وسواس جنسی | از بین بردن وسواس در رابطه

۱۵ بازديد

وسواس جنسی یکی از اختلالات جنسی محسوب می‌شود که تا حد زیادی تحت تاثیر مسائل روانی است. در این شرایط شرایط جسمانی افراد باعث بروز این مشکل نشده و یا در روند درمان نیز تاثیر چندانی ندارد. اما فرد به دلایل مختلفی این نوع از وسواس مبتلا شده و علاوه بر آسیب به شریک جنسی و رابطه، سلامت روان خود را نیز دچار مشکلاتی می‌کند. ماهیت افکار وسواسی، حالت اجبارگونه و ناراحت کننده دارد. افراد از وسواس فکری عملی خود در رابطه جنسی و حتی افکار خود در این زمینه، به هیچ عنوان احساس لذت نمی‌کنند؛ اما کنترلی نیز بر روی آنان ندارند. رفتارهای وسواسی در رابطه جنسی حالت سلسه مراتبی داشته و نه برای خود فرد و نه شریک او منجر به لذت بیشتر نمی‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه وسواس جنسی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: وسواس جنسی | از بین بردن وسواس در رابطه

وسواس جنسی

برای صحبت کردن در مورد وسواس جنسی باید در ابتدا دو موضوع را از یکدیگر تفیکیک کنیم. رفتارهای وسواسی در عملکرد جنسی و همچنین افکار وسواس گونه در مورد رفتارهای جنسی. برخی افراد در رابطه جنسی خود دچار وسواس بوده و باید همه چیز را کنترل کنند. آنها پس از انجام دادن فعالیت های غیرضروری قبل از رابطه جنسی، بازهم از رابطه جنسی هیچ لذتی نبرده و تنها به پایان آن فکر می‌کنند.

از طرفی در مورد دوم نیز افراد در مورد افکار خود احساس گناه زیادی کرده اما از طرف دیگر خود را ملزم به فکر کردن در مورد آنها می‌دانند. افراد هر دو دسته نساز به درمان دارند. این اختلال نشانه ها و علل زیادی دارد؛ بهتر است افراد به کمک متخصص آنها را شناسایی کرده و درمان کنند.

نشانه های وسواس جنسی

وسواس جنسی از انواع وسواس فکری محسوب شده که پیامدهای زیادی داردو از طرفی نشانه های آن به راحتی قابل تشخیص نیست. به همین دلیل فرد باید برای شناسایی دقیق آنها از یک متخصص کمک گرفته و برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر از متخصص کمک بگیرد. برخی از علائم این مشکل، شامل موارد زیر می‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.