آرشیو دی ماه 1402

ارائه خدمات روانشناسی

کمک مالی به دوست پسر

۶ بازديد

کمک مالی به دوست پسر اگر به دلیل منطقی و روش درست انجام شود؛ کار بدی نیست. در یک رابطه عاطفی افراد وظیفه دارند که در موقعیت های مختلف به یکدیگر کمک کنند. به طور کلی قرض دادن پول به دیگران نیاز به شناخت و اعتماد نسبت به آنها دارد. اما در روابط قبل از ازدواج این موضوع کمی پیچیده است و افراد باید خود در این مورد تصمیم بگیرند. اما برخی افراد از این شرایط سواستفاده کرده و از شریک خود بی دلیل درخواست کمک می‌کنند. گاهی این موضوع برای آن‌ها جنبه امتحان کردن و سنجیدن شریک شان را دارد. اما این مورد نمی‌تواند ملاک خوبی برای اندازه گیری میزان علاقه طرف مقابل باشد. افراد بعد بروز چنین رفتارهایی بهتر است در رابطه خود تجدید نظر کرده و در این مورد بیشتر فکر کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمک مالی به دوست پسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کمک مالی به دوست پسر

کمک مالی به دوست پسر

طبیعی است که در ابتدای رابطه تمام تلاش خود را برای جلب رضایت و علاقه طرف مقابل بکنید. اما برخی در اینکار زیاده روی کرده و دست به هرکاری می‌زنند. احتمالا طرف مقابل نیز این موضوع را متوجه شده و شاید از آن به روش های مختلف سواستفاده کند. حتی گاهی واقعا پسر به این پول نیازی ندارد اما تنها برای هیجان خواهی از دختر درخواست می‌کند.

از طرفی بعد از مدتی این کار برای او تبدیل به عادت شده و به طور مداوم از دختر تقاضای پول دارد. به طور کلی کمک مالی به دوست پسر با بروز مشکلاتی در رابطه همراه است که بهتر است با روش هایی از این موضوع پیشگیری کنید. 

پیامدهای کمک مالی به دوست پسر

پیامدهای کمک مالی به دوست پسر بر رابطه و حتی میزان علاقه تاثیر گذاشته و افراد را نسبت به یکدیگر بی اعتماد می‌کند. حتی اگر پسر واقعا به کمک مالی نیاز داشته باشد؛ بهتر است در وهله اول از خانواده و دوستان خود درخواست کمک کند. همچنین شرایط مالی دختر را نیز در نظر داشته باشد. برخی از آسب هایی که در رابطه بروز می‌کنند؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

زندگی بعد از طلاق | 9 نکته برای شروع زندگی بعد از طلاق

۹ بازديد

زندگی بعد از طلاق باید عاری از غم و اندوه باشد و پر انرژی آغاز شود. اینکه طلاق و جدایی یک امر سخت است، از دید هیچ فردی پنهان نیست. اما در برخی از مواقع طلاق موهبت است. برخی از افراد در زندگی مشترک با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که با جدایی از او تازه به آرامش می‌رسند. در این شرایط زندگی بعد از طلاق شیرین تر خواهد شد. طلاق تغییرات بسیار زیادی در زندگی ایجاد می‌کند و برنامه های شما را به طور کل مختل می‌کند.

سپری کردن روز های بعد از طلاق زمانی از زندگی شما را می‌گیرد. به همین دلیل بهتر است که کاملا مراحل سوگ را سپری کنید و بعد برای زندگی بعد از طلاق تصمیم بگیرید. بعد از طلاق باید جدایی را بپذیرید و پای تصمیم خود باشید. به احساسات خود اجازه بروز بدهید و آنها را سرکوب نکنید. خیلی باید حواستان به خودتان باشد تا طلاق آسیب های جدی به شما وارد نکند. در زندگی بعد از طلاق به یک راهنمای متخصص مانند روانشناس لازم دارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید. 

منبع: زندگی بعد از طلاق | 9 نکته برای شروع زندگی بعد از طلاق

زندگی بعد از طلاق چگونه است؟

زمانی که یک رابطه ای به جدایی و طلاق ختم می‌شود؛ شروع و بازگشت دوباره به زندگی دشوار است. بعد از طلاق باید مراحل سوگ را سپری کنید تا احساسات شما بروز کند و این موضوع را بپذیرید. طلاق فشار های زیادی بر شما وارد می‌کند به همین دلیل توصیه می‌شود فورا پس از این اتفاق از مشاور کمک بگیرید.

اینکه زندگی بعد از طلاق را بخواهید فورا شروع کنید و تغییر بدهید؛ عاقلانه نیست. بهترین راهکار این است که مدتی در غم خود بمانید و به مرور زمان برای شروع دوباره زندگی اقدام کنید. معمولا پس از طلاق 2 سال زمان لازم است تا به زندگی عادی خود باز گردید. به همین جهت عجله نکنید. روش هایی برای شروع دوباره زندگی بعد از طلاق وجود دارد که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

شروع دوباره بعد از طلاق چگونه است؟

زندگی بعد از طلاق نیاز به رعایت برخی از نکات دارد. برای اینکه بتوانید روال قبلی زندگی خود را ادامه دهید، لازم است که به نکات ذکر شده در ادامه توجه داشته باشید.

سن بلوغ پسران و دختران

۸ بازديد

سن بلوغ پسران و دختران متفاوت است. بلوغ یکی از مهم ترین مراحل در زندگی هر فردی است که با تغییرات زیادی همراه است. اما نشانه های آن  و حتی شدت آنها در افراد مختلف متفاوت است. عوامل زیادی در زمان بروز نشانه های بلوغ موثر هستند و این موضوع در دختران و پسران دارای تفاوت های اساسی است. این تغییرات حتی به ابعاد جسمانی محدود نشده و حتی خلق و خو و رفتارهای او را نیز در بر می‌گیرد. به همین دلیل دانشمندان از این دوران به عنوان طوفانی یاد می‌کنند که بعد از آن دیگر هیچ چیز مانند سابق نیست. این دوران بسیار حساس بوده؛ به همین دلیل افراد باید اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کرده تا به نوجوانان در این دوران کمک کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه سن بلوغ پسران و دختران می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: سن بلوغ پسران و دختران

سن بلوغ پسران و دختران

طبیعی است که سن بلوغ در پسران و دختران متفاوت است. در واقع ماهیت تغییرات یکسان هستند اما به طور کلی توالی زمانی و حتی شدت آنها نیز در این دو جنس متفاوت اند. از طرفی گاهی برخی افراد این دوره را زودتر یا دیرتر از حد معمول تجربه می‌کنند. در مواردی مشکلاتی تنها به دلیل سنین بلوغ برای افراد رخ می‌دهد. نمی‌توان سن دقیقی برای شروع علائم بلوغ در نظر گرفت؛ اما به طور کلی، زمان شروع این تغییرات برای دختران 8 تا 13 سالگی بوده و برای پسران 9 تا 14 سالگی است. پذیرش این تغییرات برای نوجوانان بسیار دشوار است. به همین دلیل همکاری و واکنش اطرافیان نسبت به این موضوع بسیار اهمیت دارد.

عوامل موثر در سن بلوغ پسران و دختران

برخی از عوامل، تعیین کننده سن بلوغ پسران و دختران هستند. در واقع شروع نشانه ها و همچنین مدت زمان ماندگاری آنها به این عوامل بستگی دارد. این موارد معمولا در فرهنگ ها و کشورهای دیگر نیز یکسان هستند.

شک به خیانت همسر | 5 راهکار رفع شک به همسر

۱۱ بازديد

شک به خیانت همسر یکی از بزرگ ترین معضلات زندگی زناشویی است. این افکار به قدری سمی و بد هستند که زندگی فرد را به طور کل مختل می‌کند. اما این افکار و شک ها معمولا از نشانه های مشاهده شده ایجاد می‌شود. سرد شدن همسر، دیر وقت آمدن، جلسات کاری طولانی و … همگی شک به خیانت همسر را تشدید می‌کند.

البته که شک به خیانت همسر یک درد بزرگی است که خانم ها و آقایان تجربه می‌کنند. اما با کمک راهکارهایی که در این مقاله توضیح داده ایم می‌توانید شک خود را کمتر کنید و کمتر هم به خودتان آسیب وارد کنید. این شک ها تمام زندگی شما را مختل خواهد کرد و سلامت روانتان را نیز به خطر خواهد انداخت. به همین دلیل است که درمان توصیه می‌شود. در این زمینه حتما از روانشناس خانواده کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شک به خیانت همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: شک به خیانت همسر | 5 راهکار رفع شک به همسر

شک به خیانت همسر

یکی از معضلات جامعه امروزی، خیانت است. این خیانت را گاه همسر متوجه می‌شود، گاه نمی‌شود. به همین دلیل اگر نشانه هایی کوچکی از خود بروز دهید؛ همسرتان به شک دچار می‌شود. شک و بدبینی به همسر زندگی مشترک شما را مختل می‌کند و احساس خشم، عصبانیت، ناراحتی و پرخاش در زندگی زوجین بروز پیدا می‌کند. در واقع شک و بد دلی به خیانت همسر؛ لحظات لذت بخش زندگی را از شما می‌گیرد. اما دلیل شک به خیانت همسر چه چیزهایی است؟ دلیل این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما اگر این افکار را هرچه زودتر کم نکنید، سلامت روان شما را مختل می‌کند. شک، بدبینی، بی اعتمادی و … ریشه زندگی مشترک را خشک می‌کند. توصیه می‌کنیم که این شک ها را از خود دور کنید و در صورت نیاز از روانشناس کمک بگیرید. در این مقاله تمامی جوانب شک به خیانت همسر را بررسی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نشانه هایی که شک به خیانت همسر را افزایش می‌دهد

شک به خیانت همسر نشات گرفته از برخی دلایل و نشانه ها است. این نشانه ها هستند که شک افراد را بیشتر می‌کنند و به آن پر و بال می‌دهند. در این بخش مقاله، این مسائل را بررسی کرده ایم.

خیانت دوست دختر | 4 رفتار مناسب در مقابل خیانت دوست دختر

۱۱ بازديد

خیانت دوست دختر آسیب های جبران ناپذیری را به پسر وارد می‌کند. او احساس می‌کند که رابطه دیگر مثل گذشته نیست و هرگز نمی‌تواند به فرد دیگری اعتماد کند. معمولا افرادی که خیانت دیده اند بار اول فرد مقابل را می‌بخشند. اما اگر این خیانت پی در پی وجود داشته باشد؛ اعتماد فرد به دیگران از بین می‌ورد و دیگر توانایی برقراری ارتباط با دیگران را ندارد.

اگر از خیانت دوست دخترتان اطمینان ندارید؛ باید نشانه های او را بررسی کنید. در این راه حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. با کمک روانشناس بدون اینکه قضاوت کنید و رابطه خود را الکی تمام کنید؛ پیش خواهید رفت. علاوه بر این؛ روانشناس به شما کمک می‌کند تا از لحاظ روحی و جسمانی در آرامش قرار بگیرید.برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت دوست دختر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید. 

منبع: خیانت دوست دختر | 4 رفتار مناسب در مقابل خیانت دوست دختر

خیانت دوست دختر

موضوع اصلی این است که خیانت چیست؟ به طور کل خیانت از نظر افراد مختلف، متفاوت است. برخی از افراد هر گونه برخورد و ارتباط با جنس مخالف را بد می‌دانند. اما عده دیگری تنها ارتباط به صورت عاشقانه و جنسی را خیانت تلقی می‌کنند. اما خیانت دوست دختر به دلیل اینکه فرد هیچ پیمان کتبی با شریک احساسی ندارد، بیشتر رخ می‌دهد. خیانت جنسی و عاطفی به منظور هر عدم تعهد و بی وفایی بین زوجین است. و شخص مقابل از این بی عهد و پیمانی اطلاعی ندارد.

چت، فکر، قرار، ابراز علاقه، درد و دل، برقراری رابطه جنسی و عاطفی با جنس مخالف خیانت نام دارد. که معمولا افراد دلایل غیر منطقی برای انجام این کار خود ارائه می‌دهند. خیانت دوست دختر نیز دلایل متفاوتی دارد که در این مقاله توضیح داده ایم. دوست‌دختری که در حال خیانت باشد؛ نشانه هایی از خود بروز می‌دهد. در این مقاله نشانه ها و جوانب مختلف خیانت دوست‌دختر را بررسی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نشانه خیانت دوست دختر

خیانت دوست دختر همراه با نشانه است. نشانه های زیادی وجود دارد که شک به خیانت دوست دختر را افزایش می‌دهد. در صورت مشاهده نشانه های دوست دختر، تصمین عجولانه نگیرید. در این بخش مقاله راجع به نشانه های خیانت دوست‌دختر توضیح داده ایم.

درک فرزند نوجوان | 7 روش درک فرزند نوجوان

۶ بازديد

درک فرزند نوجوان یکی از کارهای مهمی است که همه والدین باید آموزش ببینند. دوره نوجوانی همراه با چالش های زیادی است. این دوران بسیار حساس است و دگرگونی های فراوانی نیز به دنبال دارد. افراد در این دوران با تغییرات روانی و فیزیکی دست و پنجه نرم می‌کنند. که این تغییرات روان اغلب نوجوانان را برهم می‌ریزد. به همین منظور لازم است که نوجوان را درک کنیم و نسبت به تغییرات او اطلاعات خود را بروزرسانی کنیم. اگر با اطلاعات قدیمی به تربیت نوجوان بپردازیم؛ قطعا با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد. نوجوان تمامی خواسته ای که در این دوران دارد؛ درک مناسب و برخورد منطقی است.

بهتر است که پدر و مادران برای درک فرزند نوجوان از روش های مناسبی مانند کمک از روانشناس استفاده کنند. بهتر است که روانشناس را در روند رشدی نوجوان قرار دهید و تمامی رفتارهای فرزند خود را با کمک راهنمایی های او انجام دهید. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درک فرزند نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: درک فرزند نوجوان | 7 روش درک فرزند نوجوان

درک فرزند نوجوان

نوجوانی دوره سخت و دشواری است که همه ما تجربه کرده ایم. در این دوران تغییرات زیادی ایجاد می‌شود و به راحتی فرد را تحت آسیب قرار می‌دهد. مسائل جنسی، اجتماعی، روان شناختی و … نوجوان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. به همین جهت لازم است که این مسائل را درک کنید. دوران نوجوانی، دوران توجه به مسائل جنسی و عاشق شدن است. به همین جهت والدین باید اطلاعات خود را افزایش دهند تا جهت رشد و تغییرات ناگهانی نوجوان بتوانند برخورد مناسبی داشته باشند.

این برخورد شما است که باعث ایجاد صمیمیت با نوجوان می‌شود. والدین باید این موضوع را در نظر بگیرند که نوجوان تنها نیاز به درک ندارد؛ بلکه باید توجهات لازم و ضروری در زمینه عشق ورزی نیز وجود داشته باشد. به سن بلوغ نوجوان خود توجه داشته باشید و در این زمینه حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر را دارید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روش های درک فرزند نوجوان

درک فرزند نوجوان باید در زمینه های مختلفی وجود داشته باشد. زمانی که والدین فرزند نوجوان دارند، باید دقت بیشتری در تربیت او داشته باشند. در این مقاله سعی کرده ایم که روش های درک فرزند نوجوان را توضیح دهیم.

معذرت خواهی از همسر | متن عذرخواهی از همسر

۴ بازديد

معذرت خواهی از همسر یکی از رفتارهای سالم در رابطه زناشویی است. به طور کلی همه افراد در زندگی دچار اشتباهاتی در زندگی می‌شوند. از طرفی برخی افراد به دلیل غرور و احساس خودخواهی به هیچ عنوان برای عذرخواهی پیش قدم نمی‌شوند؛ حتی اگر مقصر باشند. به طور کلی معذرت خواهی اصولی دارد که با رعایت آن‌ها افراد می‌توانند رابطه خود را دوباره بازسازی کرده و موثرتر عمل کنند.

عوامل زیادی در مورد معذرت خواهی از همسر موثر هستند. در برخی موارد، فرد مقصر نیست اما برای حفظ و ادامه رابطه از طرف مقابل عذرخواهی می‌کند. یا شاید تنها به ظاهر اظهار پشیمانی کرده و در واقع از عمل خود راضی نباشد. به همین دلیل بهتر است زوجین این مهارت را آموخته و آن را در روابط خود به کار گیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه معذرت خواهی از همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: معذرت خواهی از همسر | متن عذرخواهی از همسر

معذرت خواهی از همسر

به طور کلی معذرت خواهی از همسر برای برخی از افراد آسان نیست. در این مورد باورهای اشتباه زیادی وجود دارد. مانند اینکه اگر از همسر خود عذرخواهی کنم او حق را به خود داده و یا این نشانه ضعف است. اما در واقع انجام اینکار بعد از یک کار اشتباه، به معنای بلوغ رفتاری افراد است. اما بسیار مهم است که اینکار به روش درستی انجام گیرد.

بهتر است موضوع مورد بحث را برای خود و دیگری تبدیل به فاجعه نکنید. همچنین برخی از افراد از این مورد سواستفاده کرده و برای رسیدن به اهداف دیگر از آن عذرخواهی می‌کنند. و یا دیگری را مجبور به عذرخواهی می‌کنند. اما با این روش ها تنها اوضاع پیچیده تر می‌شود.

روش های معذرت خواهی از همسر

همانطور که گفته شد؛ عذرخواهی دارای اصولی است که با استفاده از آنها تاثیر آن دو چندان می‌شود. نباید به عذرخواهی کردن به طور مداوم عادت کرد و یا در هر شرایطی خود را مقصر دانست. بهتر است زوجین مهارت های ارتباطی خود را تقویت کرده و بعد از هر اختلاف، به طرف مقابل کمی زمان بدهند. برخی از روش های معذرت خواهی از همسر، شامل موارد زیر می‌شوند. 

خیانت پدر | 4 روش برخورد با خیانت پدر

۱۲ بازديد

خیانت پدر از جمله مواردی است که غم بزرگی بر سینه فرزندان بر جای می‌گذارد. زمانی که پدر خانواده به مادر خیانت کند؛ فرزند دختر آسیب بسیار زیای را تجربه خواهد کرد. و معمولا در آینده با مشکلات بیشتری در زمینه اعتماد به جنس مخالف روبرو خواهد شد. اینکه قهرمان زندگی اش با خانواده چه کرده است و به مادر او خیانت کرده است؛ حس تنفر را در او نیز ایجاد می‌کند. پدر ها به عنوان ستون خانه همیشه نماد قدرت هستند اما با این کار این نماد از بین خواهد رفت.

این رفتار پدر روان فرزندان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و موجب پریشانی های روانی می‌شود. به همین دلیل ضروری است که مادر از خیانت همسر خود چیزی به فرزندان نگوید و آنها را مرهم درد های خود نداند. حتما در این زمینه از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید تا از بروز آسیب های روانی جلوگیری شود. 

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت پدر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: خیانت پدر | 4 روش برخورد با خیانت پدر

خیانت پدر

خیانت هرگز توجیه پذیر نیست. زمانی که پدر خانواده به مادر خیانت می‌کند؛ رنج و سختی زیادی به فرزندان وارد می‌شود. مخصوصا فرزند دختر در این زمینه با مشکلات بیشتری روبرو می‌شود و در آینده نمی‌تواند به شخص جنس مخالف اعتماد کند. با این اتفاق شرایط خانه همیشه پر تنش خواهد بود و اعضای خانواده شرایط بدی را تجربه خواهند کرد. حس تنفر، ناراحتی، افسردگی و غمگینی بزرگ بروز پیدا می‌کند. و فرزندان نیز شوک بزرگی را سپری خواهند کرد.

خیانت پدر به مادر باعث قطع ارتباط صمیمانه بین فرزندان با پدر می‌شود. هم چنین فرزندان همیشه به دنبال دلیل و علت بروز این اتفاق خواهند بود. برای مادر خود دلسوزی خواهند کرد و در برخورد با پدر، با پرخاش واکنش نشان خواهند داد. اما بهتر است که روش های برخورد در صورت مشاهده خیانت پدر به مادر را بدانید تا منطقی برخورد کنید. در این مقاله راجع به این موضوع صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روش های مناسب در برخورد با خیانت پدر

خیانت پدر یک امر تنش زا است که باعث برهم خوردن زندگی می‌شود. بنابراین بهترین راه این است که برای مدیریت شرایط خانه، از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. اما در این بند مقاله نیز نحوه برخورد با خیانت پدر را توضیح داده ایم.

طولانی شدن رابطه | 8 راهکار برای طولانی کردن رابطه

۷ بازديد

طولانی شدن رابطه معمولا به لذت بیشتر منجر می‌شود. زوجین در بیشتر موارد به دنبال راهی هستند تا مدت زمان رابطه جنسی خود را افزایش دهند. اما موانعی در این میان وجود دارد. زودانزالی، نداشتن وقت و انرژی کافی و… همگی از مواردی هستند که باعث کوتاه شدن زمان رابطه جنسی می‌شوند. اما به طور کلی راهکارهای متنوعی برای این موضوع وجود دارد. برخی از افراد به دلیل استفاده از روش های نامناسب این مشکل را تشدید کرده و یا حتی باعث ایجاد مشکلی جدید می‌شوند. اما باید نکات زیادی را در نظر گرفت. در ابتدا بهتر است عامل کوتاه شدن زمان رابطه را پیدا کرده و در قدم بعدی طبق آن، اقداماتی انجام دهید. همچنین بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرد. 

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: طولانی شدن رابطه | 8 راهکار برای طولانی کردن رابطه

طولانی شدن رابطه

فراموش نکنید که همیشه طولانی شدن رابطه، به معنای کیفیت بالای رابطه نیست. زمان عامل مهمی است اما باید در کنار آن شرایط خود و شریک جنسی را نیز در نظر داشت. توانایی بدنی و همچنین آمادگی روانی، تاثیر زیادی در این زمینه دارند. اما اگر مدت زمان رابطه از حدی هم کمتر باشد؛ باعث بروز مشکلاتی می‌شود. به همین دلیل باید به درمان اختلالات جنسی پرداخت و در زمینه بالابردن کیفیت رابطه نیز تلاش کرد. در این زمینه هر دو نفر باید تلاش کنند. از طرفی زمان مشخصی برای مدت زمان یک رابطه جنسی خوب وجود ندارد. به همین دلیل نمی‌توان برای همه زوجین یک نسخه واحد پیچید. 

پیامدهای رابطه جنسی کوتاه مدت

از آنجایی که معمولا زمان ارگاسم و انزال زوجین یکسان نیست؛ کوتاه بودن زمان رابطه جنسی نیز، مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. در این روابط یک از افراد مجبور به استفاده از روش های دیگری برای رفع نیاز جنسی خود است. با این شرایط زوجین بعد از مدتی نسبت به یکدیگر سرد شده و احتمالا تعدد رابطه جنسی آنان نیز کاهش می‌یابد.

در بیشتر موارد کوتاه شدن مدت زمان رابطه، به دلیل زودانزالی یکی از زوجین رخ می‌دهد. اما برای زودانزالی درمان های زیادی وجود دارد که زوجین با استفاده از آنها می‌توانند رابطه جنسی بهتری داشته باشند. مدت زمان رابطه جنسی، موضوع مهمی در یک رابطه عاطفی محسوب می‌شود؛ به همین دلیل افراد نباید این موضوع را نادیده بگیرند.

راهکارهایی برای طولانی شدن رابطه جنسی

فراموش نکنید که همیشه مدت زمان کم رابطه جنسی به معنای وجود اختلالات جنسی و یا بی میلی جنسی نیست. گاهی افراد تنها به این دلیل که شناخت کافی از بدن خود و یا همسرشان ندارند؛ نمی‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. اما به طور کلی راهکارهای موثر در مورد طولانی شدن رابطه جنسی، شامل موارد زیر می‌شود.

◀پرهیز خودارضایی یا تماشای پورن

برای داشتن رابطه جنسی طولانی تر و حتی با کیفیت تر، بهتر است افراد از داشتن خود ارضایی یا تماشای فیلم های پورن پرهیز کنند. خودارضایی به تنهایی برای بدن مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما اگر فرد به آن وابستگی پیدا کند؛ چرخه جنسی او را تغییر داده و احتمالا دیگر به شریک جنسی خود، ارگاسم را تجربه نمی‌کند. از طرفی فیلم های پورن نیز نگرش افراد را نسبت به رابطه جنسی تغییر می‌دهد و باعث ایجاد باورهای غیرواقعی نسبت به همسر می‌گردد.

◀ ورزش کگل برای طولانی شدن رابطه

یکی از راهکارهای موثر برای طولانی شدن رابطه، ورزش کگل است. حرکات کگل که باعث تقویت عضلات لگن می‌شوند؛ در بخش های مختلف رابطه جنسی موثر هستند. با این حرکات فرد کنترل بیشتری بر ناحیه تناسلی خود داشته و برای مدت زمان طولانی تری می‌تواند به رابطه ادامه دهد. این حرکات هم برای مردان و هم برای زنان مناسب بوده و بسیار ساده و کم هزینه هستند.

◀تغییر سبک زندگی

به طور کلی سبک زندگی افراد تاثیر زیادی در مدت زمان رابطه جنسی آنها دارد. اگر افراد بتوانند برای مسائل مختلف خود در زندگی برنامه ریزی داشته باشند؛ طولانی شدن رابطه نیز امکانپذیر است. برای مثال خواب و استراحت کافی و یا داشتن تغذیه مناسب، همگی به کیفیت بالاتر رابطه جنسی منجر می‌شوند. شرایط حرفه ای و حتی شخصی پرفشار عواقب زیادی برای افراد ایجاد می‌کند که یکی از آنها رابطه جنسی است. افراد بهتر است مصرف الکل و سیگار را نیز ترک کنند؛ چرا که این موارد نیز در مدت زمان رابطه تاثیر دارند.

◀پیش نوازی طولانی تر

پیش نوازی نقش بسیار مهمی در پیشبرد رابطه جنسی و مدت زمان آن دارد. برخی از افراد بالافاصله بعد از شروع رابطه جنسی به سراغ دخول رفته و به طور کامل برانگیخته نمی‌شوند. اما برای طولانی شدن رابطه بهتر است مدت زمان تحریک را طولانی تر کرده و دخول را به تعویق بیاندازید. پیش نوازی طیف وسیعی از حرکات و رفتارها را در برمی‌گیرد که نحوه استفاده از آنها به زوجین بستگی دارد.

◀پوزیشن های جدید

عادت کردن تنها به یک پوزیشن جنسی و استفاده از آن برای طولانی مدت، قطعا به کمتر شدن مدت زمان رابطه جنسی منجر می‌شود. به همین دلیل می‌توانید از پوزشین های جدید نیز استفاده کنید. البته اینکار نیاز به تمرکز بیشتری دارد. اما از طرفی هیجان رابطه را نیز بالاتر می‌برد. وقتی زوجین از روال عادی رابطه خود خارج می‌شوند؛ باید مدت زمان بیشتری را به رابطه جنسی اختصاص دهند تا نتیجه دلخواه را بگیرند. از طرفی همه پوزیشن های جنسی نیز برای همه افراد مناسب نیست.

◀پرت کردن حواس

یکی دیگر از راهکارها برای طولانی شدن رابطه، پرت کردن حواس است. در این حالت وقتی افراد نزدیک رسیدن به ارگاسم هستند؛ باید حواس خود و یا شریک جنسی را به چیزی دیگری معظوف کنند. در این حالت افراد دیرتر به ارگاسم رسیده و می‌توانند لذت بیشتری ببرند. از طرفی در این مورد زیاده روی نکنید. چرا که برای ادامه رابطه جنسی باید در حال، حضور داشته باشید. برای مثال می‌توانید از شوخی های کوتاه استفاده کنید. اما در حین رابطه جنسی، به طور کلی در مورد کار و مسائل دیگر صحبت نکنید.

◀استفاده از تکنیک مسترز و جانسون

تکنیک مسترز و جانسون در بیشتر موارد برای درمان زودانزالی استفاده می‌شود. اما برای طولانی شدن رابطه نیز می‌توان از آن استفاده کرد. در این روش افراد زمان انزال خود را به صورت طبیعی به تعویق می‌اندازند. آنها باید با نزدیک شدن به مرحله ارگاسم، رابطه را برای مدتی متوقف کرده و دوباره ادامه دهند. علاوه بر این می‌توانند در این مرحله سر آلت خود را نیز به وسیله حلقه کردن دو انگشت شست و اشاره فشار دهند. و یا نقطه ای را که ما بین واژن و مقعد است، لمس کنند. بهتر است این اقدامات را به آرامی انجام داده و از شریک خود نیز کمک بگیرید.

◀کمک گرفتن از مشاور جنسی

کمک گرفتن از مشاور جنسی نه تنها باعث طولانی شدن رابطه می‌شود؛ بلکه مشکلات احتمالی نیز برطرف می‌شوند. روانشناس می‌تواند با بررسی دقیق عملکرد زن و مرد در رابطه، عوامل مزاحم شناسایی کرده و به افراد راهکارهای اصولی ارائه دهد. برخی در این زمینه از روش های نامناسبی استفاده می‌کنند؛ که عوارض جبران ناپذیری برای آنها ایجاد می‌کند. به همین دلیل بهتر است در این زمینه از یک متخصص کمک گرفته شود.

سخن پایانی

در مورد طولانی شدن رابطه جنسی، باورهای اشتباهی وجود دارد. برخی از افراد این موضوع را نشانه قدرت و توانایی دانسته و بسیار در مورد آن حساس هستند. اما به طور کلی زمان رابطه نشان دهنده کیفیت یا لذت زوجین نیست. افراد باید عوامل زیادی را در این مورد در نظر بگیرند. بهتر است در ابتدا با یک روانشناس مشورت کرده و از روش های اصولی در این زمینه استفاده کنند. همچنین به شریک خود همکاری داشته و رضایت او را نیز در نظر بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: طولانی شدن رابطه | 8 راهکار برای طولانی کردن رابطه

انگیزه برای درس خواندن | راه های ایجاد حوصله برای درس خواندن

۵ بازديد

انگیزه برای درس خواندن یکی از گام های مهم در فرایند مطالعه و درس خواندن است. به طور کلی درس خواندن کار آسانی نیست. به همین دلیل افراد باید برای خود دلیل و انگیزه ای پیدا کنند. امروزه عوامل زیادی برای حواسپرتی وجود دارند که باعث رغبت کمتر برای درس خواندن می‌شوند. افراد باید آنها را شناسایی کرده و با استفاده از روش های مختلف برای درس خواندن و مطالعه اقدام کنند. گاهی برخی از افراد به طور کلی علاقه ای به اینکار ندارند. به همین دلیل شناسایی استعداد و توانایی ها در این شرایط اهمیت دارد. از طرفی بهتر است خانواده ها نیز با دانش آموزان همکاری کرده تا بتوانند مطالعه با کیفیت تری داشته باشند. انگیزه برای هر چیزی به عوامل درونی و بیرونی وابسته بوده که در این مقاله به بررسی این موارد در مورد درس خواندن می‌پردازیم. 

برای دریافت مشاوره در زمینه انگیزه برای درس خواندن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: انگیزه برای درس خواندن | راه های ایجاد حوصله برای درس خواندن

انگیزه برای درس خواندن

در مقطعی از زندگی بیشتر افراد مجبور به درس خواندن هستند؛ حتی اگر به آن علاقه ای نداشته باشند. اما به طور کلی درس خواندن و روش های مطالعه چیزی فراتر از قبول شدن در امتحانات است. آموختن این مهارت در بخش های مختلفی از زندگی به ما کمک کرده و سبب ایجاد انگیزه برای درس خواندن هم می‌شود.

به طور کلی داشتن انگیزه برای هرچیزی کیفیت انجام آن را بالاتر می‌برد. اما نمی‌توان به راحتی آن را ایجاد کرد. مخصوصا برای درس خواندن که انرژی و وقت زیادی را از دانش آموزان در مقاطع مختلف می‌گیرد. این موضوع بسیار شخصی بوده و از فردی به فردی دیگر متفاوت است.

راه های ایجاد انگیزه برای درس خواندن

داشتن انگیزه برای درس خواندن، به عوامل مختلفی بستگی دارد. در واقع میزان علاقه ای به درس خواندن داریم و یا حتی هدف ما برای آینده، تا حد زیادی تعیین کننده این موضوع است. اما راه های نیز برای بالابردن و یا حتی ایجاد آن وجود دارد. برخی از این روش ها شامل موارد زیر می‌شوند.

◀هدف گذاری

همانطور که گفته شد؛ هدف نقش مهمی در این زمینه دارد. به همین دلیل افراد می‌توانند برای ایجاد انگیزه برای درس خواندن، هدف های بلند مدت و کوتاه مدتی برای خود تعیین نمایند. برای مثال برای برخی از دانش آموزان، قبولی در کنکور هدف مهمی است که آنها را وادار به درس خواندن می‌کند. برای عده ای دیگر تنها گرفتن نمره خوبی در امتحان ریاضی مهم است. به هر حال هردوی این اهداف، افراد را برای درس خواندن تشویق می‌کند.

◀فراهم کردن فضایی مناسب

علاوه بر داشتن هدف که عاملی درونی است. برای ایجاد انگیزه برای درس خواندن، افراد باید به محیط اطراف خود نیز اهمیت دهند. به طور کلی نظم بیرونی و همچنین داشتن حس خوب به فضای مطالعه، تاثیر زیادی در کیفیت مطالعه دارد. برخی تصور می‌کنند که در فضای شلوغ نیز قادر به درس خواندن هستند. اما در این محیط عوامل زیادی برای حواسپرتی وجود دارند که فرد را مستعد بی دقتی و حتی بی انگیزگی می‌کنند.

◀شروع با دروس آسان

بهتر است برای شروع مطالعه از دروس آسان و یا دروسی که به آنها علاقه ای ندارید؛ شروع کنید. در ای حالت انرژی شما برای دروس سخت تر ذخیره شده و در عین حال درس خواندن را نیز شروع کرده اید. همچنین بعد از پایان این دروس احساس خوبی پیدا کرده و می‌توانید با اشتیاق بیشتری ادامه دهید. این مورد نیز به ایجاد انگیزه برای درس خواندن کمک می‌کند.

◀مسئولیت پذیری

مسئولیت پذیری نقش مهمی در ایجاد انگیزه برای درس خواندن دارد. چرا که افراد در صورت شکست دچار بی انگیزگی می‌شوند و معمولا عامل شکست خود را دیگران و شرایط محیطی می‌دانند. اما با داشتن روحیه مسئولیت پذیری می‌توانند شکست را پذیرفته، علل آن را شناسایی کرده و برای شروع مجدد تلاش کنند. در این شرایط افراد تلاش بیشتری می‌کنند تا گذشته خود را جبران کنند و دیگران را مقصر نمی‌دانند.

◀مطالعه گروهی

مطالعه با دیگران نیز یکی دیگر از راه های ایجاد انگیزه برای درس خواندن است. چرا که در این شرایط یک رقابت سالم نیز میان افراد ایجاد می‌شود. اگر فرد احساس ناامیدی کند؛ دیگری به او روحیه داده و همچنین در مواردی به او کمک می‌کند تا دوباره تجدید قوا کند. بهتر است افراد در پیدا کردن شریک درسی فردی با سطح متناسب خود پیدا کنند تا دچار احساس خود برتربینی یا حتی حقارت نشوند. 

◀پاداش و تنبیه

افراد باید برای ایجاد انگیزه برای درس خواندن، پاداش و تنبیهاتی برای خود در نظر بگیرند. برای مثال اگر بتوانی این مبحث را تا آخر هفته تموم کنی، می‌توانی مدت زمان بیشتری فیلم ببینی یا حتی هدیه کوچک برای خود تهیه کنند. و از طرفی در صورت تنبلی و انجام ندادن وظایف خود را تنبیه کند. سیستم پاداش، در مورد درس خواندن بسیار کاربردی است. اما این موضوع نباید باعث شرطی شدن افراد شود.

◀امتحان کردن روش های مختلف

فراموش نکنید که هر فردی روش منحصر به فردی برای درس خواندن دارد. به همین دلیل نمی‌توان برای همه یک نسخه یکسان پیچید. بهتر است افراد روش های مختلفی را امتحان کرده تا روش مناسب خود را پیدا کنند. در این راه احتمالا فشار زیادی را متحمل خواهید شد. اما بهتر است ناامید نشوید و برای پیدا کردن انگیزه برای درس خواندن تلاش بیشتری کنید.

◀اختصاص زمانی به استراحت و تفریح

برخی از افراد تصور می‌کنند که در صورت داشتن انگیزه برای درس خواندن، باید تمام وقت و انرژی خود را به اینکار اختصاص دهند. اما حتی درس خواندن زیاد نیز باعث بروز آسیب هایی می‌شود. به همین دلیل افراد باید در کنار مطالعه، زمان هایی را به استراحت و همچنین تفریح نیز اختصاص دهند. این استراحت باید هم برای شرایط جسمانی و هم اوضاع روانی باشد. برخی از افراد برای اینکه بتوانند مدت زمان بیشتری را درس بخوانند؛ کمتر خوابیده و یا غذای کمتری می‌خورند. اما اینکار درست نبوده و افراد باید برای بخش های مختلف زندگی زمان کافی اختصاص دهند.

عوامل از بین برنده انگیزه برای درس خواندن

برخی از موضوعات سبب از بین رفتن انگیزه برای درس خواندن می‌شوند. افراد باید آنها را شناسایی کرده و از بین ببرند. چرا که این موارد نه تنها انگیزه مطالعه را از افراد می‌گیرند؛ بلکه تصورات آنها را در مورد موفقیت و پیشرفت نیز عوض می‌کنند. از طرفی گاهی فرد قادر به تشخیص این عوامل نیست. به همین دلیل باید از یک متخصص کمک گرفته و برنامه ریزی دقیق داشته باشد.

برای مثال برخی از افراد با کوچک ترین نمره نامطلوبی که در مدرسه یا دانشگاه می‌گیرند؛ ناامید شده و دیگر تمایلی به ادامه دادن ندارند. اما نمی‌توان به راحتی در مورد این موضوعات قضاوت کرد. به همین دلیل افراد باید تا حدامکان تلاش کرده و در صورت لزوم، از دیگران نیز کمک بگیرند. 

سخن پایانی

ایجاد انگیزه برای درس خواندن، کار آسانی نیست. این موضوع در مورد دانش آموزانی که سن کم تری دارند نیز، شدیدتر است. چرا که آنها هنوز درک درستی از اهمیت درس خواندن و همچنین تاثیر آن در آینده اطلاعی ندارند. اما این موضوع با داشتن هدف و همچنین ثبات قدم، برطرف می‌شود. از طرفی ویژگی های شخصیتی افراد نیز در این مورد دخیل هستند. به طور کلی برخی از افراد به طور ذاتی نسبت به مسائل بی اهمیتی بوده و یا حتی در موضوعات دیگر استعداد دارند. به همین دلیل بهتر است در مورد ایجاد انگیزه و حفظ آن در افراد از یک روانشناس کمک گرفت و به صورت تخصصی به افراد کمک کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه انگیزه برای درس خواندن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: انگیزه برای درس خواندن | راه های ایجاد حوصله برای درس خواندن