چند همسری

ارائه خدمات روانشناسی

چند همسری

۶ بازديد

چند همسری به منظور وضعیتی است که خانم یا آقا بیش از یک همسر‌ دارد. این وضعیت شامل دو نوع چند شوهری و چند زنی است. البته که چند همسری در دین مسیحیت ممنوع است و در دین اسلام و یهودیت با شرایط خاص این وضعیت جایز می‌باشد. اما دیدگاه روانشناسی به این رفتار و وضعیت چیست؟ بر اساس یافته ها، ازدواج های چند همسری‌ نسبت به ازدواج های تک همسری رضایت از زندگی کمتری دارد. و این افراد علائم اختلالات روانی بیشتری را تجربه می‌کنند. بسیاری از علائم سلامت روان برای هر کدام از این افراد نیز گوناگون است.

در بررسی‌های خانواده چند همسری، یافته ها حاکی از آن است که همسران اول نسبت به همسر ‌دوم و سوم، بیشتر در رابطه با مشکلات خانوادگی دچار اضطراب، افکار پارانوئیدی و روان پریشی می‌شوند. و تمامی نتایج حاکی از آن است که اغلب افراد چند همسر، خودشان مشکلات روانی دارند. توصیه می‌کنیم که قبل از ازدواج از سلامت روان همسر‌ اطمینان حاصل کنید. پس برای دریافت مشاوره ازدواج اقدام کنید.

منبع: چند همسری

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

چند همسری چیست؟

 

چند همسری به منظور وضعیتی است که زن یا مرد دارای بیش از یک همسر ‌هستند. بر اساس کتاب اطلس قوم شناسی، از 1231 جامعه که مورد مطالعه قرار گرفتند؛ 453 نوع چند همسری داشتند و 588 نوع نیز چند همسری مکرر وجود داشته است. از منظر تاریخی عوامل بسیار زیادی وجود داشته است که باعث تداوم چند همسری‌ ‌شده است. بر اساس گفته محققان، مردان نسبت به زنان به دلیل جنگ، بیماری، خطرات شغلی، ماهیگیری در اقیانوس و … میزان بیشتری از خانم ها مرگ و میر داشتند.

بر اساس یک مطالعه در نیجریه، 5 دلیل برای مردان جهت گرایش به چند همسری وجود دارد. که شامل افزایش اعتبار و اعتماد به نفس، تعداد بیشتر فرزندان، ارتقا خود در جامعه و … می‌شود. که در این مقاله به طور کل جوانب مختلف چند همسری‌ را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای آشنایی با روابط در خانواده ترکیبی کلیک کنید.

دلایل چند همسری چیست؟

بر اساس مطالعه ای که در کشور نیجریه انجام شد، دلایل اساسی برای گرایش به سوی چند همسری وجود دارد. که در این بخش مقاله به این دلایل اشاره کرده ایم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.