ترس از جدایی

ارائه خدمات روانشناسی

ترس از جدایی

۶ بازديد

ترس از جدایی یکی از مسائلی است که روابط زیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وقتی صحبت از جدایی می‌شود همه ما کودکی را تصور می‌کنیم که به مادر خود وابستگی زیادی دارد و یا کسانی که از جدایی از همسر خود می‌ترسند. اما جدا شدن در بزرگسالی، نیز موضوعی مهمی است که باید به آن پرداخته شود. همه افراد در موقعیت هایی قرار می‌گیرند که باید بر ترس خود غلبه کرده و از چیزی و یا کسی جدا شوند. اما اگر نتوانند به شکل موثر عمل کنند؛ آسیب های زیادی را تجربه خواهند کرد.

بسیاری از دانشمندان در این شرایط، پدیده ای به اسم بندناف روانی را مطرح می‌کنند که ریشه در کودکی افراد دارد. اما گاهی این موضوع به دلایل دیگری ایجاد می‌شود. به هر حال افراد باید همواره خود را برای جدایی و رها کردن آماده کرده و کیفیت سلامت روان خود را بالا ببرند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: ترس از جدایی 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از جدایی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ترس از جدایی

برخی از افراد کاملا به طور برعکس عمل کرده و همواره به جدایی فکر می‌کنند. در واقع آنها از همان شروع رابطه، انتهای آن را در نظر می‌گیرند. اما اینکار نیز درست نبوده و باعث می‌شود که افراد استرس و فشار زیادی را تحمل کنند؛ همچنین همواره منتظر به پایان رسیدن رابطه باشند.

گاهی این موضوع به دلیل رفتارهای طرف مقابل است و گاهی از افکار خود ما نشات می‌گیرد. در صورتی که طرف مقابل به صورت مداوم در مورد جدایی صحبت می‌کند؛ باید این موضوع را پیگیری کرده و به جای ترسیدن به دنبال راهکار باشید. در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم. برای آشنایی با نشانه های ترس از تنهایی کلیک کنید.

نشانه های ترس از جدایی در افراد

از آنجایی که گاهی ترس از جدایی در ناخودآگاه ما شکل می‌گیرد؛ شاید خودمان نیز از آن مطلع نباشیم. به همین دلیل با شناسایی نشانه های آن باید این موضوع راحتی در خودمان نیز شناسایی کرده و آن را کنترل کنیم. ترس از جدایی حتی وقتی از فرد یا منبع نیز دور هستید نیز خود را به شکل اضطراب نشان می‌دهد. از طرفی همواره از رها شدن و طردشدگی می‌ترسید. در چنین شرایطی افراد کنترلگر شده و مدام موقعیت فرد را چک می‌کنند.

بدبینی یکی دیگر از نشانه های این نوع از ترس است. این موضوع گاهی به قدری شدید می‌شود که خود را به شکل علائم جسمانی نیز نشان داده ومنجر به بروز برخی از رفتارها مثل اعتیاد می‌گردد. برای اطلاع از نشانه های اختلال شخصیت وابسته کلیک کنید.

علل بروز ترس از جدایی

 

شناسایی دلایل بروز ترس از جدایی، می‌تواند کمک بزرگی در پیشگیری از رفتارهای بیمارگونه و همچنین درمان داشته باشد. در واقع با توجه به علت ها، افراد باید درمان را شروع کرده و از افراد کمک بگیرند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.