حسادت کودک

ارائه خدمات روانشناسی

حسادت کودک

۶ بازديد

حسادت کودک واکنشی منفی و مخرب است که اگر برای مدت زمان طولانی ادامه یابد ممکن است آینده او را نیز تحت تاثیر قرار دهد. البته بروز حسادت در کودکان، تا حدی طبیعی است اما به هر حال نباید به این احساس در فرزندان خود دامن بزنند. این رفتار به دلایل مختلفی ایجاد شده و ادامه دار می‌گردد. طبیعی است که کودکان در شرایط مختلف، درک صحیحی از مسائل نداشته و به همین دلیل درگیر حسادت می‌شوند. حتی گاهی این حسادت اصلا منطقی بوده و هیچ نسبتی بین آن موضوع و کودک وجود ندارد. اما به هر حال باید تا حد امکان این احساس را از بچه‎ها دور کرده و به آنها آموزش داد. گاهی این خود والدین هستند که باعث برانگیخته شدن حسادت در فرزندان خود می‌گردند. که این موضوع می‌تواند آسیب زیادی به آنها بزند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: حسادت کودک 

برای دریافت مشاوره در زمینه حسادت کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

حسادت کودک

وقتی کودک احساس ناکافی بودن و یا بی ارزشی می‌کند؛ حسادت را نشان می‌دهد. در واقع او نیاز به محبت و توجه زیادی داشته و اگر آن را دریافت نکند؛ درگیر حسادت می‌گردد. این حسادت در ابتدا از اطرافیان کودک و همسالان او آغاز شده و به تدریج گسترده تر می‌شود. این موضوع تا حد زیادی بر ارتباطات کودک با دیگران نیز اثر گذار است. در واقع با وجود حسادت او نمی‌تواند به درستی با دیگران ارتباط برقرار کند. حتی از والدین خود نیز احساس انزجار کرده و احساسات مختلفی را تجربه می‌کند. واکنش والدین در چنین شرایطی بسیار حائز اهمیت است. در واقع آنها باید در این مورد اقدام کرده و مدیریت احساسات را به کودک خود آموزش دهند. برای اطلاع از دلایل تف کردن کودکان کلیک کنید.

علت حسادت کودک

 

حسادت کودک به دلایل مختلفی بروز می‌کند. معمولا این دلایل بین همه کودکان مشترک بوده و در بیشتر موارد نسبت به خواهر و برادرهای خودشان است. اما این موضوع می‌تواند علل دیگری نیز داشته باشد. در این قسمت به توضیح برخی از این دلایل می‌پردازیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.