جنون آنی (سایکوز آنی)

ارائه خدمات روانشناسی

جنون آنی (سایکوز آنی)

۶ بازديد

جنون آنی یکی از انواع اختلالان روانی است که همانطور که از اسم آن مشخص است؛ به صورت ناگهانی ظاهر می‌شود. در واقع این حالت به قدری شدید و خطرناک است که می‌تواند فرد را معرض انجام فعالیت های مخربی قرار دهد. شاید شما هم شنیده باشید که فردی تحت تاثیر جنون آنی خود دست به قتل زده است.

در واقع این موضوع از عوامل متعددی نشات می‌گیرد. همچنین بهتر است افراد از آن پیشگیری کرده و این موضوع را کنترل کنند. در این شرایط افراد ارتباط خود را به طور کلی با واقعیت از دست داده و نمی‌توانند رفتارهای خود را کنترل نیز بکنند. پیگیری این موضوع و همچنین درمان آن بسیار حائز اهمیت است چرا که می‌تواند پیامدهای بدی در پی داشته باشد. برای دریافت مشاوره آنلاین کلیک کنید.

منبع: جنون آنی (سایکوز آنی)

برای دریافت مشاوره در زمینه جنون آنی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

جنون آنی

جنون آنی معمولا بیشتر در سنین بین 20 تا 40 روی داده و اطلاعاتی در مورد نسبت آن میان زنان و مردان در دسترس نیست. برای همه ما پیش امده است که لحظه ای از کور در رفته و رفتارهای عجیبی از خود نشان دهیم. اما معمولا در این شرایط به فردی آسیب نزده و یا درگیر مسائل روانی دیگر نیستیم. اطرافیان چنین افرادی بسیار در خطر بوده و حتی احتمال آسیب به خود نیز در چنین موقعیتی ممکن است.

از طرفی این افراد بسیار تحریک پذیر بوده و کوچک ترین محرک محیطی می‌تواند آنها را تا مرز جنون بکشاند. به همین دلیل باید در مورد نحوه رفتار با آنها نیز بسیار دقت کرد.  برای اطلاع از دلایل زود عصبانی شدن کلیک کنید.

نحوه تشخیص جنون آنی

اینکه بتوانیم فردی را که به چنین اختلالی مبتلا است را از فردی که تنها لحظه ای دچار عصبانیت شده است را تشخیص دهیم؛ بسیار مهم است. چرا که می‌تواند از بسیاری از مشکلات ناشی از این موضوع جلوگیری کند. از طرفی تشخیص این دو از یکدیگر بسیار دشوار است و تقریبا از عهده افراد عادی برنمی‌آید.

به همین دلیل افراد بهتر است در این زمینه از روانشناس و روانپزشک کمک بگیرند. در چنین شرایطی متخصص در ابتدا سوالهایی از فرد پرسیده و در قدم بعدی از آزمایش های پزشکی و عکسبرداری از مغز کمک می‌گیرد.

نشانه های ابتلا به جنون آنی

 

معمولا افرادی که مبتلا به جنون آنی هستند؛ در حالت عادی رفتارهای معمولی دارند؛ اما باورها و افکار آنها کاملامشخص کننده این موضوع هست. آنها دچار افکار غیرمنطقی و تعصباتی بوده که می‌توانند به خاط ر آنها به دیگران آسیب بزنند. برای آشنایی با نشانه های حمله پانیک کلیک کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.