دادن خبر فوت

ارائه خدمات روانشناسی

دادن خبر فوت

۵ بازديد

دادن خبر فوت فردی، یکی از سخت ترین وظایف بازماندگان است. افراد در این شرایط خود دچار احساس ناراحتی و اندوه زیادی هستند. به همین دلیل نمی‌توانند به خوبی فکر کرده و تصمیم درستی بگیرند. از طرفی اینکار اصلا ساده نبوده و نیاز به مهارت دارد. مخصوصا اگر افراد وظیفه انتقال این خبر را به اعضای درجه یک خانواده داشته باشند. برخی از روش های اشتباهی استفاده می‌کنند که اینکار خود باور این فقدان را برای اطرافیان سخت می‌کند. این موضوع تاثیر زیادی در کنارآمدن فرد با مرگ داشته؛ به همین دلیل باید بسیار محتاطانه انجام گیرد.

منبع: دادن خبر فوت

برای دریافت مشاوره در زمینه دادن خبر فوت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دادن خبر فوت

طبیعی است که بسیاری از افراد از دادن خبر فوت، طفره بروند. گاهی این موضوع به قدری برایمان سنگین است که تا مدت زمان زیادی بر تصویر ذهنی ما تاثیر می‌گذارد. مخصوصا اگر فرد به صورت ناگهانی فوت کرده باشد و افراد هیچ آمادگی ذهنی برای آن نداشته باشند. در هر صورت اطرافیان دچار احساس انکار شده و مراحل سوگ را پشت سر می‌گذارند. اما به هر حال نحوه شنیدن این خبر نیز بسیار موثر است. در انتقال این خبر باید شرایط اطرافیان را در نظر گرفته و کمی مقدمه سازی کنیم. این موضوع احتمالا تنش و اضطراب زیادی را در طرف مقابل ایجاد می‌کند به همین دلیل باید عوامل زیادی را در نظر داشته باشیم. برای آشنایی با مراحل سوگ کلیک کنید.

پیامدهای دادن خبر فوت

براساس تحقیقات انجام شده در این زمینه، دادن خبر فوت، اثرات و پیامدهایی برای اطرافیان دارد. البته این موضوع در فرهنگ ها و جوامع مختلف متفاوت است. برخی از افراد به طور کلی مرگ را بسیار آسان تر می‌پذیرند. اما در هر صورت این موضوع سلامت روان بازماندگان را حداقل تا مدتی تحت تاثیر قرار داده و آنها را مستعد واکنش های مختلفی می‌کند. حتی گاهی برخی از افراد تا مدتی، با دیدن کسی که این خبر را به آنها داده است؛ دچار اضطراب می‌شوند. آنها همواره منتظر شنیدن خبر بد دیگری بوده و آشفتگی زیادی را تجربه می‌کنند. این موضوع بر سلامت جسمانی نیز تاثیر دارد. برای اطلاع از پیامدهای مرگ و غم از دست دادن همسر کلیک کنید.

چگونگی دادن خبر فوت

 

دادن خبر فوت، اصولی دارد که با رعایت کردن آنها احتمالا احساسات منفی کمتری به طرف مقابل وارد می‌کنیم. با اینکه به طور کلی شنیدن این خبر در هر صورتی دشوار است. اما این موضوعی است که دیر یا زود باید بیان شود. برخی از راهکارهایی که در این زمان می‌توانید از آنها استفاده کنید؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.