زگیل تناسلی

ارائه خدمات روانشناسی

زگیل تناسلی

۶۹ بازديد

 

زگیل تناسلی، یک زائه گوشتی که در سطح پوست نواحی مختلف بدن ظاهر خواهد شد. دلیل اصلی بروز آن ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV است. ابتلا به این بیماری، با عوارضی برای افراد همراه خواهد بود که منع از رابطه جنسی یکی از آنها محسوب می‌شود. ویروس   یکی از انواع بیماری های مقاربتی است که امروزه بسیار شایع شده است. این ویروس سویه های زیادی دارد که انواع خوش خیم آنها سبب بروز زائده های پوستی می‌شوند. با ابتلا به انواع دیگر آن احتما ایجاد سرطان و بیماری های دیگر نیز وجود دارد. از آنجایی که شیوع آن نسبت به دیگر بیماری های جنسی، بسیار زیاد است؛ داشتن اطلاعاتی در این زمینه، ضروری خواهد بود.

منبع: زگیل تناسلی

زگیل تناسلی

تفاوت ویروس پاپیلوما با دیگر بیماری های آمیزشی در این است که از طریق تماس پوستی نیز منتقل می‌گردد. یعنی اگر زگیل تناسلی که دارای ویروس فعال ایت با پوست شخص سالم برخورد کند؛ احتمالا ابتلای فرد سالم، بسیار زیاد است. انتقال این ویروس از طریق استخر، دستگاه لیزر و دستشویی های عمومی، هنوز به طور قطعی اثبات نشده است؛ اما باید در این موراد، بهداشت را رعایت کرد. همچنین کاندوم نیز به طور کامل نمی‌تواند از انتقال این بیماری جلوگیری کند.

دلایل ابتلا به زگیل تناسلی

از آنجایی که  HPV یک ویروس مقاربتی محسوب می‌شود؛ در اکثر موارد از طریق رابطه جنسی منتقل می‌گردد. اما همانطور که گفته شد؛ تماس جنسی نیز می‌تواند راهی برای انتقال این ویروس باشد. همچنین پاپیلوما از طریق رابطه دهانی و مقعدی نیز منتقل می‌شود.

خبر خوب این است که زگیل تناسلی به علت وجود سویه های خوش خیم ایجاد می‌شود و قابل درمان است. همچنین در بیشتر موارد در صورت جوان بودن فرد و همچنین قوی بودن سیستم ایمنی بدن، ویروس به صورت خودجوش از بین رفته و فرد حتی متوجه آن نیز نخواهد شد. بهترین راه جلوگیری از ابتلا به این ویروس، تزریق واکسن و استفاده از کاندوم در رابطه جنسی است.

افرادی که در معرض ابتلا به زگیل تناسلی قرار دارند

در واقع افراد با هر سن و جنسیتی، با شروع فعالیت های جنسی، در معرض ابتلا به زگیل تناسلی قرار می‌گیرند. اما بیشترین موارد ابتلا، در افراد زیر دیده شده است:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.