اهمیت ندادن به حرف دیگران

ارائه خدمات روانشناسی

اهمیت ندادن به حرف دیگران

۱۳ بازديد

اهمیت ندادن به حرف دیگران یکی رفتارهای دشوار محسوب می‌شود. معمولا ما نمی‌توانیم جلوی حرف زدن دیگران را بگیریم. حتی خودمان نیز گاهی در مورد دیگران صحبت می‌کنیم. اما به طور کلی این مسائل همیشه وجود داشته اند. اگر بخواهیم  زندگی خودمان را مطابق نظرات دیگران پیش ببریم؛ دچار مشکلات زیادی خواهیم شد. حرف های اطرافیان، به صورت ناخودآگاه بر تفکرات و شیوه زندگی ما تاثیر خواهد گذاشت. این موضوع خود را به شکل های مختلفی نشان داده و عوامل زیادی بر آن موثر هستند. به همین دلیل نباید اینگونه حرف را مبنا و معیاری برای تصمیم گیری در مورد مسائل مهم قرار دهیم. افراد در زندگی شرایط مختلفی دارند و نمی‌توان برای همه نسخه ای واحد پیچید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اهمیت ندادن به حرف های دیگران می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: اهمیت ندادن به حرف دیگران

اهمیت ندادن به حرف دیگران

برای همه ما پیش آمده که مورد قضاوت دیگران واقع شده ایم. احتمالا در این شرایط احساسات بدی را تجربه کرده ایم. اما باگذشت زمان و انجام تمریناتی می‌توان اهمیت ندادن به حرف دیگران را آموخت. فراموش نکنید که اگر به بالاترین درجه موفقیت و خوشبختی از نظر خود برسید؛ بازهم دیگران نظراتی برای ارائه دارند.

به همین دلیل باید صرفا نسبت به آنها شنونده بود. اینکه به نظرات برخی از متخصصین گوش بدهیم و یا مطابق آنها عمل کنیم؛ با حرف های بی پایه و اساس دیگران که گاها به دلیل حسودی حرف هایی را بیان می‌کنند؛ متفاوت است.

دلایل اهمیت ندادن به حرف دیگران

اینکه چرا باید نسبت به حرف دیگران بی توجه باشیم؛ دلایل متعددی دارد. گاهی افراد بعد از مدتی خود به این نتیجه می‌رسند که عمل کردن طبق نظر دیگران، مشکلی را از آنان حل نخواهد کرد. برخی از دلایل اهمیت ندادن به حرف دیگران، شامل موارد زیر می‌شود.

نظرات دیگران مدام در حال تغییر است و نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

هیچکس از شرایط زندگی ما به طور کامل مطلع نیست

برخی از نطرات آنها هیچگونه منطقی ندارد

هیچ وقت نمی‌توانیم آنها را راضی نگه داریم

در نهایت شما در زندگی خود نقش دارید؛ نه دیگران

مسائل زندگی ما برای دیگران اهمیتی ندارد  و آنها دلسوز ما نیستند

چگونگی اهمیت ندادن به حرف دیگران

برخی از افراد همواره تلاش می‌کنند تا از این موضوع در امان باشند. اما در جوامع امروزی که ما وقت زیادی را با دیگران می‌گذرانیم و همواره با دیگران در ارتباط هستیم؛ نمی‌توان از این موضوع فرار کرد. اما راه هایی برای کنترل آن وجود دارد.همچنین می‌توانیم با اهمیت ندادن به حرف دیگران، تاثیر آن را بر شرایط روانی خود، کاهش دهیم. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.