اضطراب بیماری | درمان انواع اختلال اضطراب بیماری

۱۹ بازديد

اضطراب بیماری اختلالی اضطرابی است که شامل نگرانی بیش از حد و بیمارگونه در مورد ابتلا به بیماری های مختلف می‌شود. نگرانی برای سلامتی لازم است؛ اما برخی در این مورد زیاده روی می‎‌کنند. این دسته از افراد به صورت مداوم توهم ابتلا به یک بیماری خطرناک را داشته و تمایل دارند که در بیمارستان نیز بستری شوند. در واقع این رفتار جلب توجه محسوب نمی‌شود یا به علت وجود درد جسمانی نیست. این افراد فقط ترس و اضطراب حاصل از بیماری را تجربه می‌کنند. این یک بیماری بلند مدت است و نشانه های آن در طول زمان متفاوت خواهد بود. معمولا با بالارفتن سن، این مشکل تشدید می‌شود؛ اما با روش های روانشناختی می‌توان آن را کنترل کرد.

منبع: اضطراب بیماری | درمان انواع اختلال اضطراب بیماری

اضطراب بیماری

اضطراب بیماری یا هیپوکندریا، به تازگی در کتابچه تشخیصی آماری اختلالات روان، اختلال محسوب نمی‌شود. در واقع اگر فردی این علائم را داشته باشد برای آن تشخیص اختلالات اضطرابی یا روان تنی گذاشته می‌شود. به طور کلی این بیماری علائم مختلفی دارد و آمار ابتلا به آن میان زنان بیشتر است. بسیاری از عوامل مثل اطرافیان و رسانه ها در ابتلا به این بیماری موثر هستند. در ادامه مفصل در این مورد توضیح خواهیم داد.

نشانه های اضطراب بیماری

در واقع قسمت عمده نشانه های این بیماری شامل اضطراب و ترس می‌شود. نشانه های جسمانی نیز حاصل از استرس است. این گونه افراد نشانه های بیماری را نیز بزرگ نمایی هم می‌کنند. برای مثال اگر به یک سردرد ساده دچار شوند؛ آن را تومور مغزی تلقی می‌کنند. برخی از نشانه های اضطراب بیماری، شامل موارد زیر می‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.