سبک های فرزند پروری | 4 سبک اصلی فرزند پروری

۱۹ بازديد

سبک های فرزند پروری به 4 دسته تقسیم می‌شود. سبک سهل گیرانه، مقتدرانه، مستبدانه و بی اعتنا از سبک های فرزند پروری هستند. شیوه تربیتی والدین بر همه چیز کودک تاثیر می‌گذارد. زیرا نحوه تعامل والد با فرزند می‌تواند تا پایان عمر بر زندگی او اثر بگذارد. تقریبا شیوه تربیتی و سبک های فرزند پروری خانواده ها با یکدیگر متفاوت است. برخی از والدین به شدت به فرزندان خود سخت می‌گیرند، اما عده ای دیگر اجازه هر کاری به فرزند خود می‌دهند. اما به طور کلی از این 4 سبک فرزند پروری، 3 سبک نا سالم اما یک سبک سالم است. در این مقاله راجع به شیوه های فرزند پروری به طور کامل توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از روانشناس راهنمایی بگیرید.

منبع: سبک های فرزند پروری | 4 سبک اصلی فرزند پروری

سبک های فرزند پروری 

اولین بار شخصی به نام بامیرمند سبک های فرزند پروری را به 4 نوع تقسیم کرد. که این سبک ها عبارتند از سبک مقتدرانه، سبک سهل گیرانه، سبک مستبدانه و سبک بی اعتنا. از این سبک ها 3 نوع آن نا سالم و یک نوع سالم داریم. هر خانواده ای نیز یکی از این سبک‌های فرزندپروری را برای تربیت فرزندان خود انتخاب می‌کند. و از نظر هر پدر و مادری، شیوه تربیتی آنها مناسب ترین است.

اما قبل از اینکه شیوه و سبک های فرزند پروری خود را پیاده کنید، از روانشناس و مشاورین کودک راهنمایی بگیرید. از آنها بخواهید که شیوه مناسب تربیت کودک را به شما آموزش دهند تا روش مناسبی را در تربیت فرزندان خود استفاده کنید. در این مقاله هر 4 نوع سبک‌های فرزندپروری را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

سبک های فرزند پروری مقتدرانه 

یکی از سبک های فرزند پروری، مقتدرانه است. که بهترین نوع و شیوه تربیتی کودکان می‌باشد. در این سبک فرزند پروری احترام متقابل وجود دارد و اعضای خانواده برای هم ارزش قائل هستند. در این سبک والدین انرژی بسیار زیادی را برای تربیت فرزندان خود صرف می‌کنند و اصولا سیستم پاداش و تشویق برقرار است. این والدین پر محبت، سخت گیر هستند؛ اما در رفتار خود تعادل دارند. همیشه کودکانی که با این شیوه تربیتی رشد کرده اند؛ کودکان سالم تری دارند. و به شیوه بهتری با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند. به شیوه کلی تری بخواهیم بگوییم؛ سبک های فرزند پروری به شیوه مقتدرانه به روش زیر است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.