avajeh

ارائه خدمات روانشناسی

وفاداری به همسر | 8 روش وفاداری به همسر

۰ بازديد

وفاداری به همسر به عوامل مختلفی بستگی دارد. دلایل بسیاری در پایبندی و عدم پایبندی به این رفتار دخیل هستند. از نظر شما چرا وفاداری به همسر ضرورت دارد؟ چه لزومی دارد که در روابط وفادار باشیم؟ یا اصلا به چه شیوه ای باید به همسر وفادار ماند؟ دلایل مختلفی وجود دارد که انسان را وفادار می‌کند. وفاداری موضوعی افتخار بر انگیز است و وفاداری به همسر باعث افزایش اعتماد و آرامش در زندگی می‌شود.

با این سبک رفتاری از هر گونه استرسی راحت خواهید بود و الگوی بسیار مناسبی برای فرزندان خود می‌شوید. برای اینکه به همسر خود وفادار باشید؛ باید صداقت، حمایت، احترام، اعتماد، صمیمیت و تعهد را در زندگی داشته باشید. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که زندگی بدون تنش داشته باشید و خیالتان از همسرتان راحت باشد. اگر روش های وفاداری به همسر را نمی‌دانید؛ توصیه میکنم که از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه وفاداری به همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  وفاداری به همسر

وفاداری به همسر چیست؟

 

وفاداری به همسر ساده و ‌آسان است، به شرطی که وجدان و علاقه بیش از اندازه داشته باشید. اگر می‌خواهید فردی وفادار در زندگی باشید، باید قبل از ازدواج، شریک احساسی خود را با دقت انتخاب کنید. و البته نسبت به خود اطمینان داشته باشید. در این راه باید ابتدا به خودتان وفادار باشید، عملگرا باشید، حمایت کنید، صداقت داشته باشید و از همه مهمتر، در برابر وسوسه ها مقاوم باشید. روش های مختلفی برای وفاداری به همسر وجود دارد. در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پیشگیری از خیانت همسر کلیک کنید.

ویژگی های همسر وفاداری چیست؟

وفاداری به همسر همیشه شامل ویژگی های مختلفی است. در این بخش مقاله راجع به ویژگی های همسر وفادار صحبت کرده ایم.

???? به همسر خود احترام بگذارید. هرگز در حضور دیگران راجع به او بدگویی نکنید. و حتی در خانه نیز او را محترم بشمارید.

???? صداقت داشته باشید. در هر موقعیت و شرایطی به همسر خود حقیقت را بیان کنید.

???? از همسر خود حمایت کنید. برای اینکه نشان دهید در کنار همسر هستید، حامی او باشید و همیشه در جمع از همسرتان قدردانی کنید.

???? اعتماد داشته باشید و اعتماد را منتقل کنید. برای اینکه همسرتان به شما وفادار شود باید احساسات خود را به خوبی بیان کنید، بی ریا باشید و برخورد صادقانه داشته باشید.

???? در مقابل وسوسه های مختلف مقاومت نشان دهید. حتی اگر شخص دیگری که سر تر از همسر بود در مقابل شما حاضر شد، او را در نظر نگیرید و مقاومت کنید. زیرا شما یک فرد متاهل وفادار هستید.

???? روش هایی را برای صمیمیت با همسر انجام دهید. از نظر روحی و جسمی باید همراهی مانند همسر داشته باشید که جای هر دوستی را بگیرد. همه اتفاقات را با او در میان بگذارید و صادقانه رفتار کنید.

???? تعهد در رابطه را فراموش نکنید. اینکه شریک احساسی خود را دوست داشته باشید و ابراز علاقه به او را فراموش نکنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مردان پاک و قابل اعتماد کلیک کنید.

روش های وفاداری به همسر

 

وفاداری به همسر به شیوه ای مختلفی بروز می‌یابد. در این بخش مقاله سعی کرده ایم روش های مناسب و اصولی برا به شما توضیح دهیم.

✨  قهر طولانی نداشته باشید

برای اینکه وفاداری به همسر را نشان دهید، نباید قهر طولانی داشته باشید. گاهی این غر زدن ها و قهر های پی در پی باعث بیان عیب و ایراد های جزئی می‌شود. به همین جهت همسر مورد تحقیر و مقایسه قرار می‌گیرد. بنابراین برای بروز وفاداری از غر و قهر پرهیز کنید.

✨ تائید همسر را در نظر داشته باشید

تائید همسر از سوی شما نشان از وفاداری به همسر است. به عنوان یک زن یا شوهر باید همسر خود را مورد تائید قرار دهید و با این کار نشان دهید که حواستان به روابط عاطفی است. با این کار احساس مثبتی را در خانواده به وجود می‌آورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مردان مناسب برای ازدواج کلیک کنید.

✨  قدردانی را فراموش نکنید | وفاداری ‌به همسر

از کارهایی که وفاداری به همسر را نشان می‌دهد، قدردانی از اوست. تشکر و سپاسگذاری برای تمام کارهایی که همسر انجام داده است، شما را بسیار عزیز خواهد کرد. با این کار آرامش را به زندگی هدیه می‌دهید. در نهایت منتظر نتایج مثبت رفتار خود باشید.

✨ به دلیل رفتار اشتباه، کل شخصیت او را زیر سوال نبرید

یکی از کارهایی که وفاداری به همسر را نشان می‌دهد؛ بخشش همسر است. اگر همسرتان یک کار اشتباهی انجام داده است، او را به خاطر این کار مورد قضاوت قرار ندهید. و کل شخصیت او را مورد تحقیر و سرزنش قرار ندهید. به جای این کار، او را ببخشید و برای استحکام رابطه، روابط را رضایت بخش کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بخشش خیانت کلیک کنید.

✨ صداقت را اولویت زندگی قرار دهید

از روش های وفاداری به همسر باید به صداقت اشاره کرد. اینکه به قول های خود عمل کنید؛ صادقانه هر چیزی را به همسر توضیح دهید و دروغ را در زندگی جای ندهید.

✨ مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرید

برای وفاداری به همسر باید مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرید. اگر اشتباهی انجام دادید حتما به خاطر داشته باشید که شما مسئول هستید. و باید برای شفاف سازی اقدام کنید. البته که شفاف سازی باید به شیوه صادقانه باشد.

✨ به خودتان وفادار باشید | وفاداری به همسر

وفاداری به همسر زمانی آغاز می‌شود که شما نسبت به خودتان نیز وفادار باشید. برای اینکه به خودتان وفادار باشید باید از شخصیت شریک احساسی مطمئن باشید و وجدان کافی برای زندگی مشترک داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول اخلاقی در ازدواج کلیک کنید.

✨ همسرتان را اولویت قرار دهید

برای وفاداری به همسر حتما باید او را در اولویت قرار دهید. همسر شما خانواده اصلی است و باید برای هر موضوعی او را اولویت خود قرار دهید. حتی در موقعیت های حساس این موضوع را به شیوه ساده به همسر بیان کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ وفاداری به همسر از طریق روش های مختلفی انجام می‌شود. که در این مقاله اصلی ترین روش ها را توضیح داده ایم. و در وهله اول وفاداری به خود را آموزش ببنید. اگر دچار شک و تردید در تعهد و وفاداری هستید؛ پیشنهاد می‌کنم که برای رفع سردرگمی از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه وفاداری به همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

سندروم مرگ ناگهانی نوزاد زیر یکسال | علل و راه های جلوگیری

۰ بازديد

سندروم مرگ ناگهانی نوزاد مشکلی شایع در میان نوزادان بوده و از اصلی ترین دلایل مرگ و میر در آنها محسوب می‌شود. این حالت در بیشتر موارد در یک تا چهارماهگی رخ داده و تقریبا هیچ دلیل مشخصی نیز ندارد. البته تا قبل از نه ماهگی احتمال بروز آن وجود دارد اما بسیار کمتر است. در چنین شرایطی نوزاد بدون ابتلا به هیچ گونه بیماری خاصی، فوت می‌کند. این موضوع والدین را بسیار شوکه کرده و از لحاظ روانی فشار زیادی را به آنها وارد می‌کند. اما با داشتن اطلاعاتی در این زمینه و همچنین کنترل عوامل محیطی می‌توان تا حد زیادی از این حالت پیشگیری نمود. در این مقاله به بررسی بیشتر این موضوع می‌پردازیم. و یا از خدمات مشاوره کودک استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  سندروم مرگ ناگهانی نوزاد زیر یکسال

سندروم مرگ ناگهانی نوزاد

سندروم مرگ ناگهانی نوزاد، یک اختلال مشخص نیست. بلکه یک تشخیص است که بعد از مرگ وقتی هیچ دلیل مشخصی برای مرگ نوزاد وجود ندارد؛ مطرح می‌شود. در واقع حتی قبل از مرگ هم کودک هیچ نشانه ای از بیماری و عارضه از خود بروز نمی‌دهد. همین موضوع والدین را بیشتر ناراحت می‌کند.

از طرفی آنان بسیار گناه کرده که نتوانستند که کودک خود به درستی مراقبت کرده و یا زندگی او را نجات دهند. اما در این زمیه نمی‌توان کسی را مقصر دانست. حتی در صورت سهل انگاری نیز، والدین احتمالا تجربه کافی نداشته و به همین دلیل قادر به رعایت برخی از نکات نیستند. برای اطلاع از انواع ترفند بچه داری کلیک نمایید.

انواع سندروم مرگ ناگهانی نوزاد

سندروم مرگ ناگهانی  نوزاد معمولا به دو دلیل اتفاق می‌افتد. در واقع این سندروم دو نوع داشته که در بیشتر موارد بر اساس سن تعیین می‌شود. در این قسمت به توضیح این انواع می‌پردازیم.

????نوع اول

در سندروم مرگ ناگهانی نوع اول، کودک در بیشتر موارد زیر یک سال بوده و نوزاد در خواب بدون هیچ دلیلی فوت می‌کند. در واقع این نوع بیشتر در کودکان 2 تا 4 ماه بروز می‌کند.

????نوع دوم

در نوع نوع دوم نوزادان با اینکه زیر یک سال هستند؛ اما در حالت بیداری فوت می‌کنند. در واقع در این شرایط کودک به دلیل عوامل محیطی مانند. اسباب بازی، بالشت، ضربه، غلتیدن خواهر و برادر بزرگتر بر روی آنها، قنداق کردن محکم و… فوت می‌کنند.

دلایل بروز سندروم مرگ ناگهانی نوزاد

 

اگر چه دلیل سندروم مرگ ناگهانی نوزاد، هنوز به طور کامل مشخص نیست. اما بر اساس تحقیقات، به دلیل نقص در بخشی از مغز نوزاد رخ می‌دهد. این بخش تنفس و همچنین خواب و بیداری را تنظیم کرده به همین دلیل نوزاد بدون هیچ علت خاصی و در بیشتر موارد در خواب فوت می‌کند. برخی از دلایل این موضوع را در این بخش بررسی می‌کنیم.

◀عوامل جسمانی

همانطور که گفته شد مشکلاتی در مغز در حین تولد تشخیص داده نشده اند و یا حتی وزن کم نوزاد در حین تولد منجر به بروز سندروم مرگ ناگهانی نوزاد می‌گردند. عفونت های تنفسی نیز یکی دیگر از دلایل بروز این شرایط است.

◀عوامل محیطی در سندروم مرگ ناگهانی نوزاد

همچنین عوامل محیطی نیز در مورد سندروم مرگ ناگهانی نوزاد موثر هستند. در برخی موارد نوزدان به دلیل خوابیدن روی شکم یا حتی روی یک سطح خیلی نرم، خوابیدن در کنار فرد دیگر وهمچنین در هوای بسیار گرم، می‌میرد.

◀سایر عوامل

برخی معتقدند که عوامل دیگری نیز مانند سن، نژاد، جنسیت، سابقه خانوادگی، دود سیگار و حتی تولد نوزاد به صورت نارس و… همگی در این مورد موثر هستند. اما به طور کلی نمی‌توان در این مورد با قطعیت نظر دارد و نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه هست.

عوامل موثر بر سندروم مرگ ناگهانی نوزاد

به طور کلی برخی از عوامل بیشتر بر سندروم مرگ ناگهانی نوزاد موثر هستند. در واقع با وجود این مسائل بیشتر احتمال دارد که کودک چنین حالتی را تجربه کنند. این عوامل شامل تولد توسط مادران زیر 20 سال، رویدادهای تهدید کننده در زندگی، تولدهایی در فواصل کوتاه زمانی و… می‌شوند. به همین دلیل مادران در این مورد بسیار موثر بوده و باید این نکات را در نظر بگیرند.

پیشگیری از سندروم مرگ ناگهانی نوزاد

 

راه های مختلفی برای پیشگیری از سندروم مرگ ناگهانی نوزاد وجود دارد. در واقع با رعایت کردن این موارد خانواده ها می‌توانند مانع از بروز این مشکل شده و از نوزاد خود مراقبت بیشتری نمایند.

????خواباندن کودک روی کمر

با اینکه کودکان در حین خواب، بسیار حرکت می‌کنند. اما بهتر است آنان را کنترل کرده و روی کمر بخوابانید. بسیاری از کودکان به دلیل اینکه برای مت زمان طولانی روی شکم خود هستند؛ دچار تنگی نفس شده و فوت می‌کنند.

????ایمن سازی فضای خواب و اتاق

از طرفی بهتر است والدین اتاق خواب کودک خود را برای جلوگیری از بروز سندروم مرگ ناگهانی نوزاد ایمن سازی کرده و عوامل خطرآفرین را از بین ببریند. برای مثال در سنین نوزادی اسباب بازی های بسیار کوچک را در دسترس کودکان قرار ندهند.

????خلوت نگه داشتن محیط خواب نوزاد

یکی دیگر از راه های پیشگیری از سندروم مرگ ناگهانی نوزاد، نوجه داشتن به محیط خواب نوزاد است. بهتر است در این هنگام از پتوهای بسیار سنگین استفاده نکرده و همواره کودک را در تختی جدا از خودتان بخوابانید.

????توجه به دما

از طرفی تاثیر دما را نیز در مورد سندروم مرگ ناگهانی نوزاد در نظر داشته باشید. نوزادان نباید در محیط های بسیار گرم و یا بسیار سرد قرار گیرند. بدن آنها بسیار حساس بوده و در این سنین توانایی تنظیم دما را ندارد.

????پرهیز از قنداق کردن کودک

قنداق کردن به طور کلی رفتار اشتباهی در مورد نوزادان نیست. اما بسیاری از افراد قنداق را به طور بسیار محکم دور فرزند خود می‌پیچند. به همین دلیل نوزاد نمی‌تواند به درستی تنفس کرده و دچار مشکلاتی می‌شود.

????تغذیه از شیر مادر

یکی دیگر از راه های بسیار موثر در مورد سندروم مرگ ناگهانی نوزاد، تغذیه کردن از شیر مادر است. در واقع نوزادانی که از شیر مادر خود تغذیه می‌کنند؛ کمتر احتمال دارد که به طور ناگهانی فوت کنند.

????انجام واکسیناسیون به موقع

واکسیناسیون به موقع نیز نوزاد را از خطر مرگ ناگهانی حفظ کرده و در واقع بدن او را برای مبارزه با بیماری مقاوم تر می‌کند. بسیاری معتقدند که همین واکسن ها منجر به بروز سندروم مرگ ناگهانی نوزاد می‌شود؛ اما این باور غلط بوده و حتی می‌تواند احتمال آن را کاهش دهد.

????ترک دخانیات و مشروبات الکلی

بهتر است والدین با حضور نوزاد در خانواده، دخانیات را ترک کرده و همچنین مشروبات الکی نیز مصرف نکنند. مخصوصا مادر که به نوزاد شیر می‌دهد می‌تواند مستقیما برخی از مواد را به کودک خود انتقال دهد. از همین رو باید در این مورد بسیار احتیاط کرد. برای اطلاع از راه های درمان اعتیاد نوزادان کلیک نمایید.

سخن پایانی

با اینکه بروز سندروم مرگ ناگهانی نوزاد، هیچ دلیل مشخص و دقیقی ندارد؛ اما همانطور که مشاهده کردید، بسیاری از عوامل بر آن موثر هستند. از همین رو بهتر است والدین بعد از تولد نوزاد و تا یکسالی، بسیار مراقب بوده و نکاتی را رعایت نمایند. همچنین در این زمینه حتما از یک متخصص کمک گرفته و در صورت بروز هرگونه نشانه ای سریعا برای درمان آن اقدام نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

ادرار خواهی

۰ بازديد

ادرار خواهی که با نام ارولاگنیا نیز شناخته می‌شود یکی از انحرافات جنسی بوده که در بسیاری از روابط انجام می‌شود. به طور کلی افراد فانتزی های جنسی مختلفی دارند. اما برخی از این موارد نه تنها اخلاقی نبوده، بلکه بهداشتی هم نیست. البته این موضوع طیف ها و شدت های متفاوتی دارد که در ادامه بیشتر در مورد آنها توضیح می‌دهیم. اما به هر حال رفتاری خطرناک و آسیب زننده در رابطه جنسی محسوب می‌شود. گاهی این مورد تنها در روابط بی دی اس ام انجام شده؛ اما گاهی در روابط جنسی عادی هم افراد تمایل به انجام آن دارند. فراموش نکنید که برای انجام هریک از این فانتزی ها رضایت طرف مقابل نیز ضروری بوده و باید سلامت او را نیز در نظر گرفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه ادرار خواهی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  ادرار خواهی

ادرار خواهی

ادرار خواهی جزو اختلالات پارافیلیا محسوب می‌شود. در واقع اختلالات طیف پارافیلیا، شامل مشکلات زیادی می‌شود که در به شکل های مختلفی ابراز می‌شوند. در ادرار خواهی نیز افراد به شکل های مختلفی تمایل دارند تا این موضوع را تماشا کرده و یا حتی حس کنند. این موضوع گاهی به شکل مدفوع خواهی نیز وجود دارد که این اختلال دیگری است. این موضوع برای بسیاری از افراد عجیب و حتی چندش آور است. اما برخی تنها با این رفتار برانگیختگی جنسی را تجربه کرده و می‌توانند به ارگاسم برسند. افراد به دلایل مختلفی چنین گرایشی را پیدا می‌کنند؛ که بهتر است در این مورد اطلاعاتی کسب کرده و همچنین اقدامات لازم را انجام دهند. برای آشنایی بیشتر با انحرافات جنسی کلیک کنید.

علت ادرار خواهی

 

به طور کلی پیدا کردن علت رفتارها ویا فانتزی های جنسی، کمی دشوار است. چرا که این افراد خود را بیمار ندانسته و برای درمان و از بین بردن آن مراجعه نمی‌کنند. اما برخی از عوامل در این مورد بیشتر موثر بوده و همچنین بین افراد مشترک هستند. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شوند.

????ابتلا به مشکلات جنسی

با اینکه نمی‌توان علت مشخصی برای ادرار خواهی در نظر گرفت؛ اما یکی از موثرترین عوامل در این مورد، ابتلا به انحرافات جنسی است. حتی اگر افراد به یکی از انواع پارافیلیا هم گرایش داشته باشند؛ بیشتر احتمال دارد که این موضوع را نیز تجربه کنند. چنین افرادی بیشتر مستعد بروز چنین خواسته ای از شریک جنسی خود هستند. اما این بدان معنا نیست که هر فردی که مبتلا به یکی از انواع پارافیلیا است؛ حتما به ادرار خواهی هم گرایش دارد.

????فانتزی های جنسی

برای برخی از افراد ادرار خواهی در رابطه جنسی تنها یک فانتزی جنسی محسوب می‌شود. در واقع آنها تمایل دارند که چنین کاری را در رابطه خود انجام دهند؛ اما از عواقب آن اطلاعی ندارند. و یا با یک بار انجام دادن آن، کاملا از ادامه این رفتار منصرف می‌شوند. افرادی که در رابطه جنسی خود با همسر به یکنواختی می‌رسند؛ احتمال دارد که اقدامات مختلفی را انجام دهند. که در این شرایط باید مزایا و معایب آن را در نظر داشته باشند.

????حضور در روابط بی دی اس ام

از آنجایی که رفتار ادرار خواهی در روابط بی دی اس ام بیشتر شایع است؛ به همین دلیل یکی دیگر از دلایل بروز این تمایل، حضور در چنین روابطی است. البته از پیش در این مورد صحبت شده و زوجین توافق می‌کنند. اما به طور کلی با داشتن چنین روابطی، افراد باید توقع این موضوع را نیز داشته باشند. برای آشنایی با رابطه جنسی خشن کلیک نمایید

تفاوت بین ادرار خواهی با آموراشی

یکی مواردی که همواره با ادرار خواهی اشتباه گرفته می‌شود؛ آموراشی است. این رفتار بیشتر در میان افراد ژاپنی شایع بوده و در واقع خواستگاه آن نیز همین کشور است. آموراشی به معنی نگه داشتن ادرار در مثانه و خودداری از ادرار کردن است؛ به این دلیل که این موضوع برای آنها لذت جنسی ایجاد می‌کند. فراموش نکنید که اینکار آسیب زیادی را به ارگان های بدن وارد می‌کند. این افراد حتی از مشاهده دیگران که اینکار را انجام می‌دهند؛ نیز احساس لذت می‌کنند. از طرفی اینکار با ادرار خواهی متفاوت است.

انواع ادرار خواهی

فانتزی جنسی ادرار خواهی، خود شامل انواع مختلفی می‌شوند. در واقع همیشه افراد مایل نیستند تا این رفتار را وارد رابطه جنسی خود بکنند و از اشکال دیگر آن نیز لذت می‌برند.

◀ادرار کردن روی لباس و بدن

یکی از انواع ادرار خواهی، لذت بردن از ادرار کردن شریک جنسی بر لباس و بدن است. در واقع این افراد تمایل دارند تا در حین رابطه جنسی و یا قبل از آن همسرشان، اینکار را برای آنان انجام دهد. آنها تنها از این طریق لذت جنسی را تجربه کرده و حتی به ارگاسم می‌رسند. در بیشتر موارد برای این افراد لذت طرف مقابل هیچ اهمیتی ندارد و یا حتی به دنبال ارضای نیاز های جنسی او نیز نیستند. اما این موضوع رفتارهای مختلفی را در بر می‌گیرد.

◀به نمایش گذاشتن ادرار خواهی

یکی دیگر از انواع ادرار خواهی، لذت بردن از انجام اینکار در حضور دیگران و ملاعام است. برای مثال افراد از اینکه در خیابان شروع به تخلیه ادرار خود بکنند؛ لذت جنسی می‌برند. گاهی افرادی اینکار را در مکان های عمومی انجام می‌دهند؛ اما این همیشه به معنی ابتلا به این اختلال نیست.

◀تماشاگری ادرار خواهی

از طرفی برخی از افراد تنها از اینکه ادرار و عمل تخلیه را مشاهده کنند؛ لذت می‌برند. در واقع آنها مایل نیستند تا خود اینکار را انجام دهند. چنین افرادی با مشاهده این موضوع، خودارضایی کرده و لذت جنسی را تجربه می‌کنند.

درمان ادرار خواهی

 

بیشتر افرادی که به ادرار خواهی مبتلا هستند؛ با اینکه آسیب های زیادی را از این موضوع می‌بینند، اما بازهم تمایلی به درمان آن ندارند. اما به طور کلی می‌توان تا حدی این موضوع را کنترل کرد. در این قسمت به توضیح روش های درمانی آن می‌پردازیم.

????کمک گرفتن از مشاور جنسی

افراد باید در مورد ادرار خواهی، حتما برای مشاوره جنسی مراجعه نمایند. روانشناس در ابتدا علت این موضوع را شناسایی کرده و در قدم بعدی به زوجین راهکارهای درمانی ارائه می‌دهد. همچنین اگر خود فرد به تنهایی مایل به انجام فرایند درمان باشد؛ باید از روان درمانی و درمان های شناختی رفتاری کمک بگیرد.

????کنترل میل جنسی با دارودرمانی

برخی از افراد به دلیل داشتن میل جنسی زیاد و عدم توانایی کنترل آن به چنین روش هایی روی می‌آورند. در چنین شرایطی باید در کنار روش های روانشناختی از دارودرمانی نیز کمک بگیرند. اینکار باید حتما تحت نظر متخصص انجام گیرد.

????برقراری ارتباط با دنیای واقعی

افرادی که به ادرار خواهی و فانتزی های این چنین تمایل دارند؛ معمولا به پورنوگرافی اعتیاد داشته و دنیای واقعی را با صحنه های چنین فیلم هایی مقایسه می‌کنند. به همین دلیل نمی‌توانند به روش معمولی رابطه جنسی داشته باشند. از همین رو باید در ابتدا این وابستگی را کنار گذاشته و با دنیای واقعی ارتباط بیشتری داشته باشند.

سخن پایانی

در آخر اینکه ادرار خواهی یکی از رفتارهای آسیب زا و خطرناک در رابطه جنسی است. از همین رو افراد نمی‌توانند برای مدت زمان طولانی آن را انجام دهند. به همین دلیل باید در این زمینه حتما با یک مشاور جنسی مشورت کرده و فرایند درمان را آغاز کنند. خود این افراد این از این موضوع رنج کشیده و ناراحتی هایی را تجربه می‌کنند. که باید حتما به طور جدی درمان را پیگیری کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ادرار خواهی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ایراد گرفتن از همسر | 5 دلیل ایراد گرفتن از همسر

۰ بازديد

ایراد گرفتن از همسر به دلایل مختلفی بروز می‌کند. این موضوع به راحتی می‌تواند زوجین را از زندگی مشترک ناامید کند. این موضوع شاید در برخی موارد لازم باشد، اما باید با احتیاط و توجه انجام شود. مهم است که این ایراد گیری به شکلی محترمانه انجام شود و به منظور بهبود روابط و حل مساله باشد. همچنین باید به خاطر داشت که هر دو طرف حق دارند که نظرات و احساسات خود را بیان کنند اما این موضوع باید با احترام به یکدیگر صورت پذیرد.

اما گاهی اوقات ایراد گرفتن از همسر با بهانه های ساده و غیر منطقی است. که به مرور زمان روابط زناشویی را تهدید کرده و اعتماد به نفس زوجین را تضعیف می‌کند. به همین جهت ضروری است که در صورت مشاهده هر نوع مشکل در زندگی؛ از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  ایراد گرفتن از همسر

ایراد گرفتن از همسر چیست؟

 

همه انسان ها خصوصیات اخلاقی خوب و بدی دارند. که با دیگران متفاوت است. همین تفاوت ها باعث می‌شود که زوجین دائم از یکدیگر ایراد بگیرند. در واقع رفتار و کردار خود را برتر از همسر می‌دانند. همین موضوع باعث ایراد گرفتن از همسر به شیوه دائمی می‌شود. اگر ایراد گیری ها به طور دائمی ادامه داشته باشد؛ باعث بروز مشکلات و آسیب های بسیار زیادی می‌شود.

در واقع با ایراد گرفتن از همسر به تدریج اعتماد به نفس همسر کاهش می‌یابد و روابط زناشویی آنها تهدید می‌شود. اما روش هایی برای کاهش و جایگزین این موضوع وجود دارد. با آشنایی این تکنیک ها می‌توانید بدون قضاوت و سرزنش، نظر خود را به همسر اعلام کنید. در این بخش مقاله تمامی جوانب ایراد‌ گرفتن از همسر را سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نشانه های ایراد گرفتن از همسر

نشانه‌های ایراد گرفتن از همسر شامل مواردی است که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? بی‌صبری و عصبانیت مداوم

???? بحث‌ها و جدال‌های مکرر

????درگیری مداوم با همسر

???? بی اعتمادی به همسر

????عدم توجه به نیازها و احساسات همسر

???? عدم توانایی در حل مسائل

???? مدیریت موشکافانه

????ایراد گیری مداوم

???? عدم تعریف از همسر

????احساس توهین در صورت عدم توجه به خواسته های او

???? عدم رضایت و شادی در زندگی زناشویی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بدگویی از همسر کلیک کنید.

دلایل ایراد گرفتن از همسر

دلایل ایراد گرفتن از همسر می‌تواند متنوع باشد و بستگی به موقعیت و شرایط مختلف دارد. در این بخش مقاله به این دلایل اشاره کرده ایم.

✨ عدم رضایت از رفتار یا عملکرد همسر

ممکن است همسر شما رفتاری داشته باشد که شما با آن موافق نیستید یا ناراضی هستید. این موضوع می‌تواند دلیلی برای ایراد گرفتن از همسر باشد.

✨ نیاز به تغییرات در روابط

گاهی اوقات نیاز به تغییرات در روابط خانوادگی و زندگی مشترک وجود دارد. ایراد گرفتن می‌تواند یک راه برای بیان این نیاز باشد. به همین جهت این موضوع را دلیل برای ایرادگیری می‌دانیم.

✨ عدم توجه به نیازها و احساسات

اگر حس کنید که همسر شما به نیازها و احساسات شما توجه نمی‌کند، ممکن است ایراد گرفتن یک راه برای بیان این موضوع باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محبت به همسر کلیک کنید.

✨ مسائل مالی و خانوادگی | ایراد ‌گرفتن از همسر

مسائل مالی و خانوادگی ممکن است منجر به اختلافات و نارضایتی‌های زندگی زناشویی شود که در نتیجه ایراد گرفتن از همسر صورت می‌گیرد.

✨ تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی

تفاوت‌های فرهنگی، اجتماعی یا دیدگاه‌های مختلف ممکن است منجر به بحث و ایراد گرفتن شود. در واقع این موضوعات به قدری قوی و مهم است که باعث بروز مشکلات و تفاوت های بسیار می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلاف با همسر کلیک کنید.

روش های جایگزین ایراد گرفتن از همسر

 

ایراد گرفتن از همسر باید به شکلی محترمانه و موثر انجام شود تا منجر به بهبود روابط و حل مسائل شود. در ادامه چند مورد برای ایراد‌ گرفتن از همسر را بررسی خواهیم کرد.

???? انتخاب زمان مناسب

انتخاب زمان مناسب برای بحث و ایراد گرفتن از همسر بسیار مهم است. بهتر است این کار را در زمانی انجام دهید که هر دو نفر آرام و راحت هستند و محیط صمیمی در خانه وجود دارد.

???? استفاده از زبان محترمانه

هنگام ایراد گرفتن از همسر باید با زبان محترمانه و با احترام صحبت کنید. از کلمات مناسب استفاده کنید و از زبان تهمت زننده یا توهین آمیز خودداری کنید.

???? بیان احساسات | ایراد گرفتن از همسر

به همسر خود بگویید که چگونه عملکرد یا رفتارش شما را تحت تاثیر قرار داده است. بیان کردن احساسات و نگرش‌های خود به شکل صادقانه و باز، می‌تواند به فهم بهتر همسر شما کمک کند. بنابراین اگر قصد ایراد گرفتن از همسر را دارید؛ باید احساسات خود را ملایم بیان کنید.

???? گوش دادن

پس از بیان نظرات، احساسات و ایراد گرفتن از همسر، به نظرات شریک احساسی گوش کنید. این کار به فهم بهتر دیدگاه همسر و حل مسئله کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تغییر دادن همسر کلیک کنید.

???? تلاش برای حل مساله

پس از بحث و ایراد گرفتن از همسر، تلاش کنید تا به صورت مشترک به حل مساله بپردازید. فهم نقاط قوت و ضعف همسر و پذیرش تغییرات به حل مساله کمک می‌کند. این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا به شکل محترمانه و موثر از همسر خود ایراد بگیرید.

????ارتباط با همسر

برای حل اختلافات و مشکلات، ارتباط با همسرتان را بهبود بخشید. صحبت کردن در مورد مسائل و احساسات به شما کمک می‌کند تا بهتر بفهمید چگونه می‌توانید با همسرتان به مسائل روی آورد. و ایراد گرفتن از همسر به مرور زمان کاهش می‌یابد.

???? توجه به نیازها و احساسات همسر

توجه به نیاز ها از روش های جایگزین ایراد گرفتن از همسر می‌باشد. سعی کنید به نیازها و احساسات همسرتان توجه کنید و از آنها پشتیبانی کنید. این کار می‌تواند به روابط شما کمک کند؛ و باعث افزایش همبستگی شما با همسرتان شود.

???? تقویت مهارت‌های ارتباطی

یکی از روش های جایگزین ایراد گرفتن از همسر، تقویت مهارت های ارتباطی است. یادگیری مهارت‌های ارتباطی موثر می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر با همسرتان صحبت کنید و به او پاسخ دهید.

???? مشارکت در تصمیم‌گیری | ایراد‌ گرفتن از همسر

به جای ایراد گرفتن از همسر، سعی کنید در تصمیم‌ گیری‌ های خانوادگی و زندگی زناشویی با شریک مشارکت کنید. این کار می‌تواند احساس همبستگی و تعامل را تقویت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با همسر کلیک کنید.

???? مشاوره زناشویی

در صورت لزوم، مشاوره زناشویی می‌تواند به شما و همسرتان کمک کند تا به روابط خود بپردازید و راه حل‌های مناسب برای مشکلات پیدا کنید. و کارهای دیگری را جایگزین ایراد گرفتن از همسر کنید.

کلام آخر

ایراد گرفتن از همسر یکی از معضلات زوجین امروزی است. بی احترامی و ایرادگیری افراطی به قدری افزایش یافته است که باعث مشکلات روانی و آسیب زندگی مشترک می‌شود. برای رهایی از این آسیب ها حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

اعتیاد به ناس | علائم و عوارض مصرف ناس

۰ بازديد

اعتیاد به ناس امروزه تبدیل به یکی از شایع ترین انواع اعتیاد شده است. به دلیلی گیاهی بودن ناس بسیاری از افراد تصور می‌کنند که خاصیت درمانی داشته و وابستگی ایجاد نمی‌کند. اما این ماده از ترکیبات تنباکوی خشک است که با مواد دیگر همراه شده و در دسته ماده مخدرها قرار دارد. همچنین در کشورهای سوئد، هند، ترکمنستان، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان یافت می‌شود. این ماده در ایران نیز در دسترس بوده و بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. به دلیل خاصیت گیاهی این ماده، بسیاری از افراد در این مورد اطلاعات درستی نداشته و به همین دلیل به آن وابستگی پیدا می‌کنند. بهتر است افراد در این زمینه شرط احتیاط را رعایت کرده و همچنین از مشاور نیز کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به ناس می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید

 

منبع:  اعتیاد به ناس

اعتیاد به ناس

می‌توان گفت که یکی از دلایل اعتیاد به ناس قیمت ناچیز و دسترسی آسان به این ماده است. در واقع از آنجایی که این ماده از ترکیب تنباکو و آهن به دست می‌آید؛ بسیار راحت تولید شده و همچنین ارزان نیز هست. البته همین ترکیبات مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد کرده و عوارض جانبی زیادی دارد. حتی گاهی مواد اپیومی نیز به آن اضافه می‌شود که اثرگذاری این ماده را بیشتر می‌کند.

این ماده همچنین اسامی مختلفی داشته و به اسن نسوار نیز شناخته می‌شود. بسیاری از افراد معتقدند که این ماده انرژی را بوده و به همین دلیل میزان مصرف آن در برخی از مناطق، بسیار زیاد است. برای مثال این ماده در افغانستان به صورت قانونی به فروش می‌رسد.

نشانه های اعتیاد به ناس

اعتیاد به ناس یا نسوار با بروز نشانه های زیادی همراه است. در واقع وقتی افراد این ماده را مصرف می‌کنند؛ نشانه های مختلفی را از خود بروز می‌دهند. این ماده با ترشح زیاد بزاق دهان، تحرک، سرخوشی و همچنین توهم و هذیان همراه است. همچنین این ماده علاوه بر بروز نشانه های جسمانی، منجر به بروز نشانه های روانی نیز می‌گردد. برای آشنایی با علائم اعتیاد کلیک نمایید.

عوارض ناشی از اعتیاد به ناس

 

اعتیاد به ناس نیز مانند هر نوع اعتیاد دیگری عوارض زیادی ایجاد می‌کند. این عوارض جانبی در کوتاه مدت با شدت کمتر و در دراز مدت بروز می‌کنند. در این قسمت به توضیح ای نشانه ها می‌پردازیم.

????عوارض کوتاه مدت

سرگیجه، سردرد، تهوع و استفراغ، اختلال در حرکت و واکنش های رفتاری، بروز واکنش های غیرارادی در چشم، دندان قروچه، اختلال در خواب و اشتها، لرزش بدن، تغییر در فشار خون و ضربان قلب و… همگی از عوارض جانبی کوتاه مدت اعتیاد به ناس هستند. همچنین مصرف این ماده منجر به آسیب به دندان ها و سلامت دهان می‌گردد.

????عوارض بلند مدت

عوارض بلند مدت اعتیاد به ناس نیز شامل موارد زیر می‌شود.

مشکلات خواب

زودرنجی

عدم تمرکز

سرطان حنجره

مشکلات قلبی

بروز اختلالات در روده و مشکلات گوارشی

تاثیر بر مخچه

بروز آسیب های روحی و روانی شدید

????تاثیر بر اسپرم

این ماده همچنین در مردان نیز به دلیل تاثیر بر اسپرم ها، قدرت باروری آنان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. از طرفی مردان نیز در مقایسه با زنان بیشتر از این ماده استفاده کرده و به همین دلیل بیشتر باید در مورد اعتیاد به ناس و همچنین حفظ سلامت جسمانی خود حساس باشند.

البته این نشانه ها به طور همزمان در یک نفر بروز نکرده و همچنین شدت آنها نیز متفاوت است. به همین دلیل بهتر است برای کنترل و درمان آنها از متخصص کمک بگیرید.

روش مصرف ناس

ناس به شکل های مختلفی مصرف می‌شود.این ماده که در بیشتر موارد به شکل پودری سبز وجود داشته و به صورت استشاقی وخوراکی مصرف می‌شود. مصرف خوراکی این ماده بدین صورت است که در دستمال کاغذی قرار گرفته و خورده می‌شود. حتی گاهی به صورت سیگار نیز مصرف می‌شود. برخی از افراد این ماده را با نیکوتین ترکیب کرده و سپس مصرف می‌کنند که این تاثیر نیکوتین را دو چندان می‌کند. برای اطلاع از انواع مواد توهم زا کلیک کنید.

روش ترک اعتیاد به ناس

از طرفی به دلیل خاصیت اعتیادآوری ناس، افراد بهتر است نشانه های اعتیاد به این ماده را شناخته و همچنین در زمینه ترک این ماده نیز اقداماتی را انجام دهند. روش های ترک این ماده متفاوت بوده و بستگی به شرایط جسمانی و روانی فرد دارد. افراد می‌توانند این ماده را در خانه و یا کلینیک ها ترک کرده و زیر نظر متخصصین باشند. به دلیل دسترس بودن این ماده ترک آن احتمالا دشوار بوده و با موانع زیادی همراه است. اما به طور کلی ترک آن امکانپذیر بوده و با اراده و تلاش خود فرد تسریع نیز می‌شود.

مدت زمان ترک اعتیاد به ناس

نمی‌توان برای ترک اعتیاد به ناس، مدت زمان دقیقی را مشخص کرد. چرا که عوامل مختلفی در این مورد دخیل بوده و تاثیر گذار هستند. اما به طور کلی فرد باید تقریبا دو هفته دوره سم زدایی را پشت سر گذاشته و بعد از آن دوره نقاهت خود را سپری کنند. در این دوران فرد باید تحت نظر یک پزشک و روانشناس باشد و همچنین در محیطی امن قرار گیرد. اگر افراد قصد ترک ناس در خانه را دارند باید این محیط را کاملا پاکسازی کرده و همچنین عوامل محرک را از خود دور نمایند. اطرافیان و خانواده نیز در این مورد نقش مهمی ایفا می‌کنند.

ناس خارجی

امروزه شاهد تولید و خرید و فروش ناس های صنعتی نیز در بازار هستیم. نام های دیگر این نوع ناس پان پراگ، جی ال، بی تی، بزاق، راجا، پان عربی، پان پتی، کوپر کوهستان و پان اسفناج است. در این نوع از ناس از طعم دهنده های مختلف نیز استفاده می‌شود. همچنین برای اثربخشی بیشتر، مواد صنعتی دیگر نیز در نوع ماده مخدر وجود دارد.

علت شیوع مصرف ناس

 

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ مصرف و اعتیاد به ناس به دلایل مختلفی بسیار شایع است. این ماده در مقایسه با دیگر مواد مخدر ارزان تر بوده و همچنین در دسترس تر نیز هست. از این رو طیف وسیعی از افراد به این ماده اعتیاد دارند. حتی گاهی مصرف این ماده را به سیگار نیز ترجیح می‌دهند. از طرفی زیان این ماده بسیار از سیگار بیشتر است.

افرادی که در معرض اعتیاد به ناس قرار دارند

متاسفانه جوانان بیشتر از هر گروه دیگری در معرض اعتیاد به ناس قرار دارند. با این حال بسیاری از افراد میانسال و یا حتی پیر نیز از این ماده استفاده می‌کنند. البته تاثیر این ماده بر سلامتی جوانان بسیار بیشتر است. در واقع آنان به دلیل اینکه در سن رشد هستند؛ عوارض شدید تری را تجربه می‌کنند.

سخن پایانی

برخلاف تصورات، اعتیاد به ناس مشکلات زیادی را برای افرادا ایجاد می‌کند. همچنین کاملا اعتیادآور بوده و هم از لحاظ جسمانی و هم روانی منجر به وابستگی می‌گردد. بهتر است افراد در صورت استفاده از این ماده حتما از متخصص کمک گرفته و همچنین اقدام به ترک نمایند. برای ترک اعتیاد به این ماده، افراد علاوه بر دارودرمانی باید از خدمات روانشناختی نیز استفاده کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به ناس می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

نام گذاری اندام جنسی کودکان | 3 سالگی سن شروع تربیت جنسی

۰ بازديد

نام گذاری اندام جنسی کودکان از دغدغه های بزرگ پدر و مادر است. این موضوع در دسته تربیت فرزندان قرار دارد و باید جدی گرفته شود. اما خیلی از پدر و مادر ها از میزان اهمیت این نام گذاری ها مطلع نیستند و نمی‌دانند که در چه بازه سنی و چه زمانی باید راجع به این موضوع به فرزندان خود توضیح دهند. جدا از این مساله، عواملی مانند خجالت و شرم اجازه صحبت درباره این موضوع را نمی‌دهد.

با توجه به اینکه نام گذاری اندام جنسی کودکان بسیار حائز اهمیت است؛ حتما باید به دنبال راهکاری مناسب برای ارائه باشید. اگر خودتان توانایی صحبت راجع به این موضوع را ندارید؛ حتما از یک روانشناس و متخصص کودک راهنمایی بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا با روش های اصولی بهتر و مناسب تری این سبک تربیتی را پیاده کنید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نام گذاری اندام جنسی کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  نام گذاری اندام جنسی کودکان

نام گذاری اندام جنسی کودکان

 

کودکان به عنوان یک انسان کنجکاو هستند تا اعضای بدن خود را شناسایی کنند. به همین جهت برای آنها این سوال پیش می‌آید که نام اندام جنسی آنها چیست. و چرا باید از چشم مردم پوشیده باشد. به عنوان والد هرگز نباید از پاسخ به این سوالات طفره رفت یا اینکه پاسخ های اشتباه به آنها داد.

باید سن مناسبی را برای نام گذاری اندام جنسی کودکان در نظر بگیرید و از روانشناس کودک در این باره راهنمایی گرفت. به خاطر داشته باشید که در این شرایط باید خونسردی خود را حفظ کنید و با آرامش کامل به سوالات فرزند خود پاسخ دهید. در واقع تربیت جنسی کودک باید به بهترین نحو انجام شود تا مشکلی در این زمینه برای فرزندتان پیش نیاید. اینکه فرزندتان تربیت جنسی مناسبی از شما آموزش ببیند؛ بهتر از آن است که تربیت جنسی را به اشتباه از همسالان آموزش ببیند. در این مقاله تمامی جوانب نام گذاری اندام جنسی کودکان را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سوالات جنسی کودکان کلیک کنید.

نکات مهم در زمینه نامگذاری اندام جنسی کودکان

برای نام گذاری اندام جنسی کودکان توجه و دقت به برخی نکات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تربیت جنسی با افزایش سن کودک و توالت رفتن او باید آغاز شود. در این دوره زمانی باید به فرزند خود بیاموزید که اندام جنسی خصوصی است و به هیچ کس دیگری جز خودش نباید آن را ببیند. برای اغلب پدر و مادر ها این سوال پیش می‌آید که نام اندام جنسی را چگونه به فرزند خود آموزش دهند و از چه اصطلاحاتی استفاده کنند. در این بخش مقاله به نکات مهمی در این زمینه اشاره کرده ایم.

✨ از کلماتی که بار معنای ناپسند و منفی مانند: بی ادبی، زشت و عیب دارند استفاده نکنید. زیرا این نامگذاری ها می‌تواند موجب شکل گیری تصورات منفی در کودک شود.

✨هرگز از اصطلاحات عامیانه با بار معنای نامناسب استفاده نکنید.

✨ برای نام گذاری اندام جنسی کودکان باید سن رشدی او را در نظر بگیرید. از کلماتی استفاده کنید که فراتر از دانش و اطلاعات او نباشد. مثلا استفاده از واژه آلت تناسلی مناسب کودک 4 ساله نیست. و بهتر است که از واژه های دیگری در این زمینه استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

برای نام ‌‌گذاری اندام جنسی کودکان از چه سنی باید آغاز کنیم؟

 

جهت نام گذاری اندام جنسی کودکان بهتر است که از سن 3 سالگی آغاز کنید. این آموزش می‌تواند همراه با آموزش توالت رفتن باشد که کودک آلت تناسلی خود را مشاهده می‌کند. در این دوره سنی به کودک خود در رابطه با اندام های جنسی اطلاعات سطحی بدهید. بر اساس مطالعات اغلب والدین از واژه های سوزی، سیسی، هینی و دیکی برای برای نام گذاری اندام جنسی کودکان استفاده می‌کنند. این نام ها واژه های مناسبی هستند که در کشور ایران بررسی های لازم در این باره صورت نگرفته است.

اما اینکه حتما از این واژه ها برای برای نام گذاری اندام جنسی کودکان استفاده کنید؛ الزامی نیست. می‌توانید واژه های بهتر، قابل فهم و دقیق تری را برای نامگذاری انتخاب کنید. برای مثال استفاده از کلماتی مانند “اونجا” و “چیز” مناسب برای آموزش و نام گذاری جنسی کودک نیستند. واژه هایی مانند اندام خصوصی پسرانه و یا اندام خصوصی دخترانه قابل درک تر از کلمات دیگر است. اما اگر در این زمینه با مشکل روبرو شدید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت جنسی کودکان کلیک کنید.

آیا اسم گذاشتن روی اندام خصوصی کودکان کار درستی است؟

از لحاظ علمی کودکان باید در سن 4 تا 5 سالگی از اطلاعات جنسی مناسب سن خود آگاه باشند. اما باید این بازه سنی را به شیوه ای انتخاب کنید که کودک درگیری فکری با آن نداشته باشد. برای اینکه کودک بتواند شروع خوبی برای آموزش داشته باشد؛ از تفاوت میان گیاه و جانور آغاز کنید. بهتر است که طریقه تولید مثل آنها را به شیوه ساده ای بیان کنید. سپس در رابطه با بچه دار شدن انسان ها با آنها صحبت کنید. اما به خاطر داشته باشید که لزومی به ذکر همه جزئیات نیست.

با تربیت جنسی مناسب زمانی که کودکان در گروه همسالان و مدرسه قرار می‌گیرند، به راحتی می‌توانند از خود مراقبت کنند و آموزش اشتباه همسالان خود را باور نکنند. برای اینکه آموزش را برای خود ساده تر کنید؛ از کتاب ها یا فیلم های آموزشی مخصوص در این زمینه راهنمایی بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دست زدن کودک به آلتش کلیک کنید.

چگونه در رابطه با نام‌ گذاری اندام جنسی کودکان صحبت کنیم؟

کودکان از سن 5 سالگی به شیوه جدی سوالات خود را در زمینه اندام های جنسی آغاز می‌کنند. در این شرایط واکنش شما به عنوان والد بسیار اهمیت دارد. لطفا فرزندان خود را تحت هیچ شرایطی در این زمینه دعوا نکنید. و با آرامش محض در ان باره با آنها صحبت کنید. با رفتار اشتباه این حس بد را در فرزند خود ایجاد می‌کنید که اندام جنسی که دارند به کل مشکل دارد. و برای کسب اطلاعات بیشتر به سوی همسالان خود قدم بر می‌دارند. برای اینکه از این مساله جلوگیری کنید؛ خودتان از سن 3 سالگی آرام آرام نام گذاری اندام جنسی کودکان را مطرح کنید.

کلام آخر

نام گذاری اندام جنسی کودکان بخشی از تربیت و رشد آنها است. والدین به عنوان فردی که در دسترس کودکان هستند باید در این زمینه صمیمیت ایجاد کنند و از روش های اصولی کمک بگیرند. اگر شرایط برای شما دشوار است؛ حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نام گذاری اندام جنسی کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

روابط فرازناشویی چه عواقبی دارد؟

۱ بازديد

روابط فرازناشویی طیف وسیعی از انواع روابط را در برمی‌گیرد که همگی آنها خیانت محسوب شده و به دو طرف آسیب می‌زند. امروزه میبنیم که برخی زوجین وارد یک ازدواج باز شده که در آن دو طرف مجاز به انجام هرکاری هستند و تنها از لحاظ قانونی با یکدیگر زن و شوهر محسوب می‌شوند. معمولا این افراد چنین کاری را نوعی روشن فکری و آزادی عمل می‌دانند. اما قطعا به عواقب آن فکر نکرده و دچار مشکلات زیادی می‌شوند. به طور کلی داشتن روابط فرازناشویی دلایل زیادی دارد. که بررسی و ریشه یابی آنها مخصوصا در جامعه امروزی از اهمیت زیادی برخوردار است. افراد باید به خوبی قبل از ازدواج و یا ورود به هر نوع رابطه ای در مورد آن فکر کرده و حتی از مشاور کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روابط فرازناشویی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

 

منبع:  روابط فرازناشویی چه عواقبی دارد؟

روابط فرازناشویی

روابط فرازناشویی یا خیانت یکی از مشکلات اساسی جامعه امروزی است. امروزه بسیاری از افراد در حین داشتن همسر، همچنان با فرد دیگری رابطه داشته واین موضوع را کاملا عادی می‌دانند. اما فراموش نکنید که خیانت راه حل دائمی برای مشکلات زندگی مشترک محسوب نمی‌شود. با داشتن چنین روابطی، فرد نه تنها اعتماد همسر خود را از دست داده، بلکه افراد دیگر نیز تمایلی به داشتن رابطه با چنین فردی ندارند چرا که تصور می‌کنند هر لحظه به خودشان نیز خیانت می‌شود. در چنین شرایطی فرد پشیمان شده، اما دیگر راهی برای برگشت ندارد. در این مورد باید عوامل زیادی را بررسی نمود. برای اطلاع از دلایل بروز خیانت توافقی کلیک کنید.

تفاوت میان روابط زناشویی و فرازناشویی

بسیاری از در مورد معنی کلمه رواتبط فرازناشویی دچار سردرگمی می‌شوند. همچنین فراموش نکنید که این حالت به طور کامل با خیانت هم معنی نیست. چرا که خیانت احتمالا در هر نوع رابطه ای رخ می‌دهد. حتی روابط عاطفی قبل از ازدواج. اما در در روابط فرازناشویی فرد متاهل بوده و با وجود همسر، روابط دیگری را آغاز می‌کند. در واقع به جای اینکه از همسر خود جدا شده و زندگی دیگری را آغاز کند؛ با وجود همسر دست به چنین کاری می‌زند.

حتی اگر مشکل اساسی نیز در زندگی مشترک وجود دارد؛ افراد باید در ابتدا سعی کنند آن را حل کرده و یا در غیر این صورت از یکدیگر جدا شوند. چرا که اینکار بسیار اخلاقی تر و منطقی تر از داشتن روابط فرازناشویی است.

انواع روابط فرازناشویی

از طرفی روابط زناشویی نیز انواع مختلفی دارد. در برخی از موارد افراد خود را توجیه می‌کنند که این یک رابطه کاملا عادی است و اصلا خیانت محسوب نمی‌شود. اما این تعریف کاملا نسبی بوده و تنها نظر خودشان است. هر نوع رابطه ای که بدون اطلاع از همسر باشد و به وفاداری و تعهد میان آنها آسیب بزند؛ فرازناشویی و یا خیانت محسوب می‌شود. در این قسمت به توضیح این موارد می‌پردازیم. برای آشنایی با انواع خیانت کلیک کنید.

⭕روابط عاطفی

در بسیاری از موارد دو طرف به طور کلی یک رابطه عاطفی را با یکدیگر آغاز می‌کنند. در این رابطه هر رفتاری که زوج عادی با یکدیگر انجام می‌دهند؛ دیده می‌شود. حتی رابطه جنسی. توجیه افراد در چنین شرایطی این است که همسرم نیازهای من را برطرف نمی‌کند. به همین دلیل باید با فرد دیگری در ازتباط باشم.

⭕روابط جنسی

گاهی روابط فرازناشویی تنها به داشتن رابطه جنسی محدود می‌شود. افراد هیچ گونه ارتباط دیگری با یکدیگر ندارند و تنها برای برطرف کردن نیاز جنسی یکدیگر را ملاقات می‌کنند. معمولا مردان در این مورد حساس تر بوده و در واقع خط قرمز آنهاست. اما زنان در مورد داشتن روابط عاطفی، به احساساتی که میان دو نفر وجود دار؛ توجه می‌کنند.

⭕مرکب

این نوع از رابطه فرازناشویی، در واقع تهدید کننده ترین نوع برای ازدواج محسوب می‌شود. که در آن افراد هم با یکدیگر رابطه عاطفی داشته و هم رابطه جنسی. این رابطه کاملا دو طرفه بوده و زمان زیادی نیز از آن می‌گذرد.

⭕رابطه اینترنتی

در برخی از موارد زوجین تنها از طریق موبایل و اینترنت با یکدیگر در ارتباط هستند. این به دلیل نیازی است که فضای مجازی در افراد ایجاد می‌کند. برخی تصور می‌کنند که ای نوع از ارتباط به طور کلی روابط فرازناشویی محسوب نمی‌شود. اما اینترنت به راحتی می‌تواند یک رابطه کامل را بین افراد شکل دهد.

علل بروز روابط فرازناشویی

همچنین افراد به دلایل مختلفی به روابط فرازناشویی گرایش دارند. اگر بتوانند این موضوع را شناسایی کرده و آن را برطرف کنند؛ بسیاری از مشکلات آنها حل خواهد شد. برای اینکار می‌توانند از مشاور نیز کمک بگیرند. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شود.

سهل گیری

انتقام گیری

تنوع طلبی در رابطه

ابتلا به مشکلات جنسی

اثبات خود

نادیده گرفته شدن نیازها از سوی همسر

تجارب گذشته

ازدواج اجباری

راه های مقابله با روابط فرازناشویی

از طرفی برای نجات رابطه زناشویی و مقابله با روابط فرازناشویی نیز راه های وجود دارد. افراد با استفاده از این روش ها دوباره می‌توانند روابط خوبی با همسر خود داشته و از پیامدهای ناشی از خیانت نیز جلوگیری کنند. برای اطلاع از راه های برخورد با خیانت زنان کلیک کنید.

◀وقت گذرانی با یکدیگر

بهتر است زوجین برای داشتن رابطه ای بهتر، زمانی را به یکدیگر اختصاص داده و وقت گذرانی کنند. این موضوع معمولا از زمان تولد بچه ها محدود تر می‌شود. و یا زوجینی که هر دوی آنها شاغل بوده و مشلغه های زیادی دارند نیز یکدیگر را زیاد نمی‌بینند. همین موجب دور شدن آنها از یکدیگر و بروز روابط فرازناشویی می‌گردد.

◀به یکدیگر اهمیت دهید

فراموش نکنید که یکی از اصلی ترین راه های مقابله با روابط فرازناشویی، اهمیت دادن به نیازهای دیگری و توجه کردن است. باید به طرف مقابل خود نشان دهید که برای شما مهم است و او را دوست دارید. بسیاری از زوجینی که مدتی از ازدواج آنها می‌گذرد؛ به یکدیگر عادت کرده و دیگر هیچ تلاشی در رابطه نمی‌کنند.

◀صداقت

از طرفی برای مقابله با روابط فرازناشویی ، باید با یکدیگر در زمینه های مختلف صادق باشید. دورغگویی به رابطه آسیب زیادی زده و همچنین منجر به بروز مشکلات زیادی می‌گردد. در واقع افراد اینکار را می‌کنند. تا از بحرانی جلوگیری کنند. اما با دروغ اوضاع بدتر هم می‌شود.

پیشگیری از روابط فرازناشویی

داشتن روابط فرازناشویی موضوعی نیست که به راحتی بتوان آن را تشخیص داد و یا از آن پیشگیری کرد. اما به طور کلی اگر زوجین در زندگی مشترک به درستی با یکدیگر رفتار کرده و به برخی از اصول پایبند باشند؛ نه تنها خود دست به خیانت نمی‌زنند؛ بلکه از طرف مقابل خود نیز خیانت نمی‌بینند. همچنین باید نسبت به برخی از نشانه ها حساس بوده و حتما در این مورد با همسر خود صحبت کنند. یکی از راه های موثر در این زمینه مراجعه به روانشناس و زوج درمانگر نیز هست. برای اطلاع از راه های کنارآمدن با خیانت همسر کلیک کنید.

هشدارهای مربوط به ورود به روابط فرازناشویی

هشدار های زوابط فرازناشویی

در مورد ورود به روابط فرازناشویی مواردی هست که باید در نظر داشته باشید. حتی در برخی از مواقع فکر کردن به این موضوعات به طور کلی مانع از ورود به این نوع از روابط می‌شود. برای مثال با داشتن چنین روابطی، نیازهای عاطفی شما برآورده نمی‌شود، بعد از مدتی احساس تهی بودن و افسردگی می‌کنید، سرمایه های زیادی را از دست داده و همچنین دچار بی ثباتی عاطفی خواهید شد. بهتر است قبل از هر اقدامی در این مورد، به این موضوعات به خوبی فکر کنید.

سخن پایانی

بسیاری از افراد نمی‌دانند که در مواجهه با روابط فرازناشویی چطور عمل کنند. همانطور که گفته شد؛ این موضوع جوانب مختلفی دارد که باید در نظر گرفته شوند. به همین دلیل بهتر است در این مورد با همسر خود صحبت کرده و همچنین حتما از روانشناس کمک بگیرید. از طرفی خودتان نیز باید قبل از هرکاری به خوبی در مورد آن فکر کنید تا دچار پشیمانی نشوید. به طور کلی مقابله و مطلع شدن از این موضوع آسان نیست و احتمالا فشار زیادی را به شما وارد می‌کند. از همین رو بهتر است در هر مرحله با یک مشاور در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روابط فرازناشویی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

ترس از تعهد | 5 روش مقابله با ترس از تعهد

۰ بازديد

ترس از تعهد یا گاموفوبیا از بارزترین ترس ها می‌باشد. این ترس در آقایان بیشتر مشاهده می‌شود و هر فردی دلیل خاص خود را برای توجیه دارد. این دلایل شامل تجربه تلخ گذشته، هراس از مسئولیت پذیری، وابستگی به خانواده و … می‌شود. گاموفوبیا به منزله هراس از پیمان بستن، تعهد دادن، لزوم باقی ماندن در روابط صادقانه و پذیرا شدن است. در واقع گاموفوبیا اصطلاحی برای ترس های غیر عادی در رابطه با ازدواج است.

اغلب افراد تصور می‌کنند که تشکیل خانواده و ازدواج دشواری و سختی های بسیاری به همراه دارد. و تمام خوشی های دوران مجردی را از بین می‌برد. ترس از مشترک شدن زندگی، دخالت دیگران در زندگی و … باعث بروز این مشکل می‌شود. گاهی افراد به دلیل ترس از جدایی، خیانت، طلاق و مشکلات زندگی تن به ازدواج و تعهد نمی‌دهند. اما از سوی دیگر عده ای به دلیل تنوع طلبی علاقه ندارند که ازدواج کنند. خبر خوش این است که ترس از تعهد قابل درمان است و با کمک روانشناس روان درمانی انجام می‌شود. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس ها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  ترس از تعهد

ترس از تعهد چیست؟

 

آیا شما نیز ترس از تعهد را تجربه کرده اید؟ از ازدواج هراس دارید؟ افراد زیادی هستند که به ترس از تعهد یا گاموفوبیا مبتلا هستند. منظور از این هراس، ترس شدید و غیر منطقی از ازدواج، پیمان بستن، روابط متعهدانه و وفاداری است. معمولا آسایش و آرامشی که در دوران مجردی وجود دارد؛ قابل مقایسه با زندگی متاهلی نیست. در آن دوران افراد هیچ مسئولیتی به دیگران ندارند و به راحتی می‌تواند هر کاری که علاقه دارند را انجام دهند.

اما در دوران متاهلی از تصمیم گیری ها، کار ها و فعالیت های انفرادی خبری نیست. و به همین جهت ترس از تعهد نمایان می‌شود. برای اینکه اعتماد کافی برای رفع این ترس داشته باشید؛ توصیه می‌کنیم که از روانشناس کمک بگیرید. در این بخش مقاله نیز تمامی موضوعات مرتبط با ترس از تعهد را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بالا رفتن سن ازدواج کلیک کنید.

علائم ترس از تعهد

گاموفوبیا یا ترس از تعهد نشانه ها و علائم مخصوص به خود را دارد. در این بخش مقاله به این علائم اشاره کرده ایم.

???? ترس از آینده

???? اجتناب از تشکیل روابط عاشقانه

????اضطراب

???? اختلال در تصمیم گیری

???? افکار وسواسی

????ترس از دست دادن استقلال

???? انزوای اجتماعی

???? حمله پنیک

علل ترس از تعهد شامل چه مواردی می‌باشد؟

ترس از تعهد به دلایل مختلفی پدید می‌آید. این ترس علل متفاوتی دارد که در این بشخ مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? ترس از عهد و پیمان

???? باور های فرهنگی

????تجربیات منفی گذشته

???? باور های خانوادگی

???? اضطراب در رابطه با آینده

????تروما یا سو استفاده

???? ارزش ها

???? اختلالات اضطرابی

????باور های شخصی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دلبستگی ناایمن کلیک کنید.

عوارض گاموفوبیا

همیشه ترس ها و فوبیا ها عوارض و پیامد هایی متفاوتی را به همراه دارد. در این بخش مقاله راجع به عوارض ترس از تعهد با گاموفوبیا اشاره کرده ایم.

???? افزایش خطر سایر مشکلات سلامت روان

???? تاثیر منفی بر اهداف شغلی و زندگی

????اجتناب از شکل دهی روابط

???? افسردگی

???? تنهایی

????اختلال در عملکرد اجتماعی

???? اضطراب

???? مشکل در تصمیم گیری

روش های مقابله با ترس از تعهد

 

ترس از تعهد یا گاموفوبیا با روان درمانی و روش های دارو درمانی، بهبود می‌یابد. در این بخش مقاله راجع به روش های مقابله با ترس از تعهد صحبت کرده ایم.

???? درمان شناختی رفتاری

یکی از روش های درمان ترس از تعهد، درمان شناختی رفتاری است. در این شیوه درمانی به افراد مبتلا به گاموفوبیا کمک می‌شود تا باورهای منفی و افکار اشتباه را شناسایی کند. و به مرور زمان روش مناسبی را جایگزین کند. درمان شناختی رفتاری به افراد کمک می‌کند تا مهارت های مقابله ای را بیاموزد تا از استرس و اضطراب دور بماند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان فوبیا ها کلیک کنید.

???? درمان مبتنی بر ذهن آگاهی

ترس از تعهد یا گاموفوبیا به کمک درمان مبتنی بر ذهن آگاهی نیز درمان می‌شود. این روش درمانی می‌تواند به افراد مبتلا کمک کند تا استرس و اضطراب در رابطه با ازدواج را مدیریت و کنترل کنند.

???? زوج درمانی | ترس از تعهد

زوج درمانی از دیگر روش های درمان ترس از تعهد است. در این روش درمانی به بررسی مسائل زندگی مشترک و آگاهی از شیوه ای درمانی، می‌توانند فرد را در زمینه گاموفوبیا کمک کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از ازدواج کلیک کنید.

???? مواجهه درمانی

مواجهه درمانی از روش های درمان ترس از تعهد است. این درمان شامل قرار گیری تدریجی در معرض موقعیت های استرس زا است. این افراد در محیط کنترل شده قرار می‌گیرند و در طول درمان با ایده های مختلف بهبود می‌یابند.

???? دارو درمانی

دارو درمانی از روش های دیگر ترس از تعهد است. در این روش درمانی از داروهای ضد اضطراب برای مدیریت و کنترل اضطراب تجویز می‌کنند. اما دارو حتما باید همراه با روان درمانی زیر نظر متخصص و روانشناس باشد.

کلام آخر

ترس از تعهد یا گاموفوبیا نوعی هراس غیر واقعی در رابطه با ازدواج و پیمان است. امروزه با گذشت زمان و به مرور این نوع ترس بیشتر مشاهده می‌شود. فرار از مسئولیت ها، تنهایی، علاقه به زندگی مجردی، وضعیت اقتصادی و … موجب بروز این ترس می‌شود. برای اینکه از این هراس ها رها شوید؛ حتما باید از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا با روش های درمانی مناسب، این ترس را از بین ببرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس ها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

بوسیدن همسر جلوی بچه ها | معایب و مزایای بوسیدن همسر جلوی بچه ها

۰ بازديد

بوسیدن همسر جلوی بچه ها یکی از رفتارهایی است که والدین معمولا به دلیل اینکه اطلاعات کافی در این زمینه ندارند؛ خود را از این کار منع می‌کنند. در صورتی که بوسیدن یکی از راه های ابراز محبت است که کودک نیز باید آن را بیاموزد. در واقع به دلیل اینکه والدین اصلی ترین و اولین الگوی بچه ها هستند؛ طبیعی است که در انجام برخی از رفتارها تردید داشته باشند. مخصوصا زمانی که بچه ها، سن کمی داشته و نمی‌توانند مسائل را از یکدیگر تفکیک نمایند. در چنین شرایطی بهتر است از یک متخصص کمک گرفته و با او مشورت نمایند. همچنین خود نیز حد و مرزهایی را در خانواده رعایت کرده و در این زمینه زیاده روی نکنند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بوسیدن همسر در مقابل بچه ها می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  بوسیدن همسر جلوی بچه ها

بوسیدن همسر جلوی بچه ها

ابراز علاقه و مخصوصا بوسیدن همسر در مقابل بچه ها، در کودکان و همچنین خود والدین احساسات مختلفی را برمی‌انگیزد. این موضوع به این دلیل است که اطلاعات کافی در این مورد ندارند. در واقع برخی از والدین به قدری در مورد بوسیدن و یا نبوسیدن همسر خود زیاده روی می‌کنند که کودک در این مورد دچار سردرگمی شده و یا حتی بسیاری از موضوعات را نمی‌آموزد.

به همین دلیل رعایت تعادل و همچنین انجام اینکار به شکل درست، از اهمیت بیشتری برخوردار است. برخی از والدین معتقدند که اینکار میل جنسی را در کودک برمی‌انگیزد و یا او را در معرض انجام کارهای بدتری قرار می‌دهد. اما این موضوع درست نبوده و حتی می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر رشد کودکان داشته باشد. برای آشنایی با شرایط یک خانواده سالم کلیک کنید.

مزایا و معایب بوسیدن همسر جلوی بچه ها

 

در این قسمت قصد داریم تا به طور دقیق تری مزایا و معایب بوسیدن همسر جلوی بچه ها را بررسی نماییم. چرا که این موضوع از اهمیت زیادی در خانواده ها برخوردار بوده و بسیاری در مورد انجام دادن و یا ندادن آن دچار سردرگمی می‌شوند. برای اطلاع از راه های محبت به همسر کلیک کنید.

✨یادگیری محبت کردن

یکی از مزایای مهم بوسیدن همسر جلوی بچه ها، یادگیری محبت کردن به یکدیگر است. در واقع وقتی والدین اینکار را انجام می‌دهند؛ کودکان نیز یاد می‌گیرند که یکی از راه های نشان دادن احساسات شان بوسیدن است. محبت کردن به شکل های مختلفی ابراز می‌شود که بوسیدن یکی از آنهاست.

✨بروز آرامش بیشتر در خانواده

در خانواده ای اعضا می‌توانند به یکدیگر محبت کنند؛ آرامش بیشتر شده و افراد صمیمیت بیشتری با یکدیگر دارند. البته این موضوع نباید تنها بین والدین باشد؛ بلکه تمام اعضای خانواده باید به یکدیگر محبت کرده و همکاری نمایند. بوسیدن همسر در مقابل بچه ها آرامش را در خانوداده افزایش داده و افراد را به یکدیگر نزدیک تر می‌کند.

✨احساس عدم امنیت در بین بچه ها

از طرفی یکی از معایب بوسیدن همسر جلوی بچه ها، بروز احساس عدم امنیت در کودکان است. آنها به دلیل ویژگی های فطری و عقایدی که در ذهن خود دارند؛ این موضوع را غیراخلاقی و یا حتی زشت دانشته و نمی‌توانند به خوبی آن را درک نماید. مخصوصا این موضوع در دفعات اول که شاهد اینکار هستند و یا در سنین پایین تر بیشتر بروز می‌کند.

✨بروز رفتارهای جنسی

در برخی موارد بوسیدن همسر در مقابل بچه ها، اگر با نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم؛ همراه نباشد؛ منجر به بروز رفتارهای جنسی میان کودکان می‌گردد. در واقع آنان تصور می‌کنند که می‌توانند همه افراد را بوسیدن و یا به آنها نزدیک شوند. این حالت کودک را در معرض خطرات زیادی قرار می‌دهد.

نکاتی در زمینه بوسیدن همسر در مقابل بچه ها

همانطور که به آن اشاره شد؛ بوسیدن همسر در مقابل بچه ها، اصول و روش هایی دارد که با انجام آنها، نه تنها کودک دچار مشکل نمی‌شود؛ بلکه فرایند رشد طبیعی تری را نیز طی خواهد کرد. برخی از این موضوعات، شامل موارد زیر می‌شوند.

????پنهان کردن رفتارهای جنسی از فرزندان

با اینکه بوسیدن همسر جلوی بچه ها، رفتار جنسی محسوب نمی‌شود. اما به طور کلی بهتر است رفتارهای جنسی را در مقابل کودک انجام داده و همواره حریمی برای خود همسر داشته باشید. از طرفی حتی در حین بوسیدن نیز، نباید برای مدت زمان طولانی این کار را انجام داده و یا این حالت شکل دیگری به خود بگیرد. با رعایت کردن این موضوع، کودک نیز دچار کنجکاوی و یا حتی خجالت نمی‌شود.

????برقراری تعادل

به طور کلی میانه روی در هر کاری نتیجه مطلوب تری در بر دارد. بهتر است در مورد بوسیدن همسر جلوی بچه ها نیز این موضوع را رعایت کرده اینکار را دائما انجام ندهید. در غیر اینصورت بوسیدن یک رفتار پیش افتاده و بی ارزش شده که کودک نیز آن را به طور متعدد انجام می‌دهد.

????پاسخ دادن به کنجکاوی های کودک

همچنین بهتر است در زمینه بوسیدن همسر جلوی بچه ها، به سوالات و کنجکاوی های کودک نیز پاسخ دهید. برخی از والدین با اینکه اینکار را انجام می‌دهند؛ اما در مورد آن صحبت نکرده و یا حتی از این موضوع خجالت می‌کشند. حتی گاهی والدین از اینکه کودک چنین سوالی می‌پرسد نیز عصبانی می‌شوند. اما اینکار احساسات کودک را تشدید کرده و او را دچار سردرگمی بیشتری می‌کند.

????به او نیز محبت کنید

فراموش نکنید که در حین بوسیدن همسر جلوی بچه ها، کودکان را نیز در نظر داشته و به آنان نیز محبت نمایید. در واقع در برخی موارد آنان با مشاهده چنین حالتی تصور می‌کنند که طرد شده و یا دوست نداشتنی هستند. اما بهتر است به آنان نیز توجه کرده و آنان را هم ببوسید. برای اطلاع از راه های مهربانی با کودکان کلیک نمایید.

بوسیدن ناپدری یا نامادری جلوی بچه ها

 

یکی از شرایطی که بوسیدن همسر جلوی بچه ها را سخت تر می‌کند؛ بوسیدن نامادری یا ناپدری در مقابل آنان است. این موضوع می‌تواند آنان را بسیار تحریک کرده و حتی منجر به بروز پرخاشگری در آنان گردد. در چنین شرایطی باید محتاطانه تر عمل کرده به طور مکرر اینکار را انجام ندهید. حتی برخی از والدین از قصد اینکار را انجام می‌دهند تا کودک شان به این حالت عادت کند. اما این روش درستی نبوده و لجبازی آنان را برمی‌انگیزد.

کمک گرفتن از مشاور در زمینه بوسیدن همسر در مقابل بچه ها

یکی از اقدامات موثری که والدین می‌توانند در زمینه بوسیدن همسر جلوی بچه ها انجام دهند؛ کمک گرفتن از روانشناس و مشاور کودک است. مشاهده چنین رفتاری برای اولین بار شاید کمی برای فرزندان سخت باشد. اما به مرور عادی تر شده و حتی از این موضوع خوشحال نیز می‌شوند. به همین دلیل بهتر است قبل از انجام هر کاری با متخصص مشورت کرده و همچنین یا کودک خود نیز صحبت کنید.

سخن پایانی

در برخی از موارد به دلیل مشکلات و سختی هایی که در این زمینه به وجود می‌آید؛ والدین به طور کلی از بوسیدن همسر جلوی بچه ها منصرف می‌شوند. اما این کار هم درست نبوده و در این حالت، کودکان به طور کلی محبت کردن را نمی‌آموزند. یا حتی از دیدن آن در دیگران نیز دچار احساس خشم و یا حتی گناه می‌شوند. به همین دلیل بهتر است با رعایت نکاتی اینکار را انجام داده و به کودک خود نیز آموزش دهیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه بوسیدن همسر در مقابل بچه ها می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

حمام بردن کودک و نوزاد | ۱۰ نکته ضروری در حمام بردن کودک

۰ بازديد

حمام بردن کودک و نوزاد یکی از حساس ترین مراحل بچه داری است. این بخش از بچه داری شاید در اوایل سخت و دشوار باشد؛ اما به مرور زمان با رعایت نکات ایمنی و کسب مهارت می‌توانید فرزند خود را به حمام ببرید. برای اینکه از اصول حمام بردن کودک خود مطلع شوید؛ در اقدام اول باید ترس و هراس را کنار بگذارید. سپس با آرامش کامل نوزاد خود را تمیز کنید.

حمام بردن کودک و نوزاد معمولا باید هر 2 تا 3 روز باشد. این بخش از بچه داری یکی از شیرین ترین و لذت بخش ترین مراحل است و همیشه اولین حمام او به یاد خانواده می‌ماند. حتی استحمام کمک می‌کند که نوزاد خواب و تغذیه مناسبی داشته باشد. شاید این موضوع اوایل به دلیل گریه های نوزاد بسیار طاقت فرسا باشد. اما با رشد و افزایش سن؛ کودک شما عاشق بازی با آب خواهد شد. اما با کمک راهکارهای روانشناس کودک خود؛ در حمام آرامش و امنیت را فراهم کنید تا نوزاد از آب نترسد. برای کمک از مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حمام ‌بردن کودک و نوزاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  حمام بردن کودک و نوزاد

حمام بردن کودک و نوزاد

 

روزهای اول بعد از تولد نوزاد برای اینکه بدن او را تمیز کنید؛ باید حمام را انتخاب کنید. اما این موضوع گاهی برای والدین مخصوصا پدر و مادران اولی دشوار است. بهترین کار در روزهای اول برای حمام بردن کودک و نوزاد این است که او را با اسفنج نرم و مرطوب تمیز کنید. و صورت و دست او را با آب کم بشورید. تا زمانی که بند ناف کودک کامل خشک نشده؛ او را داخل آب زیاد فرو نبرید.

اما بعد از خشک شدن بند ناف، حمام بردن کودک و نوزاد هر 2 تا 3 روز یک بار الزامی است. برای اینکه نوزاد حمام خوب و با آرامشی داشته باشد؛ ابتدا باید آرامش را در خود تبیین کنید. شستن کودک نیز اصول خاص خود را دارد. اما شاید در ابتدا به دلیل ترس و گریه های نوزاد از آب برای شما طاقت فرسا باشد. در این مقاله روش های حمام بردن نوزاد را به شما توضیح داده‌ایم تا مراحل اندکی برای شما ساده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترفند بچه داری کلیک کنید.

مراحل حمام بردن کودک و نوزاد

برای حمام بردن کودک و نوزاد مخصوصا اولین بار، باید خیلی آرام و با ملاحظه برخورد کنید. در این بخش مقاله برای افزایش آگاهی شما؛ مراحل حمام بردن ‌کودک و نوزاد را توضیح داده‌ایم.

???? قبل از استحمام کودک باید لوازمی مانند صابون، اسنفج مخصوص کودک، فنجان پلاستیکی و حوله آماده کنید.

???? بعد از حمام کودک، لباس و پوشک را آماده کنید.

????اتاق را به اندازه کافی گرم کنید تا بعد از حمام نوزاد سرما نخورد.

???? حمام را تا اندازه معمول گرم کنید.

???? وان یا سینک را حدود 5 تا 8 سانتی متر آب پر کنید.

????آب را حدود 32 درجه سانتی گراد یا چند درجه گرم تر کنید.

???? اول نوزاد را داخل حمام ببرید و بعد لباس های او را در بیاورید.

???? اگر نوزاد در حمام شروع به گریه کرد؛ پوشک او را بپوشانید تا حس امنیت داشته باشد.

????در وهله اول پای نوزاد را خیس کنید و بعد دیگر اعضای بدن او را زیر آب ببرید.

???? برای نگهداری از سر و گردن او، از دستان خود به عنوان تکیه گاه استفاده کنید.

????در طول حمام منظم روی او آب بریزید تا سرما را احساس نکند.

???? در صورت تمایل نوزاد را با آب خالی بشورید.

????از صابون مناسب و مخصوص نوزاد استفاده کنید.

???? به دلیل خشک شدن پوست نوزاد؛ نباید از صابون معمولی یا قوی استفاده کنید.

????از اسنفج نرم یا دست تمیز برای شستن صورت و بدن نوزاد استفاده کنید.

???? نیاز به سابیدن بدن نوزاد نیست. با ملایمت او را بشورید.

???? با دست یا لیف نرم مخصوص نوزاد، از بالا به پایین، جلو و پشت او را بشورید.

????شستن سر را با کمک لیف مرطوب با شامپوی مخصوص انجام دهید.

???? اگر در صورت، بینی و بدن نوزاد مخاط خشک شده است. ابتدا به آرامی چند بار با لیف آن را لمس کنید؛ سپس مخاط را از پوست جدا کنید.

???? اندام تناسلی نوزاد با یک شستشوی معمولی تمیز می‌شود.

???? برای آبکشی نوزاد، از فنجان های آب و کشیدن لیف تمیز یا دست تمیز استفاده کنید.

????با یک دست گردن، سر و با دست دیگر باسن او را نگه دارید، سپس از وان خارج کنید.

????نوزاد را داخل یک حوله کلاه دار قرار دهید و او را خشک کنید.

????پوشک و لباس نوزاد را بپوشانید و سپس بغلش کنید.

????اگر به تنهایی نمی‌توانید او را حمام کنید؛ از یک بزرگسال کمک بگیرید.

????اگر پوست نوزاد خشک است، با مشورت پزشک از لوسیون مخصوص استفاده کنید.

رعایت نکات زیر در حمام بردن کودک و نوزاد الزامی است

 

حمام بردن کودک و نوزاد یکی از لذت بخش ترین بخش های بچه داری است. اما اندکی این موضوع باعث ترس والدین می‌شود. اما با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی که در این بخش مقاله گفته ایم؛ می‌توانید از اضطراب خود کم کنید.

❌ نوزاد خود را بدون نظارت حتی ثانیه ای رها نکنید.

❌ کف زیاد داخل وان استفاده نکنید. (زیرا باعث افزایش عفونت های مجاری ادراری می‌شود)

❌اگر تلفن و زنگ در ضروری داشتید؛ نوزاد را داخل حوله پیچیده و بیرون ببرید. هرگز او را داخل حمام تنها نگذارید.

❌ شیر آب را بعد از قرار دادن نوزاد داخل وان باز نکنید.

❌ آب گرمکن را روی 47 یا 48 درجه تنظیم کنید. زیرا نوزاد با دمای آب 60 درجه به راحتی می‌تواند دچار سوختگی شود.

❌از صابون و شامپو کم استفاده کنید.

❌ دمای حمام را 24 درجه قرار دهید تا نوزاد سردش نشود.

❌ کودک خیس مانند ماهی لیز است؛ بنابراین باید دقت خود را در نگهداری از او افزایش دهید.

❌کف حمام را ایمن و خشک کنید تا نوزاد لیز نخورد.

❌ دمپایی مناسب و ایمنی را برای حمام استفاده کنید که لیز نخورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمک در بچه داری کلیک کنید.

کلام آخر

حمام بردن کودک و نوزاد نیاز به رعایت نکات ایمنی و بهداشتی است. اگر در این راه استرس و اضطراب دارید؛ یا احساس می‌کنید که به تنهایی از پس این کار بر نمی‌آیید، حتما از یک همراه کمک بگیرید. این همراه می‌تواند مادر، همسر یا خانواده همسر باشند. در این مقاله مراحل و نکات ایمنی ضروری را توضیح داده ایم. در صورت سوال حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حمام بردن کودک و نوزاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.