترکیبی از سلول ها و انواع باکتری هاست که به صورت مدام توسط سلول های واژن و غدد دهانه رحم، تولید می‌شوند. این ترشحات با مرطوب نگه داشتن ناحیه تناسلی، نه تنها سبب پاکیزگی واژن می‌شوند؛ بلکه آن را از آسیب‌های فیزیکی نیز، محافظت می‌کنند. میزان و کیفیت این ترشحات در هر فردی متفاوت است. همچنین در زمان های مختلف مقدار ترشح آن ثابت نیست. باکتری هایی که در ترشحات واژن زندگی می‌کنند؛ برای بدن مفید بوده و جلوی بروز انواع بیماری ها را می‌گیرند.
منبع: ترشحات واژن نشانه چیست | معنی رنگ ترشحات که باید بدانید

ترشحات واژن

ترشحات واژن نقش مهمی در رابطه جنسی و سیستم تولید مثل زنان دارند. این ترشحات شامل موکوس، مخاط، آب، سلول های مرده و… است. ترشحات طبیعی در زنان بی رنگ و شفاف است و بوی خاصی ندارد. همچنین غلظت آن در دوره های مختلف، متفاوت است. اگر هرکدام از این ویژگی ها از حالت طبیعی خود خارج شوند؛ فرد باید علت را شناسایی کند و به دنبال درمان باشد.

ترشحات در دوره های مختلف سنی

 

در واقع شروع ترشحات واژن از سنین کودکی و قبل از دوران بلوغ است. در این قسمت ترشحات واژن را در دوره های سنی مختلف مورد بررسی قرار داده و خصوصیات هر یک را ذکر می‌کنیم.

 

خودارضایی همسر | چرا شوهرم خودارضایی میکنه؟

۱۸ بازديد

خودارضایی همسر یکی از مشکلاتی است که شاید زوجین در زندگی مشترک خود با آن درگیر شوند. افراد به دلایل مختلفی به خودارضایی روی می‌آورند. معمولا این رفتار در دوران مجردی بیشتر اتفاق می‌افتد. اما بعد از ازدواج نیز شاید زوجین مجبور به خودارضایی شوند. آنها علیرغم داشتن همسر یا میل باطنی خود برای ارضای نیاز جنسی، به خودارضایی می‌پردازند. این رفتار علل مختلفی دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت و همچنین راه های درمان آن را نیز بیان خواهیم کرد.

منبع: خودارضایی همسر | چرا شوهرم خودارضایی میکنه؟

خودارضایی همسر | شوهرم خودارضایی می کنه

برخی از افراد، بعد از ازدواج نیز، به خودارضایی ادامه می‌دهند. شاید این رفتار را از همسر خود پنهان کنند ویا حاضر به درمان به آن نباشند. بر اساس ماهیت ازدواج، انتظار می‌رود افراد بعد از شروع زندگی مشترک، این رفتار را ترک کرده و به رابطه جنسی باهمسر خود بپردازند. اما گاهی خانم ها از خودارضایی شوهر خود گله مندند. اما موضوع زمانی جدی‌تر می‌شود که هردوی آنها به خودارضایی همسر عادت کنند (این رفتار هم در زنان و هم در مردان دیده می‌شود).

علل خود ارضایی همسر

قبل از هرچیز باید علت این رفتار را پیدا کرد. خودارضایی همسر، یک عادت مخرب است که شاید منجر به مشکلات بزرگتری در رابطه شود. به همین دلیل زوجین باید این مشکل را جدی گرفته و درصدد درمان آن باشند. در این قسمت دلایل مختلف این رفتار را بررسی خواهیم کرد.

رابطه با محارم چه پیامدهایی دارد | علت و راه های جلوگیری

۱۸ بازديد

رابطه با محارم به هرگونه رابطه با اقوام درجه یکی است که نسبت زوجینی بین آنها نیست. این گونه روابط در گذشته بیشتر رایج بود اما امروزه به دلیل مشکلاتی که حتی ازدواج های فامیلی همراه خود می آورند نیز، منع می شود. رابطه با محارم ابعاد گسترده ای دارد و به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. در پی چنین روابطی آسیب های بیشماری ظاهر می‌شود که جای بررسی دارد. پس در ادامه به پیامدها و نحوه درمان رابطه با محارم اشاره کرده‌ایم. در این باره می‌توانید 

منبع: رابطه با محارم چه پیامدهایی دارد | علت و راه های جلوگیری

رابطه با محارم

رابطه با محارم شامل رابطه جنسی یا عاطفی با افرادی است که به شکلی با شما نسبت خونی دارند؛ که جلوتر بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد. رابطه با محارم در بسیاری از کشورها قانونی بوده و مشکل شرعی نیز ندارد. گاهی این روابط شکل تجاوز به خود می گیرد که در آن صورت حکم شرعی و مجازات آن متفاوت خواهد بود. اگر شما با کسی به جز همسر خود رابطه جنسی داشته باشید زنا، نام میگیرد که اگر همین عمل را با خویشاوندان خود داشته باشید زنا با محارم است.

چرا رابطه با محارم منع می شود؟

در این مورد نظریه های مختلفی مطرح است اما به طور کلی منع رابطه با محارم یک قانون جهان شمول است و این رفتار در بسیاری از جوامع یک تابو اجتماعی است.

جنبه های روانی

رابطه با محارم باعث ایجاد تعارض و حتی نفرت بین اعضای خانواده می شود که پیامدهای روانی زیادی خواهد داشت. بی اعتمادی، اضطراب و افسردگی تنها چند مورد از عارضه هایی است که رابطه با محارم به بار می آورد. رابطه با محارم یک اختلال جنسی نیز محسوب می شود اما هنوز عده ای برخلاف ممنوعیت ها به آن روی می آورند.

سلامتی و جمعیت شناختی

سالانه شاهد تولد فرزندانی با معلولیت های مختلف هستیم که به بخش بزرگ آن به دلیل ازدواج های فامیلی است؛ گرچه ازدواج های فامیلی بحثی جدا از زنا با محارم است اما اگر این روابط به فرزند آوری نیز منجر شود احتمال بروز بیماری های ژنتیکی بیشتری وجود دارد.

انواع مختلف رابطه با محارم

بین خواهر و برادر

کودکان معمولا معنای بسیاری از فعالیت ها را هنوز نمی دانند و فقط آن هارا از والدین یا رسانه ها تقلید می کنند. اگر شاهد فعایت های جنسی بین فرزندان خود بوده اید آنها را ملامت نکنید ولی بیشتر در رفتارها و روابط آنها با دیگران دقت کنید. آنها در بخشی از مراحل رشد خود به کشف بدن خود می پردازند و ممکن است دست به چنین به رفتارهایی بزنند. رابطه بین دوقلوها یکی از مثال های این روابط است.

بین یک کودک و بزرگسال

ازدواج پدر با دختر خود یکی از شایع ترین انواع رابطه با محارم است که در سال های اخیر نیز شاهد آن بوده ایم. اما این شرایط در مواردی شکل تجاوز، کودک همسری یا پدوفیلی نیز به خود می گیرد. همانطور که گفته شد کودکان از حساسیت این موضوع اطلاعی ندارند و با توجه به اعتماد و علاقه ای که به خانواده خود دارند؛ ممکن است به راحتی به رابطه تن دهند.

بین بزرگسالان

در بین بزرگسالان دیگر بی اطلاعی مطرح نمی شود. چرا که آنها از قوانین و عواقب آن مطلع هستند. اما گاهی احتمال تجاوز وجود دارد. به طور کلی رابطه با پدر، مادر، خواهر و برادر، عمه، عمو، دایی، خاله، پدر بزرگ و مادر بزرگ ممنوع و در اسلام حرام است.

علل تمایل به رابطه با محارم

نظریه های روانشناسی

یکی از نظریه های معروف فروید به نام عقده ادیپ مطرح می کند که کودکان در سنین 3 تا 5 سال به والد غیر همجنس خود گرایش جنسی پیدا می کنند که در پسران، عقده ادیپ و در دختران عقده الکترا نام دارد. در این سنین حتی ممکن است کودکان از والدین همجنس خود احساس تنفر کنند.

روابط بسیار صمیمی و کنترل نشده با محارم

در بسیاری از موارد، افراد به دلیل فقدان مهارت های اجتماعی و ارتباطی یا عدم حضور در جامعه؛ تمام دایره معاشرتی شان به خانواده و نزدیکان محدود می شود و همین عامل بیشتر آنهارا در معرض این گرایش قرار می دهد.

اختلالات شخصیت یا جنسی

تحقیقات نشان داده اند که افرادی که شخصیت ضداجتماعی یا اختلال جنسی دارند بیشتر احتمال دارد که به نزدیکان خود، گرایش جنسی داشته باشند. همچنین اختلال اضطراب اجتماعی یا ترس از حضور در اجتماع نیز از دیگر عوامل روانی است که این میل را در فرد ایجاد می کند. به دلیل میل جنسی زیاد نیز فرد از رابطه با همسر خود یا خود ارضایی، راضی نمی شود به روش های دیگر روی می آورد.

تماشای پورن

صنعت پورن همیشه یکی از عوامل ایجاد کننده فساد و بی بند و باری در جامعه بوده است. تبلیغ رابطه جنسی با محارم یکی دیگر از اهداف این صنعت است که این گونه روابط را در جامعه عادی سازی می کند.

پیشگیری از بروز رابطه با محارم

گرایش به رابطه با محارم، قطعا دلایل ریشه ای و پیچیده ای دارد که نیازمند مشاوره و روان درمان درمانی های طولانی مدت دارد. به کمک یک روانشناس یا سکستراپیست میتوانید عوامل به وجود آورنده آن را شناسایی کنید و دنبال درمان باشید. همکاری اطرافیان و خود فرد نیز بسیار اثربخش خواهد بود.

سخن پایانی

آسیب ناشی از رابطه با محارم فقط محدود به خود فرد یا خانواده نمی شود؛  بلکه اثرات آن، جامعه را در بر می گیرد پس به راحتی نمی توان از کنار آن گذشت. شیوع رابطه با محارم ارزش های خانواده و جامعه را خدشه دار می کند که جبران آن کار آسانی نیست.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

زنا با محارم چیست؟

 
رابطه جنسی با هر شخصی غیر از همسر زنا و با اقوام درجه یک که رابطه خونی وجود دارد؛ زنا با محارم نامیده می شود.

حکم شرعی و قانونی رابطه با محارم چیست؟

رابطه با محارم در اسلام حرام در قانون حکم اعدام برای آن در نظر گرفته می شود.

آیا فرزند حاصل از این روابط نامشروع است؟

بله اگر در جریان این روابط فرزندی متولد شود؛ نامشروع است حتی اگر رابطه جنسی با خانواده نزدیک باشد.

منبع: رابطه با محارم چه پیامدهایی دارد | علت و راه های جلوگیری

خارش واژن

۱۵ بازديد

خارش واژن یکی از مشکلات شایع میان زنان است. به دلایل مختلف ایجاد می‌شود. به طور کلی عدم رعایت بهداشت و یا حساسیت های پوستی از دلایل اصلی این بیماری هستند. گاهی این خارش، نشانه مشکل بزرگتری است. به همین دلیل پیگیری و درمان به موقع آن از اهمیت زیادی برخوردار است. اغلب مشکل جدی وجود ندارد و به مرور درمان می‌شود. اما اگر آن را نادیده بگیرید یا درمان را کامل نکنید؛ عوارض بیشتری ایجاد خواهد کرد. برای جلوگیری از این مساله حتما برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: خارش واژن

خارش واژن

خارش وضعیتی است که در آن، ناحیه تناسلی ملتهب و قرمز شده و گاهی چنان شدید می‌شود که فرد از فعالیت های روزانه خود باز می‌ماند. خارش، شاید از علائم اختلالات دیگر باشد یا به تنهایی ظاهر شود. این حالت بسیار ناراحت کننده و گاها دردناک است؛ اماجای نگرانی نیست. با درمان های ساده این مشکل، حل خواهد شد.

علت خارش واژن

قبل از هر چیز بهتر است؛ ناحیه دقیق خارش  و شدت آن، مشخص شود. علت خارش قسمت خارجی ناحیه تناسلی، احتمالا با واژن متفاوت خواهد بود. در این حالت، خارش در بخش عمیق تری، احساس می‌شود. در این قسمت چند مورد از دلایل خارش واژن، را ذکر خواهیم کرد.

دوجنسه ها

۱۷ بازديد

دوجنسه ها تفاوتهایی جسمانی با ترنسکشوال‌ها دارند. بسیاری این اصطلاح را برای بیان گرایش جنسی فرد، به کار می‌برند. قبل از تولد با توجه به کروموزوم ها و در زمان تولد، جنسیت ما براساس ناحیه تناسلی مشخص می‌شود. اما در مورد افراد دو جنسه، این مورد به سختی قابل تشخیص است. کودک با دارا بودن دستگاه تناسلی دو جنس، والدین را در مسیری سخت قرار می‌دهد. همیشه عمل تغییر جنسیت و درمان هورمونی از زمان تولد امکان پذیر نیست. در ادامه توضیحات کامل‌تری درباره این وضعیت داده‌ایم. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: دوجنسه ها

دوجنسه ها

این افراد در زمان تولد با آلت تناسلی نامشخص به دنیا می‌آیند. بدین معنی که ظاهر آلت تناسلی هم مردانه و هم زنانه است. اگر تا زمان تولد، پزشکان متوجه بروز این مشکل نشده باشند؛ در هنگام تولد به میزان هورمون ها و یا شکل کروموزوم ها برای تعیین جنسیت، توجه می‌کنند. در این صورت نیز باز مشکلاتی وجود دارد.

علل پدیدایی دوجنسه ها

کوروموزوم های مردانه، ایجاد کننده ی هورمون مردانه هستند. پس اگر جنین دارای کوروموزوم مردانه نباشد؛ دختر خواهد شد. ولی اگر با وجود کروموزوم های زنانه، قبل از تولد، هورمون مردانه دریافت کند؛ دو جنسیتی خواهد شد. هنوز علت مشخصی برای این جنسیت بینابینی، وجود ندارد. اما هورمون هایی که در زمان بارداری جنسیت نوزاد را مشخص می‌کنند؛ احتمالا نقش زیادی در پدیدایی دو جنسه ها دارند. هنوز هیچ مدرک قطعی مبنی بر اینکه آلت تناسلی این افراد به علت جهش کروموزمی به این صورت در می‌آید یا ژنتیک آنها تعیین کننده آن است؛ وجود ندارد. شاید به دلیل اختلال در بخشی هایی از مغز، مثل هیپوتالاموس نیز، این مشکل بروز کند.

سندروم های مرتبط با دوجنسه ها

برخی از ناهنجاری های ژنتیکی نیز، باعث بروز این اختلال می‌شوند. برای مثال سندروم کلاین فلتر که مختص آقایون است. در این سندروم، تعداد کروموزوم های فرد بیشتر از حالت عادی است؛که همین موضوع باعث ایجاد تغییراتی در آلت تناسلی می‌شود. افراد مبتلا به کلاین فلتر بیضه ها و به طور کلی آلت تناسلی کوچکی دارند.

تمرینات کگل | تاثیرات و فواید تمرینات کگل

۱۶ بازديد

تمرینات کگل تمرینات ساده‌ای هستند که عضلاتی با همین نام را تقویت می‌کنند. اهمیت تمرینانت کگل در رابطه جنسی و کیفیت آن مشهود می شود؛ گرچه تقویت عضلات مختلف، سلامت جسمانی را در همه ابعاد تضمین می‌کند. تمرینات کگل بدون هیچ وسیله و در خانه نیر قابل انجام هستند. این تمرینات هم برای خانم ها و هم برای آقایون قابل اجراست. در ادامه نحوه انجام آن ها را شرح داده‎ایم. اگر در عملکرد جنسی دچار ضعف هستید، می‌توانید برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: تمرینات کگل | تاثیرات و فواید تمرینات کگل

تمرینات کگل

به عضلات کف لگن، کگل می گویند. کگل شامل بافت ها، عضلات و ماهیچه هایی است که احاطه کننده ی دستگاه تناسلی مردان و زنان هستند و تقویت آنها موجب کارکرد بهتر دستگاه تناسلی نیز می شود. تمرینات کگل علاوه بر تاثیر بر اندام‌های تناسلی می تواند بر کنترل ادرار و مدفوع نیز موثر باشد. یبوست، سندروم روده تحریک پذیر، اختلال های جنسی و… همگی با تمرینات کگل قابل درمان هستند.

عوامل آسیب زننده به عضلات کف لگن

عضلات کف لگن نیز مثل هر عضله دیگری اگر تمرین داده نشود، تحلیل می رود که خود عارضه ایجاد می‌کند. خیلی از افراد به دلیل بی اطلاعی از محل دقیق آن به کگل بی اهمیت هستند. اما اگر می‌خواهید محل دقیق این عضله را پیدا کنید سعی کنید جریان ادرار خود را متوقف کنید. حاملگی وزایمان، جراحی، کهولت سن، یبوست، سرفه و عطسه های مزمن و اضافه وزن همگی عوامل تهدید کننده این عضلات هستند.

چه زمانی باید تمرینات کگل را انجام داد؟

شما برای تقویت عضلات کف لگن می‌توانید روزانه این تمرینات را انجام دهید. اما برای کسانی که دچار مشکلات زیر هستند، تمرینات کگل ضرورت دارد.

عمل تغییر جنسیت | جراحی تغییر جنسیت مرد به زن و برعکس

۱۵ بازديد

عمل تغییر جنسیت یکی از عمل های جراحی پیچیده، محسوب می‌شود. افراد ترنس، پس از گذراندن مراحل قانونی و انجام روش های مختلف، در نهایت این عمل را انجام می‌دهند. این عمل نیاز به ارزیابی دقیق توسط متخصصین دارد. فرد قبل از انجام این عمل، باید درباره عواقب آن به قدر کافی، فکر کند. تصمیم گیری در این مورد، کار راحتی نیست. معمولا خانواده ها مخالفان اصلی این عمل جراحی هستند. به طور کلی باورهای درستی در مورد عمل تغییر جنسیت وجود ندارد. در این مقاله در مورد ابعاد مختلف آن، توضیح خواهیم داد. برای آشنایی بیشتر با این تصمیم ترنس ها کلیک کنید.

منبع: عمل تغییر جنسیت | جراحی تغییر جنسیت مرد به زن و برعکس

عمل تغییر جنسیت

در عمل تغییر جنسیت، آلت تناسلی وبرخی دیگر از اعضای بدن، منطبق با هویت جنسی فرد می‌شود. این عمل برای همه افراد ترنس امکان پذیر نیست و قبل از انجام آن، فرد باید از لحاظ وضعیت بدنی، هورمونی و روانی، مورد ارزیابی قرار گیرد. طبق آمارها از هر 4 داوطلب، 1 نفر عمل تغییر جنسیت را انتخاب می‌کند. دریافت خدمات مشاوره روانشناختی برای تصمیم گیری در این باره اهمیت زیادی دارد. پس همین حالا برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

علت انجام عمل تغییر جنسیت

اصلی ترین علت انجام این عمل در افراد ترنس، انگ های اجتماعی و فشارهای خانواده است. البته خود آنان نیز از این وضعیت رنج می‌برند. هویت جنسی آن‌ها با جنسیت شان مطابق نیست و همین موضوع، مشکلات زیادی را برای آن ها به وجود می‌آورد. آنان نه تنها از رابطه جنسی خود لذت نمی‌برند، بلکه در زندگی اجتماعی خود نیز، دچارمشکلاتی هستند. همه این مسائل، آنان را به سمت عمل تغییر جنسیت، سوق می‌دهد.

عمل تغییر جنسیت در مردان

برای مردی که هویت جنسی او، زن است؛ در عمل تغییر جنسیت، آلت تناسلی او تبدیل به واژن می‌شود. این افراد رحم و تخمدان ندارند و قادر به باروری نیستند. در عمل های جراحی دیگر با پروتز برای آنان پستان نیز قرار می‌دهند. جراحی های صورت و زنانه سازی مرد نیز جزو عمل تغییر جنسیت محسوب می‌شوند. این عمل جراحی به آسانی امکان پذیر نیست ودر سه مرحله انجام می‌شود.

◀جراحی حذف بیضه ها

قبل از حذف آلت تناسلی، می‌توان بیضه ها را جدا کرد. با این کار میزان ترشح تستوسترون، به شدت کاهش می‌یابد. این کار در فرایند هورمون درمانی، بسیار موثر است. در این عمل، بیضه ها به طور کامل برداشته نمی‌شوند؛ بخشی از آن‌ها برای تبدیل به واژن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

◀جراحی برداشتن آلت تناسلی

این آخرین مرحله در عمل تغییر جنسیت مرد به زن نیست. ولی عده ای به همین مرحله، بسنده می‎‌کنند. همانطور که از نامش پیداست؛ در این مرحله، آلت مردانه به طور کامل برداشته می‌شود. در این عمل جراحی مجرایی برای خروج ادرار نیز در نظر گرفته می‌شود. معمولا افراد تصور می‌کنند در این مرحله اندام جنسی زنانه نیز جایگزین می‌شود؛ اما این خود، به عمل جراحی جداگانه ای نیاز دارد.

◀تشکیل اندام جنسی زنانه

امکان حذف آلت تناسلی و جایگزینی واژن در یک عمل جراحی، وجود دارد. این عمل جراحی شامل لابیاپلاستی، واژینوپلاستی و کلیتوروپلاستی می‌شود. انجام این عمل های جراحی، برای آینده جنسی آنان ضروری است. در این افراد قاعدگی رخ نمی‌دهد و تجربه ارگاسم نیز حتمی نیست.

برای آشنایی بیشتر با سایر روش ها و فرایند ارگاسم زنان کلیک کنید.

عمل تغییر جنسیت تبدیل زن به مرد

 

انجام این عمل، نسبت به عمل جراحی مرد به زن، پرهزینه تر و دشوارتر است. این عمل جراحی نیز شامل، تخلیه پستان ها، برداشتن رحم و تخمدانها، حذف واژن و ساخت آلت تناسلی می‌شود. قبل از عمل تغییر جنسیت زن به مرد، برای افزایش سایز کلیتوریس، باید هورمون درمانی انجام شود. از دشواری های این عمل جراحی باید به بافت متفاوت آلت تناسلی مردان نسبت به واژن و طولانی تر بودن مجاری ادراری در مردان، اشاره کرد. عوارض این عمل جراحی شامل موارد زیر می‌شود:

⏹کاهش میل جنسی و اختلال در ارگاسم.

⏹عفونت

⏹جای زخم بر روی قفسه سینه

⏹بی حس شدن نوک پستانها

⏹تجمع مایع و تورم در محل جراحی

برای تشکیل آلت تناسلی مردانه معمولا از پوست ساعد کمک می‌گیرند. اگر از بافت واژن برای آلت تناسلی استفاده شود؛ سایز آن کوچک خواهد شد. این افراد پس از عمل تغییر جنسیت، نعوظ دارند اما شاید در انزال دچار مشکل شوند.

اقدامات قبل از عمل تغییر جنسیت

پس از گذراندن جلسات مشاوره و مطمئن شدن از هویت جنسی خود، فرد باید هورمون تراپی را آغاز کند. قبل از عمل تغییر جنسیت، نیاز به تاییدیه پزشکی قانونی است. تمام سوابق پزشکی و خانوادگی افراد بررسی می‌شود و در نهایت از دو هفته قبل از عمل جراحی، بیمار باید مصرف دخانیات را کنار بگذارد. استعمال دخانیات سبب پس زدن بافت های اضافه شده، توسط بدن می‌شود و فرایند بهبودی را طولانی تر‌ می‌کند. در این مرحله دریافت مشاوره جنسی به شدت توصیه می‌شود.

سلامت جسمانی بعد از عمل تغییر جنسیت

همانطور که گفته شد؛ این عمل جراحی، آسان نیست و بعد از آن فرد نیاز به زمان زیادی برای استراحت دارد. پس از هر عمل جراحی، بلافاصله امکان عمل جراحی بعدی وجود ندارد. قطعا عوارض جانبی این عمل ها تا مدت باقی خواهند ماند.

بهتر است در طول این مدت، افراد به طور کامل، تحت نظر پزشک باشند. انجام عمل تغییر جنسیت از سن 18 سالگی امکان پذیر است. هرچه افراد زودتر اقدام به این عمل جراحی کنند؛ بدن، سریعتر ترمیم خواهد شد. تغذیه مناسب و مصرف به موقع داروها، به فرد کمک می‌کند سلامت جسمانی خود را سریع تر به دست آورد.

عوارض روانی

این افراد پس از عمل تغییر جنسیت، تا مدت ها نیاز به جلسات مشاوره و روان درمانی دارند تا با ظاهر جدید خود کنار بیایند. البته بسیاری از فشارهای روانی آنان، بعد از عمل جراحی، کاهش می‌یابد. اما برای تطابق با ارزش ها و هنجارهای جدید متناسب با جنسیت جدید خود، کمک گرفتن از یک متخصص، بسیار مفید خواهد بود.

بعد از عمل تغییر جنسیت در این افراد، افزایش اعتماد به نفس، جراتمندی و رضایت از خود، دیده شده است. آن‌ها می‌توانند بعد از این با چهره و هویت واقعی خود، درجامعه حضور یابند. تحقیقات حاکی از آنند که حدود 94 تا 100 درصد افراد از عمل خود رضایت داشته اند؛ که این عدد بین کسانی که قبل از عمل روانکاوی شده اند؛ بالاتر خواهد بود.

رابطه جنسی بعد از عمل تغییر جنسیت

همانطور که گفته شد؛ قطعا افراد در رابطه جنسی خود، دچار مشکلاتی می‌شوند. تقریبا تا مدت زیادی بعد از عمل جراحی بهتر است رابطه جنسی، نداشته باشند تا ناحیه تناسلی و دیگر قسمت های بدن به طور کامل بهبود یابد. اما همین که با جنسیت واقعی خود با دیگران رابطه جنسی دارند؛ برایشان رضایت بخش است.

سخن پایانی

آشفتگی جنسی برای افراد عوارض روانی و جسمانی زیادی به بار خواهد آورد. عمل تغییر جنسیت، آخرین راهی است که افراد ترنس برای غلبه بر این احساسات منفی دارند. این عمل جراحی، محدود به یک عمل ساده نیست و نیاز زمان و تمهیدات طولانی مدتی دارد؛ همچنین این پروسه احتمالا هزینه های زیادی خواهد داشت. در تمام مراحل با پزشک و مشاور خود در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عمل تغییر جنسیت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

عمل تغییر جنسیت چگونه است؟

این عمل در جنسیت های مختلف، متفاوت خواهد بود؛ و مراحلی دارد. حتی در این فرایند، عمل های حذف یا اضافه کردن پستان و جراحی های صورت نیز جزو عمل های تغییر جنسیت، محسوب می‌شوند.

قیمت عمل تغییر جنسیت چقدر است؟

این عمل جراحی، هزینه بر است. در کنار هزینه های عمل جراحی، درمان های هورمونی و حتی جلسات مشاوره نیز هزینه های جداگانه ای دارند.

عمل تغییر جنسیت زن به مرد، چگونه انجام می‌شود؟

این عمل شامل مراحل برداشتن رحم وتخمدان ها، حذف آلت تناسلی زنانه، تخلیه پستانها ودر نهایت جایگزینی آلت تناسلی مردانه می‌شود. تغییر جنسیت زن به مرد نسبت به عمل جراحی مرد به زن، دشوار تر است.

منبع: عمل تغییر جنسیت | جراحی تغییر جنسیت مرد به زن و برعکس

سوزش واژن هنگام نزدیکی

۱۸ بازديد

سوزش واژن هنگام نزدیکی ، یکی از شکایت زنان برای رابطه جنسی است. این مشکل به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. در زمان یائسگی بیشتر شاهد چنین اختلالی در زنان هستیم. اما قبل از دوران یائسگی نیز احتمال بروز آن وجود دارد. احساس درد هنگام رابطه جنسی، باورهای اشتباهی برای افراد ایجاد می‌کند. و به جای پیگیری برای حل مشکل، به آن دامن می‌زنند. زنان معمولا تا مدتی آن را نادیده می‌گیرند؛ غافل از اینکه همین کار باعث تشدید علائم می‌شود. در ادامه علل و علائم بررسی شده اند. در صورت وجود این مشکل برای مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: سوزش واژن هنگام نزدیکی

سوزش واژن هنگام نزدیکی

زنان زیادی احساس سوزش و درد در حین رابطه جنسی را گزارش می‌کنند. گاهی این سوزش نشانه مشکل بزرگ تری است. رابطه جنسی نباید دردناک باشد؛ پس احساس درد یا سوزش حتی بعد از آن نیز طبیعی نیست. سوزش واژن هنگام نزدیکی، رابطه جنسی را برای بسیاری از زنان، به تجربه ای بد تبدیل می‌کند. تحقیقات نشان دهنده ی شیوع بسیارزیاد این مشکل، میان زنان است. به شکلی که تقریبا از هر4 زن، 3 زن در هنگام رابطه جنسی درد را حس می‌کنند.

علل بروز سوزش واژن هنگام نزدیکی

همانطور که گفته شد سوزش واژن هنگام نزدیکی، علل متعددی دارد. در این قسمت به بررسی هریک از آنها می‌پردازیم.

شکست عشقی | 1 راهکار مقابله با شکست عشقی

۱۶ بازديد

شکست عشقی و درد جدایی به راحتی قابل رفع نیست. اما زندگی هم چنان ادامه دارد. باید با صبر و البته کوشش برای خود زندگی بهتری بسازیم. جدایی پایان دنیا نیست. شما به عنوان یک انسان حق دارید که زندگی خوبی داشته باشید. آرامش را بچشید و احساسات مثبت را تجربه کنید.

برای کاهش دردهای پس از شکست عشقی باید از راهکارهای روانشناسی استفاده کنید. زیرا جدایی نیز مانند غم از دست دادن عزیزان نیازمند پذیرش است. در این مقاله سعی کرده ایم تمامی راهکارهایی که باعث تسکین روح شما می‌شوند؛ توضیح دهیم.

منبع: شکست عشقی | 1 راهکار مقابله با شکست عشقی

شکست عشقی

گاهی رابطه سرشار از عشق به نتیجه ای ختم نمی‌شود و تمام می‌شود. این شکست عشقی باعث آسیب حداقل به یک نفر می‌شود. اما باید به خاطر داشته باشید که هرگز به دلیل این شکست نباید زندگی را برای خود حرام کنید.

زندگی بعد از شکست عشقی هم چنان ادامه دارد. اما پذیرش و اقدامات لازم باید صورت بگیرد تا زندگی جدید آغاز کنید. پس از اتمام رابطه بخشش داشته باشید. در نهایت از این رابطه به عنوان کسب تجربه استفاده کنید.

پس از شکست عشقی احساسات خود را کنترل کنید و حتما از یک روانشناس برای مدیریت احساسات کمک بگیرید

واکنش خانم ها و آقایان پس از شکست عشقی

طبق مطالعات، مرد ها و زن ها از احساسات و افکار متفاوتی برخوردارند. در نهایت با هر شرایط به شیوه ای متمایز برخورد می‌کنند. اغلب خانم ها پس از شکست عشقی به افسردگی، انتقام جویی، ناامیدی، بدبینی و بی ارزشی مبتلا می‌شوند. اما پس از مدتی به راحتی می‌توانند بر این احساسات غلبه کنند.

آقایان نیز پس از هر شکست عشقی احساس شکست می‌کنند. اما احساسات خود را کمتر بروز می‌دهند. اما رفتارهای پر خطر در مردها بیش از خانم ها می‌باشد. آقایان پس از شکست عشقی به سمت رابطه جنسی ناسالم، اعتیاد، مصرف الکل، بدبینی و … می‌روند.

اما به طور کلی بر اساس تحقیقات، آقایان پس از شکست عشقی تا مدت های طولانی به شریک احساسی خود فکر می‌کنند. در نهایت با دشواری بیشتری رابطه عاشقانه جدید تجربه می‌کنند.

راهکارهای مقابله با شکست عشقی

ادامه زندگی بعد از شکست عشقی چالش ها و دشواری های زیادی به همراه دارد. زندگی سرشار از فراز و نشیب است. اما گاهی ضربه سنگینی مانند شکست عشقی به ما وارد می‌کند. با وجود این شکست ها باز هم زندگی ادامه دارد. به خود سخت نگیرید و برای تجربه های جدید آماده شوید. در این بخش مقاله راهکارهای مقابله با شکست عشقی را توضیح داده ایم. رابطه تمام شده را بپذیرید

اولین قدم برای مقابله با شکست عشقی، پذیرش رابطه تمام شده است. با خودتان کنار بیایید که این رابطه تمام شده است. ذهنتان را آزاد کنید و به دنبال اهداف خود قدم بردارید. طبیعی است که پس از رابطه تمام شده به فکر بازگشت و شروع دوباره باشید. اما با خود صداقت داشته باشید و پایان رابطه را بپذیرید.

 برای خود ارزش قائل باشید | شکست عشقی

پس از شکست عشقی برای خود ارزش قائل باشید. به خودتان زمان بدهید و ارزش قائل شوید. گریه و غم طبیعی است. اما زندگی نرمال دوباره نیز حق شماست. کمی صبور باشید و به خود قول دهید که پس از گذشت این روزهای تلخ قوی تر عمل کنید.

 نشخوار فکری را برای خود ممنوع کنید

همیشه به یاد داشته باشید که شکست عشقی همواره همراه با نشخوار ذهنی است. اما این نشخوار باعث آسیب های بیشتر و عدم فراموشی می‌شود. بنابراین زمانی که به سراغ نشخوار فکری رفتید حتما دنبال راهکاری برای پایان این نشخوار باشید.

 مراقب سلامتی خود باشید

همیشه شکست عشقی علاوه بر آسیب ها روحی، به جسم نیز آسیب وارد می‌کند. بنابراین پس از این شکست بزرگ به خاطر داشته باشید که باید مراقب سلامتی خود باشید. زندگی دوباره حق شماست. پس برای شروع تازه و دوباره تلاش کنید. با مصرف سیگار، مواد مخدر و الکل نه تنها عشق سابق را فراموش نمی‌کنید؛ بلکه به سلامتی خود آسیب وارد می‌کنید.

 

برای اینکه با شکست عشقی کنار بیایید، باید احساسات منفی خود را شناسایی کنید. با آموزش و کسب مهارت ها می‌توانید افکار منفی را از خود دور کنید. زمانی که دائم در حال پذیرش احساسات منفی هستید، آسیب بیشتری را به خود وار می‌کنید. بنابراین با کمک روانشناس مهارت دوری از تفکرات منفی را آموزش ببینید.

 راه های ارتباطی را پایان دهید | شکست عشقی

پس از شکست عشقی حتما به یاد داشته باشید که باید بپذیرید رابطه تمام شده. و پس از این پذیرش باید راه های ارتباطی را پایان دهید. تمامی راه های ارتباطی را پایان دهید تا با نشانه های کوچک دوباره به رابطه باز نگردید. حتما این کار را در هفته های اول رابطه انجام دهید تا وسوسه نشوید.

 به شکست عشقی مانند تجربه نگاه کنید

پس از شکست عشقی قطعا اطلاعات زیادی از اخلاق و رفتار خود کسب کرده اید. بنابراین باید به این رابطه تمام شده مانند تجربه نگاه کنید. تجربه ای که در شما تغییرات زیادی ایجاد کرده و به سطح بهتری از خود تبدیل کرده است.

 خشم را از خود به دور کنید

شکست عشقی همراه با خشم است. شما با هر صحبتی احتمالا ناراحت خواهید شد و تمامی خاطرات گذشته با نفرت شما روبرو شده است. بنابراین تجربه های منفی را از خود دور کنید و با قدرت بیشتر به سمت جلو حرکت کنید. روش های کنترل خشم را آموزش ببینید و در صورت بروز هرگونه ناراحتی و خشم از این راهکارها استفاده کنید.

 وقت بیشتری با دوستان و خانواده سپری کنید | شکست عشقی

بعد از شکست عشقی تنهایی و منزوی شدن اولین راهکار هر کسی است. تا یک هفته طبیعی است که در تنهایی خود غرق شوید. اما نگذارید این تنهایی ادامه دار باشد. از دوستان و خانواده استفاده کنید تا از دوران تلخ عبور کنید. از حضور در کنار خانواده و دوستان لذت ببرید. اطرافیان شما برای بهبود حال شما هر کاری می‌کنند. بنابراین از آنها کمک بخواهید.

 

همیشه ببخشید تا آرام شوید. پس از شکست عشقی نیز باید به قلب خود اجازه بخشش دهید. زیرا این بخشش باعث آرامش روان شما می‌شود. با بخشش آینده بهتر و آرام تری خواهید داشت. همه بدی را ببخشید، فراموش کنید تا تجربه های جدیدی برای شما لذت بخش باشد.

کلام آخر

افراد زیادی روزانه با شکست عشقی مواجهه می‌شوند. این شکست عشقی ها با شدت های متفاوتی وجود دارد که همه درجات نیازمند روانشناس و گذر از دوران سوگ واری است. برای بخشش و فراموشی رابطه گذشته، روانشناس بهترین گزینه کمکی است. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شکست عشقی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: شکست عشقی | 1 راهکار مقابله با شکست عشقی