چگونه با دیگران همدردی کنیم ؟

ارائه خدمات روانشناسی

چگونه با دیگران همدردی کنیم ؟

۲۲ بازديد

همدردی با دیگران کار ساده نبوده و نیاز به مهارت زیادی دارد. احتمالا برای شما هم پیش آمده که با افرادی برخورد داشته باشید که قدرت همدردی بالا و جذابیت خاصی دارند. و همین عامل بر بلوغ رفتاری آنها افزوده است. نکته ی قابل توجهی که درمورد قدرت همدلی و همدردی وجود دارد ظرفیت رشد دادن این ویژگی می باشد. شرایط سخت برای همه افراد پیش خواهد آمد و یکی از اقدامات در این دوران همدردی خواهد بود. احساسات دیگران بسیار مهم است و باید در برخورد با آنها محتاطانه عمل کرد. در ماهیت این مقاله سعی شده است در مورد همدردی و همدلی با دیگران و تکنیک های افزایش این مهارت ارتباطی بحث شود. 

منبع: چگونه با دیگران همدردی کنیم ؟

معنای همدردی با دیگران

اگر بخواهیم همدردی با دیگران را تعریف کنیم باید بیان کنیم که همدردری همان نیروی قدرتمندی است که به استحکام نظم و ارتباط اجتماعی کمک می کند. این مهارت رفتاری به شما امکان می دهد دیگران را درک کنید و با آنها ارتباط مناسب و درخوری برقرار کنند. افزایش همدردی باعث افزایش احساس اعتماد، تعلق و صمیمیت می شود. بر اساس تحقیقات افراد همدل شادترند. همدردی نوعی رفتار انسان دوستانه است. این مولفه در دراز مدت باعث افزایش حس همکاری و بخشش و کاهش پرخاشگری و قضاوت نا به جا و بهبودسلامت روانی می شود.

چرا همدردی مهم است ؟

همدردی با دیگران  نه تنها به شما این امکان را می‌دهد که دیگران را درک کنید، بلکه می‌تواند انگیزه لازم برای کمک به خودتان و دیگرن را نیز برایتان به ارمغان آورد. این انگیزه می تواند به معنای دلداری دادن به یک دوست، خرید یک هدیه کوچک برای کسی که نیازمند است، یا کمک مالی برای کمک به قربانیان بلایای طبیعی باشد، در واقع همدردی زمانی مؤثرتر می شود که از آن به عنوان انگیزه ای برای رفع مشکلی استفاده کنید.

وقتی خبردار می شوید که شخصی دوران سختی را سپری می کند، حتما برای او وقت بگذارید و با همدردی کنید و به این فکر کنید که چگونه می توانید به او کمک کنید. همدردی به معنای آغاز تغییرات مثبت در زندگی خودتان و دیگران است. نکته ی  جالب در مورد همدردی این است که وقتی دیگران با کمک شما شروع به خودشکوفایی می کنند، کیفیت زندگی شما نیز به شکل قابل توجهی بهبود می یابد.

تکنیک هایی برای همدردی با دیگران

همدردی با دیگران اصول و روش هایی دارد که با کمک آنها می‌توان بهتر اطرافیان را یاری داد. برخی که با این نکات پایبند نیستند؛ شاید حتی تاثیر معکوس بر حال فرد گذاشته و شرایط او را سخت تر کنند. بهتر است در همدردی عوامل زیر را در نظر گرفته و با از آنان حمایت کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.