شوخی با همسر را از حد نگذرانید

ارائه خدمات روانشناسی

شوخی با همسر را از حد نگذرانید

۱۲ بازديد

شوخی با همسر یکی از نکات مهم در رابطه است. به طور کلی داشتن تفریح و سرگرمی با همسر بسیار مهم است که آثار مثبتی بر رابطه دارد. حس شوخ طبعی در پیشبرد رابطه زناشویی بسیار موثر است. افراد باید علاوه بر شوخی با یکدیگر، خود نیز از این موضوع استقبال کرده و ظرفیت خود را بالا ببرند. برخی تنها با دیگران شوخی کرده و حتی گاهی آن‌ها را مسخره می‌کنند. اما اصلا تحمل شنیدن شوخی های دیگران در مورد خودشان را ندارند. زندگی مشترک بدون وجود شوخی بسیار خسته کننده و بی روح می‌شود. همسر، نزدیک ترین فرد به ما است؛ به همین دلیل باید بتوانیم با او احساس راحتی کرده و حتی شوخی کنیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوخی با همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: شوخی با همسر را از حد نگذرانید

شوخی با همسر

به طور کلی با شوخی کردن مخصوصا شوخی با همسر، تحمل شرایط آسان تر می‌شود. شوخ طبعی یکی از ویژگی های جذاب در افراد است که گاهی برای برخی تبدیل به یکی از ملاک های اصلی برای ازدواج می‌شود. اما اگر این ویژگی تبدیل به طعنه زدن و وسیله ای برای ناراحتی دیگران شود؛ نه تنها خوب نیست بلکه خود فرد را نیز تنها می‌کند. این مورد جزو مهارت های ارتباطی محسوب می‌شود که در رابطه با همسر بسیار موثر واقع می‌شود.

بهتر است برای شوخی کردن به مکان و زمان آن نیز توجه کنید. همچنین شرایط همسر را در نظر بگیرید برخی از افراد به طور طبیعی حساس تر بوده  و نسبت به این موضوع  تحریک پذیر اند.

مزایای شوخی با همسر

قطعا شوخی با همسر دارای مزایایی است که در صورت استفاده درست از آن می‌توانید تحکیم در رابطه را مشاهده کنید. اما فراموش نکنید که در این مورد به اصول اخلاقی نیز پایبند بوده و در مورد هر چیزی شوخی نکنید. شوخی با دیگری بعد از یک روز طولانی و خسته کننده می‌تواند روش خوبی برای استراحت فکری و همچنین ارتباط موثر با همسر باشد. زوجین با این روش قطعا صمیمیت بیشتری را تجربه خواهند کرد و به یکدیگر بیشتر نزدیک می‌شوند.

این موضوع مخصوصا در روزهای اول رابطه که زوجین شناخت کمتری نسبت به یکدیگر دارند؛ کمی دشوار است. اما بعد از مدتی افراد با حد و حدود یکدیگر بیشتر آشنا شده و می‌توانند از این روش استفاده کنند. شوخی کردن نشانه اعتماد به نفس بالا و همچنین احساس راحتی است. پس بهتر است در این مورد به همسر خود سخت نگرفته و حتی آن را بیاموزید. 

بایدها و نبایدهای شوخی با همسر

فراموش نکنید که شوخی با همسر نیز اصولی دارد. با اینکه افراد باید همواره با همسر خود احساس راحتی کرده و در مورد مسائل مختلف شوخی کنند. اما برخی از موضوعات برای اینکار مناسب نیستند. و یا طرف مقابل علاقه ای ندارد که در مورد آنها صحبت کند. برخی از این نکات، شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از علل بدرفتاری زن با شوهر کلیک کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.