اعتیاد به چسب

ارائه خدمات روانشناسی

اعتیاد به چسب

۲ بازديد

اعتیاد به چسب یکی از انواع اعتیادهای ارزان و حتی رایج است. حتی برخی از افراد از چسب به عنوان جایگزین استفاده کرده و زمانی که دسترسی به مواد مخدر ندارند از چسب برای نشئگی استفاده می‌کنند. شاید برای بسیاری از افراد این موضوع عجیب به نظر برسد. اما ترکیبات چسب همگی پتانسیل کافی برای مصرف به عنوان مخدر و اعتیاد را دارند. البته گاهی اعتیاد به چسب به صورت تصادفی رخ می‌دهد. فرد در حین استفاده از چسب از بوی آن خوشش آمده و مدام از آن استفاده می‌کند حتی اگر نیازی به آن نداشته باشد. در سنین پایین، این اعتیاد بیشتر تحت تاثیر همسالان ایجاد می‌شود. بهتر است خانواده ها از این موضوع مطلع بوده و از آن پیشگیری نمایند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: اعتیاد به چسب

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به چسب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

اعتیاد به چسب

اعتیاد به چسب یک اعتیاد استنشاقی بوده و افراد در ابتدا چسب را روی تکه ای کاغذ یا دستمال ریخته و شروع به نفس کشیدن می‌کنند. اما در مراحل بعدی از روش های پیچیده تری نیز استفاده می‌شود. حالتی که چسب برای فرد ایجاد می‌کند؛ مانند احساسات بعد از مصرف مواد مخدر قوی است. بخار حاصل از چسب، سیستم عصبی افراد را تحت تاثیر قرار داده و بعد از مدتی تبدیل به اعتیاد می‌گردد. به طور کلی همه موادی دارای بخار قابل احتراق هستند مانند رنگ، تینر، بنزین، آستون و… همگی قابلیت اعتیاد را دارند. این مواد را هم از راه بینی و هم از طریق دهان می‌توان تنفس کرد و نشئه شد.

نشانه های اعتیاد به چسب

 

طبیعی است که اعتیاد به چسب می‌تواند نشانه هایی در فرد معتاد ایجاد کند که قابل مشاهده هستند. با این نشانه ها به راحتی می‌توان اعتیاد فرد را تشخیص داد. برخی از این علائم شامل موارد زیر هستند. برای اطلاع از علائم اعتیاد به مواد مخدر کلیک کنید.

بوی چسب از دهان، لباس ها یا استنشاق

نوسانات خلقی

پرخاشگری

اختلال در تمرکز و تصمیم گیری

اختلال در شنوایی

بی حسی در دست و پا

فاصله گرفتن از روابط دوستانه و جمع

اختلال در هوشیاری

همچنین نشانه هایی که بلافاصله بعد از استمام چسب ایجاد می‌شوند نیز شامل سرگیجه، لکنت زبان، کاهش فشار خون، گرگرفتگی، سردرد، بی خوابی یا عدم کنترل احساسات و هیجانات و… همگی عوارض کوتاه مدت اعتیاد به چسب هستند.

عوارض اعتیاد به چسب

اما اعتیاد به چسب در طولانی مدت نیز باعث بروز پیامدهای زیادی می‌گردد. در این قسمت به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم. برای آشنایی با انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.