جنون آتش افروزی

ارائه خدمات روانشناسی

جنون آتش افروزی

۵ بازديد

جنون آتش افروزی یا آتش افروزی بیمارگون اختلالی روانی است. در این اختلال فرد به صورت عمدی، هدف مند و مکرر به برپا کردن آتش گرایش دارد. این افراد معمولا قبل از آتش افروزی احساس تنش، شیفتگی، کنجکاوی و علاقه به آتش را از خود بروز می‌دهند. و هنگامی که آتش برپا می‌کنند، سرشار از لذت و احساس خوب می‌شوند.

جنون آتش افروزی با ایجاد حریق متفاوت است. و تفاوت این دو در آن است که ایجاد حریق به معنای انتقام گیری، نفع مالی و دلایل دیگر با برنامه ریزی است. افراد مبتلا به این اختلال همزمان اختلالات دیگری مانند شخصیت ضد اجتماعی، مصرف مواد و قمار بازی بیمار گون را تجربه می‌کنند. درمان این افراد باید توسط متخصص و روانشناس انجام شود. برای کمک از مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: جنون آتش افروزی

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلالات روانی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

جنون آتش افروزی چیست؟

 

افراد مبتلا به جنون آتش افروزی علاقه زیادی به برپا کردن حریق و حتی وسایل آتش ‌زا دارند. این اختلال با ایجاد حریق متفاوت است. در ایجاد حریق فرد با برنامه ریزی و به قصد انتقام این کار را انجام می‌دهد. جنون آتش‌ افروزی در مردان بیشتر از زن ها است که نسبت ابتلا مرد به زن تقریبا 8 به 1 است.

اغلب افرادی که به این جرم دستگیر می‌شوند، سنی کمتر از 18 سال دارند. حتی بروز جنون آتش افروزی در افرادی با اختلال ADHD و کم توان ذهنی خفیف این اختلال شایع تر است. معمولا این جنون با اختلالات دیگری مانند اختلال شخصیت، قمار بازی بیمار گون، اختلالات خلقی و سوء مصرف مواد همراه است. در این مقاله راجع به علائم، علل و درمان توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال شخصیت ضد اجتماعی کلیک کنید.

علائم جنون آتش افروزی

بر اساس DSM، افراد مبتلا به جنون ‌آتش افروزی از خود نشانه هایی بروز می‌دهند که این نشانه ها تا بزرگسالی ادامه می‌یابد. در این بخش مقاله راجع به علائم جنون آتش افروزی صحبت کرده ایم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.