آرشیو مهر ماه 1402

ارائه خدمات روانشناسی

ترک سیگار | 5 روش‌ موثر برای ترک سیگار

۱۸ بازديد

ترک سیگار به روند قطع مصرف دائم تنباکو و نیکوتین موجود در دخانیات اطلاق می‌شود. شاید در زبان عامیانه ترک سیگار تعریف ساده‌ ای باشد؛ اما از نظر پزشکی به معنای سم زدایی و رهایی از نیکوتین می‌شود. که این روند بسیار طولانی و دشوار است. بر اساس آمار انجمن آمریکا تنها در ایالات متحده آمریکا مصرف سیگار جان ۴۸۰ هزار نفر را می‌گیرد. حتی این آمار در سطح جهانی بیش از ۸ میلیون نفر در روز بوده است. آیا اطلاع داشتید که در هر سه دقیقه یک نفر به دلیل مصرف سیگار جان خود را از دست می‌دهد؟ افرادی که عادت به مصرف سیگار دارند؛ بیش از سایرین در معرض مرگ هستند.

مصرف دخانیات نه تنها فرد را درگیر مشکلات می‌کند، بلکه اطرافیان فرد نیز با مشکلات ریوی مانند بوی نامطبوع، آسم و… درگیر هستند. ترک سیگار یکی از رویداد های منحصر به فرد است که در یک روز اتفاق می‌افتد. و فردی که تصمیم به ترک‌سیگار می‌گیرد؛ وارد دوران ترک می‌شود. در این دوره شما سلامت خود و کیفیت طول عمرتان را بهبود می‌بخشید. به یاد داشته باشید که در ترک‌سیگار خلق و خوی افراد تغییر می‌کند. به همین دلیل برای مدیریت حال خود بهتر است که از یک روانشناس راهنمایی بگیرند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: ترک سیگار | 5 روش‌ موثر برای ترک سیگار

ترک سیگار

احتمالا افراد زیادی را مشاهده کرده ‌اید که قصد ترک سیگار دارند. اما دائم با شکست روبرو می‌شوند. همانطور که گفته شد؛ ترک‌سیگار کار دشوار و سختی است. اما در زبان عامیانه بسیار ساده ذکر می‌شود. افراد سیگاری بیش از دیگران در معرض مرگ هستند؛ به همین دلیل باید تمام تلاش خود را کنند تا این ماده را ترک کنند.

علاوه بر اینکه خود فرد در معرض مشکلات ریوی هست، دیگران، اطرافیان و خانواده خود را با چنین مشکلاتی روبرو می‌کند. علاوه بر این افراد همیشه بوی نا مطبوع می‌دهند و دیگران از این بو آزرده خاطر می‌شوند. برای ترک‌سیگار لازم است که حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. تا تغییرات خلق و خوی شما کنترل شود. در این مقاله راجع به تمامی جوانب سیگار صحبت کرده‌ ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چرا باید سیگار را ترک کنیم؟

ترک سیگار یکی از بهترین تصمیمات افراد سیگاری است. مصرف دخانیات یکی از اصلی ‌ترین عوامل مرگ و میر در جهان می‌باشد. اغلب افراد سیگاری که خودسرانه اقدام به ترک می‌کنند، ۳ تا ۶ درصد موفق به ترک طولانی مدت می‌شوند. برای ترک‌سیگار دوران سختی رو سپری می‌کنند و باید با وسوسه بازگشت به مصرف مقابله کنند.

به علت اعتیاد آور بودن نیکوتین، افرادی که به ترک‌سیگار اقدام می‌کنند، علائمی مانند بی‌تابی، افسردگی، چاقی و اضطراب را تجربه می‌کنند. به همین دلیل تاکید بر این است که برای ترک حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. اما ترک آن می‌تواند خطر بروز بیماری ‌هایی که در ادامه اشاره کرده ایم را کاهش دهد.

اختلال یادگیری

۱۵ بازديد

اختلال یادگیری طیف وسیعی از اختلالات را در برمی‌گیرد که شدت آن در افراد مختلف، متفاوت است. توانمندی و ظرفیت ذهنی افراد متفاوت است اما گاهی افراد در یادگیری برخی از مسائل دچار مشکلاتی هستند. این موضوع دلایل مختلفی داشته بر بخش های از زندگی فرد نیز تاثیر می‌گذارند. اختلالات یادگیری جزو اختلالات روانشناختی نیز محسوب می‌شوند که بیشتر در دروان کودکی بروز می‌کنند. نکته جالب اینجاست که این موضوع به هوش افراد ارتباطی نداشته و افراد می‌توانند با وجود نبوغ، مبتلا به اختلالات یادگیری باشند. یادگیری به عوامل مختلفی بستگی دارد که مجموعه ای از آنها باعث شکل گیری مفاهیم جدید در کودکان می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال یادگیری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

منبع: اختلال یادگیری

اختلال یادگیری

اختلال یادگیری میان کودکان، شیوع زیادی دارد اما هنوز به طور کامل میان خانواده ها شناخته شده نیست. حتی گاهی خانواده ها به این دلیل فرزند خود را مورد سرزنش و تحقیر قرار می‌دهند. و یا آن را به عنوان کم هوشی فرزند خود پذیرفته و در این راستا تلاشی نمی‌کنند. اما با ماندگاری این مشکلات، کودکان در موضوعات دیگر نیز دچار چالش خواهند شد. همچنین برخی از این مشکلات پیش رونده بوده و روز بروز باعث بدتر شدن کیفیت سلامت روانی کودکان می‌شوند. به همین دلیل والدین باید نشانه های این اختلال را جدی گرفته و برای درمان آن اقداماتی انجام دهند.

نشانه های اختلال یادگیری

نشانه های اختلال یادگیری بسته به نوع اختلال و همچنین سن کودک، به شکل های مختلفی بروز می‌کنند. برخی از علائم شامل موارد زیر می‌شوند.

بروز مشکلاتی در زمینه یادگیری حروف الفبا و یا نام رنگ ها

مشکل در استفاده از ابزارهای آموزشی

اختلال در صحبت کردن و یا یادآوری اطلاعات

کندی واکنش ها و یادگیری مهارت های جدید

علاقه نداشتن به ریاضیات و یا خواندن متن های مختلف

گیجی و سردرگمی در مواجهه با مسائل درسی

مشکل در هجی کردن و استفاده از کلمات در زمان مناسب

کمبود اعتماد به نفس و اضطراب زیاد

عوامل زمینه ساز اختلال یادگیری

همانطور که گفته شد؛ عوامل مختلفی در بروز و شکل گیری اختلال یادگیری، موثر هستند. والدین می‌توانند با شناسایی آنها درمان را متناسب با این عامل آغاز کرده و به فرزند خود کمک کنند. برخی از مهم ترین آنها، شامل موارد زیر می‌شوند.

ناخن جویدن کودک | 8 راهکار برای ترک ناخن جویدن کودک

۱۲ بازديد

ناخن جویدن کودک، عادت اشتباه در اطفال است. که در طول دراز مدت باعث بروز ناهنجاری برای دندان و فک کودک می‌شود. همه ما احتمالا افرادی را می شناسیم که ناخن های خود را می‌جوند. این اتفاق در کودکی رخ می‌دهد و معمولا مانند مکیدن شصت، با گذشت زمان خود به خود این عادت از بین می‌رود. اما در مواردی ممکن است کودکانی که ناخن می‌جوند، این عادت خود را کنار نگذارند و تا سن نوجوانی و بزرگسالی با آن همراه شوند. در این مقاله در مورد ناخن جویدن، علت بروز و برخی از عوارض آن آشنا می‌شوید. همچنین ما نکاتی را برای کمک به والدینی که می‌خواهند عادت ناخن جویدن را از سر کودک خود بردارند شرح داده ایم. اما حتما به صورت دائم از روانشناس کودک برای رفع ناخن‌جویدن کودک کمک بگیرید. 

منبع: ناخن جویدن کودک | 8 راهکار برای ترک ناخن جویدن کودک

ناخن جویدن کودک چیست؟

ناخن جویدن کودک یکی از مشکلاتی است که کودکان گاهی اوقات به آن مبتلا می‌شوند. بیشتر متخصصان، ناخن جویدن را نوعی عادت می‌دانند. رفتاری تکراری که کودک شما حتی از آن آگاه نیست. ناخن جویدن کودک موجب مشکلات و ناهنجاری هایی برای دندان و فک کودک می‌شود. بنابراین شما می‌توانید با توضیح در مورد عوارض این کار، به کودکانی که در سنین بالاتر هستند و درک لازم را دارند برای ترک این عادت کمک کنید. اما برای کودکانی که در سنین پایین تر هستند و آگاهی در مورد این کار ندارند، لازم است استراتژی هایی را به کار بگیرید که در ادامه مقاله آن را می‌خوانید. اما سعی کنید حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. روانشناس کودک به والدین کمک می‌کند که راهکارهای مناسبی برای رفع این عادت استفاده کنند. زمانی که رفتار اشتباه باشد؛ کودک لجباز تر هم خواهد شد.

علت ناخن جویدن کودک چیست؟

اکثر کودکانی که ناخن های خود را می‌جوند، مشکل خاصی ندارند؛ و در نهایت این عادت را ترک می‌کنند. معمولا در سن 6 تا 18 سالگی افراد به این اختلال دچار می‌شوند. اما ممکن است برای برخی کودکان مدت طولانی ادامه داشته باشد. و این امر باعث شود تا دوران بلوغ و بزرگسالی این عادت را کنار نگذارند. بهترین کاری که می‌توانید برای کمک به کودک خود برای ترک این عادت انجام دهید؛ این است که در وهله اول، علت ناخن جویدن او را پیدا کنید. برای مثال اگر کودک شما استرس زیادی دارد، سعی کنید استرس را کاهش دهید؛ و در مورد آن صحبت کنید. در ادامه علت ناخن جویدن کودک را اشاره کرده ایم.

بهم خوردن نامزدی | 9 راهکار برای بعد از بهم خوردن نامزدی

۱۱ بازديد

بهم خوردن نامزدی ممکن است برای هر فردی اتفاق بی‌افتد. این اتفاق بسیار پر فشار و استرس زا می‌باشد. پایان یک رابطه که منجر به ازدواج بود برای همه سخت و دشوار است. این اتفاق احساس ناکامی به افراد می‌دهد که در نهایت همراه با خود سرزنشگری، افسردگی و … می‌شود. اما قبل از هر تصمیم و اقدامی لازم است که از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. تا در تصمیم گیری های خود با منطق و آگاهی پیش بروید. این اتفاق خوشایند نیست که شما را با حال خوبی روبرو کند. به همین دلیل قدر سلامت روان خود را بدانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل نامزدی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: بهم خوردن نامزدی | 9 راهکار برای بعد از بهم خوردن نامزدی

بهم خوردن نامزدی

بهم خوردن نامزدی پیامدهای کمی برای زوجین ندارد. اما زمانی که پس از گذشت مدت ها عروس و داماد میزان تفاهمات مناسبی با یکدیگر پیدا نمی‌کنند؛ تصمیم به جدایی می‌گیرند. بهتر است که به جای افسردگی و حال بد به این موضوع توجه کنید که جدایی در دوران نامزدی بسیار بهتر از جدایی بعد از ازدواج است. اما جدایی نیز پروسه سخت و طاقت فرسایی است که زوجین را آسیب ها و مشکلات بسیار زیادی همراه می‌کند. حتما در پروسه بهم خوردن نامزدی از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. تا در دام افسردگی گیر نکنید. در این مقاله راهکارهایی را پس از بهم زدن نامزدی توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دلایل بهم خوردن نامزدی

بهم خوردن نامزدی دلایلی را به دنبال دارد. که برای آگاهی شما در این بخش مقاله به این دلایل اشاره کرده ایم.

دخالت بچه ها در دعوای والدین | 6 راهکار هنگام دعوای والدین

۱۴ بازديد

دخالت بچه ها در دعوای والدین به شدت به فرزندان آسیب وارد می‌کند. همچنین تاثیر دعوای پدر و مادر بر فرزندان؛ بر هیچ فردی پوشیده نیست. اما وظیفه فرزندان هنگام دعوای پدر و مادر چیست؟ زمانی که پدر و مادر با یکدیگر دعوا می‌کنند؛ فرزندان باید چه کارهایی را انجام دهند؟ در ابتدا فرزندان باید ابتدا از خود محافظت کنند و سپس برای پایان دعوای والدین؛ در صورتی که نیاز به دخالت آنها بود، قدم بردارند. و این را همیشه به خاطر داشته باشید که دعوای پدر و مادر تقصیر شما نیست. و هیچ وقت نباید خود را سرزنش کنید. هنگامی که والدین دعواهای خیلی شدیدی را داشتند؛ می‌توانید از یک روانشناس و مشاوره خانواده راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه دخالت بچه ها در دعوای والدین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: دخالت بچه ها در دعوای والدین | 6 راهکار هنگام دعوای والدین

دخالت بچه‌ ها در دعوای والدین

معمولاً فرزندان از دعوای والدین هراس دارند. و همیشه دوست دارند که خانواده شاد و در صلح داشته باشند. دخالت بچه‌ ها در دعوای والدین به این دلیل است که اغلب آنها نگران این هستند که دعوای پدر و مادران چه معنایی دارد. به همین دلیل این دعواها باعث می‌شود که کودک عجولانه تصمیم‌گیری کند. و فکر کند که مشاجره والدین به این معنا است که آنها یکدیگر دوست ندارند؛ و به جدایی فکر می‌کنند. اما دعوای والدین معمولا به معنای این نیستش که یکدیگر را دوست ندارند یا قصد جدایی دارند. بلکه دعوا و اختلاف بین زوجین یک امر طبیعی است. در این بخش مقاله راهکارهای هنگام دعوای پدر و مادر ارائه کرده ‌ایم. که فرزندان باید از آن اطلاع داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

هنگام دعواى والدین چه کنیم؟

دخالت بچه ها در دعواى والدین هرگز توصیه نمی‌شود. مگر در شرایط ضروری بچه ها باید برخی از رفتارها و کارها را انجام دهند. البته که این رفتارها باید بر اساس اصول و قواعد خاص باشد. به همین دلیل در این بخش مقاله روش های رفتاری هنگام دعوای والدین را توضیح داده ایم.

پیشنهاد ازدواج | 9 نکته برای پیشنهاد ازدواج

۱۴ بازديد

پیشنهاد ازدواج یکی از سخت ترین کارهایی است که هر فردی انجام می‌دهد. برای پیشنهاد ازدواج باید به نحوه، زمان و موقعیت پیشنهاد خود توجه کنید. تا حدی که این شرایط بتواند در دریافت جواب مثبت شما تاثیر بگذارد. توجه به چنین چیزهایی نشان از اعتماد به نفس بالا و مهارت های فردی یک مرد با شخصیت است. بنابراین هنگام پیشنهاد ازدواج این موضوعات را جدی بگیرید. ترس از نه شنیدن باعث می‌شود که روزهای بسیار زیادی را قبل از پیشنهاد نگران باشید. اما همین که به عنوان یک مرد تصمیم به مسئولیت پذیری گرفته اید؛ پیشنهاد ازدواج شما با درصد کمتری با نه مواجهه می‌شود. اما باز هم باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. که روانشناس نیز می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه پیشنهاد ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: پیشنهاد ازدواج | 9 نکته برای پیشنهاد ازدواج

پیشنهاد ازدواج

آخرین گام آشنایی و شروع زندگی مشترک، پیشنهاد ازدواج است. امروزه نحوه پیشنهاد ازدواج متفاوت شده است و جوانان از روش های متفاوتی برای خواستگاری استفاده می‌کنند. و حتی به یکدیگر روش های گوناگونی را ارائه می‌دهند. تا شخص مقابل به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد. اما برای تحت تاثیر قرار دادن لازم است که برخی از موارد را بسنجید، و اصول خواستگاری را به شیوه درست و مناسب پیش ببرید. حتی در خواستگاری باید به سلیقه شخص مقابل نیز دقت داشته باشید. و بهتر است که این پیشنهاد را در موقعیت خاصی برای او رقم بزنید. در این مقاله سعی کرده ایم تمامی این اصول را به شیوه ای صحیح به شما آموزش دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چطور پیشنهاد ازدواج را مطرح کنیم؟

برای خواستگاری لازم است که به برخی نکات توجه داشته باشید. این نکات به شدت بر پیشنهاد شما تاثیر می‌گذارند. علایق و سلیقه شخص مقابل را در اولویت خود قرار دهید. در این بخش مقاله راجع به نحوه پیشنهاد ازدواج صحبت کرده ایم.

بدرفتاری زن با شوهر | بی توجهی زنان

۱۴ بازديد

بدرفتاری زن با شوهر یکی از مشکلات زناشویی است که به دلایل مختلفی خود را نشان می‌دهد. زنان بیشتر برحسب احساسات تصمیم گرفته و معمولا نیاز به توجه ومحبت بیشتری دارند. از طرف دیگر در مورد مشکلات خود کمتر صحبت کرده و نیاز به درک شدن، دارند. در زندگی مشترک مشکلاتی به وجود می‌آیند که باعث بروز رفتارهای غیر معقولی می‌شوند. این بدرفتاری گاهی از طرف مردان و گاهی از طرف زنان است. اما به طور کلی نحوه واکنش صحیح نسبت به آن و همچنین پیدا کردن دلیل، حائز اهمیت است. برخورداری از مهارت حل مسئله میان زوجین بسیار مهم است و آنان باید برای مواجهه با مشکلات زیادی آماده باشند. 

منبع: بدرفتاری زن با شوهر | بی توجهی زنان

بی توجهی زنان

افراد از رفتارهای مختلف، واکنش های متفاوتی دارند. گاهی زنان در مورد رفتارهای همسرشان دچار سوتفاهم شده و همین مورد سبب بدرفتاری زن با شوهر می‌شود. فراموش نکنید که با بروز هر رفتاری، بدرفتاری راه حلی صحیحی نبوده و افراد باید مشکل را ریشه یابی کرده و آن را به روش درست حل کنند. داشتن شناخت کافی از همسر و همدلی با او در این شرایط، کمک بزرگی به زوجین خواهد کرد. قصعا تفاوت های زیادی میان افراد وجود دارد؛ اما آنان باید بر اشتراکات تمرکز کنند. 

دلایل بدرفتاری زن با شوهر

همانطور که گفته شد؛ بدرفتاری زن به شوهر، به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. از طرفی زنان، معمولا در مورد تعارضات ذهنی خود صحبت نمی‌کنند. اما طرز تفکر مردان با زنان، کاملا متفاوت بوده و شاید چیزی که باعث بروز ناراحتی در زن می‌شود؛ برای مردان اهمیتی نداشته باشد. به همین دلیل آنان باید مشکلات خود را بایکدیگر مطرح کرده و با کمک یکدیگر، آنها را حل کنند.

ترساندن کودک | 4 عوارض ترساندن کودک

۱۴ بازديد

‌ترساندن کودک یکی از روش ‌های باب شده بین والدین است. که کودکان را از پلیس، آقا دزده، آمپول و لولو خورخوره می‌ترسانند. یا خیلی از والدین صد ها جمله وحشتناک مشابه به این ‌ها را برای ترساندن کودک استفاده می‌کنند. و این روند به قدری ادامه پیدا می‌کند و نسل به نسل به افراد و کودکان بعدی منتقل می‌شود. اما اطلاعی ندارند که چه آسیب روانی به کودک وارد می‌کنند. عده‌ای از والدین نیز احساس می‌کنند که با این روش ترساندن کودک از قدرت خود استفاده می‌کنند. و کودک را با روش تربیتی خود رشد می‌دهند. اما غافل از اینکه ترساندن‌کودک روش تربیتی نیست. برای اطلاع از روش‌ های تربیتی مناسب حتما باید از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه اطلاع بگیرید. تا از روش‌ های مناسب و به روز استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترساندن کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: ترساندن کودک | 4 عوارض ترساندن کودک

ترساندن کودک

به طور کلی ترساندن کودک روش مناسب تربیتی نیست. اما والدین برای نشان دادن قدرت و تسلط خود از ترساندن کودک استفاده می‌کنند. آن ها معتقد هستند که کودک باید از حرف بزرگتر های خود هراس داشته باشند؛ و مطابق انتظارات آن ها تغییر کنند. این شیوه فرزند پروری از ترس والد سرچشمه می‌گیرد و نتیجه نگرانی ‌های مهار نشده است. این روش تربیتی هرگز به صلاح کودک نبوده. و ناخواسته بر روی نا خودآگاه او تاثیر می‌گذارد. و تربیت مبتنی بر ترس را پیش می‌گیرد. در نتیجه خود والدین هستند که باید برای عواقب این رفتار و تربیت آماده باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

عوارض ترساندن کودک چیست؟

ترساندن کودک عوارض و آسیب‌ های بسیار زیادی دارد. والدین باید به تمامی این عوارض توجه داته باشند تا مبادا در آینده با رشد بچه های خود نگران آینده او باشند. در این بخش مقاله راجع به اثرات مخرب تربیت با ترساندن کودک توضیح داده ‌ایم.

دیر آمدن نوجوان به خانه | 5 روش برخورد با دیر آمدن نوجوان به خانه

۱۹ بازديد

دیر آمدن نوجوان به خانه برای تمامی والدین حداقل یک بار اتفاق افتاده است. دوره نوجوانی دوره پر چالشی برای والدین و فرزندان خواهد بود. به همین دلیل نوجوان علاقه دارد تا استقلال خود را به خانواده نشان دهد و خانواده نیز نگران آسیب‌ های روحی روانی نوجوانشان است. همین موضوع باعث می‌شود تا خانواده ‌ها در چنین شرایطی با چالش‌ ها و مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم کنند.

در چنین شرایطی والدین باید صبور باشند و با خوش رویی با نوجوانان خود رفتار کنند. روابط والد فرزندی باید به صورت صمیمانه برقرار شود تا والدین علاوه بر اینکه بتوانند نظارت بر رفت و آمد های نوجوان داشته باشند همینطور بتوانند استقلال را برای او فراهم کنند. در این مقاله راهکار ها و روش‌ های مناسبی برای برخورد با دیر آمدن نوجوان به خانه ارائه کرده‌ ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

منبع: دیر آمدن نوجوان به خانه | 5 روش برخورد با دیر آمدن نوجوان به خانه

دلیل دیر آمدن نوجوان به خانه چیست؟

از بارز ترین دلیل دیر آمدن نوجوان به خانه می‌توان به کسب استقلال نوجوان اشاره کرد. اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که آگاهی از آن باعث می‌شود والدین به شناخت بهتری از شرایط برسند. و همچنین نظارت و کنترل والدین نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به طور کلی دوره نوجوانی بسیار حساس است و نوجوانان در این دوره به سوی بزرگسالی قدم بر می‌دارند. به همین دلیل تلاش دارند تا به اعضای خانواده نشان دهند که دیگر کودک نیستند. و برای اینکه نشان دادن این قضیه، دیر آمدن به خانه را انتخاب می‌کنند.

نوجوانان در این سن برای خود قوانین خاصی را تشکیل می‌دهند. از نظر روانشناسان چنین رفتاری توسعه فردی نامیده می‌شود. دیر آمدن نوجوان به خانه بخش طبیعی از روند رشد اوست. اما بهتر است که این روند تحت نظارت شما باشد. و بهترین راهکار این است که صبور باشید و برخورد تند و سنگین نداشته باشید.

روش ‌های برخورد با دیر آمدن نوجوان به خانه

دیر آمدن نوجوان به خانه یک روند طبیعی است. چنین رفتاری از فرزندان را بپذیرند و با صبر با آنها برخورد کنید. اما بسیاری از والدین هستند که برخورد بسیار تند و سنگینی با نوجوان خود می‌کنند؛ که همین باعث لجبازی نوجوان می‌شود. که همین امر خطرات بسیار زیادی را به همراه دارد. در این بخش مقاله روش‌ های برخورد با دیر آمدن نوجوان را اشاره کرده ‌ایم؛ تا والدین با آگاهی بیشتری با نوجوانان خود رفتار کنند.

کشف استعداد کودکان

۱۰ بازديد

کشف استعداد کودکان برای همه والدین از اهمیت بالایی برخوردار است. اکثر پدر و مادر ها به دنبال کشف استعداد کودکان خود هستند تا آنها را در مسیر درستی هدایت کنند. زیرا زمانی که کودک در مسیر موفقیت خود را می‌شناسد، نتیجه بهتر و مناسب تری خواهد داشت. برخی از کودکان استعدادهای پنهانی دارند و این استعدادها را در قالب خیال بافی، انرژی زیاد و سوءرفتار نشان می‌دهد. اما برخی از کودکان نیز استعدادهای آشکار دارند. و باید برای کشف استعدادهای آنها تلاش کنیم. برای پی بردن به استعداد کودکان نیز بهترین راه کمک از روانشناس کودک است.

برای دریافت مشاوره در زمینه هوش و استعداد کودکان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

منبع: کشف استعداد کودکان

کشف استعداد کودکان

کشف استعداد کودکان راه اصلی دارد و آن هم شناخت علاقه کودک به فعالیت ها می‌باشد. انسان توانایی های ذاتی دارد و با آنها به دنیا می‌آید. زمانی که کودک به دنیا می‌آید بسیار ناتوان است و به تدریج علاقه مندی های خود را بروز می‌دهد. شاید فرزند شما عاشق ورزش باشد و یا شاید به تعمیر وسایل علاقه داشته باشد.

عده ای نیز هستند که به هنر علاقه دارند. والدین باید به این استعدادهای کودک آگاه باشند و به کشف آنها بپردازند. همین پی بردن به استعداد کودکان آینده آنها را تضمین می‌کند و در مسیر درستی قرار می‌دهد. رازهایی وجود دارد که به کشف استعداد کودکان کمک می‌کند. در این مقاله تمامی جوانب کشف استعداد کودک را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

رازهای کشف استعداد کودکان

پی بردن به استعداد کودکان رازهایی دارد که با دقت به آن به راحتی می‌توانید به کشف این موضوع بپردازید. در این بخش مقاله راجع به رازهای کشف استعداد کودکان توضیح داده ایم.