آرشیو اسفند ماه 1402

ارائه خدمات روانشناسی

خودزنی دختران نوجوان

۴ بازديد

خودزنی دختران به اشکال مختلفی صورت می‌گیرد. برخی تصور می‌کنند که بروز این رفتار در دوران نوجوانی، کاملا طبیعی است. اما اینکار نه تنها رایج و طبیعی نبوده؛ بلکه به دلایل مختلفی نیز صورت می‌گیرد. همچنین این آسیب به هر شکلی که باشد؛ بازهم خطرناک بوده و والدین یا مدرسه باید این موضوع را پیگیری کنند.

منبع: خودزنی دختران نوجوان

در واقع اینکار یکی از مواردی است که به طور واضح نشان می‌دهد؛ فرد به کمک نیاز داشته و نمی‌تواند رفتارهای خودآسیبی خود را کنترل کند. از طرفی به دلیل اینکه آنها در اکثر موارد این زخم‌ها را از دیگران پنهان می‌کنند؛ اطرافیان به راحتی نمی‌توانند این موضوع را شناسایی و پیگیری کنند. والدین بهتر است در این مورد اطلاعات لازم را کسب کرده و به فرزند خود کمک کنند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودزنی دختران می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

خودزنی دختران

فراموش نکنید که خودزنی دختران، نوعی خشوت بوده و می‌تواند پیامدهای بسیار بدی در پی داشته باشد. به همین دلیل توجه و پیشگیری از این موضوع، بسیار مهم است. این اقدامات کاملا ارادی بوده و در صورت سلامت عقلانی فرد با اختیار کامل اینکار را انجام می‌دهند. روانشناسان دلایل زیادی را برای این رفتار مطرح می‌کنند. با اینکه اینگونه رفتارها در سن نوجوانی و بلوغ بیشتر بروز می‌کنند؛ اما اگر با این موضوع به روش درست برخورد نشود؛ ادامه دار شده و در آینده نیز بروز می‌کند. در واقع فرد تا پایان عمر به خود، به روش های مختلفی آسیب می‌زند. این افراد خود را مستحق آزار روانی و آسیب بدنی می‌دانسته و در اینکار افراط نیز می‌کنند.

انواع خودزنی دختران

 

از آنجایی که خودزنی دختران به اشکال مختلفی انجام می‌شود؛ خانواده ها با اطلاع از این انواع می‌توانند از این موضوع مطلع شده و پیشگیری کنند. برخی از انواع خودزنی ها، شامل موارد زیر می‌شود.

سوزاندن بدن: فرد با روش های مختلفی پوست خود را سوزانده و این کار را با وسیله های مختلفی مثل فندک، شمع و… انجام می‌دهند.

بریدن اعضا: بریدن اعضای بدن و یا خراشیدن پوست نیز یکی دیگر از رفتارهای خودزنی دختران است. اینکار را گاهی حتی به وسیله ناخن و دندان های خود نیز انجام می‌دهند.

سوراخ کردن: سوراخ کردن بدن، به وسیله ابزار های نوک تیز مثل مداد، سوزن و… انجام می‌گیرد. اینکار از هیجانات منفی افراد ناشی می‌شود و دختران هیچ کنترلی بر روی آن ندارند.

ضربه زدن: از طرفی دیگر برخی دیگر از دختران، ضربه زدن را برای آسیب زدن به خود انتخاب می‌کنند. این رفتار بیشتر در افرادی دیده می‌شود که یا مبتلا به اختلالات روانی هستند و یا عقب ماندگی ذهنی دارند.

علل خودزنی دختران

خودزنی دختران، نشانه ای برای مشکلات حاد تر و ریشه ای تر برای آنهاست. این موضوع برای هر فردی متفاوت بوده و باید با توجه به آن اقدام کرد.

⭕جلب توجه

یکی از شایع ترین دلایل خودزنی دختران، جلب توجه از دیگران است. این موضوع مخصوصا در نوجوانان، بیشتر شایع است. چرا که آنان نیاز به محبت و توجه بیشتری دارند. والدین باید بیشتر به فرزندان خود اهمیت دهند و رفتارهای آنان را زیر نظر بگیرند. خلایی که به دلیل بی توجهی والدین ایجاد می‌شود؛ با روش های نامناسبی توسط فرزندان جبران می‌شود.

⭕ابتلا به اختلالات روانی یا شخصیتی

یکی از رفتارهایی که برخی از افراد مبتلا به اختلالات شخصیتی و روانی انجام می‌دهند؛ خودزنی و رفتارهای خودجرحی است. چنین افرادی که کنترلی بر روی افکار خود نداشته و به دلیل احساسات منفی زیادی که تحمل می‌کنند؛ به خود آسیب می‌زنند. از آنجایی که دختران از روحیات حساس تری برخوردار هستند؛ به همین دلیل رفتار خودزنی دختران در صورت ابتلا به اختلالات روان بیشتر است. برای اطلاع از روش های برخورد با شخصیت مرزی کلیک کنید.

⭕عقب ماندگی ذهنی

یکی دیگر از دلایل آسیب هایی که افراد به خود وارد می‌کنند؛ عقب ماندگی ذهنی و ابتلا به اوتیسم است. البته این افراد هیچ تصوری از پیامدهای این رفتارها ندارند و گاها به صورت غیرارادی آنها را انجام می‌دهند. این افراد نیاز به مراقبت دائمی داشته و والدین و مربیان باید توجه بیشتری داشته باشند.

⭕اتفاقات ناگوار گذشته

سابقه تجاوز و سواستفاده جنسی نیز، یکی از عوامل زمینه ساز خودزنی دختران است. به طور کلی افرادی که در دوران گذشته شرایط بدی را تجربه کرده اند؛ به دلیل ابتلا به استرس پس از سانحه، بسیار احتمال دارد که افکار خودکشی و یا آسیب زدن به خود را داشته باشند. در چنین شرایطی افراد احتمالا احساس شرم و خجالت زیادی را تحمل می‌کنند که همین احساس منجر به بروز چنین رفتارهای می‌گردد. برای آشنایی با اختلال استرس پس از سانحه کلیک کنید.

نشانه های رفتاری خودزنی دختران

کمبود اعتماد به نفس

استفاده از لباس های پوشیده در بیشتر موارد

مشکلات تحصیلی و خانوادگی

همراه داشتن لوازمی مانند تیغ، چاقو، فندک و…

عوامل برانگیزاننده خودزنی دختران

برخی از شرایط دختران را بیشتر در معرض رفتار خودزنی قرار می‌دهد. در واثع گذشته و سلامت روان افراد در این مورد بسیار موثر هستند. اما گاهی شاید بروز رفتارهای خودآسیبی در دخترانی هستیم که در گذشته به صورت طبیعی رفتار می‌کرده اند. برای مثال مشکلات خانوادگی و اعتیاد اعضای خانواده، مشکلات مالی و اقتصادی، مشاهده این رفتار در دختران دیگر، تعارضات حل نشده دوران کودکی و… همگی می‌توانند دختران را برای خودزنی، برانگیخته کنند. برای اطلاع از راه های درک فرزند نوجوان کلیک کنید.

تشخیص خودزنی دختران

طبیعی است که در صورت خودزنی دختران، آنها این رفتار را از دیگران پنهان کنند. همچنین معمولا آنها تبهر زیادی در اینکار دارند. به همین دلیل باید برای شناسایی و مقابله با این رفتار، در ابتدا تشخیص دقیق صورت گیرد. برخی از فاکتورهایی که والدین، مدرسه و یا درمانگر باید به آنها توجه داشته باشد؛ انزوا و گوشه گیری، وجود زخم هایی که بهبود نیافته و بدتر می‌شوند، مالدین و خاراندن بدن، اشکال در برقراری ارتباط با دیگران، پنهانکاری، پوشیدن لباس های ضخیم و پوشیده حتی در فصول گرم سال، بانداژ کردن دست و… است. همچنین مدت زمان ماندگاری این علائم نیز برای تشخیص مهم هستند.

شیوع رفتار خودزنی دختران

از آنجایی که در بیشتر مواردف این رفتار از دیگران پنهان می‌شود؛ هیچ امار رسمی از آن در دست نیست. اما به طور کلی بالارفتن آمار ابتلا به مشکلات روانی، پیش بین خوبی برای افزایش آمار خودزنی دختران نیز هست. همچنین پژوهشگران برای بروز این رفتار، هیچ تفاوتی میان نژادها، کشور، سن و یا جنسیت خاصی قائل نیستند. اما به طور کلی افراد به طور میانگین، اولین بار این رفتار را در سن 12 سالگی نشان داده و با پایان دوران نوجوانی نیز دیگر آن را ادامه نمی‌دهند. البته در بزرگسالی نیز همچنان شاهد رفتارهای مثل کندن پوست دست و یا پوست لب هستیم؛ که اشکالی از آسیب زدن به خود هستند. برای اطلاع از دلایل اختلال کندن پوست کلیک کنید.

چگونگی مقابله با خودزنی دختران

 

در نهایت خود فرد و یا اطرافیان او بعد از اینکه از پیامدهای ناشی از مطلع شدند و یا آن را شناسایی کردند؛ باید برای درمان و از بین بردن این عادت اقدام کنند. روش های مختلفی در این زمینه وجود دارند که افراد باید متناسب با شرایط خود از آنها استفاده کنند.

✅کمک گرفتن از روانشناس

در واقع اصلی ترین و اولین اقدامی که افراد باید انجام دهند؛ مراجعه به روانشناس است. از آنجایی که دلیل خوزنی دختران بسیار ریشه ای تر و عمیق تر چیزی که افراد تصور می‌کنند؛ کمک گرفتن از یک متخصص ضروری است. روانشناس در ابتدا شرایط را بررسی کرده و در قدم بعدی راهکارهای عملی برای مقابله با این مشکل ارائه می‌دهد. برای جلوگیری از خودکشی در نوجوانان کلیک کنید.

✅حمایت از آنها

اطرافیان باید از دختر حمایت کرده و بیشتر از قبل به او توجه کنند. در واقع بهتر است او اصلا تنها نباشد و در صورتی که افراد نشانه های بروز مجدد این رفتار مشاهده کردند؛ حواس فرد را پرت کنند. در چنین شرایطی او دیگر برای گرفتن توجه از اطرافیان خود از این روش استفاده نمی‌کند.

✅دارودرمانی

در برخی موارد متخصصین برای کنترل استرس و اضطراب فرد از روش های دارودرمانی را تجویز می‌کنند. البته مصرف دارو باید بسیار محتطانه و زیر نظر متخصص انجام شود. چرا که در چنین افرادی احتمال خودکشی بسیار زیاد است. افراد می‌توانند از همین قرص ها برای آسیب زدن به خود استفاده کنند. بهتر است داروها به صورت محدود و در دوز پایین در اختیار فرد قرار گیرند.

سخن پایانی

فراموش نکنید که دختران نیز بعد از مدتی از این رفتار و یا حتی زخم هایی که روی بدن خود دارند؛ لذت نبرده و حتی احساس شرم می‌کنند. اما نمی‌توانند آن را کنترل کرده و یا از دیگران کمک گیرند. بهتر است اطرافیان به جای سرزنش کردن، بیشتر از قبل از آنها حمایت کرده و کمک های تخصصی را جدی بگیرند. همچنین فرد را از عوارض جانبی این رفتار برای سلامت روان و بدن آگاه کرده و او را تشویق به درمان کنند. بهتر است والدین، معلمان و حتی درمانگرف با یکدیگر همکاری کرده و هماهنگ باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودزنی دختران می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع: خودزنی دختران نوجوان

حسادت کودک

۴ بازديد

حسادت کودک واکنشی منفی و مخرب است که اگر برای مدت زمان طولانی ادامه یابد ممکن است آینده او را نیز تحت تاثیر قرار دهد. البته بروز حسادت در کودکان، تا حدی طبیعی است اما به هر حال نباید به این احساس در فرزندان خود دامن بزنند. این رفتار به دلایل مختلفی ایجاد شده و ادامه دار می‌گردد. طبیعی است که کودکان در شرایط مختلف، درک صحیحی از مسائل نداشته و به همین دلیل درگیر حسادت می‌شوند. حتی گاهی این حسادت اصلا منطقی بوده و هیچ نسبتی بین آن موضوع و کودک وجود ندارد. اما به هر حال باید تا حد امکان این احساس را از بچه‎ها دور کرده و به آنها آموزش داد. گاهی این خود والدین هستند که باعث برانگیخته شدن حسادت در فرزندان خود می‌گردند. که این موضوع می‌تواند آسیب زیادی به آنها بزند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: حسادت کودک 

برای دریافت مشاوره در زمینه حسادت کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

حسادت کودک

وقتی کودک احساس ناکافی بودن و یا بی ارزشی می‌کند؛ حسادت را نشان می‌دهد. در واقع او نیاز به محبت و توجه زیادی داشته و اگر آن را دریافت نکند؛ درگیر حسادت می‌گردد. این حسادت در ابتدا از اطرافیان کودک و همسالان او آغاز شده و به تدریج گسترده تر می‌شود. این موضوع تا حد زیادی بر ارتباطات کودک با دیگران نیز اثر گذار است. در واقع با وجود حسادت او نمی‌تواند به درستی با دیگران ارتباط برقرار کند. حتی از والدین خود نیز احساس انزجار کرده و احساسات مختلفی را تجربه می‌کند. واکنش والدین در چنین شرایطی بسیار حائز اهمیت است. در واقع آنها باید در این مورد اقدام کرده و مدیریت احساسات را به کودک خود آموزش دهند. برای اطلاع از دلایل تف کردن کودکان کلیک کنید.

علت حسادت کودک

 

حسادت کودک به دلایل مختلفی بروز می‌کند. معمولا این دلایل بین همه کودکان مشترک بوده و در بیشتر موارد نسبت به خواهر و برادرهای خودشان است. اما این موضوع می‌تواند علل دیگری نیز داشته باشد. در این قسمت به توضیح برخی از این دلایل می‌پردازیم.

چند همسری

۴ بازديد

چند همسری به منظور وضعیتی است که خانم یا آقا بیش از یک همسر‌ دارد. این وضعیت شامل دو نوع چند شوهری و چند زنی است. البته که چند همسری در دین مسیحیت ممنوع است و در دین اسلام و یهودیت با شرایط خاص این وضعیت جایز می‌باشد. اما دیدگاه روانشناسی به این رفتار و وضعیت چیست؟ بر اساس یافته ها، ازدواج های چند همسری‌ نسبت به ازدواج های تک همسری رضایت از زندگی کمتری دارد. و این افراد علائم اختلالات روانی بیشتری را تجربه می‌کنند. بسیاری از علائم سلامت روان برای هر کدام از این افراد نیز گوناگون است.

در بررسی‌های خانواده چند همسری، یافته ها حاکی از آن است که همسران اول نسبت به همسر ‌دوم و سوم، بیشتر در رابطه با مشکلات خانوادگی دچار اضطراب، افکار پارانوئیدی و روان پریشی می‌شوند. و تمامی نتایج حاکی از آن است که اغلب افراد چند همسر، خودشان مشکلات روانی دارند. توصیه می‌کنیم که قبل از ازدواج از سلامت روان همسر‌ اطمینان حاصل کنید. پس برای دریافت مشاوره ازدواج اقدام کنید.

منبع: چند همسری

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

چند همسری چیست؟

 

چند همسری به منظور وضعیتی است که زن یا مرد دارای بیش از یک همسر ‌هستند. بر اساس کتاب اطلس قوم شناسی، از 1231 جامعه که مورد مطالعه قرار گرفتند؛ 453 نوع چند همسری داشتند و 588 نوع نیز چند همسری مکرر وجود داشته است. از منظر تاریخی عوامل بسیار زیادی وجود داشته است که باعث تداوم چند همسری‌ ‌شده است. بر اساس گفته محققان، مردان نسبت به زنان به دلیل جنگ، بیماری، خطرات شغلی، ماهیگیری در اقیانوس و … میزان بیشتری از خانم ها مرگ و میر داشتند.

بر اساس یک مطالعه در نیجریه، 5 دلیل برای مردان جهت گرایش به چند همسری وجود دارد. که شامل افزایش اعتبار و اعتماد به نفس، تعداد بیشتر فرزندان، ارتقا خود در جامعه و … می‌شود. که در این مقاله به طور کل جوانب مختلف چند همسری‌ را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای آشنایی با روابط در خانواده ترکیبی کلیک کنید.

دلایل چند همسری چیست؟

بر اساس مطالعه ای که در کشور نیجریه انجام شد، دلایل اساسی برای گرایش به سوی چند همسری وجود دارد. که در این بخش مقاله به این دلایل اشاره کرده ایم.

دلداری دادن به سوگوار

۳ بازديد

دلداری دادن به سوگوار برای همه انسان ها اندکی دشوار است. اینکه چه چیزی بگویند تا داغ دل او تازه‌تر نشود؛ یا چه رفتاری داشته باشند که فرد عزادار آن‌ها را مانند تکیه گاه بداند. این رفتار سخت و دشوار است که برای انجام آن به درستی باید سهمی از غم عزادار را کاهش دهید. حضور در مراسمات خاکسپاری و روزهای عزاداری به شدت ضروری است و دلگرمی برای صاحب مجلس است.

منبع: دلداری دادن به سوگوار

برای دلداری دادن به سوگوار باید حمایت و حضور خود را نشان دهید تا عاملی برای فرد داغدیده باشید. هرچقدر به عزادار نزدیک‌تر باشید، دلداری شما بیشتر به کاهش غم و اندوه او کمک می‌کند. دلداری به سوگوار راه و روشی دارد که بهتر است این مهارت را از روانشناس آموزش ببینید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مرگ و افسردگی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دلداری دادن به سوگوار

 

دلداری دادن به سوگوار و عزادار یکی از سخت ترین کارها در زندگی است. اینکه حرف هایی بزنیم که خانواده سوگوار ناراحت نشوند و به آرامش برسند. اغلب افراد وقتی که در موقعیت دلداری به عزادار قرار می‌گیرند؛ هول می‌شوند و گاه حرف هایی می‌زنند که خجالت زده می‌شوند. برای اینکه این اتفاق رخ ندهد؛ بهتر است که در وهله اول آرامش خود را حفظ کنید و با فکر باز شروع به مکالمه کنید.

زمانی که قصد دلداری دادن به سوگوار و عزادار را دارید نباید احساسات او را مورد سرزنش قرار دهید. زمانی که احساسات فرد سوگوار را سرزنش می‌کند، هیجانات منفی بروز پیدا می‌کند که در دراز مدت فرد عزادار را به مشکلات روحی و روانی دچار می‌کند. که اصلی ترین و بزرگ ترین عارضه، افسردگی است. در این مقاله برای کمک به انسان ها توصیه هایی برای دلداری دادن به سوگوار را توضیح داده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بحران روحی کلیک کنید.

توصیه هایی برای دلداری دادن به سوگوار

 

همانطور که گفته شد؛ دلداری دادن به سوگوار یک مهارت است و نیاز به آموزش دارد. برای اینکه فرد سوگوار را دلداری بدهید باید به برخی از نکات توجه کنید. توجه به این نکات بسیار ضروری است و در این بخش مقاله راجع به این موضوع صحبت کرده ایم.

برخورد با دوست پسر دخترم

۵ بازديد

برخورد با دوست پسر دخترم چجوری باید باشه؟ برقراری ارتباط با جنس مخالف در دختران امر طبیعی است. و اگر این دوستی در زمان و سن مناسب خود قرار داشته باشد؛ باعث رشد می‌شود. اما زمانی که این ارتباط در سنین پایین تری شکل بگیرد؛ آسیب های بیشتری نیز به دختر وارد می‌شود. اما زمانی که دختران وارد سن بلوغ می‌شود نسبت به برقراری ارتباط با جنس مخالف مشتاق می‌شوند. که یکی از دغدغه های خانواده ها در جامعه ما، دوستی با جنس مخالف است. و برای اینکه خانواده ها بتوانند این ارتباط را مدیریت کنند، باید برخورد مناسبی داشته باشند.

منبع: برخورد با دوست پسر دخترم

در گذشته این ارتباط ها بسیار محدود بود و خانواده ها به هیچ وجه قبول نمی‌کرد. یکی از سوالاتی که برای خانواده ها رخ می‌دهد؛ نحوه برخورد با دوست پسر دخترم است. برای اینکه مدیریت ارتباط فرزندان خود را در دست داشته باشید؛ بهتر است از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

برخورد با دوست پسر دخترم

 

سوالی که معمولا برای خانواده ها اتفاق می‌افتد؛ برخورد با دوست پسر دخترم است. همه خانواده ها باید به پذیرش این موضوع برسند که فرزندانشان در یک برهه زمانی نیاز به برقراری ارتباط با جنس مخالف دارند. اما نگرانی هایی که والدین تحمل می‌کنند، حق و به جا است. و علاقه دارند که فرزندان خود را کنترل و مدیریت کنند.

برای پاسخ به سوال برخورد با دوست پسر دخترم راهکارهایی وجود دارد که در این مقاله گفته شده است. این راهکارها در اکثر مواقع نتایج خوبی به همراه دارد و برای برخورد با فرزند می‌توانید از این روش ها استفاده کنید. در این مقاله روش های برخورد با دوست پسر دخترم را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت نوجوان کلیک کنید.

روش های برخورد با دوست پسر دخترم

 

برای برخورد با دوست پسر دخترم روش هایی وجود دارد. این راهکارها بسیار نتیجه خوبی به همراه دارد و خانواده ها بهتر می‌توانند با کمک این روش ها از فرزندان خود حمایت کنند و روابط آنها را مدیریت کنند. در این بخش مقاله راجع به روش های برخورد با دوست پسر دختر را توضیح داده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح با نوجوان کلیک کنید.

اجازه گرفتن برای بیرون رفتن

۵ بازديد

اجازه گرفتن برای بیرون رفتن از والدین اغلب برای دختر خانم ها بسیار دشوار است. اما پسر هایی نیز هستند که در سنین نوجوانی به سختی از خانواده خود برای بیرون رفتن اجازه می‌گیرند. اجازه از خانواده به چالش بزرگی تبدیل شده است. اما گاهی باید به پدر و مادر ها نیز این حق داده شود که نگران آینده فرزندان خود باشند و به سختی اجازه بیرون رفتن به فرزندان را بدهند.

منبع: اجازه گرفتن برای بیرون رفتن

به طور کل در یک برهه سنی اجازه گرفتن برای بیرون رفتن دشوار است. اما بعد از گذر از این بحران اجازه گرفتن برای بیرون رفتن راحت تر خواهد شد. به دلیل اخبار های خطرناک و آسیب زایی که هر روزه منتشر می‌شود؛ والدین نیز نگران خواهند شد. اما راهکارهایی نیز برای اجازه گرفتن وجود دارد که در این مقاله ذکر شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک و نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

اجازه گرفتن برای بیرون رفتن

 

اجازه برای بیرون رفتن در برخی از خانواده ها راحت و در برخی بسیار دشوار است. خانواده هایی هستند که محدودیت بیشتری جز بیرون رفتن دارند؛ اما عده بیشتری به دلیل آسیب هایی که بیرون از خانه برای فرزندان رخ می‌دهد تنها برای بیرون رفتن سخت می‌گیرند. اما ایجاد محدودیت برای فرزند مخصوصا در دوره نوجوانی آسیب ها و چالش های زیادی را به همراه دارد.

زمانی که اجازه گرفتن برای بیرون رفتن صادر نشود؛ عدم اجازه برای کسب استقلال و سخت گیری های والدین باعث دوری فرزند از پدر و مادر می‌شود. افرادی که اجازه بیرون رفتن با دوستان خود را ندارند، همیشه احساس بی کفایتی در مقابل دوستان خود دارند. و در نهایت با کمبود اعتماد به نفس و عدم استقلال روبرو می‌شوند. که آینده ای مشکل ساز منتظر آنها خواهد بود. حتما در این صورت با کمک روانشناس روش تربیتی خود را تغییر دهید. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

نحوه اجازه گرفتن برای بیرون رفتن

 

اجازه گرفتن برای بیرون رفتن با رعایت برخی نکات امکان پذیر است. اگر جز آن دسته افرادی هستید که اجازه برای هر کاری به سختی صورت می‌گیرد؛ باید از راهکارهایی برای جلب رضایت والدین استفاده کنید. در این بخش مقاله راجع به نحوه اجازه گرفتن برای بیرون رفتن صحبت کرده ایم.

نوجوانان موفق

۱ بازديد

نوجوانان موفق به دلیل فعالیت ها و تلاش هایی که داشته اند به درجه موفقیت رسیده‌اند. برخی از افراد در سنین نوجوانی برای کسب موفقیت دست به هرکاری می‌زنند. تا همه اطرافیان آنها را تحسین کنند. معمولا در سن نوجوانی اغلب نوجوانان علاقه دارند تا دنیا را تغییر دهند. نوجوانان موجودات خلاق و کنجکاوی هستند که اگر برخی از کارها را انجام دهند حتما به موفقیت می‌رسند.

منبع: نوجوانان موفق

نوجوانان موفق افرادی هستند که استعداد های خود را کشف کرده اند. آنها به توانایی های خود پی برده اند و والدین حمایت گری نیز دارند. پدر و مادر ها نیز برای داشتن فرزندان موفق باید نقش حمایت کننده داشته باشند و برای استعداد یابی فرزندان خود از خدمات روانشناسی کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانان موفق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

نوجوانان موفق چه کسانی هستند؟

 

نوجوانان زیادی در دنیا وجود دارند که به موفقیت های بسیار بالایی رسیده‌اند. اما این افراد تعداد محدودی هستند و کم مشاهده می‌شوند. سنین نوجوانی اغلب مرحله رشد، سن بلوغ و هویت سازی است. در این دوران اغلب نوجوانان علاقه دارند تا دیگران آن ها را نوجوانان موفق بنامند. این هدف بزرگ در این دوره سنی زمانی کسب می‌شود. که فرد برای رسیدن به موفقیت حامی بزرگی مانند پدر و مادر داشته باشد. و همچنین از توانایی های خود مطلع باشد که در همان جهت شروع به هدف گذاری کند.

نوجوانان با تصمیمات و برنامه ریزی های خود می‌توانند آینده خوبی برای خود بسازنند. و به دلیل اینکه این دوران افراد به شدت به دنبال پیگیری افراد مشهور و موفق هستند؛ هدف های بزرگ برنامه ریزی می‌کنند و خود را در بهترین جایگاه تصور می‌کنند. برای اینکه در دسته نوجوانان موفق قرار بگیرید؛ باید برخی از کارها را به خوبی انجام دهید. در این مقاله راجع به رفتار ها و کارهای نوجوانان موفق صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعدادیابی شغلی نوجوانان کلیک کنید.

راز نوجوانان موفق چیست؟

 

نوجوانان موفق زمانی که به این جایگاه رسیده اند رفتار ها و کارهایی را از خود بروز داده‌اند. در واقع راز نوجوانان موفق در دسته های گوناگونی قرار دارد. اما اگر قصد دارید که نوجوان موفقی شوید؛ این بخش مقاله را با دقت مطالعه کنید.

✨ دوران مدرسه را به خوبی سپری کنید

نوجوانان موفق همیشه دوران خوبی را در مدرسه سپری کرده اند. تحصیلات از اهمیت بالایی در موفقیت برخوردار است و اغلب افراد موفق از تحصیلات بالایی برخوردارند. گاهی مدرسه رفتن و نخوابیدن برای افراد سخت و دشوار است. اما اولین قدم برای رسیدن به موفقیت از دوران خوب در مدرسه آغاز می‌شود. هرچه در مدرسه تلاش بیشتری داشته باشید؛ به اطلاعات بیشتری برای تیک زدن اهداف دست خواهید‌یافت.

✨ مشارکت در فعالیت های گروهی را جدی بگیرید

یکی از کارهایی که راز نوجوانان موفق است؛ فعالیت در کارهای گروهی است. نوجوانی زمان بسیار خوبی برای یادگیری است و مشارکت در این گروه ها باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود. که همین اعتماد به نفس کافی باعث سوق به سوی موفقیت می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعدادیابی نوجوانان کلیک کنید.

✨ نه گفتن را به خوبی آموزش ببینید | نوجوانان موفق

اغلب نوجوانان موفق به اعمال نادرست نه می‌گویند. به دلیل اینکه نوجوانان به دنبال استقلال و خود کفایی هستند؛ برای اینکه از مستقل بودن خود اطمینان داشته باشند، کارهای مختلفی را انجام می‌دهند. اما نوجوانی که برای آینده خود هدف و برنامه ریزی دارد؛ و برای کسب موفقیت تلاش می‌کند به راحتی به اعمال نادرست “نه” می‌گوید. به همین جهت اگر قصد موفقیت دارید باید از اعمال و رفتار های بد دوری کنید.

✨ هدف داشته باشید

نوجوانان موفق همیشه هدفمند هستند. آنها برای رسیدن به خواسته های خود تلاش می‌کنند. و هدف گذاری را مهم ترین اصل زندگی خود می‌دانند. در واقع این هدف گذاری نوجوانان باعث ساختن آینده می‌شود که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در دوره نوجوانی باید شغل، تحصیلات و مزایایی که می‌خواهید را مشخص کنید. تا برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید.

✨ در انتخاب دوست وسواس به خرج دهید

یکی از کارهایی که نوجوانان موفق انجام می‌دهند؛ وسواسیت در انتخاب دوست است. دوست خوب همیشه حامی برای موفقیت است و آینده را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. بهتر است با کسانی دوست باشید که به شما روحیه می‌دهند و همیشه باعث شادی و نشاط شما می‌شوند. روش های موفقیت را پیش پای شما قرار می‌دهد و هرگز به سوی رفتار های نامناسب نمی‌روند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل نوجوان کلیک کنید.

✨ برای کسب آرامش تلاش کنید | نوجوانان موفق

یکی از رازهای نوجوانان موفق، کسب آرامش است. برای اینکه همیشه به موفقیت برسید لازم است که برای کسب آرامش تلاش کنید. در موقعیت هایی که عصبانی هستید، حتما باید از تکنیک های آرام سازی کمک بگیرید و فشار روانی خود را کم کنید. اگر روش های آرام سازی را نمی‌دانید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید.

✨ شاد و پر انرژی بودن را فراموش نکنید

یکی از کارهایی که باید برای موفقیت انجام دهید، این است که برای حال خوب خود بجنگید. نوجوانان موفق پر انرژی و شاد هستند و برای اینکه زندگی باب میلشان باشد هر کاری می‌کنند. زیرا موفقیت نیازمند شادی، انرژی و حال خوب است. برای اینکه شاد باشید از ورزش کمک بگیرید و برای کنترل استرس تکنیک های لازم را آموزش ببینید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت نوجوان کلیک کنید.

کلام آخر

همه ما انسان ها علاقه داریم که برای رسیدن به موفقیت کارهای متفاوتی انجام دهیم. موفقیت آرزوی هر فردی است. و سن نوجوانی اوج تلاش برای کسب موفقیت است. برای اینکه در رده نوجوانان موفق قرار بگیریم؛ لازم است که از همه رازهای این نوجوانان مطلع باشیم. اما برای اطلاع از رازهای نوجوانان موفق حتما باید از روانشناس راهنمایی بگیرید. تا ابتدا تست های استعدادیابی از شما گرفته شود و سپس راه های مناسب برای کسب موفقیت به شما آموزش داده شود. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانان موفق می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع: نوجوانان موفق

دادن خبر فوت

۳ بازديد

دادن خبر فوت فردی، یکی از سخت ترین وظایف بازماندگان است. افراد در این شرایط خود دچار احساس ناراحتی و اندوه زیادی هستند. به همین دلیل نمی‌توانند به خوبی فکر کرده و تصمیم درستی بگیرند. از طرفی اینکار اصلا ساده نبوده و نیاز به مهارت دارد. مخصوصا اگر افراد وظیفه انتقال این خبر را به اعضای درجه یک خانواده داشته باشند. برخی از روش های اشتباهی استفاده می‌کنند که اینکار خود باور این فقدان را برای اطرافیان سخت می‌کند. این موضوع تاثیر زیادی در کنارآمدن فرد با مرگ داشته؛ به همین دلیل باید بسیار محتاطانه انجام گیرد.

منبع: دادن خبر فوت

برای دریافت مشاوره در زمینه دادن خبر فوت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دادن خبر فوت

طبیعی است که بسیاری از افراد از دادن خبر فوت، طفره بروند. گاهی این موضوع به قدری برایمان سنگین است که تا مدت زمان زیادی بر تصویر ذهنی ما تاثیر می‌گذارد. مخصوصا اگر فرد به صورت ناگهانی فوت کرده باشد و افراد هیچ آمادگی ذهنی برای آن نداشته باشند. در هر صورت اطرافیان دچار احساس انکار شده و مراحل سوگ را پشت سر می‌گذارند. اما به هر حال نحوه شنیدن این خبر نیز بسیار موثر است. در انتقال این خبر باید شرایط اطرافیان را در نظر گرفته و کمی مقدمه سازی کنیم. این موضوع احتمالا تنش و اضطراب زیادی را در طرف مقابل ایجاد می‌کند به همین دلیل باید عوامل زیادی را در نظر داشته باشیم. برای آشنایی با مراحل سوگ کلیک کنید.

پیامدهای دادن خبر فوت

براساس تحقیقات انجام شده در این زمینه، دادن خبر فوت، اثرات و پیامدهایی برای اطرافیان دارد. البته این موضوع در فرهنگ ها و جوامع مختلف متفاوت است. برخی از افراد به طور کلی مرگ را بسیار آسان تر می‌پذیرند. اما در هر صورت این موضوع سلامت روان بازماندگان را حداقل تا مدتی تحت تاثیر قرار داده و آنها را مستعد واکنش های مختلفی می‌کند. حتی گاهی برخی از افراد تا مدتی، با دیدن کسی که این خبر را به آنها داده است؛ دچار اضطراب می‌شوند. آنها همواره منتظر شنیدن خبر بد دیگری بوده و آشفتگی زیادی را تجربه می‌کنند. این موضوع بر سلامت جسمانی نیز تاثیر دارد. برای اطلاع از پیامدهای مرگ و غم از دست دادن همسر کلیک کنید.

چگونگی دادن خبر فوت

 

دادن خبر فوت، اصولی دارد که با رعایت کردن آنها احتمالا احساسات منفی کمتری به طرف مقابل وارد می‌کنیم. با اینکه به طور کلی شنیدن این خبر در هر صورتی دشوار است. اما این موضوعی است که دیر یا زود باید بیان شود. برخی از راهکارهایی که در این زمان می‌توانید از آنها استفاده کنید؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

ازدواج بعد از فوت همسر

۳ بازديد

ازدواج بعد از فوت همسر معمولا زمانی باید رخ دهد که فرد دوران سوگ را سپری کرده باشد و به پذیرش رسیده باشد. برخی از افراد، 40 روز بعد از فوت همسر برای ازدواج دوباره اقدام می‌کنند اما برخی نیز شاید به دلیل نگاه‌های اطرافیان با وجود نیازی که دارند؛ اقدامی برای ازدواج نمی‌کند. اما اگر از دیدگاه روانشناسی نگاه کنیم؛ به صورت اصولی بعد از غم از دست دادن همسر نباید سریع برای ازدواج مجدد اقدام کرد.

به طور کل باید دوران سوگ و عزاداری سپری شود و هیجانات باقی مانده تخلیه شود. سپس برای ازدواج بعد از فوت همسر اقدام کرد. هر چیزی زمانی دارد و اگر به درستی این زمان صورت نگیرد؛ عواقبی به همراه خواهد داشت. پس هرگز به صورت هیجانی و برای پر کردن جای همسر از دست رفته نباید ازدواج کرد. اما اگر همسر خود را از دست داده اید و قصد ازدواج مجدد دارید؛ بهتر است که از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: ازدواج بعد از فوت همسر

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج بعد از فوت همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ازدواج بعد از فوت همسر

 

گاهی سن افراد اجازه ازدواج بعد از فوت همسر را نمی‌دهد. اما با توجه به نیازهایی که انسان ها دارند، تمایل به ازدواج بیشتر است. سوال اصلی که پیش می‌آید؛ زمان مناسب بعد از مرگ همسر برای اقدام به ازدواج است. اما مساله اصلی سوگی است که به راحتی فراموش نمی‌شود! با مرگ همسر بسیاری از جوانب زندگی دچار تغییر خواهد شد. و برای اینکه فرد با چنین شرایطی سازگار شود، نیازمند زمان بیشتر است.

به طور کل ازدواج بعد از فوت همسر ایرادی ندارد، به شرطی که هیجانات و عادات رابطه قبلی همچنان باقی مانده باشد. برای ازدواج مجدد باید به نکات مهمی توجه داشته باشید و از روانشناس راهنمایی بگیرید. در این مقاله زمان مناسب ازدواج و نکات مهمی را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مرگ و غم از دست دادن همسر کلیک کنید.

زمان مناسب ازدواج بعد از فوت همسر

غم از دست دادن همسر تا مدت ها فرد را با مشکلات روحی و روانی درگیر می‌کند. اما به طور کل بازه زمانی مناسب برای ازدواج بعد از فوت همسر، 6 تا 12 ماه است. که فرد هیجانات و احساسات خود را مدیریت کند و مرحله سوگ را سپری کرده باشد. اما این مدت برای افراد مختلف متفاوت است و نمی‌توان برای هر فرد یک نسخه پیچید.

اگر بخواهیم زمان دقیق ازدواج بعد از فوت همسر را مشخص کنیم، باید به بررسی برخی از نکات و وضعیت روحی و روانی فرد بپردازیم. به دلیل اینکه تا زمانی که فرد درگیر غم و اندوه بعد از مرگ همسر است؛ سلامت روانی خوبی ندارد. و احساس گناه را همراه خود حمل خواهد کرد. به همین دلیل باید ثبات روانی وجود داشته باشد تا فرد برای ازدواج مجدد اقدام کند.

نکات مهم برای ازدواج بعد از فوت همسر

 

ازدواج بعد از فوت همسر باید به مرحله پذیرش مرگ رسیده باشد. برای اینکه جهت ازدواج اقدام کنید؛ باید به نکات مهم توجه داشته باشد. در این بخش مقاله راجع به نکات مهم قابل توجه قبل از ازدواج مجدد اشاره کرده ایم.

عاشق دیگری شدن بعد ازدواج

۱ بازديد

عاشق دیگری شدن بعد ازدواج موضوعی تامل برانگیز در خانواده‌ها است. حتی برای زوجینی که ازدواج موفقی داشته اند، این رویداد ممکن است رخ دهد. اگر بعد از ازدواج عاشق فرد دیگری شدید؛ دلیل بر ازدواج ناموفق نیست. این اتفاق برای خود زن یا مرد هم ترسناک و دشوار بوده و دچار سرگردانی می‌شوید.

کسانی که عاشق دیگری شدن بعد ازدواج را تجربه می‌کنند؛ اغلب احساس گناه، ترس و عذاب وجدان دارند. ادامه این روند سلامت روان و رابطه آن ها را به خطر می‌اندازد. اگر احساس می کنید بعد ازدواج عاشق کس دیگری غیر همسرتان شده اید حتما پیش از هر اقدامی با مشاوران ازدواج و خانواده صحبت نمایید. جهت دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: عاشق دیگری شدن بعد ازدواج

برای دریافت مشاوره در زمینه عاشق دیگری شدن بعد ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

عاشق دیگری شدن بعد ازدواج

 

عشق و علاقه لازمه ازدواج است. زمانی که علاقه کافی بین زن و شوهر وجود نداشته باشد؛ احتمال اینکه عاشق فرد دیگری شوید بالا است. به همین دلیل همیشه قبل از ازدواج تمامی جوانب باید به صورت منطقی بررسی شود. عاشق دیگری شدن بعد ازدواج ممکن است برای هر فردی اتفاق بی‌افتد؛ اما زمانی که نحوه جلوگیری از بروز آن را بلد باشید؛ نیازی به نگرانی نیست.

عده زیادی در جامعه امروزی عاشق دیگری شدن بعد ازدواج را تجربه می‌کنند. این رفتار به دلایل مختلفی مانند ازدواج های بدون بینش، عقد طولانی مدت، یکنواختی زندگی مشترک، احساسات طبیعی، بی توجهی به چهارچوب ها و … پدید می‌آید. اما برای حل این مشکل نیز روش های زیادی وجود دارد که دریافت کمک از روانشناس بهترین راهکار است. در این مقاله روش های جلوگیری و دلیل عاشق دیگری شدن بعد ازدواج را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عاشق زن متاهل شدم کلیک کنید.

دلایل عاشق دیگری شدن بعد ازدواج

عاشق کسی غیر از همسر شدن به دلایل مختلفی پدید می‌آید. افراد می‌توانند برای رفع این مشکل دلایل خود را شناسایی کنند و به حل آن بپردازند. برای آگاهی شما در این بخش مقاله دلایل عاشق دیگری شدن بعد ازدواج را توضیح داده ایم.