ترک عادت های بد

ارائه خدمات روانشناسی

ترک عادت های بد

۸ بازديد

ترک عادت های بد به تلاش و همچنین زمان نیاز دارد. همه ما در زندگی عادتهایی داریم که گاهی موثر و گاهی مخرب هستند. عوامل زیادی در شکل گیری یک عات تاثیر دارند. و همین موضوع در مورد از بین بردن آنها، افراد را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند. به همین دلیل افراد سریعا تسلیم شده و دیگر به تلاش ادامه نمی‌دهند. عادت ها، بخش های مختلفی از زندگی را در بر می‌گیرند. همچنین بر زندگی اطرافیان نیز تاثیر دارند. معمولا عادت های بد در اثر یک اتفاق ناگوار و یا استرس و فشار روانی زیاد ایجاد می‌شوند. افراد می‌توانند از این موضوع استفاده کرده و از برای از بین بردن آنها نیز، به سراغ عوامل ایجاد کننده بروند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: ترک عادت های بد

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک عادت های بد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ترک عادت های بد

طبق تحقیقات ایجاد شده؛ تقریبا شکل گیری یک عادت، 66 روز طول می‌کشد. پس به طور طبیعی برای تغییر و یا حذف آنها نیز به 66 روز نیاز داریم. اما در مورد ترک عادت های بد، معمولا این مدت طولانی تر شده و حتی نیاز به انرژی بیشتری هم دارد. ترک عادات نامناسب باعث بالارفتن کیفیت زندگی شده و به طور کلی بسیاری از مسائل را تغییر می‌دهد.

به طور کلی زندگی ما از مجموعه ای از عادتهای خوب و بد، تشکیل شده است. در قدم اول باید آنها را شناسایی کرده و برای تقویت و یا از بین بردن آنها تلاش کنیم. از طرفی به دلیل اینکه احتمالا در این مسیر، سختی های زیادی را تحمل خواهیم کرد؛ بهتر است از روانشناس کمک گرفته و اینکار را به صورت اصولی انجام دهیم.

چرایی و چگونگی شکل گیری عادتها

 

عادت ها معمولا از دوران کودکی درون افراد شکل گرفته و تنها در طول زمان، دچار تغییراتی می‌شوند. برای مثال همه ما از دوران کودکی به مسواک زدن عادت کرده ایم و یا حتی بسیاری از عادات تغییر شکل یافته ای که اکنون داریم؛ از کودکی ما نشات می‌گیرد. فردی که در کودکی عادت به مکیدن انگشتان خود داشته؛ در آینده بیشتر احتمال دارد که به سیگار اعتیاد پیدا کند.

البته این مورد قطعی نیست؛ اما تا حد زیادی تعیین کننده است. از همین رو ریشه یابی عادات و همچنین ترک عادت های بد، ضرورت دارد. دانشمندان تصور می‌کنند که دلیل شکل گیری عادات، جست و جوی مغز برای پیدا کردن راهی برای جلوگیری از صرف انرژی کمتر است. همچنین واکنش های افراد نیز تا حد زیادی از عادت های افراد، نشات می‌گیرند. برای اطلاع از دلایل انگشت مکیدن نوزاد، کلیک کنید.

انواع عادت های بد

در قدم اول باید در هر زمینه ای، عادت های آسیب زننده را پیدا کنیم تا بتوانیم در مورد آنها اقدامات لازم را انجام دهیم. برای مثال در مورد عادات غذایی، پرخوری و همچنین استفاده بیش از حد از نمک و شکر، عادت های نامناسب محسوب می‌شوند. همچنین در بخش های دیگر نیز، برخی از این عادت ها شامل اهمیت ندادن به بهداشت فردی، بی نظمی، برخی از اعتیاد ها، وسواس ها و… می‌شوند. ترک عادت های بد در هر موردی روش خاص خود را دارد. افراد باید در این زمینه قدم به قدم پیش رفته و همچنین صبور باشند. برای آشنایی با انواع اعتیاد رفتاری کلیک کنید.

روش های ترک عادت های بد

 

همانطور که گفته شد؛ برای ترک عادت های بد، روش های زیادی وجود دارد. این روش ها به نوع عادت و همچنین شرایط افراد بستگی داشته و استفاده درست از آنها، حائز اهمیت است. برخی از افراد به صورت ناگهانی عادت خود را سرکوب می‌کنند و یا فشار زیادی به خود می‌آورند. که در این حالت، افراد نه تنها نمی‌توانند عادت بد خود را ترک کنند؛ بلکه حتی در صورت از بین رفتن آن نیز، احتمال بازگشت مجدد وجود دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.