آرشیو خرداد ماه 1403

ارائه خدمات روانشناسی

خنده های عصبی | علت و درمان

۳ بازديد

خنده های عصبی به دلایل مختلفی بروز می‌کنند. برخی از افراد در واکنش به برخی از شرایط شروع به خندیدن را غیرطبیعی می‌کنند که به آنها خنده عصبی می‌گویند. همانطور که از اسم این نوع از خنده ها مشخص است؛ در بیشتر موارد به دلیل مشکلات روانی و فشارهای عصبی بروز می‌کند؛ اما بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است؛ مسائل جسمانی نیز در این مورد موثر هستند. از این رو بهتر است افراد برای برطرف کردن این مشکل هم به شرایط روانی و هم شرایط جسمانی توجه داشته باشند. از آنجایی که گاهی این موضوع برای افراد مشکل ساز می‌شود؛ درمان آن ضروری بوده و افراد باید در این مورد اقدام کنند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خنده های عصبی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  خنده های عصبی

خنده های عصبی

خنده های عصبی در مواردی گاهی به قدری شدید می‌شوند؛ زندگی شخصی و اجتماعی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهند. چرا که افراد مبتلا در موقعیت هایی که نباید شروع به خندیدن کرده و کنترلی روی این موضوع ندارند. از طرفی بعد از مدتی با نشانه های دیگری همراه می‌شوند که این افراد را در نظر دیگران دیوانه جلوه می‌دهد. فراموش نکنید که این واکنش کاملا غیرعادی بوده و غلبه بر آن برای افراد دشوار است. از این رو بهتر است در مراحل اولیه آن را کنترل نمایند. گاهی افراد تصور می‌کنند که خنده های عصبی تنها به معنی شروع خندیدن با صدای بلند است. اما اگر افراد در شرایط استرس زا سعی در لبخند زدن برای کنترل فشار روانی نیز داشته باشند؛ به معنی خنده عصبی است.

علل بروز خنده عصبی

 

همانطور که گفته شد؛ علت بروز خنده عصبی در افراد مختلف، متفاوت هستند. برای درمان این موضوع، افراد باید این موارد را بررسی کرده و سپس با توجه به آنها عمل کنند.

✨نوعی مکانیسم دفاعی

برای برخی خنده های عصبی نوعی مکانیسم دفاعی در مقابل مشکلات است. ماهیت مکانیسم های دفاعی برای محافظت از افراد در مقابل اضطراب و فشار روانی است. در واقع در شرایط بحرانی افراد اینکار را انجام می‌دهند تا به خود نشان دهند که اوضاع آنقدرها هم بد نیست.

✨تطابق با شرایط

علت دیگری خنده عصبی تطابق با شرایط است. افراد برای اینکه بتوانند در یک محیط جدید و یا با افراد تازه احساس راحتی بیشتری کنند؛ بدون دلیل شروع به خندیدن می‌کنند. در واقع این واکنشی برای رویارویی با تغییرات ناگهانی در زندگی است. در برخی موارد، حقه ای از طرف مغز است تا شرایط را بهتر نشان دهد.

✨عدم خویشتن داری

خویشتن داری عاطفی تاثیر زیادی در مورد واکنش ها در شرایط بحرانی دارد. این موضوع گاهی به قدری شدید می‌شود که افراد کنترل خود را بر احساسات از دست می‌دهند. معمولا این نوع از واکنش بسیار کوتاه بوده و بعد از مدتی فرد به حالت عادی برمی‌گردد

✨ابتلا به اختلال اوتیسم و آسپرگر

افرادی که به اختلالاتی مانند سندروم آسپرگر و اوتیسم هستند نیز بیشتر احتمال دارد که خنده عصبی را از خود بروز دهند. بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است؛ مشخص گردید که این افراد راه های متفاوت تری برای بروز احساسات خود دارند. به همین دلیل در هنگام تجربه استرس و اضطراب به صورت غیرطبیعی می‌خندند.

✨فشار روانی

در هنگام فشار روانی بیشتر احتمال دارد افراد دچار خنده های عصبی شوند. حتی افراد عادی نیز به دنبال راهی برای تخلیه هیجانات خود می‌گردند که در مواقعی گریه و در شرایط دیگر می‌خندند.

✨خندیدن دیگران

این موضوع گاهی تحت تاثیر دیگران نیز اتفاق می‌افتد. در واقع زمانی که افراد در مکانی حضور دارند که همه در حال خندیدن هستند؛ بدون اینکه دلیل آن را بدانند شروع به خندیدن می‌کنند. خنده عصبی در چنین شرایطی آغاز شده و بعد از مدتی فرد به دلیل احساس خجالت از جمع فاصله می‌گیرد.

✨تاثیر تیروئید

یکی دیگر دلایل خنده های عصبی پرکاری تیروئید است. ترشح بیش از حد هورمون ها به دلیل پرکاری تیروئید؛ واکنش های احساسی را مختل کرده و منجر به بروز خنده های عصبی می‌شود.

✨ابتلا به بیماری کورو

در بیماری کورو پروتیئن ها حالت طبیعی خود را از دست و مولکول هایی در بافت مغز تجمع می‌یابند. به همین دلیل بافتی که مربوط به واکنش های احساسی در مغز است آسیب دیده و افراد در شرایط مختلف دچار خنده های عصبی می‌شوند.

درمان خنده عصبی

 

برای درمان خنده عصبی و غلبه بر این موضوع راه های مختلفی وجود دارد. افراد باید در ابتدا علت این موضوع را متوجه شده و در قدم بعدی با کمک متخصص این اختلال را درمان نمایند. برخی از راه های درمانی شامل موارد زیر می‌شوند.

????تمرین تنفسی

در برخی موارد افراد در حین خنده های عصبی نفس کم آورده و حتی به دلیل کمبود اکسیژن شروع به خندیدن می‌کنند. از این رو بهتر است بر ریتم تنفسی خود کار کرده و این موضوع را مدیریت نمایند.

????انجام مدیتیشن و مراقبه

انجام مدیتیشن و مراقبه نیز تاثیر زیادی در کاهش خنده های عصبی دارد. چرا که در این شرایط افراد نه تنها تمرکز بیشتری داشته بلکه استرس و فشار روانی کمتری را نیز تجربه خواهند کرد.

????روان درمانی

اصلی ترین راه درمان خنده های عصبی ، کمک گرفتن از روانشناس است. چرا که در بیشتر موارد علت این موضوع روانی است. از این رو افراد می‌توانند عامل استرس و اضطراب را پیدا کرده و در قدم بعدی با کمک درمانگر با استفاده از راهکارهایی بر این موضوع غلبه کنند.

????حضور در جمع ها و بالابردن مهارت های اجتماعی

گاهی افراد به این دلیل در مواجهه با دیگران دچار استرس و فشار روانی می‌شوند که بسیار کم در جمع های مختلف حضور می‌یابند. از این رو با بالابردن مهارت های اجتماعی و همچنین حضور در جمع های مختلف افراد می‌توانند بر این موضوع غلبه کنند.

تاریخچه خنده های عصبی

تاریخچه مطالعات در زمینه خنده های عصبی به سال 2015 می‌رسد که در آن مشخص شد که افراد احساساتی که به افراد در دیدن یک نوزاد تجربه می‌کنند منجر به بروز احساساتی در مورد نیشگون گرفتن لپ او و یا صحبت کردن با صداهای عجیب و غریب می‌شود. از این رو مشخص گردید که برخی شرایط ما را وادار به بروز برخی از واکنش های غیرطبیعی می‌کند. تا قبل از این تاریخ، قطعا افرادی بوده اند که در حین بحران دچار خنده های عصبی می‌شوند. اما تا قبل از آن تحقیقی در این مورد انجام نشده بود. از طرفی هنوز هم نمی‌توان علت دقیقی برای آن مشخص کرد. چرا که مجموعه ای از عوامل بر آن موثر هستند.

سخن پایانی

غلبه بر خنده های عصبی به طور کامل شاید امکانپذیر نباشد؛ اما تا حدی می‌توان این موضوع را کنترل نمود. همچنین بهتر است افراد در ابتدا با کمک متخصص دلیل این موضوع را شناسایی کرده و در قدم بعدی به فکر درمان باشند. با اینکه ما هیچ کنترلی بر واکنش های عصبی خود نداریم؛ اما به هر حال بر زندگی ما تاثیراتی داشته که باید بر آنها غلبه کنیم. در این زمینه افراد حتما باید از روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه خنده های عصبی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

پوچی در زندگی | احساس می کنم به پوچی رسیدم…

۱ بازديد

پوچی در زندگی به علل مختلفی به سراغ افراد می‌آید. در واقع می‌توان گفت یکی از بدترین و حتی سخت ترین احساسی که افراد می‌توانند تجربه کنند؛ همین است. چالش هایی که در زندگی ما ایجاد می‌شوند؛ احساس تهی بودن را به ما منتقل می‌کنند. مخصوصا اگر قادر نباشیم تا بر آن‌ها غلبه کنیم و کاری از دست مان برنیاید. اما این احساس در عین اینکه افراد را منفعل می‌کند؛ خطرناک نیز هست. چرا که بعد از مدتی سبب بروز مشکلات بیشتر و حتی بروز افکاری ناخوشایند می‌گردد. معمولا اطرافیان با مشاهده نشانه های پوچی در این افراد می‌توانند به آن‍ها کمک کنند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پوچی در زندگی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  پوچی در زندگی

پوچی در زندگی

در بیشتر موارد احساس پوچی در زندگی موقتی بوده و بعد از مدتی به صورت خودجوش از بین می‌رود. به طور کلی نباید از یاد ببریم که زندگی پر از پستی بلندی است و دوران سختی هم می‌گذرد. اما در برخی موارد به قدری مشکل پیش رویمان بزرگ و سخت است که نمی‌توانیم به مسائل دیگر فکر کنیم. به همین دلیل در مقابل آن احساس ضعف کرده و پوچی را تجربه می‌کنیم. همچنین این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد. گاهی عوامل محیطی تعیین کننده آن نبوده و کاملا از درون خود فرد نشات می‌گیرد. به طور کلی بالا بردن کیفیت سلامت روان می‌تواند در این مورد بسیار موثر واقع شود. برای شناسایی نشانه های قصد خودکشی کلیک کنید.

علت بروز احساس پوچی در زندگی

 

زندگی گاهی ما را با مسائلی روبرو می‌کند؛ که واکنش ما نسبت به آنها بسیار اهمیت دارد. چنان که بسیاری از افراد این مشکلات را دارند اما بازهم احساس پوچی در زندگی را تجربه نمی‌کنند. اما به هر حال این حالت از شدت مشکل به وجود آمده، کم نمی‌کند. برخی از این موضوعات که باعث برز این حالت در ما می‌شوند؛ شامل موارد زیر هستند. برای اطلاع از دلایل و راه های از بین بردن ناامیدی از زندگی کلیک کنید.

⭕فشار روانی

قرارگیری طولانی مدت در معرض فشارهای روانی و استرس، می‌تواند منجر به احساس پوچی در زندگی گردد. چنین افرادی تحمل خود را از دست داده و بعد از مدت به طور کلی خسته و فرسوده می‌شوند. به همین دلیل به پوچی رسیده و دیگر تلاشی برای حل مشکل نمی‌کنند. به همین دلیل بهتر است همواره عوامل استرس زا را کنترل کرده و آستانه تحمل خود را بالاتر ببریم.

⭕اعتیاد به مواد مخدر و الکل

یکی دیگر از موضوعاتی که افراد به حالت پوچی در زندگی می‌رساند؛ اعتیاد به مواد مخدر و الکل است. چنین افرادی بعد از مدتی نه می‌توانند اعتیاد خود را ترک کنند و نه قادر به مصرف بیشتر هستند. همچنین در این راه سرمایه های بزرگ و مهمی را نیز مانند خانواده را از دست داده اند.

⭕ابتلا به اختلالات روان

همچنین یکی از اصلی ترین نشانه های برخی از اختلالات روان مانند افسردگی، احساس پوچی در زندگی است. چنین افرادی به طور کلی انرژی و انگیزه خود را از دست داده و انگیزه کافی برای هیچ کاری را ندارند. برای آشنایی بیشتر با نشانه های افسردگی نهفته کلیک کنید.

⭕شنیدن اخبار بد به صورت مکرر

از طرفی در معرض اخبار منفی بودن نیز برای طولانی مدت می‌تواند احساس پوچی در زندگی را ایجاد کند. چرا که افراد تصور می‌کنند هیچ کنترلی بر محیط اطراف خود نداشته و نمی‌توانند چیزی را تغییر دهند. از همین رو احساس ضعف و ناکامی می‌کنند.

⭕ابتلا به بیماری های جسمانی

برخی از بیمارانی که برای مدت زمان طولانی در بستر بوده اند و دیگر امیدی برای بهبودی آنان نیز وجود ندارد هم پوچی در زندگی را تجربه می‌کنند. البته افراد در مقابل چنین شرایطی معمولا دو نوع واکنش از خود نشان می‌دهند. یا از هر لحظه خود تا زمان مرگ به خوبی استفاده کرده و از آن لذت می‌برند و یا به طور کلی همه چیز را رها کرده و از مرگ استقبال می‌کنند.

⭕نداشتن هدفی مشخص

داشتن هدف به زندگی معنا می‌بخشد. افرادی که هیچ هدفی در زندگی خود ندارند؛ بیشتر در معرض بیماری های روانی و یا حتی تجربه احساس پوچی در زندگی خود هستند.

چه افرادی بیشتر در معرض پوچی در زندگی هستند؟

به طور کلی نمی‌توان گروهی را برای این موضوع مشخص کرد. چرا که احتمالا همه افراد حداقل یکبار پوچی در زندگی را تجربه کرده اند. اما به طور کلی داشتن تجربه های متفاوت و حتی شرایط دشوار در زندگی بیشتر افراد را مستعد بروز چنین احساسی می‌کند. به همین دلیل افرادی که در این موقعیت قرار دارند؛ باید بیشتر مورد توجه و اهمیت دیگران قرار گیرند.

کنترل احساس پوچی در زندگی

 

از طرفی برای کنترل احساس پوچی در زندگی نیز راه هایی وجود دارد. افراد باید حتما در صورت احساس هر گونه نشانه ای در این مورد و همچنین داشتن خلق و خوی پایین برای مدت زمان طولانی، از این راهکارها استفاده کنند. همچنین کنترل این احساس از بروز برخی از پیامدهای ناگوار نیز در این مورد جلوگیری می‌کند.

????شناخت و پذیرش و احساسات

در ابتدا باید احساسات خود را شناخته و آنها را بپذیرید. برای مثال بپذیرید که عصبانی هستید و باید این خشم را به روش درست تخلیه کنید. برخی از به دلیل سرکوب احساسات خود به صورت مکرر، دچار احساس پوچی در زندگی می‌شوند.

????نوشتن احساسات روی کاغذ

یکی دیگر از راه های غلبه بر ناراحتی و پوچی در زندگی، نوشتن احساسات فخود بر کاغذ است. بعد از اینکار احتمالا آرامش بیشتری را تجربه خواهید کرد. حتی برخی از متخصصین معتقدند که اینکار از صحبت کردن با دیگران نیز موثر تر است.

????تعیین اهداف کوچک و کوتاه مدت

وقتی در حال تجربه احساس پوچی در زندگی هستید؛ نمی‌توانید به درستی فکر کرده به همین دلیل دچار بدبینی نسبت به آینده می‌شوید. اما در این شرایط تنها باید به چند روز بعد فکر کرده و یا فقط برای همان روز برنامه ریزی کنید. بعد از این که این حالت را پشت سر گذاشتید؛ تصمیمات بلند مدت تر بگیرید.

????انجام فعالیت مورد علاقه

همچنین در صورت تجربه احساس پوچی در زندگی سعی کنید برای چند روزی فقط استراحت کرده و به انجام فعالیت های مورد علاقه خود بپدازید. اینکار برای شما انگیزه ای ایجاد می‌کند تا دست به کار شوید. همین که کمی فعالیت کنید؛ احساس مفید و کافی بودن نیز به دنبال آن خواهد آمد.

????کمک گرفتن از روانشناس

از طرفی یکی از موثر ترین کارها در مورد احساس پوچی در زندگی، کمک گرفتن از روانشناس است. همانطور که گفته شد؛ افراد در چنین موقعیتی نمی‌توانند به درستی فکر کنند به همین دلیل تصمیمات اشتباهی می‌گیرند. اما اگر در این مورد با مشاور صحبت کنند؛ او علت این احساس را شناسایی کرده و با توجه به آن فرد کمک می‌کند.

سخن پایانی

از آنجایی احساس پوچی در زندگی می‌تواند در زندگی شخصی و اجتماعی افراد اختلال ایجاد کند؛ از این رو مقابله و کنترل آن از اهمیت زیادی برخوردار است. طبیعی است که افراد به تنهایی از پس آن برنیایند. از همین رو باید از یک متخصص کمک گرفته و با او مشورت کنند. همچنین در این مورد خود نیز اقداماتی انجام دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه پوچی در زندگی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

راه های جذب مردان | 9 راه برای دلتنگ و دیوانه کردن مردان

۱ بازديد

راه های جذب مردان با روش های مختلفی وجود دارد. یکی از دغدغه خانم های عاشق؛ وابسته کردن مرد به خود و جذب آنها می‌باشد. وابسته کردن مردان به مرور زمان با انجام برخی از تکنیک‌ها مانند دادن آرامش، رازداری، شیطنت، احترام، نوازش و … اتفاق می‌افتد. البته که این راهکارها را باید به صورت مداوم انجام دهد تا به نتیجه برسد. به همین جهت برای جذب و درک مردان باید راهکارهایی را انجام دهید تا بتوانید به خواسته خود برسید. برای جذب هرچه بهتر، توصیه می‌کنیم از روانشناس راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های ‌جذب مردان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  راه های جذب مردان

راه های جذب مردان چیست؟

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از مردی خوشتان بیاید؛ اما روش های جذب او را بلد نیستید. یا به دلایل مختلف توانایی ذاتی جذب ندارید. به همین جهت باید آموزش های لازم در این زمینه را بدانید. برخی روش ها وجود دارد که می‌توانید به واسطه آن قلب مرد را تسخیر کنید. برای جذب مردان راهکارهایی وجود دارد که در این مقاله به طور کامل توضیح داده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های جذب مردان تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه وابسته کردن مرد به خود کلیک کنید.

برای جذب مردان چه کارهایی باید انجام داد؟

 

راه های جذب مردان به شیوه های مختلفی وجود داد. اما اگر راهکارهایی که در این بخش مقاله ذکر کرده ایم؛ به درستی انجام دهید، می‌توانید مرد مورد علاقه خود را به راحتی جذب کنید.

⭕ رازهای مخصوص خود را داشته باشید

راه های جذب مردان شاید در زمینه اسرار آمیز بودن نیز وجود داشته باشد. از نظر مردان شاید دخترانی که رفتار های اسرار آمیز دارند؛ جالب نباشند. اما آن ها در مقابل عشق خانم های این چنینی؛ هرگز مقاومت نخواهند کرد. بنابراین هر چیزی که در ذهن شما وجود دارد را بازگو نکنید؛ برخی از احساسات را برای خود نگه دارید و همه افکارتان را بر ملا نکنید.

⭕ آرامش و هیجان داشته باشید | راه های جذب مردان

یکی از راه های جذب مردان، آرامش و هیجان همراه با هم است. مردان دوست دارند تا در کنار شما آرامش داشته باشند؛ علاوه بر این به دنبال زنان پر انرژی هستند. بنابراین اگر قصد دارید تا مرد مورد علاقه تان را به خود جذب کنید؛ باید در کنار آرامش، هیجان نیز داشته باشید. در واقع باید این هیجان از لحاظ روحی او را تسکین دهد.

⭕ شیطنت را فراموش نکنید

یکی از راه های جذب مردان، شیطنت است. همه خانم ها باید ذره ای بازی گوشی و شیطنت در خود داشته باشند تا بتوانند مرد مورد علاقه خود را جذب کنند. برای این کار سر به سر او بگذارید، لطیفه تعریف کنید، مهربان باشید و شوخ طبعی را فراموش نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ناز کردن برای شوهر کلیک کنید.

⭕ اهمیت به ظاهر فراموش نشود

یکی از راه های جذب مردان، اهمیت به ظاهر است. اولین چیزی که مردان مشاهده می‌کنند؛ ظاهر شما می‌باشد. حتی همه انسان ها در ابتدا از روی ظاهر یکدیگر را قضاوت می‌کنند. بنابراین توجه و اهمیت به ظاهر از موضوعات بسیار مهم و اساسی است. توجه کنید که ظاهر شما باید آراسته و تمیز باشد. آرایش ملایم داشته باشید و بهداشت را رعایت کنید. به خاطر داشته باشید که ظاهر شلخته، آرایش غلیظ و بوی نامطلوب از نظر هیچ فردی جالب نیست.

⭕ محترمانه رفتار کنید | راه های جذب مردان

از راه های جذب‌ مردان، رفتار مودبانه و محترمانه است. همه مردان از خانم هایی که رفتار مودبانه دارند؛ خوششان می‌آید. حتما به خاطر داشته باشید که ادب و نزاکت را همه دوست دارند. شاید بی ادبی و رفتارهای بد جذابیت داشته باشد اما این موضوع تنها برای مدت زمان کوتاهی قابل تحمل است. ولی هرگز انسان مودب و محترم، خسته کننده نمی‌شود.

⭕ نوازش را فراموش نکنید

نوازش یکی از راه های جذب مردان است. مردان همیشه علاقه دارند تا مورد نوازش و لمس قرار بگیرند. شما نیز برای جذب مرد مورد علاقه خود می‌توانید این کار را انجام دهید. با این کار به مرور زمان می‌توانید توجه فرد مقابل را به خود افزایش دهید. در واقع نوازش راهی برای تسخیر روح و قلب است.

⭕ اجازه دهید از شما مراقبت کند

راه های جذب مردان از طریق مراقبت از شما نیز وجود دارد. مردان علاقه دارند تا از جنس زن مراقبت کنند. این مراقبت به صورت غریزی در آن ها وجود دارد. مردان بابت این موضوع لذت می‌برند و احساس خوبی به آنها دست می‌دهد. بنابراین اگر قصد جذب مرد مورد علاقه خود را دارید؛ اجازه دهید تا از شما مراقبت کند.

⭕ ارتباط عاشقانه داشته باشید

یکی از راه های‌ جذب مردان؛ برقراری ارتباط عاشقانه است. با کمک پیام رسان ها، تماس و پیامک حرف های عاشقانه ارسال کنید. این نحوه ارتباط زمان هایی که از یکدیگر دور هستید بسیار کار ساز است. با این کار لبخند بر لب او می‌آورید و او را لمس روانی خواهید کرد.

⭕ به او احترام بگذارید | راه های جذب مردان

راه های جذب مردان به وسیله احترام نیز صورت می‌گیرد. حتما به مرد مورد علاقه خود احترام بگذارید و سعی کنید خواسته های خود را محترمانه بیان کنید. با این کار به مرور زمان او جذب احترام و دانایی شما خواهد شد. علاوه بر اینکه باید به خود مردان احترام بگذارید؛ باید به خانواده و دوستان او نیز احترام بگذارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره رابطه کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ راه های جذب مردان به شیوه های مختلفی وجود دارد. راهکارهایی که در این مقاله گفته شد به خوبی مرد مورد علاقه شما را جذب خواهد کرد. برای اطلاع از راهکارهای بیشتر، حتما از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های جذب‌ مردان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

شناخت مردان | 7 راز برای شناخت مردان که خانم ها نمی دانند

۲ بازديد

شناخت مردان و دنیای آنها شاید سخت به نظر برسد. اما برای ازدواج، درک بهتر و روابط مناسب آشنایی با این موضوع ضروری است. بسیاری از خانم ها در مقابل رفتارهای مردان سردرگم می‌شوند و زمینه سوء تفاهم ها فراهم می‌شود. اما با شناخت مناسب؛ می‌توانید به درک بهتری از مردان برسید.

دلیل ضروریت شناخت مردان شامل تفاوت های فیزیولوژی، تربیت متفاوت، نگاه جامعه و … است که با آگاهی از آنها می‌توانید زندگی بهتری داشته باشد. به علاوه با مشکلات به شیوه بهتری برخورد کنید. اگر در این زمینه مطلع نباشید؛ با چالش های بسیار زیادی در زندگی با مردان روبرو خواهید شد. برای درک بهتر حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شناخت مردان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  شناخت مردان

شناخت مردان

 

شناخت مردان راهی برای کشف رفتار آنهاست. این آگاهی به شما کمک می‌کند تا از تفاوت های فیزیکی و تربیتی آنها آگاه باشد و روابط خود را بهتر کنید. بسیاری از خانم ها از سرد بودن و بی توجهی همسر خود شکایت دارند. و دلیل این بی توجهی را اغلب عدم علاقه شوهر تلقی می‌کنند. اما دلایل مختلفی در بروز رفتار این افراد وجود دارد که عدم شناخت و آگاهی منجر به تنش می‌شود. در این مقاله روش های شناخت مردان را به طور کامل توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مردان مناسب برای ازدواج کلیک کنید.

روش های شناخت مردان

به طور کلی هر فردی ویژگی منحصر به فرد خود را دارد. اما برخی از ویژگی ها در جنسیت مرد و زن متفاوت است. اغلب مردان و زنان با همجنس خود ویژگی رفتاری یکسانی دارند که آشنایی از این ویژگی ها خالی از لطف نیست. این مقاله را به شناخت مردان اختصاص داده ایم تا به آگاهی نسبی از آنها برسید.

➰ آنها برای درک احساس شما نیاز به زمان کافی دارند

یکی از روش های شناخت مردان این است که آنها برای درک شما به زمان نیاز دارند. برای اغلب خانم ها این موضوع پیش آمده که ابراز احساسات می‌کنند؛ با گریه و هیجانی چیزی را تعریف می‌کنند اما شریک احساسی با آنها همدردی نمی‌کند یا به گونه ای شما را درک نمی‌کنند. با این رفتار حتما متعجب خواهید شد و حتما از دست او ناراحت می‌شوید که چرا به شما بی توجه هستند. اما بر اساس تحقیقات مغز مردان به زمان بیشتری برای تحلیل رفتار و احساسات نیاز دارد. به همین جهت در درک احساس و هیجان باید به مردان زمان بدهید.

➰ با آنها واضح و روشن مکالمه کنید

از روش های شناخت مردان می‌توان به مکالمه روشن اشاره کرد. قدرت مهارت های کلامی و تحلیل در خانم ها چند برابر بیشتر از آقایان است. به همین جهت باید با مردان به صورت کاملا واضح صحبت کنید تا آنها را با خواسته خود آشنا کنید. مثلا اگر چیزی را می‌خواهید با کلمات بازی نکنید! خیلی راحت و واضح بگویید که خرید فلان چیز برای من مهم است. به خاطر داشته باشید که این رفتار باید در کمال آرامش و احترام باشد؛ زیرا با نیش و کنایه به خواسته خود نمی‌رسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مردان پاک و قابل اعتماد کلیک کنید.

➰ این افراد در عمل ابراز علاقه می‌کنند | شناخت مردان

شناخت مردان در زمینه بروز ابراز علاقه نیز ضروری است. اغلب خانم ها از عدم ابراز علاقه مردان شکایت دارند. اما باید به شناخت این موضوع برسید که مردان توانایی ابراز علاقه کلامی ندارند اما در عمل علاقه خود را نشان می‌دهند. مثلا انجام کاری که شما دوست دارید؛ خرید روزانه، نوازش و … نشان از ابراز علاقه مردان است.

➰ به زمان های تنهایی علاقه دارند

اگر قصد دارید به شناخت مردان برسید، باید آنها را در مواقعی تنها بگذارید. مردان به دلیل فعالیت های زیادی که دارند؛ بسیار نیزا به تنهایی دارند. علاقه دارند زمانی را به کارهای خود اختصاص دهند یا حتی بدون اینکه صحبت کنند گوشه ای تنها برای خود خلوت کنند. بنابراین برای افزایش رضایت از زندگی، زمان هایی او را تنها بگذارید تا به حل مساله برسد.

➰ عدم درک زبان بدن

یکی ضرورت شناخت مردان؛ موضوع زبان بدن است. به طور کلی مردان کمتر از زبان بدن استفاده می‌کنند، حتی نسبت به زبان بدن خانم ها نیز بسیاری از چیزها را متوجه نمی‌شوند. مثلا اگر خانم ناراحت باشد و این ناراحتی را در چهره بروز دهد؛ آقا متوجه این موضوع نمی‌شود تا زمانی که به زبان بیایید و بیان کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نقاط تحریک پذیر مردان کلیک کنید.

➰ قدردانی را دوست دارند | شناخت مردان

قدردانی راهی برای افزایش رضایت از زندگی در مردان است. یکی از زمینه های شناخت مردان، قدردانی در موارد مختلف است. مردان دوست دارند تا در شرایط مختلف از آنها ممنون باشید و ارزششان را بالا ببرید. در نهایت آنها بیشتر برای کمک به شما داوطلب می‌شوند.

➰ مردان کلی نگر هستند

برای شناخت مردان لازم است بدانید که آنها بر خلاف خانم ها اصلا جزئی نگر نیستند. کم پیش می‌آید که مردان جزئی نگری کنند. اغلب آنها به کلیات توجه می‌کنند و مسائل را جزئی تحلیل نمی‌کنند. به همین جهت مردان همیشه در حل مسائل بزرگ، موفق تر از زنان عمل می‌کنند.

چند نکته برای شناخت مردان به روش بهتر

???? آن ها را حلال مشکلات بدانید و تعریف کنید.

???? به مردان قدرت دهید تا با شما صمیمی شوند.

????آنها را تائید کنید و او را حامی خود بدانید.

???? مردان تشویق را بسیار دوست دارند. بنابراین در هر زمینه ای آنها را تشویق کنید.

???? قدردانی و تشکر از مردان را فراموش نکنید؛ در این صورت داوطلب کمک به شما می‌شوند.

????اگر علاقه مند او هستید؛نصیحت و سرکوفت را به کل فراموش کنید.

???? گاهی مردان به سکوت و تنهایی دارند، در برخی موارد او را تنها بگذارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مرد ایده آل کلیک کنید.

کلام آخر

شاید تصور کنید که در زمینه شناخت مردان به قدر کافی ماهر هستید. اما اشتباه نکنید. حتی اگر سالیان سال در حال زندگی با شوهر هستید؛ در زمینه های مختلف با سورپرایز رفتاری و واکنش همسر روبرو خواهید شد. به همین جهت توصیه می‌کنیم که اگر در زندگی دچار چالش با همسر خود شده اید؛ حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید تا بدتر در دام نیوفتید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شناخت مردان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

روز اول مدرسه | 11 نکات مهم برای روز اول مدرسه

۲ بازديد

روز اول مدرسه نیازمند آموزش های ضروری است. قبل از اینکه کودک شما مدرسه را آغاز کند؛ باید برخی نکات را به کودک آموزش دهید. این نکات در زمینه های مختلفی انجام می‌شود تا کودک به آرامش برسد و روزهای خوبی را از مدرسه به خاطر داشته باشد.

اما کودکانی هستند که شدت وابستگی بالایی دارند و نمی‌توانند به راحتی از مادر خود جدا شوند. و این موضوع به دلیل اضطراب جدایی است که والدین با تربیت اشتباه کودک را به آن دچار کرده اند. برای این کودکان باید از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید تا روش های کنترل استرس به آنها آموزش داده شود. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روز اول مدرسه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  روز اول مدرسه

روز اول مدرسه

 

برای اغلب دانش آموزان روز اول مدرسه سخت و طاقت فرسا است. تجربه هایی مانند دعوا، اضطراب، جدایی از والدین و ترس باعث می‌شود که این کودکان روزهای بدی را در مدرسه سپری کنند. در نهایت برای رفتن به مدرسه مقاومت می‌کنند. معمولا بچه ها در روز های اول شروع به گریه و زاری می‌کنند. و هیچ فردی حریف آنها نخواهد شد.

اما والدین در قبال روز اول مدرسه چه وظایفی دارند؟ پدر و مادر هر دو مسئولیت این را دارند که کودک را برای حضور در مدرسه آماده کنند. در واقع باید کودک را از چند روز قبل آماده کنند تا این ترس ها را کنترل کند. اگر به عنوان والد آموزش های مناسبی به کودک صورت بگیرد؛ ترس ها دائمی نخواهند ماند. در این مقاله روش های کاهش ترس روز‌ اول مدرسه را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مدرسه نرفتن بچه ها کلیک کنید.

دلیل  ترس روز اول مدرسه در کودکان چیست؟

روز اول مدرسه برای اغلب کودکان تلخ و ناراحت کننده است. و دلیل این ناراحتی و ترس در دسته های مختلفی قرار دارد. در این بخش مقاله راجع به دلیل استرس روز‌ اول مدرسه صحبت کرده ایم.

???? دوری از محیط خانه

???? جدایی از والدین

????جدیت کارکنان مدرسه

???? اضطراب ناشی از تنهایی

???? قرار گیری در محیط جدید

????ترس از مدرسه

???? کمتر شدن زمان بازی کودکان

نکات مهم برای روز اول مدرسه

 

به دلیل اینکه روز اول مدرسه کودک توانایی خوبی برای مدیریت شرایط ندارد؛ باید پدر و مادر برخی از شرایط را به کودک آموزش دهند. تا با استفاده از این راهکار ها بتواند روز های خوبی را سپری کند. در ادامه این نکات را توضیح داده ایم.

➰ صبور باشید

اولین کاری که برای روز اول مدرسه باید انجام دهید؛ حفظ آرامش و صبر است. به دلیل تغییراتی که مدرسه با فضای بیرون دارد؛ کودک را دچار هراس می‌کند. به همین جهت به عنوان والد باید صبر و حوصله داشته باشید تا این هراس به مرور زمان از بین برود.

➰ حتما بهداشت خواب رعایت شود | روز اول مدرسه

از روز اول مدرسه باید بهداشت خواب را به کودک آموزش دهید. اگر کودکان خواب خوبی نداشته باشد؛ توانایی بیدار ماندن سر کلاس درس را نخواهد داشت. به همین جهت خواب کافی و مناسب را برای کودک برنامه ریزی کنید.

➰ وسایل دانش آموز را از شب قبل آماده کنید

برای اینکه روز اول مدرسه زیبا و خوب باشد؛ باید وسایل کودک را از شب قبل آماده کنید. زیرا آماده شدن از شب قبل کار ساده تری به نسبت جمع آوری وسایل قبل از مدرسه است. در این شرایط هیچ استرسی به کودک وارد نمی‌شود و با آرامش روز اول را آغاز می‌کند.

➰ با کودک خود صحبت کنید

روز اول مدرسه کودک دچار اضطراب و استرس است. به همین جهت باید با کودک صحبت کنید، شرایط مدرسه را توضیح دهید و به او بگویید که چگونه رفتار کند. در این شرایط کودک می‌تواند تصورات بهتری از مدرسه داشته باشد. در نهایت استرس او کمتر خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

➰ صبحانه را فراموش نکنید | روز اول مدرسه

روز اول مدرسه را با صبحانه ای خوب آغاز کنید. صبحانه مورد علاقه کودک را فراهم کنید و مواد مغذی به آن اضافه کنید. صبحانه کامل باعث افزایش عملکرد کودک می‌شود.

➰ دروس را سر ساعت انجام دهید

یکی از کارهایی که باید در روز اول مدرسه انجام دهید، انجام تکالیف سر ساعت است. زمانی که کودک را سر ساعت آماده انجام تکالیف کنید؛ او آموزش می‌بیند که باید همیشه بعد از مدرسه تکالیف خود را انجام دهد. به مرور زمان این کار تبدیل به عادت می‌شود.

➰ از نظر روانی او را آماده کنید

حتما در روز اول مدرسه کودک را از لحاظ روانی آماده کنید. در خصوص مدرسه و شرایط با او صحبت کنید و توضیح دهید که معلم چه کارهایی می‌کند و تو به عنوان شاگرد چه وظیفه ای داری.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استرس مدرسه کلیک کنید.

➰ مسیر مدرسه تا خانه را تمرین کنید

یکی از عمده استرس کودکان، مسیر جدید برای بازگشت به خانه است. به همین جهت برای اینکه آرامش را به کودک هدیه دهید؛ چندین بار قبل از شروع مدرسه از یک مسیر مشخص مدرسه به خانه بروید تا چشم فرزندتان به مسیر عادت کند.

➰ احترام به معلم را آموزش دهید | روز اول مدرسه

روز اول مدرسه نیازمند آموزش در زمینه های مختلف است. حتما به فرزند خود احترام به معلم را آموزش دهید تا بداند که به چه شیوه ای باید رفتار کند. از چه اسمی برای صدا زدن انتخاب کند و چه قوانینی را رعایت کند.

➰ نحوه رفتار با همکلاسی را آموزش دهید

نحوه رفتار با همکلاسی باید در روز اول مدرسه انجام شود. به فرزند خود بگویید که باید بر اساس قوانین مدرسه رفتار کند، به همکلاسی ها احترام بگذارد و در صورت بروز هرگونه مشکل با معلم در میان بگذارد.

➰ تغذیه مناسب برای کودک در نظر بگیرید

روز اول مدرسه نیازمند تغذیه مناسب است. برای اینکه احساس گشنگی را تجربه نکند؛ باید تغذیه مناسبی داشته باشد. از خوراکی های مفید؛ میوه و وعده های عذایی مناسب کمک بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله راجع به روز اول مدرسه صحبت کرده ایم. والدین باید به شیوه هایی مختلفی این آمادگی را در کودک به وجود آورند. برای آمادگی اگر توانایی آموزش ندارید حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روز‌ اول ‌مدرسه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

ارزش قائل شدن برای دیگران | 6 راه کنترل اهمیت به دیگران

۲ بازديد

ارزش قائل شدن برای دیگران کار اخلاقی و زیبایی است. اینکه برخی مواقع برای انسان ها ارزش قائل می‌شوید و برای این هدف هر کاری را انجام می‌دهید واقعا زیباست. اما اگر این رفتار را به شیوه افراطی انجام دهید؛ زندگی خودتان دچار مشکل خواهد شد. در واقع حتی نمی‌توانید به زندگیتان رسیدگی کنید. فراموش نکنید که هر رفتاری اگر افراطی باشد؛ مشکلات زیادی به همراه می‌آورد.

ارزش قائل شدن برای دیگران راه های مختلفی دارد. و برای این رفتار باید مواردی را رعایت کنید. عده ای از افراد به قدری به دیگران اهمیت می‌دهند که گویی بدون اطرافیان توان زندگی نخواهند داشت. برای اینکه این رفتار خود را در حد میانی نگه دارید؛ بهترین کار این است که میزان اهمیت خود برای دیگران را بسنجید. حهت اینکه رفتار هوشمندانه و متعادلی داشته باشید، بسیار مهم است که از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارزش قائل شدن برای دیگران می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  ارزش قائل شدن برای دیگران

ارزش قائل شدن برای دیگران

ارزش قائل شدن برای دیگران چه سودی برای شما و فرد دارد؟ برای اینکه به دیگران اهمیت بدهیم چه کارهایی باید انجام دهیم؟ سوال های زیادی در این زمینه وجود دارد که همیشه در ذهن ما وجود دارد. اگر به صورت افراطی و دائمی این رفتار را از خود نشان می‌دهید؛ حتما عادت کرده اید. و اگر روزی به دیگران ارزش قائل نشوید به عذاب وجدان دچار خواهید شد.

همیشه به خاطر داشته باشید که ارزش قائل شدن برای دیگران باید در مرحله دوم قرار بگیرد و در وهله اول باید برای خودتان ارزش و اهمیت قائل شوید. این موضوع به سلامت روان شما کمک می‌کند و با این کار می‌توانید به دیگران عشق بورزید. در این مقاله علت و نحوه رفتار مناسب را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

علت ارزش قائل شدن برای دیگران

ارزش قائل شدن برای دیگران، نیاز به توجه و اهمیت به دلایل مختلفی به وجود می‌آید. اما علت آن چیست؟ بخشی از این رفتار ما به شیوه ذاتی بروز می‌کند و بخش دیگر به عوامل مختلف بستگی دارد. و این بخش ذاتی در همه افراد قابل مشاهده است. اما این عوامل از طرفی منفی دارد. که می‌توان به وابستگی به دیگران، اعتماد به نفس پایین و نیاز به کمک اشاره کرد. اما این علل را برای همه افراد نمی‌توان در نظر گرفت. به همین جهت افراد با کمک روانشناس می‌تواند علت رفتار خود را جویا شوند.

نشانه های ارزش قائل شدن افراطی برای دیگران

افرادی که در ارزش قائل شدن برای دیگران افراطی عمل می‌کنند، نشانه هایی را از خود بروز می‌دهند. با کمک این نشانه ها می‌توانید راهی برای رهایی پیدا کنید. اگر شما نیز علائم زیر را در خود مشاهده می‌کنید؛ فورا از روانشناس کمک بگیرید.

???? سکوت در مقابل در خواست دیگران

???? عذر خواهی کردن های بی دلیل و مداوم

????اختیار دادن به دیگران جهت تصمیم گیری زندگی برای شما

???? سکوت در مقابل مخالفت های دیگران

???? کمالگرایی

????ناتوانی در نه گفتن

برای کاهش ارزش قائل شدن برای دیگران چه باید کرد؟

 

برای اینکه میزان ارزش قائل شدن برای دیگران را کم کنید؛ باید برخی از کارها را به خوبی و با دقت انجام دهید. با کمک این راهکارها می‌توانید زندگی با آرامش بیشتری داشته باشید. در ادامه به این تکنیک ها اشاره کرده ایم.

???? اهداف خود را دنبال کنید

به جای ارزش قائل شدن برای دیگران به شیوه افراطی، اهداف خود را دنبال کنید. افرادی که در زندگی هدف و برنامه دارند؛ به نظرات دیگران کمتر اهمیت می‌دهند. اهدافی را دنبال کنید که به آن علاقه مند هستید. در این شرایط کمتر به دیگران ارزش قائل خواهید شد.

???? خود را بپذیرید و ارزش قائل شوید

یکی از کارهایی که باعث کاهش ارزش قائل شدن برای دیگران می‌شود؛ پذیرش و ارزش قائل شدن به خود است. تا زمانی که خودتان را ارزشمند ندانید؛ به راحتی برای دیگران به صورت افراطی ارزش قائل خواهید شد. در واقع معنای اندازه و حد هر فردی را متوجه نخواهید شد. با کمک اهمیت و ارزشمندی به خود، روابط سالم تری شکل خواهید داد.

???? افراد را در زندگی خود اولویت بندی کنید

از کارهایی که می‌توانید از ارزش قائل شدن برای دیگران به صورت افراطی جلوگیری کنید؛ اولویت بندی افراد در زندگی است. برای اینکه افراد را در زندگی اولویت بندی کنید؛ باید افراد مهم زندگی خود را شناسایی کنید. داخل چک لیست نام این افراد را یادداشت کنید و سپس به نیاز و خواسته های آنها به ترتیب اهمیت دهید.

???? از افراد قضاوت گر فاصله بگیرید

از کارهایی که می‌توان برای کاهش ارزش قائل شدن برای دیگران به صورت افراطی انجام داد؛ فاصله گرفتن از افراد قضاوت گر است. با این کار حتی خودتان نیز قضاوت را دور خواهید کرد و به هر فرد به میزان ارزشی که دارد؛ اهمیت خواهید داد.

???? نیازی به رضایتمندی همه نیست!

همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که نیاز نیست همه را در زندگی خود راضی نگه دارید. هر فردی سلایق، علایق و دیدگاه های مختلفی دارد که با شما یکسان نیست. و نمی‌توان خود را دائم تغییر داد تا باب میل دیگران باشید. به همین جهت برای کاهش ارزش قائل شدن برای دیگران به صورت افراطی، این موضوع را به خاطر داشته باشید که نیاز به راضی نگه داشتن همه انسان ها نیست!

???? از روانشناس کمک بگیرید

برای کاهش ارزش قائل شدن برای دیگران باید از روانشناس کمک بگیرید. اگر با کمک تکنیک های بالا نتوانستید که از این میزان برخورد کم کنید، حتما از روانشناس کمک بگیرید.

کلام آخر

ارزش قائل شدن برای دیگران خوب است؛ به شرطی که افراطی و از روی سو استفاده نباشد. برای اینکه این موضوع را کنترل کنید؛ باید همه شرایط را بسنجید؛ افراد را اولویت بندی کنید و بر اساس جایگاه به آنها اهمیت دهید. اگر نمی‌توانید با کمک این راهکارها و تکنیک ها موضوع را کنترل کنید؛ حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارزش قائل شدن برای دیگران می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

ترس از صدای بلند | فونوفوبیا

۳ بازديد

ترس از صدای بلند یا فونوفوبیا یکی از انواع فوبیاهای مربوط به صداست که در آن افراد از شنیدن صداهای بلند هراس دارند. در واقع فوبیاهای مربوط به صدا انواع مختلفی را در برمی‌گیرند. اما این نوع معمولا در میان کودکان شایع تر است. چرا که آستانه شنوایی آنان حساس تر بوده و به همین دلیل برخی از صداها را شدیدتر از ما می‌شوند. البته این نوع اختلال در میان بزرگسالان نیز دیده می‌شود. اما از آنجایی که این فوبیا می‌توانند اختلالات زیادی در زندگی شخصی و اجتماعی افراد ایجاد کند. بهتر است در این مورد اقدامات لازم را انجام داده و همچنین اطلاعاتی کسب نمایند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از صداهای بلند می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  ترس از صدای بلند

ترس از صدای بلند

ترس از صداهای بلند از انواع فوبیاهای ویژه محسوب می‌شود که در آن فرد حتی گاهی از صدای خود نیز می‌ترسد. از طرفی از نشانه های پرشنوایی نیز محسوب می‌شود. به طور کلی آستانه شنوایی افراد با یکدیگر تفاوت های جزئی دارد. برخی از افراد بیشتر صداها را شنیده و حساس تر هستند؛ مانند موسیقی دانان. اما برای برخی شنیدن صداهای بلند با دیگر صداها تفاوتی نداشته و واکنش زیادی را برنمی‌انگیزد. اما در مورد مبتلایان به این اختلال، واکنش های غیرعادی و یا حتی ترس مرضی از شنیدن این نوع از صداها مورد انتظار است.

تفاوت ترس از صدای بلند با دیگر اختلالات

برخی دیگر از فوبیاها و یا حتی اختلالات، مانند ترس از صداهای بلند هستند. اما نمی‌توان آنها را یکسان دانست. داشتن اطلاعاتی در مورد وجه افتراقی این نوع فوبیا با دیگر اختلالات می‌تواند به افراد در مورد فرایند درمان و یا حتی پیشگیری کمک بزرگی کند. در این قسمت توضیحاتی در این مورد خواهیم داد.

????اوتیسم

برخی تصور می‌کنند که مبتلایان به ترس از صدای بلند ، حتما مبتلا به اوتیسم هستند. این موضوع مخصوصا در مورد کودکان بیشتر بروز می‌کند. افراد مبتلا اوتسم به دلیل مشکلات حسی عصبی، حساسیت بالایی داشته و به این دلیل ترس و اضطراب زیادی را تحمل می‌کنند. اما داشتن ترس از صدای بلند همیشه به معنی ابتلا به اوتیسم نیست و تنها یکی از نشانه های آن است.

????صدابیزاری

صدا بیزاری یا میسوفونیا اختلالی است که در آن افراد به طور کلی از شنیدن صدا در فاصله نزدیک احساس انزجار می‌کنند. ترس آنها تنها محدود به صداهای بلند نبوده؛ بلکه هر نوع صدایی را در برمی‌گیرد. برای مثال این افراد از شنیدن صدای غذا خوردن، غذاجویدن، تنفس، صدای تایپ کردن و یا به طور کلی شنیدن صداهای تکرارشونده دچار ناراحتی می‌شوند با اینکه این صداها اصلا بلند نیستند.

????عدم تحمل صدا

عدم تحمل صدا یا هایپراکوزیس اختلال دیگری است که در آن افراد حتی صداهای آرام را نیز بلندتر از حالت عادی می‌شوند. این به دلیل وجود اختلالی در ساختمان گوش است و یک فوبیا محسوب نمی‌شود. در مورد دیگر اختلالات در این زمینه که قبل تر در مورد آنها توضیح دادیم؛ گوش افراد کاملا سالم بوده و با افراد عادی تفاوتی ندارد. اما در مورد عدم تحمل صدا اینطور نیست. می‌توان گفت اینجور افراد بعد از مدتی مبتلا به میسوفونیا یا ترس از صدای بلند نیز می‌شوند.

نشانه های ترس از صداهای بلند

 

ترس تز صدای بلند با بروز نشانه هایی همراه است. بهتر است دیگران به این نشانه ها توجه کرده و در کنار آنها از تولید صداهای بلند پرهیز کنند. همچنین شناسایی این نشانه ها برای درمان نیز ضروری است. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شوند.

ترس از صداهای بلند یا صداهای خاص

بروز واکنش های شدید ترس و اضطراب در مقابل صداهای بلند

نرفتن به مکان هایی که در آنها صداهای بلندی وجود دارد مانند کنسرت

بالارفتن ضربان قلب در صورت شنیدن صداهای بلند

احساس درد فیزیکی در صورت شنیدن صداهای بلند

بروز اختلالات خواب و مشکل در تمرکز

هوشیاری بیش از حد نسبت به شنیدن صداهای بلند

بروز حملات پنیک

نشانه های ترس از صدای بلند تقریبا در کودکان نیز همین موار است. با این تفاوت که آنها احتمالا گریه های شدید، پوشاندن گوش های خود، عصبانیت ناگهانی و… را نیز از خود نشان می‌دهند. برای اطلاع از علل جیغ زدن کودک کلیک کنید.

علل ترس از صدای بلند

به طور کلی هنوز علت دقیقی برای ترس از صدای بلند، مشخص نشده است. اما برخی از متخصصین این موضوع را به ژنتیک مرتبط می‌دانند و معتقدند که ابتلای یکی از اعضای خانواده به این نوع فوبیا، احتمال ابتلای دیگر اعضا را افزایش می‌دهد. همچنین تجربیات گذشته نیز در این مورد موثر هستند. برای مثال افرادی که کودکی آنها در دوران جنگ بوده است همواره تصور می‌کنند بروز یک صدای بلند با اتفاقات ناگواری همراه است. از این رو در بزرگسالی از شنیدن صداهای بلند هراس دارند.

پیامدهای ترس از صدای بلند

فراموش نکنید که اگر از بروز ترس از صدای بلند جلوگیری نشود و یا درمان موثری برای آن صورت نگیرد؛ بسیار احتمال دارد که افراد به اختلالات دیگری مانند اختلالات اضطرابی، افسردگی، اختلالات خواب، انزوای اجتماعی، میگرن مزمن و… نیز مبتلا شوند. همچنین معمولا افرادی که به ترس از صدای بلند مبتلا هستند؛ بیشتر احتمال دارد که به سایر فوبیاها مبتلا شوند. از طرفی به این دلیل کیفیت زندگی آنان به شدت کاهش می‌یابد.

تشخیص ترس از صدای بلند

برای شروع فرایند درمان تشخیص ترس از صدای بلند بسیار اهمیت دارد. برای تشخیص گذاری، نشانه های این نوع فوبیا با حداقل شش ماه ادامه داشته و همچنین زندگی فرد را مختل کرده باشند. همچنین فرد باید از سلامت گوش خود از نظر جسمانی نیز اطمینان حاصل کند. در مرحله بعدی پزشک متخصص راه های مختلفی را برای درمان به او ارائه می‌دهد.

روش های درمان ترس از صدای بلند

 

معمولا برای درمان فوبیاها راه های مختلفی وجود دارد. برای ترس از صداهای بلند نیز افراد باید تحت نظر متخصص خود از روش هایی مثل مواجهه درمانی، تکنیک های آرام سازی عضلانی و تمرین تنفس، تکنیک های مبتنی بر ذهن آگاهی و… استفاده کنند. از طرفی در موارد شدید استفاده از داروهای ضداضطراب وافسردگی نیز توصیه می‌شود. به طور کلی برای درمان ترکیبی از روش های دارودرمانی و روان درمانی موثر خواهد بود. برای آشنایی با راه های درمان فوبیاها کلیک کنید.

سخن پایانی

از آنجایی که ترس از صداهای بلند می‌توانند تاثیرات زیادی را بر زندگی شخصی افراد ایجاد کند؛ افراد بهتر است در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و همچنین به موقع درمان را آغاز نمایند. همچنین به دلیل نشانه های مشابه این نوع فوبیا با دیگر اختلالات، گرفتن تشخیص دقیق توسط متخصص بسیار مهم است. در این زمینه افراد باید از روانشناس و همچنین متخصص گوش و حلق و بینی کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از صداهای بلند می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دختر مغرور | 14 روش به دست آوردن دختران مغرور

۲ بازديد

دختر مغرور تا حدود زیادی به شما بی اعتنا است و به راحتی چراغ سبز به شما نشان نمی‌دهد. معمولا این دختران سفت و سخت رفتار می‌کند و با هر لبخند جنس مخالف با او هم مسیر نمی‌شود. اغلب پسران نیز به این دختر ها علاقه مند می‌شوند و به دنبال راهی برای جذب آنها هستند. به دست آوردن دل دختران مغرور کار هر کسی نیست، به همین دلیل ارتباط با او معمولا خیلی سخت است.

ارتباط سخت با دختر مغرور به دلایل مختلفی مانند تربیت خانوادگی، مسائل فرهنگی، ویژگی های شخصیتی، مهارت های ارتباطی و … بستگی دارد. این شرایط به دلیل عوامل ریشه ای، شاید جذب را برای شما سخت تر کند. اما با کمک از روانشناس می‌توانید برای جذب و به دست آوردن دختر ‌مغرور اقدام کنید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دختر مغرور می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  دختر مغرور

دختر مغرور

روبرویی با دختر مغرور برای هر پسری استرس زا است. هر پسری علاقه دارد تا رابطه پایدار و متعهدانه با دختران داشته باشد. اما اغلب آنها روش های جذب دختران را بلد نیستند. یا زمانی که وارد رابطه با جنس مخالف می‌شوند؛ نمی‌توانند به خوبی با آنها رفتار کنند. به همین جهت ضروری است که قوی رفتار کنند و برای جذب دختر ‌مغرور از تکنیک های روانشناس کمک بگیرند. در این مقاله راجع به روش های جذب دختر ‌مغرور صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روش های به دست آوردن دختر مغرور

 

برای جذب و به دست آوردن دختر مغرور باید از تکنیک های روانشناسی راهنمایی بگیرید. هر فردی برای اینکه بتواند جنس مخالف را جذب کند از روش های قابل اعتماد راهنمایی می‌گیرد. در این بخش مقاله نیز روش های جذب دختر‌ مغرور را به شما توضیح داده ایم.

???? برای دوست داشتن خود تلاش کنید

اولین روش جذب دختر مغرور، دوست داشتن خود است. تا زمانی که خودتان را دوست نداشته باشید؛ نمی‌توانید دیگران را جذب کنید. به خودتان احترام بگذارید؛ خودتان را دوست داشته باشید و نقاط قوتتان را تقویت کنید. تا بتوانید با تقویت این موضوعات، جذب موفق تری داشته باشید.

???? برای زندگی خود برنامه ریزی کنید

از روش های جذب دختر مغرور، برنامه ریزی برای زندگی است. در واقع باید نشان دهید که شما زندگی خود را دارید و در حال تلاش برای آن هستید. خودتان را مشغول فعالیت های روزانه، کار، سفر، باشگاه و کارهای جدید کنید. تا زمانی که برای زندگی خود برنامه ریزی نداشته باشید؛ نمی‌توانید کسی را جذب کنید.

???? اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

برای جذب دختر مغرور باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. یکی از کارهایی که برای تقویت اعتماد به نفس می‌توانید انجام دهید؛صحبت به شیوه صریح و واضح است. بهتر است که نظرات خود را در هر وضعیتی به شیوه ای راحت بیان کنید. اما اگر در زمینه اعتماد به نفس مشکل دارید؛ از روانشناس برای تقویت آن کمک بگیرید.

???? به ظاهر خود رسیدگی کنید | دختر مغرور

هیچ دختری از پسر نامرتب و شلخته خوشش نمی‌آید. بنابراین برای جذب و به دست آوردن دختر مغرور، باید به ظاهر خود رسیدگی کنید. برای اینکه یک دختر را به خود جذب کنید؛ ورزش کنید، غذاهای مناسب بخورید و عطر خوب بزنید. با این کار ها تاثیر بیشتری روی دختران می‌گذارید.

???? ویژگی های خوب خود را نشان دهید

هرگز برای جذب دختر مغرور از دروغ استفاده نکنید. بهتر است که ویژگی های مثبت را بروز دهید اما این ویژگی ها باید واقعی و با صداقت بیان شود. تظاهر به چیزی که نیستید نکنید؛ زیرا همیشه در برابر دختر مورد علاقه خود باید نقش بازی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با دوست دختر کلیک کنید.

???? برای جلب اعتماد او تلاش کنید

یکی از روش های جذب و به دست آوردن دختر مغرور، تلاش برای جلب اعتماد اوست. در کارهایی که نیاز به مرد دارد همراه او باشید و تنها کسی باشید که تحت هر شرایطی از او حمایت می‌کنید. دختران از پسران حامی خوششان می‌آید و با این افراد راحت تر ارتباط برقرار می‌کنند.

???? به دنبال علاقه مندی مشترک باشید

جذب دختر مغرور با جستجوی علاقه مندی های مشترک نیز امکان پذیر است. در واقع باید حرف مشترکی با یکدیگر داشته باشید تا بتوانید رابطه خود را ادامه دهید. در باور های سیاسی، موسیقی، هنر، تفریحات و کارهای جانبی می‌توانید ویژگی مشترک پیدا کنید.

???? گوش شنوا داشته باشید | دختر مغرور

همه دختران علاقه دارند تا شریک احساسی آنها گوش شنوا داشته باشد. بهتر است که به گفته های شریک احساسی خود گوش دهید و احساسات او را درک کنید. جذب دختر مغرور با این راه اندکی راحت می‌شود و شما را چند قدم جلو می‌اندازد.

???? صداقت داشته باشید

از روش های جذب دختر مغرور، صداقت است. تحت هیچ شرایطی دروغ نگویید و سعی کنید خود را صادق ترین فرد کره خاکی نشان دهید. بنابراین خود واقعی تان باشید و احترام بگذارید تا اعتماد به شما ساده تر باشد.

???? شوخ طبع باشید

یکی از روش های جذب دختر مغرور، شوخ طبعی است. اما به خاطر داشته باشید که شوخ طبعی نیز حد و اندازه دارد و نباید اجازه دهید تا این رفتار باعث آزار و اذیت شود. در کنار این حس باید احترام نگه دارید تا دلخوری ایجاد نشود. دختران از مردان شوخ طبع خوششان می‌آید.

???? اندکی مرموز باشید | دختر مغرور

برای جذب دختر مغرور باید حس کنجکاوی او را تحریک کنید. در واقع اندکی مرموز باشید و هر چیزی را به او اطلاع ندهید. بهتر است که حضور خود را نشان دهید اما خیلی پر رنگ نباشید. مثلا احوال پرسی مودبانه داشته باشید و از او دور شوید. زمانی که چیز زیادی از شما نداند، بیشتر به سوی شما جذب خواهد شد.

???? صبور باشید

هرگز برای جذب دختر مغرور عجله نکنید. همیشه افراد صبور موفق تر هستند. بنابراین شما نیز صبور باشید تا موقعیت های شایسته و خوب قسمت شما شود. کار خود را انجام دهید اما در این مسیر عجله نکنید تا به موفقیت برسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پیشنهاد دوستی به دختر کلیک کنید.

???? جسارت خرج دهید

یکی از روش های جذب دختر مغرور، خرج جسارت است. برای شروع رابطه قدم بردارید و اقدام کنید. دخترا علاقه زیادی به مردان جسور دارند به همین جهت اگر برای شروع رابطه اقدام کنید؛ به سوی شما جذب خواهند شد.

???? هدیه را فراموش نکنید | دختر مغرور

برای جذب دختر مغرور به او هدیه دهید تا همیشه چیزی از شما به یادگار داشته باشد. این کار علاوه بر اینکه او را شگفت زده می‌کند؛ دائم یادآور شما خواهد بود. بنابراین هدیه راهی برای به دست آوردن دختر مورد علاقه تان خواهد بود.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، برای جذب دختر مغرور باید به خودتان اهمیت دهید و روی اعتماد به نفس خود کار کنید. زمانی که از اعتماد به نفس خوبی برخوردار نباشید؛ هرگز شرایط لازم برای شروع رابطه را نخواهید داشت. بنابراین اگر از این موضوع رنج می‌برید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دختر‌ مغرور می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

انتقاد کردن از همسر | 8 روش انتقاد از همسر

۲ بازديد

انتقاد کردن از همسر به معنای ابراز نارضایتی، انتقاد ‌یا نقد در مورد رفتار، عملکرد یا ویژگی‌های همسر است. این انتقادات می‌تواند در قالب نظرات منفی، انتقادات سخت، یا حتی حملات شخصی صورت بگیرد. انتقاد از همسر ممکن است به دلایل مختلفی انجام شود، از جمله عدم رضایت از رفتار های همسر، تفاوت‌ های نظری، عدم توجه به نیاز ها یا احساسات یکدیگر و یا مشکلات در روابط زناشویی.

اما انتقاد کردن از همسر نیز روش های مخصوص به خود را دارد. برای اینکه زندگی خوب و با دوامی داشته باشید؛ لازم است که مهارت های کافی برای زندگی مشترک را بدانید. جهت رضایت از زندگی بهتر است از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتقاد ‌کردن از همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  انتقاد کردن از همسر

انتقاد کردن از همسر

انتقاد کردن از همسر می‌تواند منجر به تنش و ناراحتی در روابط زناشویی شود و فاصله‌گذاری بین همسران ایحاد کند. برای پیشگیری از این مشکلات، مهم است که انتقادات  سازنده و موثر وجود داشته باشد. به جای انتقادات سخت و ناراحت‌ کننده، به همسر خود بیان کنید که چه نقاطی جهت بهبودی و رضایت وجود دارد تا به صورت مشارکتی به حل مسائل بپردازید. همچنین، احترام به نظرات و احساسات همسر و توجه به نیازهای او، می‌تواند به تقویت روابط زناشویی کمک کند. در این مقاله به طور کل راجع به مساله انتقاد‌ کردن از همسر توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مسخره کردن همسر کلیک کنید.  

روش های انتقاد کردن از همسر

برای انتقاد کردن از همسر روش هایی وجود دارد که مانع از رفتار بد می‌شود. در این بخش مقاله به این روش ها اشاره کرده ایم.

✨ با یکدیگر مکالمه داشته باشید

برای انتقاد کردن از همسر بهتر است که مکالمه مناسب داشته باشید. شاید یکی از سخت ترین کارها، شروع مکالمه با همسر باشد. به همین جهت سعی کنید با دیدگاه مثبت آغاز کنید. شروع مکالمه باید در موقعیت مناسب، دور از استرس و تنش باشد. زمانی که هر دو آرامش دارید و با حوصله می‌توانید صحبت های یکدیگر را گوش کنید. 

✨ راه حل مناسب داشته باشید | انتقاد کردن از همسر

از دیگر روش های انتقاد کردن از همسر، استفاده از راه حل مناسب است. بهتر است که در برخی شرایط خود را جای همسر بگذارید. عادت های رفتاری را با یکدیگر بررسی کنید و برای حل مشکل و رفتار، راه حل مناسب ارائه دهید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با همسر کلیک کنید.  

✨ به واکنش همسر پاسخ مناسب بدهید

در انتقاد کردن از همسر باید انتظار واکنش داشته باشید. اگر همسرتان از خود واکنش نشان داد، حتما باید پاسخ مناسبی ارائه دهید. به خاطر داشته باشید که پاسخ تند باعث تنش بیشتر می‌شود. بنابراین باید خیلی آرام و با تن صدای ملایم به او پاسخ دهید. 

✨ سازگار باشید

انتقاد کردن از همسر به سرعت او را در مسیر درست قرار نمی‌دهد. همسرتان نیز انسان است و برای تغییر عادت به زمان نیاز دارد. به همین جهت باید با او سازگار شوید تا بتوانید در ترک عادت و انجام رفتار جدید و مناسب همراهش باشید. 

✨ انتقاد افراطی نداشته باشید

انتقاد کردن از همسر راه و روش های مخصوص به خود را دارد. در این زمینه هرگز نباید رفتار افراطی داشته باشید. زیرا انتقاد بیش از اندازه آزار دهنده می‌باشد و تاثیر منفی در روند زندگی می‌گذارد.

✨ انتقاد غیر مستقیم داشته باشید | انتقاد کردن از همسر

یکی از روش های انتقاد کردن از همسر، به صورت غیر مستقیم است. در این روش باید نظر خود را خیلی آرام و غیر مستقیم بیان کنید. به تدریج روند انتقاد را انجام دهید تا تاثیر بیشتری داشته باشد. انتقاد تند و افراطی مانع درک و پذیرش می‌شود. 

✨ جایگاه خود در زندگی را بررسی کنید

قبل از انتقاد کردن از همسر؛ باید جایگاه و سهم خود در زندگی مشترک را ارزیابی کنید. شما نمی‌توانید در برخی شرایط و موضوعات همسر خود را سرزنش کنید. زیرا بعد انتقاد سازنده خواهد داشت. به همین جهت قبل از اقدام به کار، ابتدا او را بررسی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حمایت از همسر کلیک کنید.  

✨ عنوان کردن نکات مثبت فراموش نشود

انتقاد کردن از همسر نباید همیشه جنبه منفی به خود بگیرد. در این راه حتما باید نکات مثبت نیز ذکر شود. در کنار انتقاد، به همسر خود توجه کنید و بگویید که در کنار این نکات مثبت، چنین نکات منفی وجود دارد که باعث آزار و اذیت من می‌باشد. 

انتقاد کردن از همسر به روش غلط 

انتقاد کردن از همسر شرایط اصولی و روش های مخصوص به خود را دارد. شما باید به این موضوع توجه کنید که انتقاد مناسب صورت بگیرد. برای اینکه انتقاد و سرزنش اشتباه صورت نگیرد باید به نکاتی که در این بخش اشاره کرده ایم، توجه کنید. 

???? هنگام انتقاد، همسرتان را مورد تحقیر و تمسخر قرار ندهید. 

????  رفتار های دیگران را به رخ همسر نکشید. 

????لجبازی و یکدندگی را در زمان انتقاد فراموش کنید. 

???? دلخوری خود و همسر را به دیگران نگویید. 

???? هنگام انتقاد به شیوه ای برخورد نکنید که انگار در حال بازجویی هستید. 

????همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید. 

???? در بیان انتقاد به لحن خود توجه کنید. 

???? با خصومت و به تندی انتقاد نکنید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحقیر همسر کلیک کنید.  

کلام آخر

در این مقاله راجع به روش های انتقاد کردن از همسر به شیوه اصولی را توضیح داده ایم. اگر قصد انتقاد از همسر را دارید باید از روش اصولی استفاده کنید. روش های غیر اصولی و انتقاد اشتباه، مانع پیشرفت زندگی می‌شود و به جای بهبود زندگی، باعث افزایش تنش می‌شود. به همین جهت توصیه می‌کنیم برای انتقاد از همسر حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتقاد ‌کردن از همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

چگونه خواسته های خودم را به همسرم بگویم؟

برای انتقاد از همسر و بیان خواسته ها لازم است تا به موقعیت و احساسات همسر توجه کنید. بهترین زمان و موقعیت را انتخاب کنید و در کمال آرامش خواسته خود را بیان کنید. 

بدترین شیوه انتقاد از همسر چگونه است؟

بدترین شیوه انتقاد ‌کردن از همسر، استفاده از روش تحقیر و توهین است. هرگز همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید و رفتارهای دیگران را به رخ او نکشید. 

وقت گذاشتن برای فرزند | 7 روش وقت گذاشتن برای فرزند

۳ بازديد

وقت گذاشتن برای فرزند به تربیت و تعلیم آنها کمک بزرگی می‌کند. زمانی که والدین برای فرزندان خود زمان مناسبی در نظر بگیرند؛ تربیت به بهترین شکل پیش خواهد رفت. وابستگی کودک به درستی رقم خواهد خورد و میزان آموزش های کودک به مراتب بهتر از کودکی است که والدین بی توجه دارد. برای اینکه فرزند موفق و با تربیت مناسبی داشته باشید، باید زمان کافی برای تربیت او در نظر بگیرید.

زمانی که والدین برای فرزندان خود زمانی را در نظر می‌گیرند، می‌توانند به کشف استعدادهای فرزند خود نیز بپردازند. وقت گذاشتن برای فرزند از اهمیت بالایی برخوردار است. حتی اگر پدر و مادر هر دو شاغل هستید؛ باید زمانی را در روز برای کودک در نظر بگیرید. تا هم از حضور والدین استفاده کند و هم آموزش های تربیتی لازم را دریافت کند. برای اینکه برنامه ریزی مناسبی جهت وقت گذاشتن برای فرزند داشته باشید؛ توصیه می‌کنیم که از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه وقت گذاشتن برای فرزند می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  وقت گذاشتن برای فرزند

وقت گذاشتن برای فرزند

وقت گذاشتن برای فرزند به چه دردی می‌خورد؟ اصلا ضروری است؟ بله، وقت گذاشتن برای فرزند ضروری و بسیار پر اهمیت است. والدینی که برای فرزندان خود زمان در نظر می‌گیرند، به خوبی می‌توانند با فرزندان خود ارتباط بگیرند و جو صمیمانه ایجاد کنند. کودکان والدین را الگوی خود قرار می‌دهند، بنابراین اگر این الگو رفتار اشتباهی داشته باشد؛ باید منتظر همان رفتار از کودک نیز باشید.

حتی والدینی که شاغل هستند باید یک ساعت در روز را صرف وقت گذاشتن برای فرزند کنند. با این روش هم به تربیت فرزند خود پرداخته اید و هم اینکه روابط والد فرزندی به بهترین نحو شکل گرفته است. به طور کلی اگر قصد تربیت مناسب دارید؛ باید برای فرزندان خود زمان بگذارید. چه بسا بهتر که این زمان با آموزش های مناسب باشد. برای اینکه از نحوه وقت گذاشتن برای فرزند اطلاع کسب کنید؛ تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چه کارهایی را باید جهت وقت گذاشتن برای فرزند انجام داد؟

جهت وقت گذاشتن برای فرزند باید برخی از نکات را رعایت کنید. اینکه فرزند شما به چه آموزش هایی لازم دارد و باید در این زمان مناسب باید تعدادی از نکات را رعایت کنید. در این بخش مقاله راجع به کارهایی که جهت وقت گذاشتن برای فرزند باید انجام داد را توضیح داده ایم.

???? با فرزند خود خاطره سازی کنید

یکی از کارهایی که جهت وقت گذاشتن برای فرزند باید انجام داد؛ خاطره سازی است. در این بخش باید رفتارهایی از خود نشان دهید و کارهایی را انجام دهید که خاطرات خوبی برای فرزند ثبت شود. به طور کل برای فرزندان مهم نیست که چه کارهایی را در این زمان انجام دهید؛ مهم آن است که بهترین خود باشید و در کنار آنها حضور متمرکزی داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بی توجهی مادر به فرزند کلیک کنید.

???? فضای مناسبی در نظر داشته باشید | وقت گذاشتن برای فرزند

جهت وقت گذاشتن برای فرزند، باید فضای مناسبی وجود داشته باشد. فضای آرام و بدون تنش فراهم کنید، برنامه مورد علاقه فرزند را با یکدیگر تماشا کنید و ایده های خود را با فرزند به اشتراک بگذارید. حتی می‌توانید در این فضا با فرزندان خود صحبت کنید و مکالمه خوبی داشته باشید.

???? عشق خود را ابراز کنید

در زمان وقت گذاشتن برای فرزند باید عشق خود را ابراز کنید. فرزندان همیشه و در همه شرایط به دنبال جلب توجه و دریافت عشق از والدین هستند. بنابراین بهترین موقعیت برای بیان احساسات و عشق به فرزند، همین مواقعی است که برای فرزند خود در نظر گرفته اید. زمانی که ابراز عشق به فرزند وجود داشته باشد، نیاز عاطفی او را بر طرف کرده اید.

???? تربیت مناسبی در نظر بگیرید

پدر و مادر هایی که شاغل هستند در طول روز به طور کامل نمی‌توانند فرزندان خود را تربیت کنند. به همین دلیل وقت گذاشتن برای فرزند در این خانواده ها باید پر اهمیت باشد. این پدر و مادر ها باید زمان هایی که برای فرزند در نظر دارند به تربیت و آموزش بپردازند. تا فرزندی تربیت شده با آینده موفق تحویل دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

???? بازی مورد علاقه او را بازی کنید | وقت گذاشتن برای فرزند

زمان وقت گذاشتن برای فرزند گاه باید با بازی سپری شود. با کمک فرزند بازی مورد علاقه او را تهیه کنید و به بازی بپردازید. با این بازی ها علاوه بر اینکه هماهنگی های گروهی و تعامل با دیگران را به فرزند خود آموزش می‌دهید؛ با سلیقه و هیجانات فرزند نیز آشنا خواهید شد.

???? پیاده روی داشته باشید

گاهی وقت گذاشتن برای فرزند می‌تواند خارج از خانه باشد. بهتر است که این ساعت های پیاده روی را با ورزش سپری کنید. تا هم انرژی فرزندان قبل از خواب تخلیه شود و هم اینکه با ورزش و سلامت جسمانی آشنا شود. پیاده روی های شبانه و روزانه به آرامش فرزند شما کمک بزرگی خواهد کرد.

???? تکالیف مدرسه اش را همراهی کنید

اگر فرزند شما به مدرسه می‌رود؛ زمان وقت گذاشتن برای فرزند را به کمک در دروس سرمایه گذاری کنید. اینکه فرزند شما از پس درس های خودش بر بیاید عالی است. اما گاه لازم است که به عنوان والد وظیفه خود را انجام دهید و حتما به تکالیف او رسیدگی کنید. با این کار حتی میزان اهمیت خود به فرزند را نشان خواهید داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه والدین بی خیال و بی توجه کلیک کنید.

کلام آخر

وقت گذاشتن برای فرزند همیشه نباید به بازی و بیرون از خانه سپری شود. اغلب برای اینکه فرزندان خود را تربیت کنید و آموزش های لازم را به او بدهید؛ باید روزانه چند ساعت را به تعلیم و تربیت سپری کنید. برای تربیت فرزند نیز می‌توانید از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه وقت گذاشتن برای فرزند می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.